HikeLunch?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
obeliks
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 aug 2009, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

HikeLunch?

Bericht door obeliks »

Ik blijf het lastig vinden om een goede lunch mee te nemen tijdens het hiken. Het vieze fabrieksbrood kan me niet echt (echt niet) bekoren. Dus mijn vraag: wat nemen jullie nou mee voor onderweg, rekening houdende met de warmte?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: HikeLunch?

Bericht door PSVwally »

Wat snoepjes en wat energie repen (energybars). Verder afhankelijk waar ik loop een goede hoeveelheid water en ander drinken.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: HikeLunch?

Bericht door CAM1984 »

Wij namen vaak een bagel met creamcheese mee en verder wat groentes zoals komkommer en paprika. Daarnaast energy bars en bananen. En natuurlijk voldoende water.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: HikeLunch?

Bericht door Felicitas »

Water, water, water!
Crackers (Wasa) of een stuk stokbrood
Potje jam
Stukje kaas (Extra Sharp Cheddar van Tillamook, Cabot of Trader Joe vinden we nog wel te eten :lol: )
Veel fruit, meestal druiven
Suikervrije sportdrink tabletten
Mesje (om de crackers te beleggen)

En soms: noten, energierepen, gegrilde ontbijtworstjes (als we de avond ervoor hebben gebarbecued)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: HikeLunch?

Bericht door Trails »

We hebben een thermo-rugzak en nemen mee:
stukjes worst
broodjes besmeerd met chipotle saus (of mayo) en stukjes rotisseriekip (over van de avond tevoren en onze favoriet voor de picknick)
een bakje met druiven of meloen
muesli repen
en natuurlijk genoeg drinken
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: HikeLunch?

Bericht door moon29 »

Fruit
Veel gemengde noten
De gezondere repen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: HikeLunch?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij nemen nooit brood mee. Het is inderdaad lastig om lekker brood te vinden, maar het blijft ook niet echt lekker lijkt me. We nemen veel water mee en nootjes, repen, koekjes, (gedroogd) fruit etc.
We ontbijten meestal heel stevig (bij voorkeur Amerikaans ontbijt :wink: ) en dan is een uitgebreide lunch niet nodig.

Marianne
B & G
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 mei 2016, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: HikeLunch?

Bericht door B & G »

Bij ons is het meestal ook stevig ontbijten en dan kunnen we er best lang tegen, bij die warmte heb ik ook altijd de neiging van minder veel te eten. Wel heel veel water en andere drank mee, als eten veel energierepen, noten, soms wat fruit etc.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: HikeLunch?

Bericht door roelb »

Ik heb in de USA echt nog nooit problemen gehad om lekker brood te kopen. Vrijwel elke supermarkt heeft tegenwoordig een uitgebreide bakery met een hoop vers / in de winkel afgebakken brood.
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: HikeLunch?

Bericht door Tinuszke »

Inderdaad, gesneden brood heb ik ook nog nooit durven kopen, dat is droog, lang houdbaar brood, maar ze hebben tegenwoordig wel gewoon verse lekkere losse broodjes. Misschien alsnog zoeter dan in nederland maar niet overdreven.

En dan neem je gewoon los beleg mee en smeer je ter plekke zodat het niet al een zompig broodje wordt.
Wat je dan mee neemt, hangt een beetje af van de temperatuur.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: HikeLunch?

Bericht door Mr. Patrick »

Wij hebben ook gewoon een gesneden brood gekocht, wat kaas en ham en wat boter, en hebben met plastic bestek ter plekke altijd de broodjes gesmeerd. Dan nog een komkommer of cherrytomaten (ondanks de prijs) of soms wat aardappelsalade ofzo meegenomen en we hebben prima geluncht. Alleen al de locatie zorgt er voor dat de lunch lekker smaakt :P We hebben altijd voor 2 dagen ingekocht en de tweede dag was het brood nog steeds goed.
Verwacht niet dezelfde kwaliteit als bij je eigen bakker, dan word je ook niet teleurgesteld :?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: HikeLunch?

Bericht door Inges »

Mr. Patrick schreef:Wij hebben ook gewoon een gesneden brood gekocht, wat kaas en ham en wat boter, en hebben met plastic bestek ter plekke altijd de broodjes gesmeerd.
Hier even op inhaken. Wij bewaren altijd het setje bestek dat we in het vliegtuig krijgen. Even afwassen en je kunt er iedere dag je broodje mee smeren. De setjes die je krijgt op KLM vluchten zijn daar zeer geschikt voor en gaan rustig 5 weken mee.

Ik koop ook altijd gesneden brood in de supermarkt. Het brood is aanzienlijk verbetert bij een aantal jaar geleden. Kaas en iets te smeren mee en natuurlijk zoiets als al het eerder genoemde fruit. Ook nemen wij altijd Clifbars mee. http://www.clifbar.nl/ Wel daar kopen! Ze kosten in de USA maar 80 dollarcents en hier veel meer. Je hebt er echt alle smaken en ze zijn prima te eten. Op warme dagen nemen we ook altijd chips mee om het zout tekort aan te vullen als je veel water drinkt.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: HikeLunch?

Bericht door Pete.Z »

Water en trailmix, grote zak kopen in supermarkt en gaan.
Verder candybars, maar alleen als het niet te warm is, en zoetigheid als een muffin.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: HikeLunch?

Bericht door Galapogos »

Trailmix en water inderdaad. Daarnaast soms bananen, mueslirepen, dat soort zaken.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: HikeLunch?

Bericht door goldenhills »

Wij eten Oroweat Health Nut bread (ook verkocht onder de naam Arnold), en dat is wel te doen. Maar misschien wonen we hier al te lang :wink:

En voor het hiken nemen we dit brood en iets als een blikje deviled ham mee (en appels, zelf gemixte trail mix, etc.).
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: HikeLunch?

Bericht door hemmie »

Het is makkelijker om eetbaar brood te vinden als je hier woont, dan kun je gewoon alles uitproberen en eens de tijd nemen om alle etiketten goed te lezen. Wij eten hier in TX alleen Mrs. Baird whole wheat brood, dat vinden wij ok, onze Nederlandse gasten eten het ook altijd zonder problemen. Maar als we in een andere staat zijn waar dit brood niet te vinden is weet ik ook echt niet meer wat ik moet nemen. Ik gok altijd op het whole wheat of multigrain brood met het minste suiker, want dat zoete brood vind ik echt niet lekker, maar altijd afwachten hoe het bevalt.
Terug in Texas!
Marleen86
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: HikeLunch?

Bericht door Marleen86 »

Water
Bananen
Noten
Wraps met philadelphia of pindakaas
nordwulf
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2016, 19:39
Locatie: Northwest Michigan

Re: HikeLunch?

Bericht door nordwulf »

Subway footlong of een sandwich die in vele supermarkets verkrijgbaar zijn. Walmart heeft verschillende soorten die ongeveer $5 zijn of $3 voor een halve. Makkelijk, snel en voordelig. In Florida ga ik vaak naar Publix voor een Cuban of Italian sandwich.

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer