Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar moet ik naar toe? Juli/Augustus. Budget €2000,-. Ca. 2 weken
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Waar moet ik naar toe? Juli/Augustus. Budget €2000,-. Ca. 2 weken
Goedenavond,
Nog steeds twijfelen we heel erg waar onze reis in de USA heen moet gaan volgend jaar juli/augustus. Ons budget is max. €2000,- p.p. (2 personen). Oost, zuid, west, het maakt allemaal niets uit. We willen graag meerdere plekken bezoeken, maar ook wel ontspannen in de twee weken dat we onderweg willen zijn. Dus ongeveer 3/4 plekken zou ideaal zijn. Budget is wel echt belangrijk, liever minder dan meer. We zijn studenten, (24 en 25 jaar oud).
Suggesties zijn welkom.
Nog steeds twijfelen we heel erg waar onze reis in de USA heen moet gaan volgend jaar juli/augustus. Ons budget is max. €2000,- p.p. (2 personen). Oost, zuid, west, het maakt allemaal niets uit. We willen graag meerdere plekken bezoeken, maar ook wel ontspannen in de twee weken dat we onderweg willen zijn. Dus ongeveer 3/4 plekken zou ideaal zijn. Budget is wel echt belangrijk, liever minder dan meer. We zijn studenten, (24 en 25 jaar oud).
Suggesties zijn welkom.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: Waar moet ik naar toe? Juli/Augustus. Budget €2000,-. Ca. 2 weken
Ik zou het Westen voorstellen en dan lekker kamperen in een tent, en zelf je eten maken, in principe is dat het goedkoopst. Bij 2 weken kan je een klein rondje doen vanuit Las Vegas: Grand Canyon, Page, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Valley of Fire en weer terug naar Las Vegas. Zou dat een optie zijn?
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Lyan,
Bedankt voor je reactie. Ik geef de voorkeur aan hotels i.p.v. kamperen. Mijn vriendin kampeert niet graag omdat ze lastig in slaap komt in een tent.
Gr
Bedankt voor je reactie. Ik geef de voorkeur aan hotels i.p.v. kamperen. Mijn vriendin kampeert niet graag omdat ze lastig in slaap komt in een tent.
Gr
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik vind het een redelijk krap budget voor 2 personen 2 weken in het hoogseizoen waarbij je ook nog in motels/hotels wilt overnachten. Zo goedkoop zijn die niet in het hoogseizoen. Met 2 vliegtickets en autohuur (1 bestuurder want voor de 24-jarige betaal je extra!) heb je al een flink deel van je budget opgemaakt.
Terplekke moet je natuurlijk ook eten, heeft de auto benzine nodig en koop je naar alle waarschijnlijkheid spullen.
Probeer eens een opzetje te maken: wat kosten tickets op dit moment voor jullie periode, wat ben je kwijt aan autohuur en hoeveel wordt er nu voor een kamer gerekend? Dat geeft al een aardige indicatie van de te verwachten kosten.
Roland
Terplekke moet je natuurlijk ook eten, heeft de auto benzine nodig en koop je naar alle waarschijnlijkheid spullen.
Probeer eens een opzetje te maken: wat kosten tickets op dit moment voor jullie periode, wat ben je kwijt aan autohuur en hoeveel wordt er nu voor een kamer gerekend? Dat geeft al een aardige indicatie van de te verwachten kosten.
Roland
Een lager budget hoeft geen probleem te zijn als je een beetje creatief bent. In Florida is het in onze zomer laagseizoen. Ik zou daar voor kiezen. In het zuidwesten ben je waarschijnlijk je 1000 euro p.p. al voor een ticket kwijt.
Topic #3?
Ik zou gewoon nog een jaartje verder sparen voor je droomvakantie
Ik zou gewoon nog een jaartje verder sparen voor je droomvakantie

Of zoveel mogelijk in jeugdherbergen slapen.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben zelf 4x een reis van 14 dagen gemaakt en het budget was ongeveer wat jullie voor ogen hadden. Maar dit is natuurlijk al wel véél jaren geleden. Toen de vliegtickets nog een heel stuk goedkoper waren en de dollar/euro koers ideaal was. Dus ik vrees dat je nu voor eenzelfde reis wat meer dan 2000€ pp kwijt zal zijn.
Is juli/augustus een must? Je zou ook bijvoorbeeld eind augustus kunnen vertrekken, dan zijn de ticketprijzen vaak al wat minder. Dus bijvoorbeeld laatste week augustus, eerste week september?
Eerste route van Phoenix naar San Francisco (https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag196) bevatte zowat de typische dingen uit het Zuidwesten.
Dit (https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag113) is een voorbeeld van Phoenix - Las Vegas waarbij je de regio rond Moab meepikt.
Is juli/augustus een must? Je zou ook bijvoorbeeld eind augustus kunnen vertrekken, dan zijn de ticketprijzen vaak al wat minder. Dus bijvoorbeeld laatste week augustus, eerste week september?
Eerste route van Phoenix naar San Francisco (https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag196) bevatte zowat de typische dingen uit het Zuidwesten.
Dit (https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag113) is een voorbeeld van Phoenix - Las Vegas waarbij je de regio rond Moab meepikt.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Ik ga volgende jaar ook in diezelfde periode naar de USA.
Tickets: 756€ p/p
Overnachtingen: momenteel zit ik op een 180€ per nacht
Dan nog huurauto, eten en drinken,....etc.
2000€ p/p lijkt mij onmogelijk.
Tickets: 756€ p/p
Overnachtingen: momenteel zit ik op een 180€ per nacht
Dan nog huurauto, eten en drinken,....etc.
2000€ p/p lijkt mij onmogelijk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In een van je andere topics (waar je niet meer gereageerd hebt) is al gevraagd of je ook een auto wilt huren. Dat zal - zeker met een under age fee - nogal wat uitmaken op je budget.nmeijers schreef:Nog steeds twijfelen we heel erg waar onze reis in de USA heen moet gaan volgend jaar juli/augustus. Ons budget is max. €2000,- p.p. (2 personen). Oost, zuid, west, het maakt allemaal niets uit. We willen graag meerdere plekken bezoeken, maar ook wel ontspannen in de twee weken dat we onderweg willen zijn. Dus ongeveer 3/4 plekken zou ideaal zijn. Budget is wel echt belangrijk, liever minder dan meer. We zijn studenten, (24 en 25 jaar oud).
Als het je helemaal niet uitmaakt welk deel je doet, waarom dan naar de VS? En niet iets dichterbij, zonder hoge ticketprijzen? Het is toch geen kwestie van moeten?
Wil je wel naar de VS dan zul je je wensen aan je budget moeten aanpassen; ik zou dan kamperen niet meteen afwijzen.
Marianne
Als je echt wil gaan lijkt mij de enige optie kamperen.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor al jullie reacties. Wij zijn er uit en het gaat Florida worden. Op dit moment is de planning om een fly-drive te boeken naar Miami en daar een AirBNB te huren. We willen dan in Orlando de auto weer inhuren en daar voor een iets groter hotel gaan. De vliegtickets naar Miami vallen mee in Juli.
Gr
Gr
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dus eigenlijk hebben jullie onze hulp helemaal niet nodig. Alles is al in kannen en kruiken...
Roland

Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
En dan red je het dus met € 2000,- pp?
-
- Amerika-ontdekker
Ja, dat moet zeker lukken 

-
- Amerika-ontdekker
Overigens, die 2000 pp is zonder kosten daar 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was wel handig geweest als je dat meteen had gezegd; je suggereerde dat 2000 pp het absolute maximum was. Rare manier van begroten; wat je daar uitgeeft telt toch ook mee? Zitten hotelovernachtingen daar dan wel of niet bij?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor je reactie, Marianne. De hotelovernachtingen zitten daar inderdaad wel bij in. We hebben dit begroot omdat we eerst onze vliegtickets/hotels in een vroeg stadium boeken. We hebben dan nog ruim de tijd om te sparen voor 'het leven daar'. We weten dan ook niet hoeveel we daar exact zullen gaan uitgeven, maar zorgen dat we ruim voldoende hebben.
Is 2000 euro p.p. je totale budget? Dus met alles ter plekke zoals eten, benzine voor de huurauto, eventuele noodzakelijke aankopen ed. erbij?
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@stormbreaker: die info staat 3 postings boven jouw posting.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 968 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties