Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel handbagage?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jilt Dijk
Amerika-newbie
Contacteer:

Hoeveel handbagage?

Bericht door Jilt Dijk »

Vraagje aan mensen die regelmatig vliegen:
Ik vlieg binnenkort met Delta van San Francisco naar Amsterdam.
Volgens de maatschappij zelf mag ik als handbagage slechts één tas meenemen, maar ik vraag me af, hoe serieus ik dit moet nemen. Die paar keer, dat ik tot nu toe gevlogen heb, heb ik mensen altijd meer zien meenemen, vaak een kleinere tas voor bij je voeten, en een grotere, koffer-achtige tas, die in het rek boven je hoofd gaat. Ik zou dit deze keer ook willen doen. Hoe groot is de kans, dat mijn tweede tas geweigerd wordt?

Groetjes,
Jilt
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Niet zo groot hoor. Het ligt wel een beetje aan het formaat. Officieel mag je één stuk handbagage meenemen en dan nog een handtas, of fototoestel, en nog van dat soort kleine zaken waar ik nu niet op kan komen. Iemand hier zal mij vast aanvullen. Persoonlijk heb ik geen ervaring met Delta. Bij de meeste incheckbalies staan wel van de mallen waar je handbagage in moet passen en het mag dan ook nog maar een bepaald gewicht hebben, verschilt per maatschappij. Het ligt volgens mij voornamelijk aan de coulance van diegene die je incheckt.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Wat Aïda zei!!!!!!!!!!! :D

Handbagage moet in het bagagevak kunnen boven de stoelen, de andere tas kan inderdaad een kleine reistas zijn met papieren/make-up etc.. en een fotocamera tas of videocamera tas doen ze echt niet moeilijk over!

Het is wel lekker te weten, dat als je aankomt, je al je bagage al bij je hebt :wink: Ik reis altijd met alleen een tas die in het rek past :shock: maar hoef gelukkig niet meer zo vaak nu!

hier de data direct van de Delta site

http://www.delta.com/travel/plan/baggag ... /index.jsp

Dit is voor de HANDbagage, niet je check-in (staat onder deze info op de website) Als engels een probleem is kan ik het wel voor je vertalen, laat maar weten!

Items must weigh less than 40 lbs. (approx. 18kgs). All items must fit easily in a Size Wise™ unit (approximate dimensions 22" x 14" x 9" or 56cm x 35.5 x 23cm).

Personal Items include:
- a male or female purse
- a briefcase
- a laptop/computer*
- a camera case
- a diaper bag
- an item of a similar size or smaller
size to those listed above, such as
Personal Electronic Devices.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Jilt Dijk
Amerika-newbie
Contacteer:

Bedankt

Bericht door Jilt Dijk »

Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer