Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door sanook »

Heb je al gekeken wat die Wyndham hotels kosten via www.wyndhamhotels.com en dan corporate code 8000000066 gebruiken ? Die code geeft niet alleen een goede prijs maar ook goede annuleringsvoorwaarden. Er zitten flink wat hotels in de Wyndham keten dus misschien heb je nog wel meer hotels uit deze keten geboekt die je ook kunt checken.
Zelfde geldt ook voor de vele ketens op www.choicehotels.com, daar kun je met corporate code 00845160 ook goede prijzen (en annuleringsvoorwarden) vinden. Zie ook https://www.abnsave.com/discounts/hotels/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Nee, ken ik niet. Zal es kijken.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

sanook schreef:Heb je al gekeken wat die Wyndham hotels kosten via http://www.wyndhamhotels.com en dan corporate code 8000000066 gebruiken ? Die code geeft niet alleen een goede prijs maar ook goede annuleringsvoorwaarden. Er zitten flink wat hotels in de Wyndham keten dus misschien heb je nog wel meer hotels uit deze keten geboekt die je ook kunt checken.
Zelfde geldt ook voor de vele ketens op http://www.choicehotels.com, daar kun je met corporate code 00845160 ook goede prijzen (en annuleringsvoorwarden) vinden. Zie ook https://www.abnsave.com/discounts/hotels/
Die corporate code geeft inderdaad een betere prijs.
Ik krijg dan echter dit in beeld: ALLIED BUSINESS NETWORK, dus voor de zakenwereld. Ik weet niet of ik dat durf te boeken hoor, je zult dan toch een pasje moeten laten zien of iets dergelijks dat je inderdaad daar recht op hebt, neem ik aan.
Net zoals je voor de AAA-code je ANWB-pasje moet laten zien ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door sanook »

Allied Business Network = http://www.abnsave.com. Je kunt gratis lid worden hiervan en dan kun je je 'pasje' uitprinten. Waarschijnlijk zal er nooit naar gevraagd worden, althans ik heb het nog nooit meegemaakt. Is verder niks illegaals aan.
Je zou ook nog member kunnen worden van wyndamhotels.com en/of choicehotels.com zodat je ook nog rewardpunten spaart, maar weet niet of dat zinnig is.
Laatst gewijzigd door sanook op 20 nov 2018, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Aja, snap de afkorting nu. Zal er eens over denken. Mensen hier die dat ook gewoon laten registreren, maar geen eigen onderneming hebben?
Die AAA-korting kan ik wel gewoon meepakken natuurlijk. Scheelt wel ietsje, maar geen vele tientjes trouwens.
Hopen op goeie Black Friday deals :D
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door SuzieQ »

Ja ik ben abnsave lid. 1x gebruikt.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door sanook »

Kletskous schreef:Aja, snap de afkorting nu. Zal er eens over denken. Mensen hier die dat ook gewoon laten registreren, maar geen eigen onderneming hebben?
Op http://www.abnsave.com staat toch duidelijk: Discounts for Businesses AND Individuals
Je hoeft dus geen onderneming te hebben. En er zit verder geen risico aan vast (zoals bij autohuur dat je later niet verzekerd blijkt te zijn) of zo hè...
Maar goed, het was maar een tip en je hebt gezien dat het goedkoper is. Of je er wat mee doet moet je zelf weten.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Je hebt gelijk ! Dat had ik nog niet gezien, ik was elders aan het lezen.

Maar: nu wil ik een account aanmaken, lukt het me niet !

Ik vul in:
Business or Individual : Individual
Where are you from: United States or International: International

Vervolgens kan ik alleen mijn naam invullen + emailveld + telefoonnummer.
En ik klik aan to enroll me in these programms: Office Depot Discount Programm (niet die van Hertz, die gebruik ik niet)
En vervolgens krijg ik de foutmelding: An error occurred. Please verify your information and try again.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Gast »

Gaat hier prima, alleen een naam en email was nodig. Ook individueel en internationaal.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Nu wel gelukt, thuis op de iPad!
Krijg alleen maar moeilijk het welkomstpakket geopend.

Nu een keer rustig moment vinden om alle hotels opnieuw te bekijken en met de code te vergelijken hoeveel het scheelt. Wacht eerst Black Frifay nog maar es even af.

Dacht trouwens bij Ticketmonster uit nieuwgierigheid eens te kijken wat het zou schelen voor tickets voor de Yankees, maar daar pakt ie de code ABN10 weer niet.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Klopt dat je met dit pasje ook korting krijgt bij Applebees en Ihop ?
Ik kan alleen niet concreet vinden hoeveel % dit is; alleen een uitrekenknop op je totaalbedrag. Daar in die rij staan deze restaurants genoemd, maar ik vind het elders op de site niet terug, of kijk ik erover heen?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door BonnyR »

Zo wij hebben gisteren onze eerste reservering in San Fransisco geannuleerd was €123 per kamer met shuttle ( niet 100% duidelijk of dat nu gratis was)

Nu hebben we met de Booking.com code met €40 korting geboekt bij een hotel met hogere reviews, gratis ontbijt en een heel regelmatige lopende shuttle voor €100 p.kamer en straks dus nog €20 p.kamer terug. Dus €80 per kamer in Best Western Plus Grosvenor Airport Hotel. Een redelijke indicatie vind ik, is om te kijken hoe laag de prijzen zijn een paar dagen voor aankomst, dus nu voor komende week. Wij hebben voor deze prijs dus de niet annuleren optie gekozen.( deze valt zo wie zo vaak €20 euro goedkoper uit)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door mtl »

De laatste tijd krijg ik vaak bij mijn tijdschrift een tegoedbon van Booking.com erbij :wink:
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Carolien123 »

Het valt mij op dit moment op dat wanneer je bij Booking.com al een boeking hebt en je iets nieuws zoekt/boekt, de datum waarop je kunt annuleren opeens een aantal maanden vroeger staat.

Wel de moeite waard om op te letten als je nog niet helemaal zeker bent van je boeking.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Ik heb direct even gekeken, maar bij mijn reservering bij Booking.com is de annuleer-datum ongewijzigd hoor. Ik zou erop moeten letten als ik daar dus een nieuwe boeking doe en kijken of dat voor een oudere boeking wordt gewijzigd. Vind dat wel raar overigens.
Je hebt toch geboekt tegen bepaalde voorwaarden, mag dat kennelijk zomaar ineens gewijzigd worden?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door vana »

Ik begrijp ook niet precies wat je bedoelt Carolien.
Van een eenmaal geboekt hotel kunnen ze niet ineens de annuleringsvoorwaarden veranderen, die staan gewoon op je bevestiging.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Carolien123 »

Als je een boeking hebt voor een hotel op een bepaalde datum en je gaat vergelijken of er iets beter is. Dan vind ik hotels die in verhouding goedkoper zijn en nog steeds tot kort voor het verblijf kunnen worden geannuleerd. Als ik dan ga boeken en inloggen verandert de datum waarop je kunt annuleren in een datum 3 maanden voor de dag van het verblijf.

Dus ik heb hotel A geboekt 1 nacht op 20 maart. Dit hotel kan worden geannuleerd tot 18 maart

Ik zoek naar een goedkoper of beter alternatief en vind hotel B dat geannuleerd kan tot 18 maart

Als ik daarna inlog en wil gaan boeken, verandert de datum waarop kan worden geannuleerd in 20 december.

Dit heb geprobeerd bij verschillende hotels, met hetzelfde resultaat en dat was eerder niet het geval.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door mtl »

Nooit meegemaakt dit. En ik boek vaak bij booking.com.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door BonnyR »

[quote="Carolien123"]
Misschien eerst de oude boeking cancelen???
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Carolien123 »

Een eerdere boeking cancelen heeft geen zin, dat heb ik geprobeerd. Het is zelfs zo dat als ik een nieuwe boeking maak, zonder in te loggen, wel hetzelfde emailadres/creditkaart gebruik, krijg ik langer de mogelijkheid om te annuleren en is de boeking achteraf terug te vinden op de account. Het lijkt alsof ze een foutje hebben in de software.

Ik heb ze gebeld en gevraagd hoe het zit en dan komt er een vaag niet kloppend verhaal dat het aan de verhuurder ligt, dat deze voor die datum de voorwaarden heeft veranderd.

Maar ik zou in ieder geval goed opletten, want dit is een aanpassing waardoor je veel flexibiliteit misloopt, tijdens de reis de route aanpassen lukt dan niet meer.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer