Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Nu ik bezig ben met het boeken van de diverse hotels voor mijn reis naar Noord-Oost USA, kies ik telkens voor annuleerbare hotels. Zoals zovelen om de vrijheid te behouden om de route aan te passen of om betere deals te scoren, mocht ik die vinden.
En ik heb zoiets van, dan ligt er in elk geval iets vast en grijp ik niet mis bijvoorbeeld. Of als de prijzen nog verder stijgen heb ik in elk geval nu een redelijke prijs. Maar dat blijft een onzekere factor natuurlijk omdat prijzen schommelen. Al houd ik het voor de door mij geboekte hotels wel in de gaten maar het is óf inmiddels volgeboekt of hetzelfde/duurder geworden.

Maar wanneer annuleren jullie nu een hotel voor een betere prijs? M.a.w.: voor hoeveel prijsverschil doe je dat nu?
Als ik zou zien dat een hotel bijvoorbeeld twee tientjes goedkoper is, denk ik algauw ‘laat maar’. Van de andere kant: als dit in de aanloop naar de reis de komende maanden bij de andere hotels ook elke keer is, kan dit herboeken uiteindelijk toch oplopentot een financieel voordeel van een kleine 200/300 euro. Da’s dan weer best veel op het totaalplaatje. Maar: daar hangt ook een administratieve last aan vast natuurlijk.
Dus: hoe doen jullie dat?

En: niet-annuleerbare hotels zijn doorgaans voordeliger. Soms scheelt dit wel 50,=. Dat is best veel.
Zijn er ook mensen hier die dat weer in de gaten houden en kort voor vertrek de annuleerbare boeking cancelen en datzelfde hotel vervolgens opnieuw herboeken maar dan tegen het niet-annuleerbare en goedkopere tarief? Omdat de route dan toch vastligt, zo vlak vantevoren.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door tomhster »

Waarom is het voor jou van belang wat een ander doet? Je doet toch gewoon waar je jezelf prettig bij voelt?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Frasi »

Bij hotelovernachtingen vind ik het vanaf zo'n €10 per nacht de moeite worden om te annuleren en herboeken. Voor de huurauto een paar tientjes.
Maar altijd wel eerst nieuw boeken en dan pas annuleren. Eerst zeker zijn dat ik tegen die lagere prijs ook echt kan boeken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door tomaat85 »

Tja, dit is mi zo persoonlijk. Naast de prijs zijn er natuurlijk ook nog andere zaken die hebben meegewogen bij de initiële keuze voor "dat" hotel. Zijn die zaken dan allemaal gelijk of geef je wisselgeld op die beslissers agv die lagere prijs? Voordat ik een hotel kies lees je natuurlijk de reviews, dat zal je dan voor de alternatieven ook moeten doen en een eventuele verandering (zoals je zelf ook aangeeft) weer in je administratie moeten verwerken terwijl je de eerste keuze heel bewust hebt gemaakt. Dus is een gekozen hotel echt zo'n bewuste keuze dan laat ik het erbij en kijk niet meer naar alternatieven. Heb je het hotel genomen om zeker te zijn "dat je wat hebt" dan wordt het anders maar dan nog zou mijn motivatie zijn om wat anders te zoeken dat het hotel niet mijn eerste keuze is hoewel "goedkoper" natuurlijk altijd lekker is. Maar nogmaals, zo persoonlijk, doe wat goed voelt :wink:
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Frasi »

Ik kies mijn hotels ook vaak na gedegen afweging. Herboeking hoeft dan ook geen ander hotel te betekenen.

De lagere prijs kan ook voor hetzelfde hotel zijn, of dezelfde autoverhuurder.
Soms komen er gewoon aanbiedingen langs of zijn er speciale kortingsacties. Of wanneer ik (enkele weken voor de reis) zeker ben van mijn reis en hotelkeuze, ga ik voor het laagste non-refundable tarief.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door sanook »

Mijn ervaring is dat als je je hotel ver voor vertrek boekt de prijzen eigenlijk alleen maar hoger worden naarmate je dichter bij vertrek komt, oftewel herboeken vanwege een betere prijs is mij niet veel overkomen. Maar een tientje goedkoper zou ik wel de moeite waard vinden voor een hotel overnachting om te herboeken. Administratieve last is geen issue, het feit dat je regelmatig alles checkt is al een veel grotere 'last'.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door mtl »

Ik boek ook wel eens iets om later te kijken of er iets beters voorhanden is. Maar vaak houdt ik vast aan het eerst geboekte hotel.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Het zou mij dan inderdaad vooral gaan om hetzelfde hotel. Dat heb je immers niet voor niets met zorg uitgezocht. Of het alternatief dat je liever had moet duurder zijn geweest of volgeboekt. Dat zou een reden kunnen zijn om alsnog voor een ander hotel te kiezen.

Maar voor een tientje verschil herboeken sommigen dus al. Dat vind ik best verrassend eigenlijk. Had een groter verschil verwacht. Maar daarom uit nieuwsgierigheid ook deze vraag gesteld. Maar alle beetjes helpen natuurlijk.
En in een laat stadium alsnog het non-refunfable tarief kiezen kan ook interessant zijn.

Jullie houden dan zeker ook je creditcard bij of er inderdaad niets is afgeschreven (vooral bij een andere hotelkeuze). Of dat als er een aanbetaling in rekening is gebracht deze ook weer teruggestort wordt.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Moest even zoeken, want ik zag mijn reserveringen bij Booking.com eerst alleen in dollars staan. Onhandig met terugrekenen wat ik ook alweer betaald heb, zeker om te kunnen zien of er betere prijzen zijn. Op de bevestiging per mail alleen in dollars.
Maar ik zie het bij reserveringen op de ingelogde website ook in beide valuta staan.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door boonens »

Ten aanzien van herboeken via Booking wanneer je ziet dat de prijs van het hotel is gedaald. Voorheen annuleerde ik de bestaande reservering en maakte ik vervolgens een nieuwe reservering. Tegenwoordig wijzig ik simpelweg het kamertype in de reservering een keer naar een ander type kamer en weer terug. Hetzelfde resultaat (je hebt nu de lagere prijs), alleen gaat dit sneller en blijft je bestaande reservering staan.

Wel eerst even controleren dat het gewenste kamertype nog beschikbaar is natuurlijk.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Goeie tip! Ga ik in de gaten houden als ik een prijsverlaging zie.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
poel1966
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 jan 2014, 20:11
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Drenthe

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door poel1966 »

Heb onlangs een herboeking gedaan waarbij we per saldo amper goedkoper uit waren, voor de nieuwe boeking zag het hotel er beter uit en bovendien lag het hotel beduidend dichter bij Yosemite Valley.

Voor de oude boeking was ik 10% annuleringskosten verschuldigd, vandaar het dat er geen financieel voordeel was voor de herboeking, maar een beter hotel en/of plaats is me ook wat waard, zelfs voor iets meer geld hadden we het gedaan.
Afbeelding

Blog: Familie Poelman @ USA2015
Link: http://poel1966-usa2015.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door hemmie »

Ik vind het inderdaad heel variabel. Als ik hetzelfde hotel voor $10 minder per nacht kan boeken doe ik wel een nieuwe boeking, paar minuten werk is het mij dan wel waard. Maar soms boek ik ook om voor een hotel met vergelijkbare prijs maar een beter locatie, of een mooiere kamer ofzo. Ik heb nog nooit kort voor vertrek omgeboekt naar een niet-annuleerbare boeking, want ook tijdens de reis kan flexibiliteit nog handig zijn, en de kans dat je vlak voor vertrek nog een beter prijs vindt (zelfs niet-annuleerbaar) is sowieso erg klein.
Terug in Texas!
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door opvakantie »

We zijn in september geweest en hadden aan het begin van het jaar geboekt. Alles werd alleen maar duurder en raakte uitverkocht.
Tegen het einde van de vakantie hebben we wel een hotel gewijzigd omdat we op een iets andere locatie wilden zitten.
Eigenlijk hebben we elk jaar wel wijzigingen in onze boekingen aangebracht dus ik zou nooit zonder de annuleren optie boeken.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door BonnyR »

Ik heb net een heel stuk gelezen over hotel boekingen en dat hotels best een fors percentage moeten afdragen aan bijvoorbeeld Booking.com.
Ook als bij Booking.com staat dat het hotel "helaas" vol is betekend dat ook heel vaak, dat de kamers die beschikbaar zijn via Booking.com vol zijn, maar dat er bijvoorbeeld via Trivago of Agoda nog wel dezelfde kamers beschikbaar zijn. Het schijnt de moeite waard te zijn om te kijken of je een lager tarief rechtstreeks bij het hotel zelf kunt krijgen. Maar persoonlijk vind ik dat gedoe.Tijdens mijn zoektocht kwam ik op de site van Bidroom.com . Zij rekenen maar iets van 2 % commissie naar de hotels en ze kunnen daardoor op deze besloten site wel lagere prijzen aanbieden. Er zit op zich wel een lidmaatschap aan vast, maar misschien als je meerdere hotels wilt boeken is dit de moeite waard.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door hemmie »

Ik boek meestal op hotels.com en spaar daarvoor gratis nachten. Dus rechtstreeks boeken moet dan wel een stuk voordeliger zijn wil ik rechtstreeks boeken. Tenzij het een hotel is van 1 van de ketens waar we vaker slapen, dan boek ik net zo lief rechtstreeks,want dan spaar ik daar punten. En inderdaad zijn hotels soms (nog) alleen rechtstreeks te boeken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door vana »

Ik heb wel gemerkt dat bij sommige hotels de annuleringsvoorwaarden soepeler zijn als je direct bij hun boekt i.p.v. via booking.com
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Hmm, tot nu toe zou ik op de hotelsite duurder uit zijn. Of de kamer was niet meer beschikbaar.

Ik heb nu een boeking bij Agoda, Booking en Expedia staan.
Dus van punten sparen is nauwelijks spraken en daarvoor reizen wij ook veel te weinig om dat interessant te laten zijn. (Vaker campings dan hotels).

Ander vraagje: ik heb een hotel geboekt bij Agoda en heb daar kennelijk 4 volwassen ingegeven ipv 2 volwassen en 2 kids. Dit kan ik niet aanpassen. Heb al gemaild en heb een nieuwe bevestiging binnen maar daarop is het niet aangepast.
Ook zie ik op de website (in het kader van prijzen checken :)) nu ineens dat er dat ik in dit kamertype (kamer met 2 queensize bedden) niet met kinderen onder de 13 mag verblijven. Ik kan me niet herinneren een dergelijke melding te hebben gezien bij het boeken. Ook dit heb ik in die mail genoemd, maar daar wordt niet op gereageerd.
Voorzien jullie problemen met incorrecte samenstelling en die melding?
Wat het beste te doen? (Ja annuleren kan altijd, maar andere hotels zijn beduidend duurder met queensize bedden). Dus hoe pak ik dit aan?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door MarjoleinW »

Ik vind het ook wel echt een sport om een zo leuk /mooi mogelijk hotel te boeken voor zo weinig mogelijk. Vroeg boeken scheelt een heleboel maar soms cancel ik een hotel wanneer een ander hotel met flinke korting te boeken is. Bij Expedia kun je overigens tegenwoordig ook via de button : 'hotel wijzigen' het aanpassen wanneer het goedkoper is geworden. Het verschil krijg je dan terug.

Voor komende vakantie heb ik 3 maanden geleden een hotel geboekt voor 3 nachten dat inmiddels 200,00 (!!) duurder is voor deze periode. :o
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Pete.Z »

Vroeg boeken is echt niet per definitie voordeliger.
Ter illustratie, wij hadden in oktober 3 dagen via Hotels.com geboekt in Galveston, maar de week ervoor zag ik via de site van het hotel zelf dat een grotere suite nu goedkoper was dan de standaardkamer die we geboekt hadden, snel geannuleerd en opnieuw via hotel zelf geboekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer