Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Galapogos »

Zoals bij een deel van dit forum wellicht al bekend is de concessie voor het uitbaten van Recreation.gov enkele weken geleden overgegaan naar een andere partij. Deze andere partij heeft een geheel nieuw reserveringssysteem in de lucht gebracht.

Het valt mij op dat hier een bug in lijkt te zitten. Gek genoeg lijk je nu (6 oktober, 02:45 in Nederland) al te kunnen reserveren voor 6 mei. Echter, als je deze datum selecteert zie je in het pop-up-ballonnetje dat je eigenlijk reserveert voor de nacht van 5 op 6 mei. Als je onderaan de pagina op BOOK NOW klikt, zie je in het winkelmandje vervolgens nogmaals staat dat je aan het reserveren bent voor de nacht van 5 op 6 mei, en níét voor de nacht van 6 op 7 mei.

Afbeelding

Dit probleem heb ik bij alle campings die ik heb gecontroleerd. En bovendien heb ik het probleem ook als ik dagen die minder dan zes maanden in de toekomst probeer te boeken.

Advies aan iedereen die via het nieuwe systeem reserveringen heeft gemaakt: controleer voor alle zekerheid even of je voor de juiste data hebt gereserveerd!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Dutchess »

Krijg je hetzelfde resultaat als je het na 08.00u in Nederland probeert? Ik vraag me af of die bug heeft te maken met het tijdsverschil van 8 uur.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Galapogos »

Ik vroeg me ook al af of het iets met tijdverschil (en omslagpunt datum) te maken heeft. Ik heb vannacht daarom nog wat lopen spelen met de ingestelde tijd/tijdzone op mijn pc. Vervolgens kon ik de fout niet meer reproduceren, ook niet toen ik de tijd weer terugzette naar de tijd hier in Nederland. Het lijkt er dus niet op dat het tijdverschil an zich het probleem is. Maar het zou best kunnen dat het meespeelt.

Als ik nu kijk speelt de fout niet. Maar nu kan ik al wél daadwerkelijk boeken voor de nacht van 6 op 7 mei, terwijl het in Nederland nog maar 12.20 uur is.

Afbeelding

Normaliter zou het pas om 16.00 uur Nederlandse tijd mogelijk moeten zijn om te reserveren. Ik heb flink lopen zoeken op internet, maar ik zie nergens dat met de nieuwe concessiehouder ook het tijdstip van openstellen van de reserveringen zou zijn veranderd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Galapogos »

Ik heb de bug uit de screenshot vandaag niet meer kunnen reproduceren.

Vandaag zag ik dat het vanaf circa 10.00 uur Nederlandse tijd mogelijk was om reserveringen te maken voor over zes maanden. Althans: om 9.45 uur ging dat nog niet en om 10.15 uur wel. Als ik morgen tijd heb, zal ik eens kijken of de reserveringen wellicht stipt om 10.00 uur Nederlandse tijd openen.

Update 8 November: Ook vandaag gingen de reserveringen rond dezelfde tijd open. Niet stipt om 10.00 uur NL tijd, maar enkele minuten later.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door WeernaardeVS »

Ik loop tegen dezelfde bug aan. Meerdere campgrounds geprobeerd, meerdere data (dus niet altijd op de grens van het tijdvak), meerdere tijdstippen en meerdere browsers.
Begin- en einddatum wordt verschoven, dus het is heel goed opletten als je voor meerdere dagen boekt.

Op internet heb ik nergens reacties gelezen over dit probleem, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of er toch meer mensen last van hebben.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb net eens gegoogled en kwam op Tripadvisor deze ervaringen tegen.
Ik zal eens mijn password aanpassen, eens kijken of dat lukt.

Edit: blijkbaar zijn die problemen met betrekking tot het wijzigen van het password aangepast, want het aanpassen van mijn password was geen probleem.

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door WeernaardeVS »

De reacties op Tripadvisor had ik ook al gelezen. Ons wachtwoord aanpassen lukte circa 6 weken geleden zonder problemen.
Bij de afgelopen reservering gisteren bleek dat je als je je gegevens wilt aanpassen je een Amerikaanse postcode en telnummer moet opgeven. Andere dingen pakt hij niet. Wij wonen nu in 90201. :D

Datum probleem was er gisteren nog wel. Je wilt in de nacht van 26/27 mei en moet 28/29 kiezen.
Het exacte tijdstip waarop de reserveringen open gaan is mij niet duidelijk. Om 9 uur lukte het nog niet, om 14 uur wel.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Galapogos »

Zojuist heb ik per chat contact opgenomen met Recreation.gov om te vragen op welk tijdstip nieuwe kampeerplekken beschikbaar komen, aangezien dat niet meer om 10 AM EST lijkt te zijn zoals voorheen. De reactie van de klantenservice van Recreation.gov: "So it recently changed the release time is now 4 AM EST". Dit is ook wat ik in een post op Reddit las. Het is ook conform mijn eigen bevindingen van een aantal weken terug. Toen kwamen plekken echter niet om stipt 10.00 uur beschikbaar, maar pas enkele minuten later.

Het lijkt er dus op dat we voortaan niet om 16.00 Nederlandse tijd (soms 15.00 uur) maar om 10.00 uur Nederlandse tijd (soms 9.00 uur) moeten reserveren!

Wel vreemd dat daar verder nergens iets over te vinden is op de website van Recreation.gov.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Martin & Marianne »

Echt heel vreemd. Voor Europeanen geen probleem, maar als Amerikaan moet je dus midden in de nacht reserveren voor bijvoorbeeld Yosemite.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Galapogos »

Misschien zien ze liever Europese gasten op hun campings. :lol:

Het is inderdaad vreemd. Maar nog vreemder vind ik het gebrek aan communicatie vanuit Recreation.gov.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door niels »

Goedenavond, ik zie momenteel helemaal geen beschikbaarheid voor campings nationale parken? Hebben meer mensen hier last van? Welk park ik ook ingeef zie ik nergens iets (ook geen onbeschikbaar of gereserveerd?)
Is hele middag al zo?

Gr Niels
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Galapogos »

Als ik klik op 'Check availability' dan krijg ik momenteel een lege tabel te zien. Dat lijkt me een bug (was eerst niet zo). Als ik klik op 'Show sites' lijken alle plekken onbeschikbaar. Dat lijkt me ook een bug.

Wat wel lukt, is eerst een specifieke site selecteren (via 'Show sites', of via de kaart), en deze vervolgens boeken. Bij jou ook?
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door niels »

Hoi Ja dat werkt wel, in ieder geval beter dan niets, dank :thumbup:
Easy
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 aug 2018, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Easy »

Dank voor de tip Galapogos!

Als je via 'Check Availability' reserveert, krijg je alleen maar beschikbare plaatsen als je minimaal 2 nachten verblijft. Ik was bang dat ze een minimaal verblijf van twee nachten gingen hanteren. Het werkt inderdaad wel voor 1 nacht als je via de kaart een plaats aanwijst. Wel erg jammer dat de site nog niet optimaal werkt zeg. Hopelijk komt het voor Yosemite goed, gelukkig nog 1 maand de tijd om te oefenen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Galapogos »

Ik ben net nogmaals uitgebreid aan het testen geslagen, en ben erachter gekomen dat de tijdzone van je pc/mac relevant is! En dan bedoel ik daadwerkelijk de tijdzone, niet de datum/tijd van je computer.

Tijdzone ingesteld op Nederland -> 'Check availability' geeft een lege tabel, via 'Show sites' geven zoekopdrachten van één nacht geen sites die je kunt boeken (terwijl er wel degelijk boven staat dat er sites beschikbaar zouden moeten zijn).
Tijdzone ingesteld op VS (oostkust) -> alles werkt naar behoren!
Tijdzone ingesteld op Nederland, maar datum/tijd handmatig ingesteld op datum/tijd in VS (oostkust) -> 'Check availability' geeft een lege tabel, via 'Show sites' geven zoekopdrachten van één nacht geen sites die je kunt boeken (terwijl er wel degelijk boven staat dat er sites beschikbaar zouden moeten zijn).
Tijdzone ingesteld op VS (oostkust), maar datum/tijd handmatig ingesteld op datum/tijd in Nederland -> alles werkt naar behoren!

Het lijkt er dus op dat de website via je browser je tijdzone-instelling uitleest, en dat dit in geval van de Nederlandse tijdzone tot weergaveproblemen van de site leidt. Hier heeft een programmeur rommelig werk geleverd, zo lijkt het.

Moraal van het verhaal: wil je boeken via Recreation.gov, verander dan eerst de tijdzone van je computer naar een Amerikaanse tijdzone. En houdt er rekening mee dat de reserveringen voortaan om 4 AM EST openen, dus (meestal) om 10 uur 's ochtends in Nederland.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door niels »

Galapogos, dank voor het uitzoeken, net even getest en dan is inderdaad wel alles zichtbaar erg vreemd maar top dat zo werkt :clap:
Easy
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 aug 2018, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Easy »

Wat fijn zeg, site werkt inderdaad hoe het hoort als je de tijd aanpast :thumbup: Morgenochtend de eerste reservering maken.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Galapogos »

Zojuist heb ik ook nog even gekeken naar het tijdstip waarop sites exact beschikbaar komen. Volgens mij is er niet zo'n tijdstip. Het lijkt er op dat er om 10 uur Nederlandse tijd een scriptje gaat draaien waardoor de nieuwe sites beschikbaar komen. Maar het duurt een aantal minuten voordat dat scriptje klaar is. Vandaag kwamen de nieuwe sites op Watchman Campground in Zion rond 10:06 beschikbaar, en die op North Rim Campground in Grand Canyon pas een kleine minuut later.

Het is wel interessant om te weten of dit bij Yosemite ook zo verloopt. Misschien is het daar anders, omdat die sites volgens andere criteria beschikbaar komen. Mocht ik aankomende 15 december niets beters te doen hebben, dan ga ik 's ochtends eens kijken hoe het zit.
Easy
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 aug 2018, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Easy »

Galapogos, krijg jij de campings wel in je winkelmandje om af te rekenen? Campings staan vanaf een paar minuten na 10 uur inderdaad op beschikbaar, maar als ik ze wil boeken krijg ik de melding: "Sorry, the dates you have selected will be released for reservation at 10AM Eastern Time"
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bug in nieuwe reserveringssysteem Recreation.gov?

Bericht door Galapogos »

Je hebt gelijk, daar loop ik nu ook tegen aan. Dit was een tijdje geleden niet het geval. Het is duidelijk dat er nog veel aan deze site gesleuteld wordt. Wellicht wordt het vanaf nu dan tóch weer 10 AM EST, dus (meestal) 16 uur in Nederland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer