Kosten hotelkamer 4 personen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Kosten hotelkamer 4 personen

Bericht door Malou97 »

Zomer 2019 zullen wij (voor het eerst) met 4 personen een reis door het Zuidwesten van Amerika maken.

Nu heb ik een vraag omtrent de hotelkamers waarvan ik hoop dat ervaren reizigers het antwoord weten. :wink:

Op (bijvoorbeeld) booking.com staat vaak bij een tweepersoons hotelkamer aangegeven dat deze geschikt is voor 4 personen gezien de 2 queen bedden. De prijs is dan bijvoorbeeld 100 USD. Dan staat er echter in de voorwaarden: "Bij een verblijf van één ouder kind of volwassene geldt een toeslag van 10 USD per nacht wanneer er gebruik wordt gemaakt van de reeds aanwezige bedden."

Betekent dit dat de uiteindelijke prijs voor ons uitkomt op 120 USD, of zit in de 100 USD die staat aangegeven deze "toeslag" al in (en kost de kamer dus voor 2 personen 80 USD), omdat ik op booking.com al aangeef met 4 personen te reizen?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Kosten hotelkamer 4 personen

Bericht door Njit »

Prijzen in de US zijn altijd per kamer per nacht. Met hoeveel personen je op die kamer slaapt maakt ze niet uit.
Zou dus geen prijsverschil moeten zijn. Ik zou het gewoon even proberen door dezelfde kamer voor 2 personen te boeken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Kosten hotelkamer 4 personen

Bericht door niels »

Mijn ervaring is dat als je 4 personen ingeeft, booking.com ook de prijs voor 4 personen geeft.
Maar je kan het even testen door 2 personen in te vullen en kijken waar hij mee komt.

Mocht je met kleine kinderen reizen geef dan ook alleen 2 personen in op booking.com. Want
Vaak betaal je voor kids onder 10 of zelfs 12 niks extra als je gebruik maakt reeds aanwezig bedden.
Maar booking.com ziet dit niet (staat in voorwaarden hotel) en betaal je anders alsnog voor de kinderen. Hier kwam ik onlangs zelf achter en hotel geanulleerd en daarna geboekt tegen lagere prijs. Gr Niels
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kosten hotelkamer 4 personen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook altijfd even op de site van het hotel zelf kijken om te zien wat hun beleid is.
Njit schreef:Prijzen in de US zijn altijd per kamer per nacht. Met hoeveel personen je op die kamer slaapt maakt ze niet uit.
Dat geldt niet overal; zeker als er een ontbijt inbegrepen is betaal je vaak voor de extra personen, maar ook zonder ontbijt komt het voor dat je met 4 pesonen meer betaalt dan met 2 voor dezelfde kamer.

Marianne
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Kosten hotelkamer 4 personen

Bericht door Malou97 »

Bedankt voor jullie snelle en duidelijke antwoorden! Ik ga even op onderzoek uit :clap:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Kosten hotelkamer 4 personen

Bericht door Marcopstal »

Soms komen er inderdaad wel effectief kosten bij wanneer er meer dan 2 personen (volwassenen) op de kamer slapen.

Op zich lijkt het me niet zo moeilijk erachter te komen. Als je de boeking verder doet tot net voor de bevestiging zou het zeker duidelijk moeten worden hoe het zit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kosten hotelkamer 4 personen

Bericht door hemmie »

Wij reizen met een gezin van 5, dus ik zoek alleen op kamers waar 5 personen toe zijn gestaan. Daardoor ben je sowieso vaak wat duurder uit. Maar wij betalen volgens mij vrijwel nooit extra voor de 3e, 4e en 5e persoon. Soms mag de 5e persoon alleen met een extra bed, en dat kost dan wel $10 per nacht.
Duurdere hotels zouden wel eens anders kunnen zijn, daar komen wij niet :D
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer