Euro-Dollar in 2019

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Euro-Dollar in 2019

Bericht door Old Faithful »

Uit een ander topic:
Inges schreef:Krijgen we ook een Euro-Dollar 2019 topic? Ik zie namelijk de laatste 2 dagen de koers voor het eerst in maanden weer boven de 1.15 komen. Voor ons goed nieuws. Hopelijk zet dat even door nu.
U vraagt en wij draaien. :wink:
Ik ben er nog niet eerder toe gekomen, omdat ik momenteel in Ehrwald zit.

De weekgrafiek. Klik op de afbeelding voor een vergroting.
eurodollar week.PNG
In 2018 bereikte de euro in februari een hoogste koers van ruim 1,25 (1). Daarna volgde een snelle daling, die in augustus bij 1,13 stokte (2) stokte. Daarbij kwam de koers ook duidelijk onder het 40-weeks exponentieel voortschrijdend gemiddelde. Daarna volgde een kort herstel, waarbij de koers er niet in slaagde boven dat evg40 te komen (3). Bij de volgende daling dreigde de koers enkele weken onder de 1,13 te komen maar dit gebeurde niet definitief (4). Daardoor ontstond een zijwaartse beweging tussen ruwweg 1,13 en 1,185. Het laatste herstel dreigt echter al snel weer op het dalende evg40 af te ketsen (5).
eurodollardag.PNG
Bekijken we het herstel van de laatste weken op de daggrafiek, dan zien we een weinig overtuigend stijgend trendje in de vorm van een vlag. Het evg40 stijgt nog niet. De uitbraak van zo'n stijgende vlag vindt meestal aan de onderkant plaats. Dit is echter nog niet het geval, dus theoretisch is een verdere stijging nog mogelijk.

Conclusie: De laatste maanden zien we een zijwaartse beweging tussen 1,13 en 1,185. Ik acht de kans op een uitbraak aan de onderkant vrij groot: het evg daalt duidelijk, de koers bleef wekenlang met moeite boven 1,13 en het herstel in de vorm van een vlag dreigt in de weekgrafiek op het evg40 af te ketsen. Zolang de uitbraak onder 1,13 nog niet heeft plaatsgevonden, is een stijging richting 1,185 niet uit te sluiten.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Inges »

Hahaha dank je. Ik heb het gezien inderdaad. De stijging boven de 1.15 was van korte duur. Ik blijf gewoon hopen. Dank je voor je analyse :thumbup:
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door sanook »

Ondertussen zitten we op het laagste niveau van het afgelopen half jaar.
Gebruikersavatar
guido09
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Voerendaal
Contacteer:

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door guido09 »

Enige kans op een Euro - CAD koers analyse? :wink:
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Gast

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Gast »

Die grafieken zijn zinloos zonder legenda :geek:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Old Faithful »

guido09 schreef:
11 mar 2019, 19:47
Enige kans op een Euro - CAD koers analyse? :wink:
Ik ben momenteel in Ehrwald en nu ga ik skiën :wink: , misschien een dezer dagen.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Old Faithful »

candollarweek.PNG
In de weekgrafiek van Euro-Candollar zien we sinds 2012 een ruime zijwaartse beweging met steeds hogere bodems. De laatste twee toppen liggen op dezelfde hoogte. Meestal vindt de uitbraak plaats aan de bovenkant, maar dat is geen garantie. Voorlopig ga ik uit van koersen binnen deze beweging.
Na de daling vanaf top 3 lijkt de laatste weken een zijwaartse beweging tussen 1,476 en 1,565 (cirkel) te ontstaan. Het laagste punt van deze beweging ligt net boven de opgaande lijn door de drie bodems. Zolang de koers hierboven blijft, is er kans op een stijging naar 1,615, het niveau van top 3. Licht negatief is dat de koers momenteel weerstand van het 40 weeks exponentieel voortschrijdend gemiddelde ondervindt.

candollardag.PNG
In de daggrafiek zien we dat de daling na top 3 eindigde op 1.476, waarna een stijging naar 1,565 volgde. Daarna volgde een daling maar inmiddels is de koers weer boven het 40 daag exponentieel gemiddelde gekomen. Als de koers hierboven weet te blijven, ligt een stijging naar 1,565 de komende weken voor de hand en hierboven naar 1,615. Dit scenario komt in gevaar bij een daling onder 1,476. Zeker als ook de opgaande trendlijn door de drie bodems uit de weekgrafiek daarbij gebroken wordt.

usdollar week.PNG
Nog even snel naar de Amerikaanse dollar kijken, hoewel daar weinig is veranderd. Op 20 jan schreef ik:
Old Faithful schreef:
20 jan 2019, 13:19
Daardoor ontstond een zijwaartse beweging tussen ruwweg 1,13 en 1,185. Het laatste herstel dreigt echter al snel weer op het dalende evg40 af te ketsen.
Dat is inderdaad gebeurd. De koers beweegt nog steeds onder het dalende evg-40. De daling verloopt momenteel echter niet snel.

usdollardag.PNG
Op 20 jan. schreef ik ook:
Old Faithful schreef:
20 jan 2019, 13:19
Bekijken we het herstel van de laatste weken op de daggrafiek, dan zien we een weinig overtuigend stijgend trendje in de vorm van een vlag. Het evg40 stijgt nog niet. De uitbraak van zo'n stijgende vlag vindt meestal aan de onderkant plaats. Dit is echter nog niet het geval, dus theoretisch is een verdere stijging nog mogelijk.
Ik heb een verticale lijn geplaatst bij het moment van die analyse. Al enkele dagen later werd de steunlijn van het stijgend trendje gebroken en volgde een dalende trend met een opeenvolging van steeds lagere toppen en lagere bodems.
usdollarweekfibonacci.PNG
Tot slot een strohalm :wink: voor degenen die hopen de komende tijd meer dollars voor hun euro's te krijgen. Sommige technische analisten maken gebruik van Fibonacci retracements om te kijken waar een eventuele trendomslag plaats zou kunnen vinden. Ik heb Fibonacci retracements in bovenstaande weekgrafiek geplaatst. Let daarbij op de pijl. Vorige week heeft de koers zo'n niveau aangetikt en is daarna (zeer licht) gestegen. Van een trendomslag is echter nog lang geen sprake.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door bedeve »

Dank , Old Faithful voor jouw kennisdeling in technische analyse.
Op hetzelfde moment dat ik het las had RTLZ een item over Brexit op de tv.
De beinvloeding daarvan op Eur-$Dollar verhoudingen hoort dat bij fundamentele analyse ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Old Faithful »

Waarschijnlijk wel, of het moet aan de hand van grafieken zijn geweest.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Inges »

Dank je! Hmm ik hoop toch nog steeds dat het voor ons beter gaat worden ;-) Maar of we dit jaar nog aan de 1.25 gaan komen zoals vorig jaar rond deze tijd betwijfel ik ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Weinig verandering

Bericht door Old Faithful »

Op 13 maart schreef ik:
Old Faithful schreef:
13 mar 2019, 17:00
De koers beweegt nog steeds onder het dalende evg-40. De daling verloopt momenteel echter niet snel.
Eurodollarweek.PNG

Op bovenstaande grafiek is te zien dat er in die situatie weinig is veranderd. Ik schreef toen ook:

Old Faithful schreef:
13 mar 2019, 17:00
Tot slot een strohalm :wink: voor degenen die hopen de komende tijd meer dollars voor hun euro's te krijgen. Sommige technische analisten maken gebruik van Fibonacci retracements om te kijken waar een eventuele trendomslag plaats zou kunnen vinden. Ik heb Fibonacci retracements in bovenstaande weekgrafiek geplaatst. Let daarbij op de pijl. Vorige week heeft de koers zo'n niveau aangetikt en is daarna (zeer licht) gestegen. Van een trendomslag is echter nog lang geen sprake.
Die strohalm (pijl 1) heeft niet stand kunnen houden. Deze week (pijl 2) is de koers onder dit niveau gekomen. De conclusie van ruim een maand geleden geldt dus nog: De koers beweegt onder het dalende evg-40. De daling verloopt momenteel echter niet snel. De grootste kracht lijkt er (voorlopig?) uit te zijn.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Inges »

Hij lijkt nu toch langzaam weer wat beter te worden (voor ons)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door phoonke »

Beste dat we ooit gehad was toen in 2011 voor 1€ kreeg je 1.52$ we hebben toen een extra valies moeten kopen :mrgreen: :oops: mijn vrouw was toen niet te stoppen :shock:

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Old Faithful »

eurodollarweek.PNG

Ik heb in de weekgrafiek een pijl gezet bij het moment van de vorige analyse eind april. Ik schreef toen:
De conclusie van ruim een maand geleden geldt dus nog: De koers beweegt onder het dalende evg-40. De daling verloopt momenteel echter niet snel. De grootste kracht lijkt er (voorlopig?) uit te zijn.
Dat bleek voorlopig het dieptepunt te zijn. Sindsdien is de koers (licht) gestegen tot het 40 weeks exponentieel voortschrijdend gemiddelde. Het is echter nog te vroeg om te concluderen dat de dalende trend in deze weekgrafiek ten einde is.
eurodollardag.PNG
In de daggrafiek is te zien dat de koers na 28 april nog twee keer een lagere top maakte maar in mei niet meer onder het niveau van eind april kwam. In juni ging de koers stijgen:
1) De dalende trendlijn over de toppen werd gebroken en de koers kwam duidelijk boven het evg40.
2) Er werd een hogere top gemaakt.
3) En een hogere bodem.
4) En nog een hogere top.

Conclusie: De dalende trend in de weekgrafiek is nog niet definitief ten einde, al doet de koers pogingen boven het evg40 te komen. Daarvoor moet de beginnende stijgende trend in de daggrafiek verder doorzetten.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Inges »

Hoe beoordeel je dan (in tijd) dat die trend doorzet of juist niet? Moet de koers dan 5 dagen stijgen (in zijn geheel) of moet je dat zien over een langere periode? Voor mij als vakantieganger maakt 1.12 of 1.15 niet zoveel uit maar ook ik kan mij de 1.52 nog herinneren van 2011 toen ik er was. Dat was wel erg leuk ;-)

Wat mij wel opvalt is dat de koers in de ochtend (bij ons) vaak lager is dan later op de dag. Is daar een verklaring voor? Potts bijvoorbeeld zet altijd zijn dagkoers vast in de ochtend maar als ik er in de middag ben kan dat best een cent schelen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Old Faithful »

Hoe beoordeel je dan (in tijd) dat die trend doorzet of juist niet? Moet de koers dan 5 dagen stijgen (in zijn geheel) of moet je dat zien over een langere periode?
De richting van de trend wordt bepaald door het verloop van toppen en bodems en de richting van een evg, waarbij ik vaak voor 40 periodes kies. Voor de langere termijn gebruik ik een weekgrafiek en voor de kortere termijn een daggrafiek. Een evg40 in de weekgrafiek komt overeen met een evg200 in de daggrafiek.

In de weekgrafiek zie je dat de koers sinds een jaar onder het dalend evg beweegt, een dalende trend dus. Zo'n trend gaat niet in een rechte lijn. Ook in een dalende trend komen (korte) stijgingen voor, waarbij de koers naar het evg terugkeert. Zo'n countertrend in de weekgrafiek zie je vaak duidelijker in de daggrafiek.

In de daggrafiek zie je in mei drie lagere toppen onder het dalend evg40. De bodems liggen in mei echter niet lager; tot twee keer komt de koers niet onder de bodem van eind april. Een daling onder die lijn zou een voortzetting van de dalende trend hebben betekend. Eind mei (bij 1) breekt de trend echter door de dalende trendlijn, komt boven de top en boven het evg40; de dalende trend is ten einde. In de weekgrafiek betekent dit echter alleen nog maar de start van een countertrend, een pauze in de dalende trend. De koers stijgt door en maakt in de daggrafiek bij 2 een hogere top. Daarna volgt een daling naar het evg40, waarna bij 3 in de buurt van het evg40 een hogere bodem wordt gemaakt: hogere toppen, hogere bodems en een stijgend evg40, dus een stijgende trend. Bij 4 lijkt een top te ontstaan en een daling naar het evg40 lijkt waarschijnlijk. Zolang de volgende bodem in de buurt van of boven het evg40 wordt gevormd blijft de stijgende trend in de daggrafiek intact en dat kan weer leiden tot het einde van de dalende trend in de weekgrafiek.
Voor mij als vakantieganger maakt 1.12 of 1.15 niet zoveel uit
Dat ben ik helemaal met je eens.
Voor de langere termijn geldt wat mij betreft: de trend is dalend maar wordt zwakker. De koers probeert boven het evg40 te komen. Dit zou het einde van de dalende trend kunnen worden. Dit zou overigens niet meteen een nieuwe stijging betekenen, een zijwaartse beweging is ook mogelijk.
Groet,

Old Faithful
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door NaMiSe »

Wij gaan over 10 dagen naar Florida. De dollar staat nu niet gunstig.......neem niet aan dat dat op zeer korte termijn nog erg kan veranderen? Dus dat het niet uitmaakt of ik nu of volgend week dollars haal?
Afbeelding
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door boonens »

Hoeveel dollars ben je van plan om te halen, dat 1 of 2 cent op de dollar echt uitmaakt? Een keertje minder langs de Starbucks en enig nadeel dat je ervaart van koersfluctuaties is alweer gecompenseerd :wink:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door NaMiSe »

Dat is ook waar, het zou gaan om wat los geld. Wel is het jammer dat de dollar zo ongunstig staat, kost alles toch net dat beetje meer!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Euro-Dollar in 2019

Bericht door Abc123 »

Dank hiervoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer