Welke supermarkt?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Welke supermarkt?

Bericht door Marielleh »

Ik ben bezig met m'n roadboek en wil de boodschappen-tripjes verwerken aangezien we veel zelf zullen koken.
Hiervoor ben ik dus op zoek naar supermarkten. Wallmarkt is bekend evenals Whole foods. Zijn er nog andere (goede) ketens die door heel het land (of voor onze reis in het zuidoosten) zitten? Ik herinner mij Stop 'n Shop maar zie dat dat echt regionaal is.

Verder ben ik benieuwd naar Whole Foods en het prijspeil. Wat ik opmaak uit internet is dat deze winkel aan alle kanten verantwoord is. Nou willen we wel graag gezond eten maar thuis eten we bv ook niet perse biologisch dus dat is geen must. Ik ben een beetje bang dat het erg duur zal zijn. Iemand ervaring?
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke supermarkt?

Bericht door boonens »

In die regio waren wij altijd wel tevreden over Publix en Albertsons.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke supermarkt?

Bericht door roelb »

Je noemt wel twee uitersten..

Whole foods is the place to be als je een hipsterbaard hebt. Het is eigendom van Amazon en verkoopt 100% biologische produkten. Prijspeil hoog, maar kwaliteit ook.

Walmart is de andere kant van het spectrum. Een kruising tussen Aldi, Lidl en Makro.

Daar tussenin zijn nog veel andere, normalere supermarkten. Loop er gewoon eens binnen - elke supermarkt trekt, net als in Nederland, een ander publiek. Als je hier een AH persoon bent dan zul je je in de US aangetrokken voelen tot ketens als Albertsons/Safeway/Vons of Publix. In het Zuidoosten kom je Food Lion tegen, eigendom van Ahold-Delhaize. In het noordoosten kom je in dat segment Wegmans en Hannaford tegen.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke supermarkt?

Bericht door BonnyR »

Vooral niet vergeten bij ( elke) de supermarkt een klantenkaart te scoren. Hebben we altijd leuke aanbiedingen mee binnengehaald.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gast

Re: Welke supermarkt?

Bericht door Gast »

Kijk ook of er een Trader Joe’s op je route zit. In het ZO heb je ook nog Harris Teeter.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke supermarkt?

Bericht door Marielleh »

roelb schreef:Je noemt wel twee uitersten..
Dat vermoeden had ik al maar ik wist simpelweg geen andere.

Gewoon even binnenlopen heeft niet mijn voorkeur, althans....als we niet ergens sowieso toevallig langskomen. Gewoon een beetje mid-range supermarkt is prima en als ik er dan ben wil ik ook gewoon m'n spullen halen en niet weer tijd besteden aan elders heen rijden en kijken.
BonnyR schreef:Vooral niet vergeten bij ( elke) de supermarkt een klantenkaart te scoren. Hebben we altijd leuke aanbiedingen mee binnengehaald.
Ja, dat gaan we zeker doen!

Thnx voor de tips, ik ga eens zoeken naar de locaties van de genoemde supers op onze route. Van Trader Joe's weet ik toevallig dat die vlakbij ons hotel in Washington zit dus dat is alvast mooi.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke supermarkt?

Bericht door Tinuszke »

Ik zou offline google maps nemen (of iets vergelijkbaars) en dan gewoon een supermarkt zoeken als je boodschappen nodig hebt.
En dan neem je er een die op je route ligt van een keten die je goed vindt/lijkt. Er kan niet heel veel mis gaan op dit gebied.
In een land als de Verenigde Staten hoef je dat allemaal niet vooruit te plannen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welke supermarkt?

Bericht door hemmie »

De meerderheid van de supermarkten is juist een 'gemiddelde' supermarkt. Aldi en Lidl zijn min of meer als in Europa, Walmart heeft relatief weinig vers, Target supermarkt stelt meestal niet veel voor. Whole Foods is erg duur, biologisch, maar volgens mij wel groot assortiment, Trader Joe's en Sprouts zijn geloof ik ook grotendeels biologisch, wat voordeliger dan Whole Foods, maar kleinere winkels. En de meeste andere supermarkten zitten gewoon in het midden, zoiets als een AH of Jumbo dus eigenlijk. Er zijn maar weinig van dit soort ketens landelijk, Kroger zit wel op veel plekken, maar heeft ook weer winkels onder andere namen, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Kroger#Chains
Safeway is ook redelijk groot en heeft ook weer winkels met andere namen https://en.wikipedia.org/wiki/Safeway_Inc.#Chains
En dan heb je nog wat onafhankelijke ketens, HEB, Publix, Winn-Dixie, etc.

Gewoon zoeken in google maps op supermarket, dan kom je een heel eind.
Terug in Texas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke supermarkt?

Bericht door harryh »

In het oosten en Florida: Safe-a-lot!
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Welke supermarkt?

Bericht door Felicitas »

Rond de Smoky Mountains: Ingles. Goede bakery en deli.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Welke supermarkt?

Bericht door Trails »

De klantenkaarten krijg je gelijk mee. Dus eerst naar de klantenservice.
Kost niks en scheelt echt heel veel. Veel aanbiedingen zijn nl alleen voor klanten.
Bij Safeway kregen we zelfs korting op de benzine.
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke supermarkt?

Bericht door marrich77 »

Wij zijn een enkele keer bij Trader Joe's geweest.
Er veel biologisch gericht.
Hadden er een soort van Taco vandaan. Die waren goed te doen. (Wel de microwave variant)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Welke supermarkt?

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan altijd graag naar de Safeway. Inderdaad, neem een klantenkaart. De eerste keer dat we bij de Safeway waren, scheelde ons dat meteen $ 32,-.
Verder vonden we in Indiana Martin's heel fijn, maar niet echt goedkoop. Nadeel is dat hij verder in het land niet zit. Ook de Publix is een prima, maar prijzige supermarkt. Hier kregen we vorig jaar nog de service dat de boodschappen aan de band voor je ingepakt werden en naar de camper gebracht. De vriendelijke meneer mocht geen fooi aannemen.
Met Albertson's is ook niks mis.
Walmart vinden we prima voor de eerste keer boodschappen doen. Dan heb je toch vaak relatief veel non-foodartikelen, bv. een bbq, en daar is alles te vinden voor een fatsoenlijke prijs. Niet elke Walmart heeft verse producten. Daar moet je wel rekening mee houden. En ze hebben ons favoriete ijs (Edy's Butter-Pecan) niet. Dik minpunt dus :lol: Verder gaan we alleen naar de Walmart als we geen beter alternatief tegenkomen.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke supermarkt?

Bericht door Marielleh »

Dank voor jullie reacties! Ik heb een mooi lijstje met opties.

Div mensen hebben het over google maps en zoeken op supermarkten. Misschien heel stom maar hoe doen jullie dat zonder de exacte naam? Juist omdat ik niet zie waar ik kan zoeken op "supermarkt" wilde ik een lijstje met opties om op te zoeken maar misschien mis ik iets en kan het (veel) eenvoudiger.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gast

Re: Welke supermarkt?

Bericht door Gast »

Zoek op "supermarket" ipv "supermarkt" :thumbup:

Edit: Ah, nu snap ik je vraag :lol:

Links kun je je zoektermen invullen. Als je dat niet ziet, moet je even op dat kleine driehoekje linksboven klikken, misschien dat je zoekveld verborgen is.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Welke supermarkt?

Bericht door HennyCox »

Traders Joe is trouwens van de Aldi.
Aldi heeft mooie winkels in het Zuid-Oosten.... met ook veel A-merken
Wij gaan altijd naar Wallmart.....ruim assortiment en leuk shoppen met veel Non-food.
We hadden in Moab bij de City-market een klantenkaart genomen, scheelde op paar boodschappen al enkele dollars...en ook op benzine, ligt namelijk een tankstation bij.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Welke supermarkt?

Bericht door ADE01 »

Trader Joe's heeft overigens jonge (Gouda) en oude kaas (Old Amsterdam).
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Welke supermarkt?

Bericht door Loek »

Wij kiezen voor degene die op de meest praktische plaats zit en niet te duur is. Meestal kom je dan in ons gebied uit bij King Soopers (Kroger). Wel customer card aanvragen, dan krijg je forse kortingen en fuel points. Het is met fuel points uitmikken dan je een balans vind van opsparen net voordat ze verlopen, want dan krijg je de grootste korting. Eerder opnemen geeft lagere kortingen. Bij ons zijn kortingen van 70ct tot $1 per gallon niet ongewoon.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke supermarkt?

Bericht door jill1234 »

Over een paar dagen mogen we weer! Na het ophalen van de camper in Denver moeten we natuurlijk boodschappen doen; we hebben ook non food nodig (broodrooster, goede pan etc). Vorige keer zijn we naar de Walmart geweest voor de eerste boodschappen, maar deze zit in Denver niet op de route; een Safeway zit vlakbij de camperverhuurder; ik kan alleen niet meer herinneren of ze bij Safeway ook non food hebben? Iemand een idee? Anders zullen we toch naar de Walmart moeten denk ik en dus even omrijden, maar liever niet, want we vinden de Walmart sowieso geen fijne winkel. Verder zit er dichtbij de camperverhuur een family dollar en een King Soopers.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Welke supermarkt?

Bericht door Frasi »

Supermarkten als Safeway hebben veel minder non-food times. Vaak wel wat piepschuim koelboxen maar daar blijft het vaak bij.
Ik zie toch minimaal 12 Walmart Supercenters in en rond Denver. Geen enkele op de route (of acceptable afstand)?
Alternatief kan een Target (supercenter) zijn. Maar dat is dan ook maar de vraag of deze dichterbij liggen.

https://www.google.nl/maps/search/Walma ... 569706,11z
https://www.google.nl/maps/search/Targe ... 003,11.06z
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer