Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Zwelgbast
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mar 2017, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Zwelgbast »

Ik heb dit ook bij Booking dat wanneer ik ingelogd sta de annuleer datum rond begin 2019 staat en wanneer ik uitgelogd ben de datum op 2 a 3 dagen voor aankomst in mei sta. ook getest met meerdere data en hotels.
Ik heb hierover gemaild, maar geen reactie gekregen en verwacht ik ook niet meer.

Via de app heb ik dit probleem niet, dus ik zoek uitgelogd op de laptop en reserveer dan via mijn telefoon.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Carolien123 »

Zwelgbast schreef:Ik heb dit ook bij Booking dat wanneer ik ingelogd sta de annuleer datum rond begin 2019 staat en wanneer ik uitgelogd ben de datum op 2 a 3 dagen voor aankomst in mei sta. ook getest met meerdere data en hotels.
Gelukkig ben ik dan niet de enige. Dit was eerder nooit en dat betekent dat als je niet heel goed oplet, je opeens, terwijl je het niet verwacht vastzit aan een boeking. Als het een wijziging van het beleid is, vind ik het niet netjes, als het een software fout is kunnen ze het beter toegeven en dan zorgen dat het opgelost is, in plaats van ontkennen of niet reageren.

Ik wil de vrijheid hebben om tijdens de reis nog zaken te wijzigen, op basis daarvan kies ik hotels.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Aurora »

Ik heb dit niet met booking. Wel zie ik dat het ene hotel twee weken van tevoren gratis annuleren heeft en de andere tot een dag van tevoren, maar dat is volgens mij altijd al zo geweest.

Ik boek overigens in lastige steden iets voor het geval dat er niets meer is en kijk dan later of er een betere deal is. Zo had ik eerst een hotel in Manhattan, toen verruild voor een hotel buiten Manhattan want deze was goedkoper. Nu uiteindelijk weer een andere buiten Manhattan die iets duurder is dan 2e keus maar veel betere reviews heeft.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Mr. Patrick »

Dat is wel een heel bijzondere @carolien123 en @zwelgbast. Zou dit een algoritme zijn dat aan de achterkant bij sommige mensen de annuleringsopties beperkt?

@carolien 123 en @zwelgbast, hebben jullie al heel vaak hotels geannuleerd en opnieuw geboekt?
Ik denk namelijk aan een soort 'straf' van booking voor mensen die dit heel veel doen (waarschijnlijk om de hoteliers gunstig te stemmen). Betekent overigens niet dat vind dat booking dit zomaar moet kunnen doen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Carolien123 »

Geen idee. Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk wat kamers geboekt en ook wel een aantal kamers geannuleerd, maar in verhouding niet extreem veel. Wat ik vooral vervelend vond is dat die datum tot wanneer geannuleerd kan worden pas tijdens het boeken verandert, dus als je niet uitkijkt denk je dat de voorwaarden anders zijn.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door KW1984 »

Ik heb inmiddels dezelfde ervaring. Had eerst een hotel geboekt met transfer naar camperhuurder (met gratis annulering), 1 nacht in juni. Vervolgens wilde ik ook een ander hotel boeken voor dezelfde datum, voor het geval wij toch met eigen vervoer zouden gaan. Toen viel mij inderdaad op dat ik die nieuwe boeking uiterlijk in januari kan annuleren, ipv de dag ervoor. Bij andere brokers (b.v. expedia) kon ik hetzelfde hotel wel gewoon boeken met annulering tot 1 dag ervoor. Bij het boeken kreeg ik ook een melding van Booking.com dat ik al een boeking had voor die datum, en later kreeg ik ook nog een mailtje van Booking dat ik 2 boekingen had voor dezelfde datum.

Kortom, lijkt er op dat Booking.com zijn beleid heeft aangepast. Wellicht inderdaad als 'strafmaatregel' voor bepaalde boekers, want gebruiktte deze techniek toch regelmatig (eerst hotel boeken, vervolgens betere deal/optie gevonden en die geboekt, en daarna de eerste weer geannuleerd). In het vervolg kan ik dus beter eerst de oude boeking annuleren, zodat ik daarna voor de nieuwe boeking weer de 'normale' annuleringstermijn krijg.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Hmm..goed opletten dus.
Wel onhandiger dit.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door boonens »

Ah, met het lezen van de berichten hier een mysterie opgelost. Ook ik zag op de bevestiging van een recent aangepaste reservering ineens een deadline voor de annulering die maanden eerder was dan bij de boeking werd getoond. Indien dit vaste prik is, dan toch maar eens uitkijken naar andere partijen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door SuzieQ »

Goed om te weten!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Fuseke
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 okt 2008, 07:48

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Fuseke »

Ik ben ook eens gaan controleren.

Ik heb onlangs een herboeking gedaan en dat kan ik nu maar tot midden januari annuleren.
Als ik hem nu wil herboeken als ik ingelogd ben wordt die deadline februari, als ik mezelf uit log wordt het juni.

Oppassen dus.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Tantelotje »

Voor de zekerheid heb ik net even alle boekingen bij Booking.com (11) bekeken voor komende zomer. En alle boekingen kan ik nog steeds tot een dag of twee dagen of op de dag zelf annuleren. Precies zoals ik het zag toen het geboekt was, daarna gecanceld en toen weer geboekt was.
En gewisseld wordt er nogal eens, en dan altijd zo dat ik eerst het nieuwe boek, en dan pas de oude boeking cancel. Inderdaad komt er tegenwoordig wel een melding dat er al een boeking staat, maar verder bij ons geen aanpassingen. :blink:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Zwelgbast
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mar 2017, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Zwelgbast »

Het is echt een bug op de site. ik zoek nu uitgelogd op de laptop en boek op de app via mijn telefoon want dan blijven de voorwaarden wel gewoon een dag van te voren annuleren.
zodra ik inlog op de laptop wordt het 4 maanden van te voren annuleren ongeveer en sommige kamers vallen weg.

ik dacht ook dat het kwam omdat ik vrij veel boek en annuleer, voor 10,- goedkoper voor dezelfde kamer boek ik al om, maar ja ik bespaar hier wel een paar honderd mee per reis.

op zich blij om te horen dat we niet meer de enige zijn die dit hebben.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door chippie777 »

Ik lees gewoon mee uit nieuwsgierigheid maar mijn ervaring is dat ik meestal net zo duur uit ben op de sites van de hotelketens zelf en daar heb je meestal de keuze uit een direct betalen tarief en een tarief met later betalen en vaak tot op de dag van aankomst nog kunnen annuleren. Ik heb echt maar een paar keer geboekt bij Booking omdat het dan goedkoper was, meestal was het op de site zelf even duur. Wat is jullie reden om dan toch voor booking te gaan?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door KW1984 »

Mijn persoonlijke ervaring is dat booking toch meestal wel goedkoper is. Ik maak altijd de vergelijking en slechts een enkele keer is het hotel rechtstreeks even duur of goedkoper.

Daarnaast vind ik het erg prettig om de verschillende boekingen in een overzicht (bij één aanbieder) te hebben. Zeker bij de strategie dat je iets annuleerbaars boekt totdat je iets beters/goedkopers tegen komt vind ik dit erg prettig. Dan moet de prijs natuurlijk wel concurrerend zijn.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door chippie777 »

Een overzicht op een plaats is wel erg prettig. Aan de andere kant, door bij de ketens zelf te boeken spaar je meestal punten en voor je het weet heb je een gratis nacht bij elkaar gespaard. Voor zo ver ik het heb begrepen is het sparen van punten wanneer je via bijvb booking.com hebt geboekt niet mogelijk.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door KW1984 »

Dat is ook weer waar. Maar ik ben heel slecht in punten sparen (ookal is het heel makkelijk), heb bijvoorbeeld ook geen airmiles of passen van tankstations.
Bij Booking heb je wel 'genius'-korting, dan krijg je korting op sommige kamers/hotels, waarmee de prijs dan ook echt lager is dan bij anderen op dat moment. Expedia heeft iets vergelijkbaars (spaar je overigens ook punten).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door mtl »

Rechtstreeks boeken bij de hotelketens is vaak alleen goedkoper als je daar een loyaliteitsprogramma hebt. Ik ben zelf lid bij Hilton en Accorhotels en dat heeft me veel bespaard tot nu toe.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door boonens »

Een loyaliteitsprogramma is m.i. enkel gunstig wanneer je ook voor werk regelmatig in hotels verblijft, of de mazzel hebt dat je als pensionado 5x per jaar op vakantie kan. De gemiddelde reiziger die eens, hooguit twee keer per jaar op vakantie gaat zal toch echt goedkoper uit zijn door via bookingsites een hotel te kiezen met een goede prijs/kwaliteit en bij prijsverlaging te herboeken i.p.v. steevast te opteren voor 1 of 2 ketens voor de punten.
chippie777 schreef:Voor zo ver ik het heb begrepen is het sparen van punten wanneer je via bijvb booking.com hebt geboekt niet mogelijk.
Ze werken inderdaad niet met punten, enkel 'Vriendenvoordeel'. In overleg met wat vrienden kan je daarmee best wel wat geld besparen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door mtl »

Voor de duidelijkheid: ik ben geen pensionado en ik heb in mijn hele leven nog nooit voor mijn werk in hotels geslapen. Ik ga eigenlijk drie keer per jaar op vakantie: eenmaal voor twee weken en tweemaal voor een week. En buiten dat verblijf ik af en toe voor een weekendje elders.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door boonens »

Mijn reactie was ook niet echt een reactie op jou mtl, maar meer op het bericht van chippie777 :wink: (dat er wellicht meer voordeel te behalen valt door direct te boeken bij ketens/gebruik te maken van loyalty programs).
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer