Alleen handbagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Schmitzcuracao
Amerika-ontdekker

Alleen handbagage

Bericht door Schmitzcuracao » 10 sep 2018, 23:55

Hoi...

Eind vd maand lekker 6 weken cruisen door DE US.

We zijn met zijn vieren en enkel handbagage bij ons.

Gaat dit rare vragen opleveren bij de douane?

Tnx

Gast

Re: Alleen handbagage

Bericht door Gast » 11 sep 2018, 00:14

De douane is alleen maar geïnteresseerd in wat er in je koffers zit, hoeveel je er hebt zal ze weinig uitmaken.

Ruudzaan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Ruudzaan » 11 sep 2018, 01:21

De douane zal het inderdaad worst wezen. Of er moet worst in je bagage zitten.

Maar Immigration kan moeilijk doen als ze erachter komen. Want 6 weken met alleen handbagage klinkt best gek. Zeker als je dat alle 4 niet hebt. Immigration let op afwijkende zaken. Bagage, hoeveelheid geld, geen eerste adres kunnen opgeven, inreisfrequentie. Dat soort dingen.

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess » 11 sep 2018, 01:39

Maar je gaat door immigration voordat je langs de bagageband gaat, dus die zien je koffers (of dat je geen koffers hebt) niet eens.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

Patrick1975
Amerikafan

Bericht door Patrick1975 » 11 sep 2018, 05:11

Schmitzcuracao schreef:Gaat dit rare vragen opleveren bij de douane?

Tnx
Nee, maar wel even goed de regels voor handbagage doorlezen. Specifiek zijn er nieuwe regels voor poeders. De regels voor vloeistof zijn bij iedereen waarschijnlijk nu wel bekend.

Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan » 11 sep 2018, 12:08

Dutchess schreef:Maar je gaat door immigration voordat je langs de bagageband gaat, dus die zien je koffers (of dat je geen koffers hebt) niet eens.
Ik kwam paar jaar geleden met 2 grote koffers terwijl ik maar 5 dagen bleef. Immigration vroeg me waarom ik zoveel bij me had. Geen idee hoe hij het wist.

Gast

Bericht door Gast » 11 sep 2018, 12:28

Omdat je die hebt ingechecked bij je vertrek. Staat allemaal in je gegevens.

Schmitzcuracao
Amerika-ontdekker

Bericht door Schmitzcuracao » 11 sep 2018, 12:42

Gaat gelukkig dan helemaal goed komen.
Plan is 10 dagen bij vriendenen dan 30 dagen camper...
Yeah

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 11 sep 2018, 12:55

eoms schreef:Omdat je die hebt ingechecked bij je vertrek. Staat allemaal in je gegevens.
Jep. En iemand alleen, die maar een paar dagen blijft en veel bagage heeft is natuurlijk het perfecte profiel voor een smokkelaar of mogelijk een illegale immigrant die alleen een retourticket heeft gekocht om niet verdacht te lijken. Of het is iemand die twee goudse kazen voor familie of vrienden meeneemt, en dan is er niets aan de hand ;-)

Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan » 11 sep 2018, 13:39

In die laatste categorie ongeveer zat de reden voor mijn bagage.

Dus wellicht dat iemand die aangeeft dat hij 6 weken blijft en waarvan Immigration blijkbaar kan zien dat er niets is ingecheckt, toch met een aantal lastige vragen geconfronteerd wordt.

Ikzelf heb in al die jaren ook al een paar keer mee moeten lopen voor nader onderzoek bij inreis. 1 keer zelfs hierdoor een vervolgvlucht gemist. Mocht ik daarna zelf oplossen.
Niet hun verantwoordelijkheid zeiden ze.

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke » 11 sep 2018, 13:45

In de TV reeks Border Security kan je inderdaad zien dat alleen reizen met handbagage indien je langer dan bv. een weekendje blijft, vragen oproept, en vaak tot secondary leidt.

(en kan iemand mij aub leren hoe ik langer dan 4 dagen kan overleven met enkel handbagage? :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 11 sep 2018, 14:24

Ruudzaan schreef: Ikzelf heb in al die jaren ook al een paar keer mee moeten lopen voor nader onderzoek bij inreis. 1 keer zelfs hierdoor een vervolgvlucht gemist. Mocht ik daarna zelf oplossen.
Niet hun verantwoordelijkheid zeiden ze.
Normaal gesproken zal elke airline je gewoon kostenloos omboeken, mits de connectie op een ticket staat. Als je zelf een connectie hebt gecreerd dan is het natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid.

Maar goed, blijkbaar zie ik er betrouwbaar uit. Nog nooit ook maar enig issue gehad met immigrations in de USA (of waar dan ook), dus heb geen ervaring met deze zaken. Maar in de USA komt het vaker voor en geen enkele US airline doet hier moeilijk over. Al zul je bij drukte misschien wel standby komen te staan ipv dat je direct confirmed seats hebt.

Alleen met handbagage reizen is echt niet vreemd. Kijk, als je niets anders dan een kleine handtas of rugtas bij je hebt en drie weken blijft dan kan ik me voorstellen dat het een vraag opwekt. Dan reis je wel heel "licht" voor een gemiddelde toerist. Maar als je daar met z'n tweeen staat met ieder een volle cabin trolley, een dikke rugtas erop en er nog een jas er overheen gehangen dan snapt zo'n immigrations officer echt wel dat je gewoon op vakantie gaat en geen zin had om extra te betalen voor checked luggage.

Ik heb eigenlijk altijd al mijn kleding in mijn carry-on zitten, ook voor een maand, en zou prima zonder checked luggage op vakantie kunnen gaan, in ieder geval naar een warm klimaat. We checken overigens altijd wel wat in, maar dat is dan met name om wat grote vloeistoffen mee te kunnen nemen, de koeltas, hiking gear (incl schoenen), een extra paar schoenen, etc. Of naar bepaalde landen gewoon een lege koffer om hem met wijn vol mee terug te kunnen nemen :-)

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 11 sep 2018, 16:03

Ik reis al jarenlang 30plus keer per jaar naar Amerika. En in 95% van de gevallen altijd met alleen handbagage en vaak voor 3 of 4 dagen. Nog nooit een vraag over gehad.

Ik denk dat je eerder vragen gaat krijgen in de trant van je wilt 6 weken blijven en je hebt alleen handbagage bij hoeveel geld heb je bij je?? Als ze al iets gaan vragen...

Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan » 11 sep 2018, 18:35

Almere vak V schreef:Ik reis al jarenlang 30plus keer per jaar naar Amerika. En in 95% van de gevallen altijd met alleen handbagage en vaak voor 3 of 4 dagen. Nog nooit een vraag over gehad.
is toch ook logisch dat je daar geen vraag over krijgt?! Je bagage sluit aan bij je reisschema. Maar 6 weken met alleen handbagage... Dat is best weinig bagage.

En dan bedoel ik niet 'doe je nooit andere kleren aan?'

De meeste reizigers voldoen aan het gemiddelde profiel. Als je daaraan voldoet, heb je meestal geen problemen. Maar als ze een patroon in je reizen ontdekken wat niet gecoverd is door je visum, of 2 zaken niet goed bij elkaar passen... Dan wil je wel eens aan de beurt zijn.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 11 sep 2018, 18:37

Als je het 3 dagen kunt doen met alleen handbagage dan kun je ook 3 weken met alleen handbagage.
Maar in oktober heb je wel met heel wisselend weer te maken, dan heb je toch al snel wat warmere kleding nodig. En als je gaat wandelen zijn goede schoenen en een hoed, rugzak etc ook handig. Ik krijg mijn koffer nooit vol en doe een week stedentrip ook met alleen handbagage maar voor een Amerika-vakantie zou dat niet lukken.

Marianne

lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door lyan » 11 sep 2018, 18:59

Bovendien ligt het er dan ook nog aan met wie je vliegt, sommige maatschappijen hebben inmiddels ook een maximum gewicht voor handbagage. Ik denk niet dat ik 4 weken kan reizen met maar 10 kilo handbagage, of je moet alles al nieuw gaan aanschaffen, en dat dan aan het eind weg gooien?

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote » 11 sep 2018, 19:00

Waarom zou je overigens alleen met handbagage naar Amerika willen als je 6 weken gaat? Om de kosten kan het niet te doen zijn, toch? :roll:

Dat je heen met een (bijna) lege koffer reist zodat die terug vol is met aankopen kan ik me nog voorstellen. Ik moet vaak op de terugweg een extra koffer inchecken... :shock: :lol:

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Schmitzcuracao
Amerika-ontdekker

Bericht door Schmitzcuracao » 11 sep 2018, 23:09

Well.....
Tnx guys,

We zijn gewoon light travelers
Altijd al geweest :D
Don't need much.

We gaan het mee maken...
Hebben een verblijf adres bij vriendem in utah, camper voor daarna... met een soort van een planning voor de rest van de tijd.
En bovenal, niks te verbergen. Dus dat gaat goed kome .

Excited

bedeve
Amerika-expert

[b]What Your Packing Style Reveals About You[/b]

Bericht door bedeve » 12 sep 2018, 12:58

Schmitzcuracao schreef:
We zijn met zijn vieren en enkel handbagage bij ons.
Een echte reiziger reist licht !
Al heb ik een aantal malen met een extra tas terug gereisd uit Amerika vanwege grote hoeveelheden babykleertjes.
Dat soort situaties zijn tijdsgebonden; welk type reiziger je bent wordt daar niet door bepaald.

DE AARP heeft op haar site een mooi verhaal staan over hoe de de persoonskenmerken van iemand kunt herleiden aan diens bagage,

What Your Packing Style Reveals About You
Organized or over the top, what goes into your suitcase is a window into your soul

Ter leering , vermaak maar zeker ook ter spiegeling voor u allen zet ik hier de link.
Ik vond mijn eigen bagage stijl wel treffend omschreven
Het merendeel van de forumbezoekers is dat ook wel zie ik

https://www.aarp.org/travel/travel-tips ... style.html
the proof of the pudding is in the eating

Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan » 12 sep 2018, 13:11

bedeve schreef: Een echte reiziger reist licht !
Fijn om te zien dat zelfs op een Amerika Forum de Hollansche hokjesgeest nog niet verloren is gegaan!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer