Statusmatch Hilton

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Statusmatch Hilton

Bericht door Ruudzaan »

Wie een bepaalde hoge status heeft bij een hotelketen, kan deze makkelijk laten matchen bij Hilton.
Maar is het omgekeerde ook zo makkelijk?
Wij halen misschien dit jaar de Diamond status bij Hilton Honors, maar ik vind nergens of ik deze kan laten matchen door bijvoorbeeld IHG of Marriott.
Of ik zoek verkeerd, dat kan ook.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door MattRob »

Ja hoor, die werken daar omgekeerd net zo hard aan mee ;-) ! Soms onder bepaalde conditie (bv 3 maanden die status, maar dan moet je wel paar keer blijven). Hotelketens zijn daar over het algemeen een stuk makkelijker in dan vliegtuigmaatschappijen. Gewoon proberen dus !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Detroit001
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2018, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door Detroit001 »

He ruud,

Hoe heb je die status gekregen? Bevalt het hilton hotel jullie goed?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door tomhster »

Ik heb een tijdje Gold gehad bij Hilton, maar het aanbod kan erg variëren. Er zijn veel submerken met allemaal weer kleine verschillen. Met Gold heb je vrijwel altijd recht op ontbijt, maar dat kan kwalitatief ook enorm verschillen. Persoonlijk vind ik dat IHG het prettigste spaarsysteem heeft.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door Ruudzaan »

Status verkregen door stays. Vreemd systeem waarin je 'bestraft' wordt als je 3 nachten in hetzelfde hotel blijft.

We slapen in verschillende hotels van de keten. Hampton Inn, Double Tree, Embassy, Hilton en Tru. Die laatste was een enorme tegenvaller. De ene keer is het uitstekend, de andere keer een stuk minder. Ontbijt is beperkt en matig, en in de meeste kamers geen kluisjes. Onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door Njit »

Informatieve websites over dit fenomeen:

https://insideflyer.nl/status-match/
http://statusmatcher.com/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door miro »

Detroit001 schreef:Hoe heb je die status gekregen? Bevalt het hilton hotel jullie goed?
Wij zijn al enkele jaren gold member en het bevalt ons erg goed. Bijna altijd een upgrade, vaak naar de executive floor, waar we dan gratis drankjes kunnen pakken. En altijd ontbijt. Vaak zijn ze ook wat makkelijker met een late check out. Dat gebruiken wij als we een latere vlucht hebben.
Wij pakken alle hotels van de Hilton keten, zodat we lekker punten en stays blijven sparen die we nodig hebben om de status te onderhouden.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door Ruudzaan »

Hun systeem heeft iets vreemds.
Je kunt een Gold status halen door 40 nachten te verblijven, of 20 stays.
Dus wie 20 keer in hun keten verblijft, maar op 20 andere plaatsen of data die uit elkaar liggen, wordt Gold.
Verblijf ik 3 weken in Hilton A en 2 weken in Hilton B, dan heb ik niet voldoende nachten, maar ook niet voldoende stays.
Dat is krom, want ze hebben aan mij minder werk als ik langer in hetzelfde hotel verblijf. Minder incheckwerk, minder house-keeping, etc.

Chain reservation (bijvoorbeeld 3 aparte boekingen op 3 aansluitende nachten in hetzelfde hotel) werkt ook niet, want die ziet Hilton toch als 1 stay.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door miro »

Ruudzaan schreef:Chain reservation (bijvoorbeeld 3 aparte boekingen op 3 aansluitende nachten in hetzelfde hotel) werkt ook niet, want die ziet Hilton toch als 1 stay.
Klopt, maar dat zien ze ook als drie nachten en die tellen gewoon mee voor de 40 nights
Daarnaast kan je door punten te sparen ook je status onderhouden.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door vinceG »

Ben al jaren fan van Hilton en verblijf graag in de diverse aangesloten ketens van dit merk.
Het is met een statuschallenge of match makkelijk gold te behalen en dan ook te behouden. Zeker in de VS.
Jah kwaliteit kan verschillen, maar als iets echt niet goed is dan heb ik ervaren dat een mailtje naar de klantenservice altijd genoeg is om weer wat extra punten te scoren.
Zeker nu je deels met punten en met cash kunt betalen is het makkelijk om tegen een betaalbare prijs een luxe hotel te boeken.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door mtl »

Ruudzaan schreef:en Tru. Die laatste was een enorme tegenvaller. De ene keer is het uitstekend, de andere keer een stuk minder. Ontbijt is beperkt en matig, en in de meeste kamers geen kluisjes. Onbegrijpelijk.
In verblijf momenteel in de Tru Las Vegas Airport. Een beetje een no frills hotel. Het is een lowcost variant van de Hilton keten. Wel grote kamer met koelkastje maar zonder kasten en buro. Ontbijt is uitgebreid en goed.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door Ruudzaan »

miro schreef:
Ruudzaan schreef:Chain reservation (bijvoorbeeld 3 aparte boekingen op 3 aansluitende nachten in hetzelfde hotel) werkt ook niet, want die ziet Hilton toch als 1 stay.
Klopt, maar dat zien ze ook als drie nachten en die tellen gewoon mee voor de 40 nights
Daarnaast kan je door punten te sparen ook je status onderhouden.


Je uitleg klopt. Maar dat gedoe met verschil tussen stays en nights maakt het systeem onsympathiek. Doe dan alleen nights en geen stays. Nu kan iemand 39 keer in Hilton slapen en bijvoorbeeld € 7.800 aftikken en die is geen gold. En iemand die 20 keer in verschillende Hiltons heeft geslapen en € 4.000 heeft betaald wel. Kenmerk van een succesvol loyaliteitsprogramma is dat je het gevoel hebt dat je echt beloond wordt. Dat is bij Hilton niet.

Hilton is overigens niet de enige met kromme regels. Heeft er mijns inziens mee te maken dat veel van die clubs zijn blijven steken in de tijd.

Hilton is wel ok. Maar er zijn genoeg hotels en ketens die even goed zijn of beter.
Ga eens in het Hilton Amsterdam slapen. Lachwekkende ouwe bende.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14319
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door Coyote »

Ruudzaan schreef:Hilton is overigens niet de enige met kromme regels. Heeft er mijns inziens mee te maken dat veel van die clubs zijn blijven steken in de tijd.
Ik spaar o.a. bij Wyndham Rewards voor gratis overnachtingen. Qua hotels veelal niet zo duur als Hilton maar € 200 voor een nacht neertikken hoeft voor mij ook niet zo. :wink:

Bij Wyndham Rewards spaar je wel per nacht. Ook krijg je soms bonuspunten, zo kreeg ik afgelopen mei een genoeg punten voor een gratis nacht omdat ik ergens 2 nachten bleef slapen. Zijn vaak speciale acties waar je je van te voren voor moet aanmelden.

Gisteren de laatste 2 nachten voor mijn komende vakantie geboekt in Newark met de punten van Wynham Rewards. Het mooie is dan dat het dan niet uitmaakt of je een hotel van € 60 of van € 300 per nacht uitkiest, het puntenaantal is steeds 15.000 per nacht. Zo heb ik gisteren toch maar weer $ 320 bespaard en een mooi hotel kunnen boeken. Uiteraard een luxe kamer gekozen. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door Njit »

Wij boeken meestal hotels via Choice. Zijn daar Platinum. Je krijgt punten per overnachting en extra bonuspunten.
Meestal boeken we per vakantie 1 gratis overnachting met de punten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door smeerkaas »

En daar kan je een statusmatch bij Hilton mee doen?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door Njit »

Zou wel moeten lukken. Maar meestal doen mensen het andersom dus van Hhonors naar Choice.
Zie http://statusmatcher.com/report/57853
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14319
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door Coyote »

Njit schreef:Wij boeken meestal hotels via Choice. Zijn daar Platinum. Je krijgt punten per overnachting en extra bonuspunten.
Voor de komende trip ook weer enkele overnachtingen via Choice geboekt en dus mijn account onder een dikke laag stof vandaan gehaald. :wink:

Begin daar wel weer op 0 maar ach, ongemerkt spaar je wel door. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4004
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Statusmatch Hilton

Bericht door Loek »

Wij boeken meestal via hotels.com, bij hun spaar je ook en kun je binnen een bepaalde prijsklasse af en toe een gratis overnachting boeken. Je bent op die manier niet echt gebonden aan een bepaalde club (Hilton, Wyndham etc.). Maakt ook niet uit waar; wij hebben bijvoorbeeld de laatste tijd veel hotels in de US geboekt, maar we hebben volgende maand een gratis overnachting in Amman (Jordanië).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer