Dure hotels westen!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Frasi »

Ik zie aan je status dat je je eerste USA reis aan het voorbereiden bent.
In dat geval: stel je niet te veel voor van het ontbijt in hotels. Uitzonderingen daargelaten is het doorgaans niet meer dan wat verpakte (droge) muffins, bagels, slappe koffie, melk met cereals en vruchtenlimonade (die doorgaat voor sinaasappelsap). Je kan er de dag mee starten maar het is niet te vergelijken met de uitgebreide ontbijtbuffetten zoals we die kennen van de Nederlandse of Duitse hotels.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Whitestreet »

Bedoelde je ons Frasi?

Wij hebben in februari ook al een rondreis gemaakt, maar dan in Florida. Het ontbijt wat geen culinair hoogstandje nee. Maar het is voldoende om de dag te starten (zeker de verse wafels die je 5 van de 10 keer hebt zijn heerlijk) Wij hebben geen zin om met een lege maag op pad te gaan en zoeken naar een ontbijt. :wink:
Tevens moet ik toevoegen dat ik thuis ook nooit meer dan cornflakes en een bak koffie als ontbijt neem. Dus een verse wafel of toast en een yoghurt is al meer dan voldoende tot de lunch

Sowieso eerst een bak koffie voor ik weer een beetje te pruimen ben 's morgens :D

P.s. onderschrift bijgewerkt :D
Laatst gewijzigd door Whitestreet op 05 jan 2019, 19:23, 3 keer totaal gewijzigd.
2018 Florida / 2019 Westkust
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Aurora »

Ik heb even voor het Noordoosten de rekensom gedaan en we betalen gemiddeld 93 euro per nacht als ik alle hotels bij elkaar optel en deel door het aantal nachten. Dat valt me nog aardig mee als je ziet hoe duur deze kant van Amerika is.
We hebben bij bijna elk hotel het ontbijt erbij. Ik kan nog besparen door de boeking om te zetten naar non-refundable.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Vito »

@Frasi: ik vind de ontbijten tegenwoordig juist wél uitgebreid. Bij een beetje hotel kun je in ieder geval pancakes of waffles maken, is er brood en een broodrooster, heb je yoghurt en vaak ook nog scrambled eggs en sausage. Bij een Nl ontbijtbuffet heb je misschien meer keuze in brood maar verder valt het verschil wel mee. Ik heb het dan over ketens als Comfort Inn, Holiday Inn en BW.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Dure hotels westen!

Bericht door hemmie »

Prrcies, vroeger had je nog best wat hotels waar je het moest doen met cereal en een bagel, maar afgelopen zomer hadden we in vrijwel alle hotels ook pannenkoeken/wafels, ei en bacon/sausage. Voor ieder wat wils, en genoeg om er een hele tijd tegenaan te kunnen. Met een gezin van 5 een mooie kostenbesparing t.o.v. een hotel zonder ontbijt.
Terug in Texas!
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Aurora »

Er zijn inderdaad hotels waarbij het ontbijt minder is dan we gewend zijn in Europa, maar afgelopen jaar zag ik zo’n verschil met het jaar ervoor. Bijna ieder hotel serveert inmiddels fruit, zuivel en wafels aanvullend op de muffins, bagels en cereal. Ook zie ik vaker gekookte of gebakken eieren terugkomen. Als ik eerlijk ben eet ik thuis ook niet veel meer dan oats of yoghurt met fruit en cereal, dus ik hoef echt niet iedere dag een NH hotel ontbijt.
Zelfs de Super8, La quinta inn en Quality inn hotels zijn er op vooruit gegaan.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Kletskous »

Aurora schreef:Ik heb even voor het Noordoosten de rekensom gedaan en we betalen gemiddeld 93 euro per nacht als ik alle hotels bij elkaar optel en deel door het aantal nachten. Dat valt me nog aardig mee als je ziet hoe duur deze kant van Amerika is.
We hebben bij bijna elk hotel het ontbijt erbij. Ik kan nog besparen door de boeking om te zetten naar non-refundable.
Ja, als alle hotels op niet-annuleerbaar (her)boek, kan ik ook nog best wat besparen. Dat kan ik nog vlak voor vertrek eventueel doen.
Dat heb ik nu echter alleen bij het hotel in New York gedaan. Dat was een goede aanbieding voor hoogzomer van € 552,= voor 4 nachten (+ nog 113,= resortfee). Gelegen naast Times Square en een grote kamer met 2 tweepersoonsbedden + stapelbed, de kinderen kunnen dan dus apart (en dus net even beter) slapen. Dat is het enige niet-annuleerbare hotel dat ik nu heb.
Overigens heb ik bij alle hotelkamers specifiek gezocht naar 2 queensize bedden, dat ook net wat duurder is. Als ik overal de standaard tweepersoonskamer (en dus smallere bedden) zou hebben geboekt, kom ik ook beduidend goedkoper uit. Maar dat is een bewuste keuze dus.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Emootje »

El_guti2 schreef:Toch kan het een stuk goedkoper.

Wij gaan met 4 personen (2x 2 volwassenen) van Denver naar San Diego in juni.
Ik richt me daar bij de accommodaties voornamelijk op cabins maar in de steden op hotels of goede AirBnB's.

Nu kom ik op een gemiddelde uit van € 40 p.p.p.n. waarbij we ten allen tijde (op Durango na) 2 slaapkamers hebben en op diverse locaties ook nog eens een eigen keuken tot onze beschikking.
4 Personen a 40 euro maakt evengoed nog 160 euro per nacht. En is juni, juli/augustus is nog weer een stuk duurder.
Maar toegegeven, met creativiteit, een beetje geluk en flexibiliteit kun je de prijs aardig drukken...
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Aurora »

@Kletskous
Wij gaan met 2 personen, dat scheelt natuurlijk ook in de prijs. En inderdaad als je voor queensize zoekt, dan wordt het natuurlijk ook een stukje duurder.
Als je het niet erg vindt om een stuk te rijden kun je natuurlijk ook een beetje uit de richting gaan zitten. Dat heb ik wel eens gedaan bij Death Valley, door in een niet logische plek te overnachten betaalde ik slechts 58 euro per nacht. Scheelt toch een hoop en we hebben een grappig hotel om over te vertellen aan vrienden en familie.

In Las Vegas zaten we een straat achter de strip, scheelde ook aanzienlijk. In LA zaten we ook niet centraal, waardoor we enigszins goedkoop konden slapen. En zo ook rondom Monterey, kijk een beetje ruim om zo een mooie prijs te vinden.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Kletskous »

@Aurora, wij gaan naar het Noord-Oosten.
En in Washington bijvoorbeeld zijn we inderdaad ook verderop gaan zitten, in de wijk Arlington. Dat kan behoorlijk in prijs zitten ipv in het centrum.
Maar queensize bedden was wel een belangrijk criterium (net als zwembad en ontbijt) waarop ik gezocht heb. Liever nog had ik twee kingsize bedden maar dat is er niet. Of een kingsize bed en twee éénpersoonsbedden/stapelbed had ik ook graag gehad, maar dat is ook niet te vinden.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Aurora »

@Kletskous
Wij gaan ook in Arlington zitten in Washington.

Ik denk dat je voor 4 personen al mooie deals hebt (Ik heb je post op pagina 1 even opgezocht :) )
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Frasi »

Whitestreet schreef:Bedoelde je ons Frasi?
P.s. onderschrift bijgewerkt :D
Yep :wink:
Knipsel.JPG
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Almere vak V »

hemmie schreef:Prrcies, vroeger had je nog best wat hotels waar je het moest doen met cereal en een bagel, maar afgelopen zomer hadden we in vrijwel alle hotels ook pannenkoeken/wafels, ei en bacon/sausage. Voor ieder wat wils, en genoeg om er een hele tijd tegenaan te kunnen. Met een gezin van 5 een mooie kostenbesparing t.o.v. een hotel zonder ontbijt.
Wat je zegt!!

Ik blijf me altijd verbazen over mensen die klaarblijkelijk thuis de dag "altijd" starten met een 7 gangen ontbijt en dit ook verwachten als ze ergens voor een paar dollar een muf motel boeken. Dit zijn ook dezelfde mensen die in de zomer voor €250,- all inclusive voor 3 weken naar Turkije gaan en klagen dat ze alleen kip kregen. Ik denk dan, ben blij dat je nog kip krijgt...

Zoals jij al aangeeft er zijn genoeg hotels waar je een prima ontbijt kunt krijgen voor een redelijke prijs. Wij boeken de laatste tijd steeds vaker als we onderweg zijn bij La Quinta. Bevalt ons uitstekend en ze hebben een prima ontbijt. Vaak voor een prijs van net onder de $100 dollar per nacht voor 4 personen. Is niks fancy aan. Goed bed. Goeie douche en voldoende handdoeken. Meer verwacht ik ook niet.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Tipsy_1 »

Hier ook La quinta fans...

Maar ik vind het wel grappig dat er mensen zijn die die ontbijten van de BW, HI, of LQ lekker noemen (en zo goedkoop zijn deze ketens nu ook weer niet). voorverpakt muf brood, wafels die naar niks smaken, vies fruitsap, een smaakloze duffe appel, en slappe koffie. :lol: :lol: :lol: . Ik eet er ook van hoor (gelukkig hou ik van yoghurt en dat is er meestal ook) maar eerlijk, na twee weken ben je dat toch compleet zat en het is absoluut niet te vergelijken met wat we in europa een "ontbijt" noemen. Ik ben er ondertussen aan gewoon maar wij slaan deze ontbijten vaak gewoon over ook. Ik denk als je de eerste keer naar Amerika op reis gaat en naar het "ontbijt buffet" gaat je flink teleurgesteld bent.
(nogmaals : ik eet er ook van hoor uit kost en tijd winst oogpunt maar LEKKER???) :lol:
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Kletskous »

Ach ja.. lekker....
Thuis ontbijt ik ook met alleen kwark omdat ik zo vroeg nog geen brood wegkrijg.
Op vakantie eten we toch wat later en als het dan op een buffet klaar staat en lekker ruikt, krijg je daar toch wat meer honger van.
Als er geroosterde boterhammen zijn, roerei of gekookt eitje, evt. kaas, kleine yoghurtjes en fruitsap, dan heb ik op zich een prima ontbijtje hoor. En dat is er doorgaans wel. Dus ik vind het niet zo’n punt. Zoals iemand ook al zei: genoeg om iets in de maag te hebben en er een paar uur tegenaan te kunnen. En vaak ligt er ook wel fruit, dus nemen we nog een appel mee voor onderweg.

We hebben ook weleens gehad dat er geen echt ontbijt was, maar in de lobby alleen wat zoete dingen waren zoals diverse muffins, wafels en oja yoghurtjes. Nou ja, dan heb je ook alvast iets op. En zoeken we onderweg nog wel weer wat voor een snelle hap, donuts ofzo. Of je gaat dan wat vroeger lunchen als het ontbijt niet veel voorstelde.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Vito »

Ik weet niet of onze smaken dan zo verschillen maar ik heb de laatste tijd toch aardig wat in Europese hotels verbleven mét ontbijtbuffet en afgezien van de soorten brood en de zalm vind ik het echt niet veel verschillen :?:
En ja, een waffle/pancake met maple syrup vind ik lekker.
Maar LaQuinta ken ik niet, ik heb het over BW en HI.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dure hotels westen!

Bericht door KW1984 »

Kan dit topic afgesplitst worden naar een 'ontbijt-topic', ik vind de titel nu zo verwarrend... :lol:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Aurora »

La Quinta, BW, Super8 etc. zijn over het algemeen prima hotels. Schoon, prima ontbijt en goede bedden, echter moet je wel per locatie goed kijken naar de recensies. Soms kies ik dan liever voor een hotel die niet onder een keten valt.

BW in Bryce zag er heel goed uit, maar damn wat duur. Dan ga ik liever naar een minder bekend hotel met gelijke recensies. In NY zit ik ook in een minder bekend hotel omdat La Quinta zeer matige recensies had.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Whitestreet »

Ik kijk ook echt wel naar prijzen, de super 8 ketrn is mij in Florida perfect bevallen. Verder kijk ik op booking.com ook zeker naar recensies. Soms is het niet helemaal naar mijn zin maar het lukt me dan altijd om een hotel te vinden die wel naar mijn zin is voor een leuke prijs.
2018 Florida / 2019 Westkust
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Dure hotels westen!

Bericht door SuzieQ »

Hoe boeken jullie La quinta? Ik ben pas echt geschrokken van de prijzen met een Denver rondje. Nog duurder dan "gewoon zuidwesten"
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer