Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door chippie777 »

Ik ga zakelijk ook nauwelijks op pad, en vakanties doe ik slechts 1 a 2 keer per jaar. Toch een aantal gratis nachten gehad sinds wij naar de usa gaan. Punten blijven lang geldig en, zoals ik al eerder aan gaf, ik kom over het algemeen niet goedkoper uit op de bekende bookingssites. Maar misschien ligt dat aan mijn zoek skills :-)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door boonens »

Je moet natuurlijk ook maar net de tijd (en zin) hebben om het een beetje uit te zoeken. Zo geeft de boekingssite Hotels.com na elke 10 nachten die je boekt via hun website 1 nacht cadeau, t.w.v. de gemiddelde prijs van de 10 eerdere nachten. Het voordeel is natuurlijk dat je via Hotels.com uit veel meer accommodaties kan kiezen dan wanneer je trouw blijft aan een loyalty-programma van een specifieke keten.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door chippie777 »

Ik gebruik bookingsites trouwens wel om te kijken naar hotels in een bepaalde regio, maar als ik dan wat gevonden heb cross check ik altijd op de site van het betreffende hotel.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door sanook »

Ik zoek meestal via Trivago maar zie booking.com dan echt niet altijd als goedkoopste naar boven komen.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door KW1984 »

Zoek ook vaak via Trivago. Booking is zeker niet altijd de goedkoopste. Maar Trivago toont in eerste instantie vaak alleen de goedkoopste (afhankelijk van device), terwijl als je de gehele lijst bekijkt booking misschien maar € 2 duurder is. Dan kies ik gezien de goede ervaringen, het gebruiksgemak en het totaaloverzicht toch meestal liever voor hun. Daar heb ik soms wel tot een tientje meer voor over.

Overigens houdt Trivago helaas geen rekening met Genius-korting of andere loyalty-kortingen (bv expedia/hotels.com), waardoor je na doorklikken (en inloggen) naar die sites toch weer goedkoper uitkomt.

Maar zoals bekend, er is er niet één die altijd goedkoper (of beter) is, dus ik vergelijk me vaak ook tot ik een ons weeg (moet je ook maar zin in hebben...) en bepaal mijn keuze dan obv de combi prijs/gemak/ervaring/voorwaarden.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Ik heb ook vooral gezocht via Trivago en Etrip.
Maar bij mij kwam vooral Expedia meestal als goedkoopste uit de bus.
Ik heb maar 1 boeking bij Booking.com staan nu.

Heb nog een paar keer prijzen vergeleken, maar niets goedkopers meer gevonden dan ik nu heb staan. Wel als ik via de code van Allied Business Network op de rechtstreekse hotelsites ingeef. Misschien dat ik dat nog es ga omboeken.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door sanook »

Bij mij komt ook Expedia meestal als goedkoopste naar voren, en omdat je daar ook punten spaart op vliegtickets en autohuur heeft Expedia mijn voorkeur. Maar ik controleer ook altijd de website van het hotel. Afgelopen weekend nog een lokaal hotel in South Lake Tahoe geboekt met een kortingscode die op hun website stond (voor terugkerende bezoekers, ik denk niet dat ze dit verder gaan checken haha).
Met dit soort codes (ook via ABNSAVE) heb je vaak naast een voordelig tarief ook nog eens goede annuleringsvoorwaarden.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Ruud2004 »

Herkenbaar allemaal. Ik merk ook dat ik steeds minder boek via Hotwire. Prijzen op Hotwire vallen een beetje tegen, niet meer zo spectaculair als voorheen. Ook kan je nu al vaak zien om welk hotel het gaat en dan blijkt via het verschil met andere (met mogelijkheid om te annuleren) websites minimaal.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door babarage »

Ik probeer zoveel mogelijk rechtstreeks bij hotels te boeken. En dan vaak bij dezelfde keten (Hilton) als de prijs ok is. Soms betaal ik die nacht misschien een tientje meer maar dat verdien ik terug met gratis nachten. Ook met drie weken vakantie sprokkel je er wel 1 a 2 bij elkaar. Meestal is prijs op de site vh hotel vergelijkbaar met booking.com etc. zeker met AAA korting of members korting.

Bovendien probeer ik booking.com te vermijden. Ik heb iets te veel verhalen gelezen over hoge commissies die hotels betalen en andere verplichtingen die ze opgelegd krijgen door die club. Dus beetje principieel gebruik ik ze daarom niet meer. Ik kijk op hooguit op trivago welke hotels er in de buurt zitten maar meestal werk ik via Google maps en ga bij mijn vootkeurketens in de app kijken hoe of wat.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door sanook »

Nog even een tip voor als je via een broker een accommodatie geboekt hebt, probeer altijd te informeren bij het hotel of de reservering bekend is.
Gisteren wilde ik inchecken bij een hotel wat ik via Agoda geboekt had maar de reservering was daar niet bekend. Sterker nog ze vertelden me dat ze al een tijd geen zaken meer deden met Agoda. Agoda had ondertussen wel het bedrag van de reservering volledig geïncasseerd. Gelukkig heeft de hotel manager ons goed geholpen en contact opgenomen met Agoda hierover dus uiteindelijk zonder gevolgen maar dat had ook anders gekund.
Door een bevestiging van je reservering te vragen bij het hotel kun je dit soort problemen voor zijn !
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Mr. Patrick »

@sanook bij booking is het wel ook zo dat je meestal direct aan het hotel betaalt. Overigens wel eens op Madeira gehad dat de hotelnaam was gewijzigd tussen moment van boeken (via Expedia) en de vakantie. Toen heb ik wel even in de rats gezeten, aangezien mijn boeking op de site van Expedia ook verdwenen leek. Navraag bij het hotel leerde dat toch alles in orde was.

Met name in de kleinere plaatsen zoek ik ook vaak via Google Maps naar de hotels. Mooi is namelijk dat google alle hotels laat zien, ook die die niet via een (bekende) boekingssite beschikbaar zijn. Dat zijn de kleinere blauwe stippen op de kaart. Zo kom je achter wat andere adressen die je dan op hun eigen site kunt checken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door chippie777 »

Ik boek ook altijd ruim van te voren met de mogelijkheid tot gratis annuleren. Ik heb dat slechts een aantal keer gedaan maar nog nooit omdat de prijs van het hotel was veranderd zodat je het zelfde hotel kon boeken voor een lagere prijs. Ik ga daar dit jaar wel op letten. Want de regio waar ik nu boek is behoorlijk aan de prijs. Als je “pay now” kiest scheelt dat ergens tussen de 20 en 40 dollar per nacht. Ik ben benieuwd of ik tegen de tijd van onze reis goedkopere kamers kan vinden.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Dat is wel erg vervelend, Sanook! Gelukkig is het wel opgelost, maar daar wordt je niet blij van op zo’n moment.
Maar ja, om bij elk hotel in je rondreis vooraf na te gaan of de boeking is doorgekomen, is ook zowat. Doen jullie dat echt?

Ik heb nooit eerder hotels zelf geboekt, dit wordt onze eerste keer bij deze Amerika-reis.
Ik heb de meeste hotels nu geboekt bij Expedia. Ik neem aan dat op het moment van aankomst, en ik dus daadwerkelijk gebruik maken van de reservering, de kosten van de hotels aan Expedia worden overgemaakt vanaf het creditcardnummer dat ik heb opgegeven? Dus alle hotelkosten heb ik gedurende die twee weken en worden dus dan afgeschreven?
Dat is dan wel iets om rekening mee te houden en te zorgen voor extra saldo op de rekening dan natuurlijk.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door sanook »

Helemaal opgelost is mijn issue nog niet, ik wacht nog op een refund van Agoda maar heb een bevestiging dat ze dat gaan doen in de email dus ik ga er vanuit dat het goed komt.
Als ik een hotel geboekt heb via een broker dan stuur ik in de regel wel een email naar het hotel waarin ik vraag om een bevestiging van de reservering. Als ik rechtstreeks bij het hotel/keten geboekt heb doe ik dit niet. Moet wel zeggen dat ik het niet altijd deed, maar dat kwam omdat het tot nu toe altijd goed ging maar doordat het nu een keer fout ging ben ik weer getriggered.
Betaling van de hotels is afhankelijk van wat er in je boeking staat. Als je ter plaatse moet betalen gaat dit gewoon direct aan het hotel dus zonder tussenkomst van de broker (bij jou dus Expedia). Alleen als je vooruit betaalt gaat het via je broker. Sommige brokers (zoals Agoda) halen het bedrag al enkele dagen voor aankomst bij het hotel van je CC. En soms betaal je al direct bij het boeken.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Dit staat er als voorbeeld bij:

Prijsdetails:
Kamerprijs: US$ 154,29
1 nacht: US$ 139,00
Belastingen: US$ 15,29
Totaal: US$ 154,29 (€ 136,11)
Verrekend door het hotel

Tarieven in EUR zijn gebaseerd op de huidige valutakoersen. De uiteindelijke betaling zal rechtstreeks worden voldaan in het hotel, in de plaatselijke valuta.


Dit betekent dus voor die hotels dat ter plaatse de creditcard belast zal worden. Dus zorgen voor voldoende saldo t.z.t. !
Of heb je ter plaatse ook nog de keuze om te pinnen of contant te betalen? Wat is gebruikelijk?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door KW1984 »

Gebruikelijk is dat het hotel bij inchecken je creditcard belast. Let er op dat ze vaak ook nog een borg op je CC reserveren. Bij sommige hotels duurt het even voordat ze die borg weer vrijgeven (en dus onnodig beslag legt op je bestedingslimiet). Als je iedere nacht of 2 nachten in een ander hotel slaapt en er zitten er een paar tussen die de borg niet snel vrij gevem, en je ook nog een auto gehuurd hebt etc, dan kan je wellicht in de knoei komen (bij een beperkt bestedingslimiet). Houdt daar dus ook rekening mee. Tijdens onze eerste reis wat last mee gehad. Sindsdien zorg ik voor een wat hogere bestedingslimiet tijdens de reis (kan bijvoorbeeld ook door vooraf geld op je CC te zetten).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer