Waar rondreis maken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Draakje
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2018, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Waar rondreis maken

Bericht door Draakje »

Goede dag,

Ik ben nieuw op het forum maar lees mijn ogen uit.
Wij willen in 2020 (beter vroeg als te laat bedenken ) een reis naar Amerika maken.

Wie zijn wij: wij zijn een gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen (dan 10 en 7 jaar).
Wij hebben een hulphond maar die kan eventueel ook thuis bij oppas blijven.
Ik ben rolstoel afhankelijk maar kan kleine stukjes met krukken lopen.

Mijn man is meer van de natuur en ik meer van attracties

Mijn vragen zijn
Wat raden jullie aan? (Ook met oog op mijn rolstoel )
California (eventueel met camper ) en dan disneyland en universal studio's, in ieder geval grand canyon en Yosemite

Of florida miami en orlando met verschillende uit stapjes (Everglades, daytona, zeekoe snorkelen en natuurlijk disney parken in orlando )

In de zomer vakantie kunnen wij eventueel 3 weken
Rond de kerst 2 weken
Wanneer is de beste reisperiode?

Alvast bedankt
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Waar rondreis maken

Bericht door SanFran »

Tsja, het is lastig te zeggen. Amerika is wel een rolstoelvriendelijk land. Ik ben zelf niet in Florida geweest, maar in het zuidwesten heb je in de parken genoeg viewpoints die makkelijk te bereiken zijn met de auto, of het is een kleine wandeling waar vaak rolstoelvriendelijke paden zijn.
Beste reisperiode is afhankelijk van het gebied waar je naar toe gaat. Kijk wat jullie het meeste aanspreekt.
Ik ben zelf een enorm fan van het zuidwesten, en dan is zomer een betere reisperiode.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Waar rondreis maken

Bericht door Ron Notenboom »

Wij hebben zowel in Florida als in het Zuid Westen een rondreis gemaakt en dan gaat onze voorkeur uit naar het Zuid Westen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Waar rondreis maken

Bericht door tomhster »

Waarom wil je met een camper? Is het niet prettiger om gewoon naar een hotel te rijden en je niet elke keer te hoeven installeren? Prijstechnisch maakt het volgens mij niet zo gek veel uit. Mijn advies zou zijn om naar Las Vegas te vliegen en de parken in Utah te doen. Natuur die voor iedereen spectaculair is en in Las Vegas meer dan voldoende attracties. Die omgeving is bovendien bijna het hele jaar door goed te doen qua klimaat. Heel veel is te bekijken vanuit de auto, met korte wandelingen of bereikbaar per rolstoel.
Draakje
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2018, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Waar rondreis maken

Bericht door Draakje »

Bedankt voor de reacties tot nu

We hoeven niet perse met camper hoor het idee stond me aan
Gezien we ook flink wat aan auto huur kwijt zijn ivm de ruimte van mijn rolstoel
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Waar rondreis maken

Bericht door Carolien123 »

Volgens mij kun je in Amerika overal en nergens met je rolstoel goed uit de voeten.

Wat betreft natuur ben ik iets minder enthousiast met een rolstoel. De natuur is prachtig en er zijn in de parken vaak paden die rolstoel toegankelijk zijn, maar dat zijn korte afstanden, maximaal een mijl. En niet echt erg uitdagend en voor mij vaak niet de moeite van het maken van een transfer waard. Het is niet zoals hier dat je overal wel een paar kilometer kunt wandelen. Wel zijn veel uitzichten vanuit de auto te bekijken.

Wij reizen dan wel zonder kinderen en voor ons is de auto qua formaat nooit een probleem (zelfs als we mijn handbike mee nemen). Wij kiezen niet voor een camper, maar dat lijkt me ook geen probleem, mits te wel kunt instappen, want dat is vaak relatief hoog.

Als je op zoek bent naar mooie natuur en pretparken zou ik denk ik kiezen voor het zuidwesten. In de omgeving van Los Angeles zijn veel pretparken en de natuur is prachtig. Florida heeft ook veel pretparken en daar kun je qua natuur veel zien, maar dat is mi minder imposant.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Waar rondreis maken

Bericht door ADE01 »

Het zijn wel echt twee totaal verschillende opties overigens. Indien mogelijk ga ze beiden een keer doen. Het zuid-westen is aangenaam in de zomer en Florida is eigenlijk beter in de winter.

Een SUV of minivan is niet enorm duur qua auto huur en daar gaat alles in passen. Qua toegankelijkheid met een rolstoel is het over het algemeen super geregeld in de VS.
Draakje
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2018, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Waar rondreis maken

Bericht door Draakje »

Bedankt, ik heb wel een smart drive aansturing maar weet niet of dat bij de wandelgebieden te doen is.
Een mini van is zeker een goede optie
Ik zou graag beide delen eens zien maat ergens moet een begin zijn haha.

Is een deel van het zuidwesten ook in 2 weken te doen?
Wat ik nu vooral aan reizen zie is veelal 3 weken, op zich geen probleem hoor behalve dat er dan een heel ander prijs kaartje aan hangt natuurlijk
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar rondreis maken

Bericht door Martin & Marianne »

Natuurlijk kun je ook in twee weken het zuidwesten bezoeken. Dan moet je natuurlijk niet het standaardrondje willen dien masr bijvoorbeeld alleen Californië met Las Vegas of een rondje vanuit Las Vegas met de Grand Canyon en de parken in Utah.
Je kunt die keuze laten afhangen van de periode wanneer je gaat of kijk wat je het meeste aanspreekt.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Waar rondreis maken

Bericht door mtl »

Het kan ook in 1 week. Maar ook dan moet je concessies doen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Waar rondreis maken

Bericht door jojostravelusa »

Is het niet prettiger om gewoon naar een hotel te rijden en je niet elke keer te hoeven installeren?
Dat elke keer installeren valt wel mee hoor. En daar staat tegenover dat je niet elke dag je koffers hoeft in en uit te pakken. Maar ik vraag me wel af of er voldoende bewegingsruimte in een camper is voor iemand die slecht ter been is. Aan de andere kant hebben we ook wel campers gezien met handvatten naast de deur, dus daar woonde ook vast iemand die niet volledig mobiel is. Dat zal wel een particuliere camper zijn geweest, want aangepaste heb ik nog nooit in de verhuur gezien.

Wij waren eens in een van de National Parks, maar ik weet het niet meer welk, en toen ging er ook een mevrouw in een rolstoel in de shuttlebus mee. Het duurde een eeuwigheid voordat ze helemaal vastgesnoerd was, zodat het veilig was. Ze vond het zelf ook zwaar overdreven, maar veiligheid voor alles en niets was de chauffeur te veel.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Waar rondreis maken

Bericht door Carolien123 »

Draakje schreef:Bedankt, ik heb wel een smart drive aansturing maar weet niet of dat bij de wandelgebieden te doen is.
Ik denk dat je met een smart drive niet verder komt dan de standaard stukjes. De kleine wielen van de rolstoel blokkeren snel, maar zelfs met de handbike, die de voorwielen optilt kom ik vaak niet heel ver.

Maar nogmaals dat wilt niet zeggen dat het niet de moeite waard is.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: Waar rondreis maken

Bericht door TimD »

Hoi Draakje,

Naar mijn mening is Florida een betere optie.
Ik had afgelopen jaar in California, en dan vooral LA veel meer een bedrukt gevoel, veel drukker, meer verkeer, meer toeristen.
Dit vond ik in Florida een stuk prettig (we hebben beide locaties in december van verschillende jaren bezocht)
Dat lijkt me met een rolstoel wel belangrijk, ook is het wat vlakker allemaal tijdens lopen

Ook het Disney park in Forida is een stuk ruimer opgezet, en naar mijn mening ook een stuk leuker van California.

Het zwemmen met zeekoeien in Florida is wel echt helemaal geweldig, super rustgevend. Dit was misschien wel het hoogtepunt van mijn vakantie daar.

Het zijn allebei prachtige locaties, als ik zou moeten kiezen waar ik een 2de keer naar toe zou gaan dan is het denk ik wel California, maar als ik of mijn vrouw rolstoel afhankelijk zou zijn dan zou ik voor Florida kiezen.

Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben.
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
ryan3977
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2018, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar rondreis maken

Bericht door ryan3977 »

Wij hebben zowel in Florida als in het Zuid Westen een rondreis gemaakt en dan gaat onze voorkeur uit naar het Zuid Westen

note modpsvwally link verwijderd
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waar rondreis maken

Bericht door IngridZw »

Mijn voorkeur zou ook het zuidwesten zijn. Omdat je er feitelijk alles kunt vinden wat op jullie verlanglijstje staat. Schitterende natuur die je nergens anders treft, pretparken,(Los Angeles) attracties (Las Vegas), stranden, badplaatsen etc. De natuur is ook een stuk afwisselender dan in Florida. Alleen al het rijden door de meeste gebieden is al genieten.

Op https://www.nps.gov/index.htm (de officiele site van de Nationale Parken) bij Things to do/Hiking vindt je informatie over de trails die rolstoeltoegankelijk zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Raijmakers
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 mar 2014, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar rondreis maken

Bericht door Raijmakers »

Net een maand terug uit Florida samen met mijn vriend die in een rolstoel zit. Hij kan ook kleine stukjes lopen met stok. Reis helemaal perfect gegaan en alles kunnen doen wat wij wilde. Dat hij hele kleine stukjes kan lopen is natuurlijk super fijn om in bijvoorbeeld een airboat te stappen in de Everglades.

Wij zijn ook in Californië geweest maar toen nog zonder rolstoel en dus minder gelet op de rolstoel vriendelijkheid. Wel vond ik die reis gehaaster en veel drukker. Florida vond ik zelf veel relaxter. Al moet ik wel zeggen dat we Orlando hebben overgeslagen.

Wij hadden in plaats van een rolstoel een opvouwbare scootmobiel bij.
https://curanovum.nl/moving-life-atto-scooter
Echt het meest ideale hulpstuk dat wij ooit gebruikt hebben. Voor mij minder belastend, omdat ik niet hoefde te duwen en ook voor mijn vriend veel meer vrijheid.
2003: Orlando (Walt Disney World & Seaworld)
2014: Rondje USA zuid-west kust (Californië, Arizona, Nevada)
2018: Florida (met cruise naar Key West & Havana)
2019: New York City
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Waar rondreis maken

Bericht door chippie777 »

Beide gebieden zijn prachtig. In de zomer is het behoorlijk warm en vochtig in Florida maar het Zuid Westen is ook heel warm in de zomer.
Je zou bijvoorbeeld ook een villa kunnen huren in Florida en van daaruit uitstapjes maken. Dat is prima te doen. Wat mij in de VS altijd opvalt is dat er altijd rekening wordt gehouden met de rolstoel gebruikers. Restaurants, Thema parken, bussen, natuurparken overal zijn speciale parkeerplaatsen en voorzieningen die hier rekening mee houden.
In 2011 en 2012 hebben wij een rondrit door Florida gemaakt met op het eind een weekje villa in Olando. Zoiets is best aan te raden. Je kunt dan alle kanten op. Bijvoorbeeld 1 week rondrijden naar het zuiden (everglades, Keys en Miami) en twee weken villa. De jaren er na zijn wij op andere plaatsen in de VS geweest die ook zo hun charme hadden.
Wie weet haal je wat tips uit ons reisblog.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer