Dure hotels westen!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Dure hotels westen!

Bericht door terralinda »

En wbt hotels in Portland:
Wij hebben al meerdere keren in het: https://www.uplacehotel.com
University Place Hotel overnacht.
Prima hotel, buiten zwembad, ontbijt én the Max (tram) brengt je in no time midden in t centrum.
Edit: voeg STAYPDX toe als code en t wordt nog goedkoper 😃
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Dure hotels westen!

Bericht door roelb »

Portland is niet zo duur. Er zit meer dan genoeg net buiten het centrum voor $120 tot $150/nacht voor prima hotels. De Doubletree net over het water is bijvoorbeeld helemaal prima, met gratis parkeren.

Downtown Seattle is inderdaad duur - blame Google & Microsoft. Met punten kun je nog wel een eind komen bij met name Marriott, het Renaissance deed vorig jaar iets van 30k punten per nacht (ca 120 euro waarde), tegen een cash rate van meer dan $400 na taxes. Maar goed, dan moet je die punten wel hebben. Afhankelijk van wat je wilt gaan doen en hoe lang je blijft kun je ook buiten het centrum gaan zitten en pendelen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
18 mar 2019, 11:54
Downtown Seattle is inderdaad duur
Pak een hotel bij het vliegveld. Keus genoeg uit uitstekende hotels tegen een prima prijs. Als je vervolgens achterlangs het vliegveld de stad in rijdt via de 509 rij je uiteindelijk via 1st Avenue zo de stad in. In nog geen 10 minuten.
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Gebruikersnaam111 »

Een hotel ver buiten downtown is geen optie voor mij aangezien ik geen rijbewijs heb.
Ik weet dat het qua prijs een hoop kan schelen.. maarja dan maar even door sparen of hopen dat ik een mooie deal kan vinden :)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Dure hotels westen!

Bericht door PSVwally »

Een hotel ver buiten downtown is geen optie voor mij aangezien ik geen rijbewijs heb.
Nu ken ik Seattle persoonlijk niet, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen OV van het vliegveld naar
downtown gaan.

Edit: ik zie zelfs dat dat maar $3 dollar kan
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Dure hotels westen!

Bericht door mtl »

Er zijn trams in Seattle als het goed is. Een ervan gaat naar/van de luchthaven. Best mogelijk dat er tramhaltes zijn met hotels in de buurt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Dure hotels westen!

Bericht door roelb »

En Uber is ook prima en voordelig, zolang je niet extreem ver buiten het centrum gaat zitten. Je kunt ook kijken rond de campus, daar zitten wat redelijk betaalbare hotels en vanaf daar ben je met de light-rail zo in het centrum. Heb je alleen nog het probleem hotel-station, wat al snel te ver is om te lopen. Eigenlijk zou je een fiets oid moeten regelen. Misschien is er wel een airbnb in die omgeving waar fietsen bij zitten.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Dure hotels westen!

Bericht door sanook »

Voor onze komende California rondreis (viewtopic.php?f=36&t=72444&p=1204757#p1204694) kom ik gemiddeld uit op zo'n 138 euro per nacht. Waarbij LA, San Diego en South Lake Tahoe (resort fee...) boven het gemiddelde zitten, SF zit er zowaar iets onder (Lombard Motor Inn, 6 maanden van te voren geboekt)
Laatst gewijzigd door sanook op 05 mei 2019, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Aurora »

Wij gaan dit jaar naar het noordoosten en verblijven voor gemiddeld 85 euro per nacht. Dat vind ik heel netjes. Alle hotels scoren een gemiddelde van + 7, inclusief ontbijt, gratis annuleren en parkeren. Allemaal via Booking geboekt en ik controleer wekelijks de prijzen, zo heb ik al meer dan 200 euro kunnen besparen door hotels te herboeken of iets verder weg te gaan zitten. En ik boek ook om als het “slechts” een paar euro verschil maakt.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Dure hotels westen!

Bericht door chippie777 »

@Aurora dat zijn mooie prijzen, maar belangrijker is in welke periode je op vakantie bent. Wij zitten er eind juli begin augustus en ik kom zo maar uit op een gemiddelde van 200 euro per nacht.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Whitestreet »

Aurora schreef:
05 mei 2019, 08:06
Wij gaan dit jaar naar het noordoosten en verblijven voor gemiddeld 85 euro per nacht. Dat vind ik heel netjes. Alle hotels scoren een gemiddelde van + 7, inclusief ontbijt, gratis annuleren en parkeren. Allemaal via Booking geboekt en ik controleer wekelijks de prijzen, zo heb ik al meer dan 200 euro kunnen besparen door hotels te herboeken of iets verder weg te gaan zitten. En ik boek ook om als het “slechts” een paar euro verschil maakt.
Maar het Noordoosten is ook iets anders dan het Zuidwesten. De Prijzen in Zweden liggen ook vele malen hoger dan de prijzen in Koratie. En dat ligt nog minder ver uit elkaar :wink:
2018 Florida / 2019 Westkust
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Aurora »

Nou ik vind het noordoosten anders een stuk duurder dan het westen :lol: . Wat ik al niet kwijt ben in NY, Boston en Washington. Gelukkig heb ik goedkopere opties gevonden, maar goedkoper dan het westen? Zeer zeker niet.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Dure hotels westen!

Bericht door groennom »

Wij gaan over een kleine 2 weken en zitten voor gemiddeld USD 106 per nacht. Uitschieter naar boven is Grand Canyon North Rim (USD 191), Kanab (USD 122) en Page (USD 130). In Las Vegas zitten we in Stratosphere voor USD 90 (in weekend) maar als ik die nu boek kom ik op EUR 151 (en is ook wel eens toen ik keek EUR 240 geweest).

Vroeg boeken, vaak kijken en herboeken kan zeker schelen! In vergelijking met 7 jaar geleden is het zeker veel duurder geworden .

Oh ja, we gaan met zijn tweetjes.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door stegeman »

Extreme verschillen. Wij boekten Luxor via reisbureau (was goedkoper dan zelf toen, uiteindelijk deel hotels via hen en deel zelf, afhankelijk prijs) voor €50. Nu via booking.com €166 :shock: Zelfde kamer! Overnachtingen pakten over algemeen ook veel duurder uit dan gedacht. Alhoewel ik geen enkel hotel nog goedkoper heb gevonden. Dus vroeg boeken kan erg veel schelen schijnbaar.
Gast

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Gast »

Van de hotels in Vegas waar wij gezeten hebben vond ik Luxor toch wel echt een van de mindere....probeer Vegas te mijden op do/vr/za dan zijn de prijzen soms bijna verdubbeld...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Almere vak V »

In Vegas is de zaterdag vaak het dubbele van de andere dagen. Kijk ook goed of er geen andere zaken aan de gang zijn. Zoals shows, conventies of bepaalde weekenden, breaks die er voor zorgen dat half Amerika op pad gaat. Dan ben je de klos...
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door stegeman »

De nacht van ons in luxor €50 is in het weekend.
Voor 1 nachtje prima. Eerder in de reis 2 nachten New York hotel. Die is beter zo te lezen. Heb nog gekeken luxor te wisselen ander hotel. Moet er voor die ene nacht flink geld bij. Het is best zo. En vinden we LV helemaal niks aan, of hebben we luxor bekeken en wordt dat m echt niet gaan we niet eens terug of zoeken we elders andere overnachting. Maar ik verwacht dat we het wel leuk gaan vinden.
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Dure hotels westen!

Bericht door goState »

Wij blijven in Las Vegas in Four Queens voor 35 dollar. Woensdag, donderdag begin en een dinsdag op eind augustus. Kamer met 2 queen size beds. Had eerst ook Stratophere en Circus Circus geboekt maar resort fee deden toch wel de prijs opdrijven. Bijna 40 dollar per kamer per nacht. Vooral als je 3 kamers nodig hebt en totaal 3 overnachten in Las Vegas. Begin en eindpunt van onze trip.
Wij gokken niet, dus die 360 dollar is het niet waard.
Anneke001973
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jul 2013, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Anneke001973 »

Wij gaan eind juni tot half juli naar de westkust, verblijven 16 nachten, met 6 personen, dus meestal 2 kamers. In LA en Moab hebben we een app/huisje met 3 slaapkamers, al de rest verblijven we in hotels. In LA voor de eerste keer via air b&b geboekt, op 20 min rijden van Walk of Fame.
Ik zit momenteel op eur 2570 voor 16 nachten, waarvan 11 nachten telkens 2 kamers geboekt zijn. Gemiddeld is dit eur 160 per nacht / 2 kamers.
Ik ben ca 11 maand op voorhand beginnen boeken, telkens zonder prepayment, dus wijzigen/annuleren zonder kosten.
Meerdere keren per week kijk ik hotels na, en ik heb al veel kunnen besparen door te wijzigen. Best wel intensief maar het loont.
Ik zat in het begin aan Eur 3100 voor de hotels.
Zion zitten we in Springdale, Bryce in Tropic (op aanraden van anderen hier op de site) en Grand Canyon in Flagstaff, vermits we doorrijden naar LA dus de afstand vormt geen probleem.
Eén van de duurdere bestemmingen op onze trip is Moab, eur 420 voor een huisje voor 2 nachten.
Jammer genoeg zijn we aan schoolvakanties gebonden, de laatste keer aan de west kust waren we er in oktober en waren de hotels veel goedkoper.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dure hotels westen!

Bericht door Kletskous »

Wat verschillend dan zeg.
Ik heb in november hotels gereserveerd voor juli dit jaar, maar geen goedkopere prijzen meer gezien hoor, met uitzondering van één hotel in New York. Dat heb ik herboekt.
Maar de andere hotels zijn toch wel nagenoeg gelijk gebleven of duurder geworden. Voor € 5,= minder ga ik persoonlijk niet herboeken, al zullen dat sommigen ook vast wel doen.
Maar ik hou het nog in de gaten, wellicht wordt het goedkoper naarmate de datum dichterbij komt (al denk ik dan juist van niet).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer