Geldt jouw annuleringsverzekering ook voor jouw vliegticket ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Geldt jouw annuleringsverzekering ook voor jouw vliegticket ?

Bericht door bedeve »

Ik zoek een ticket van LAX naar GDL
Alleen de ticket; geen accomodatie
Bij Schipholtickets bieden ze als extra , zodat jij veilig en vertrouwd op reis kunt de Allianz reisverzekering aan.
Een onderwerp wat mijn interesse heeft , dus kijk ik even naar de voorwaarden.
En dan lees is :


Let op: in aanvulling op wat we nooit verzekeren, ben je met deze dekking ook niet verzekerd:
• Als je al kon verwachten dat je de reis moest annuleren, afbreken of onderbreken toen je boekte.
• Als de kosten zijn gedekt door een andere voorziening of verzekering.
• Als je de reis niet kunt aantonen met een boeking en/of reservering.
• Als je alleen vervoer hebt geboekt zonder accommodatie, dan is er geen vergoeding voor vertraagd vertrek.
• Als de vertraging ontstaat tijdens een rondreis, dan is er geen vergoeding voor vertraagd vertrek.


Dus dat veilig en vertrouwd en goed verzekerd bij calamiteiten is toch niet helemaal waar....
Iets om op te letten bij het aankopen van een verzekering als je een ticket boekt.
Krijg je wat je wilt hebben ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mattie112
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2018, 16:28

Re: Geldt jouw annuleringsverzekering ook voor jouw vliegticket ?

Bericht door Mattie112 »

Hm "vertraagd vertrek" tja dat lijkt me sowieso niet echt een reden, "vertraagde aankomst" wel! (of ze moeten hier een heel vreemde constructie hebben bedacht?)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geldt jouw annuleringsverzekering ook voor jouw vliegticket ?

Bericht door Frasi »

Als je alleen vervoer hebt geboekt zonder accommodatie, dan is er geen vergoeding voor vertraagd vertrek.

Zoals ik het lees:

Je vlucht gaat wel, maar later dan gepland. Omdat je geen aansluitende accommodatie hebt geboekt, is er geen vervolgschade en valt er dus niets op de annuleringsverzekering te claimen. Als je wel een hotel hebt geboekt en je vlucht komt uren of zelfs een dag later aan, kan je de gemiste hotelnacht bij de verzekering claimen.
Kan je de reis niet maken onder geldende redenen, wordt je ticket wel vergoed (ook wanneer geboekt zonder accommodatie).

Mij lijkt het dus niet bijzonder raar.
Vertraagd vertrek (of beter: aankomst) kan je mogelijk wel bij de luchtvaartmaatschappij claimen.

Of interpreteer ik het heel raar?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Geldt jouw annuleringsverzekering ook voor jouw vliegticket ?

Bericht door Familyof4 »

Hmm ja dit is nu in coronatijd ook ineens heel actueel deze vraag. Onze annuleringsverzekering zegt doodleuk dat er niks gedekt is in geval van een reisverbod of negatief reisadvies.... Reizen en reizen boeken wordt na maart 2020 nooit meer helemaal hetzelfde en de verzekering extra belangrijk.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Geldt jouw annuleringsverzekering ook voor jouw vliegticket ?

Bericht door Galapogos »

Het is een uitzonderlijke situatie. Het is niet zo dat ná deze pandemie de risico's ineens een stuk groter zijn dan vóór de pandemie het geval was. Ik denk dat het belang van een annuleringsverzekering dan ook niet belangrijker of minder belangrijk zal zijn. Bovendien is een annuleringsverzekering van beperkt nut als je je reisonderdelen zo flexibel mogelijk boekt. Zeker bij hotels en autohuur is dat vaak geen enkel probleem.

@bedeve Gaat het je specifiek over dekking in geval van een annulering die samenhangt met de coronacrisis? Check dan ook even goed of dat überhaupt wel onder de dekkingsvoorwaarden van die verzekering valt.

EDIT: Never mind: ik zie nu pas dat dit een heel oud topic is.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Geldt jouw annuleringsverzekering ook voor jouw vliegticket ?

Bericht door bedeve »

bedankt voor je reactie @Galapogos
Ik was die posting haast vergeten
De reden voor plaatsing ?
Reis /annulerings verzekeringen vind ik op dit forum te weinig aan bod komen.
De afgelopen twee maanden zullen meer mensen er aandacht voor gehad hebben, maar grosso modo is het onderwerp te weinig aan de orde.
Naast ticket ,vervoer en onderdak is het toch een essentieel onderdeel van onze reis
Een tijd geleden heb ik de voorwaarden van een aantal verzekeringen uitgeprint en ze letterlijk vergeleken
Daaedoor heb ik er extra aandacht voor gekregen
Kom er later weer op terug
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer