Hoe cabins vinden?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hoe cabins vinden?

Bericht door Marielleh »

Ik ben mij aan het orientren voor een trip in de zomer van 2019. Om (een deel) van onze maaltijden zelf te kunnen verzorgen denk ik aan acco met keuken/kitchenette. Bovendien reizen we met onze, dan, 8-jarige dus dan is een cabin met wat buitenruimte ook wat geschikter dan alleen maar hotelkamers.
Zijn er speciale websites voor cabins/vakantiehuisjes? Koa ken ik maar vind ik nogal prijzig. Air BNB is ook bekend. We hebben in Azie eerder air BNB gebruikt en het valt me op dat de extra kosten bovenop de nachtprijs in de VS veel hoger zijn waardoor de prijs vaak best veel hoger uitkomt dan het lijkt (ik had er zojuist een waar vijftig euro p/nacht kosten op kwamen).
Op booking hebben ze ook wel huisjes heb ik gezien maar zoals we in Ned. ook div. aanbieders hebben van vakantieparken vraag ik me af of je dat in de VS ook hebt?

Qua route denken we aan de driehoek Washington, Niagara, Atlanta maar zolang de tickets niet gekocht zijn kan dat ook nog wijzigen. Hangt er een beetje vanaf wat er qua tickets te krijgen is straks. Het zal in ieder geval die hoek van het land zijn:-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoe cabins vinden?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet echt sites weten, ik denk dat je toch veel moet googelen.
Stateparks hebben soms cabins.
KOA cabins zijn inderdaad niet goedkoop, zeker als je de luxere hebt, maar als je een basic cabin hebt en je eigen kookspullen meeneemt of aanschaft valt dat misschien nog wel mee? Je moet dan ook wel je eigen beddengoed meenemen.

Een camper is geen optie? Of kamperen met de tent?

Ik heb eens wat uitgeprobeerd, gezocht op Ricketts Glen State Park cabins: https://www.dcnr.pa.gov/StateParks/Find ... /Stay.aspx

Marianne
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Hoe cabins vinden?

Bericht door lyan »

Wij reizen meestal met de tent maar kiezen ook wel eens een cabin (bij koud of slecht weer). We gaan dan altijd voor de basic-cabins, daar zit geen kookgelegenheid of badkamer in en je moet zelf zorgen voor beddengoed. Als je kiest voor luxere cabins dan betaal je al snel de hoofdprijs. Wil je een beetje betaalbaar denk dan eens na over een tent, een kookstelletje kan je halen bij bijvoorbeeld de Walmart. Op die manier kan je ook eens uitwijken naar een cabin.
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Hoe cabins vinden?

Bericht door US-fanboy »

Wij hebben in het verleden een aantal keren een cabin gehuurd in de Smoky Mountains via DEZE SITE en andere zoals deze.
Maar dan bleven we meestal wel een paar dagen (onze jongste vond toen het elke dag z´n koffertje inpakken en weer in de auto stappen ook niet het leukste)
We kwamen hier op uit door gewoon te googlen op "cabins" en "Smoky Mountains" .
Ik weet niet precies wat je plannen zijn (telkens 1 nacht of paar nachten), maar je zou voor de streek waar je heen gaat hetzelfde kunnen proberen.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe cabins vinden?

Bericht door Marielleh »

Thnx voor jullie reacties!
Kamperen met een tent gaat 'm niet worden. Eenvoudige cabins in bv state park vinden we geen probleem, hoewel ik wel twijfel over geen (eigen) toilet hebben ivm de nachten en zoonlief.
Camper voelt minder flexibel en zo log qua vervoer. Wellicht wel iets om toch nog eens naar te kijken..... Lijkt me meer iets voor het westen maar wellicht zit dat gewoon in mijn hoofd.
Inderdaad via Google en cabins kom je ook een eind maar ik vroeg me gewoon af of er grote sites waren. Wij hebben de laatste jaren in Azie gereist en ik merk dat ik wat betreft Amerika er helemaal in moet komen. Wat ook even even slikken is zijn de prijzen als je die van Azie gewend bent :o :shock:
Even snel een willekeurige datum volgende zomer ingevoerd op deze cabin-site en kom niet goedkoper dan 230 dollar p/nacht. Dat gaat 'm bugettair niet worden voor de hele trip.... We zullen er niet aan ontkomen om duurdere acco's te hebben maar elders moet het dan echt goedkoper.
We kijken sowieso niet naar enkele nachten, twee of meer. Zoonlief heeft al meerdere keren met ons gereist en pakt dat altijd goed op. Wel stemmen we natuurlijk de route, activiteiten etc ook zo af dat het ook voor hem leuk is en et voldoende "rust" is.
Valt me trouwens ook op dat er weinig kleinere cabins lijken te zijn, bij zes personen begint het een beetje. Natuurlijk ook ongunstig met drie.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Hoe cabins vinden?

Bericht door Felicitas »

Als alternatief zou je kunnen zoeken naar motels met een picnic area waar je buiten kunt eten en/of barbecuen. Die hebben wij ook altijd graag. Of, wat heel fijn is in Amerika, gebruik maken van de picnic areas in public parks en state parks. Er staan vaak grills, maar je kunt ook zelf een bbq (of disposable aluminum foil pans + roostertje) kopen bij de Walmart.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoe cabins vinden?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zag cabins vanaf 50 dollar; het kan zijn dat alle goedkope cabins al bezet zijn.
Je kunt ook eens zoeken via www.recreation.gov. Ga daarvoor per park naar campground en dan cabins aanvinken. Dan vind je cabins in het park of in de omgeving.

Marianne
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe cabins vinden?

Bericht door Marielleh »

Marianne, de site die Marcel noemde waren de cabins zo duur. Op de site die jij noemde kon ik nu voor volgende zomer nog geen data invoeren, maar met willekeurige data kwam ik inderdaad ook heel schappelijk gerpijsde basic cabins tegen. Wellicht gedurende de zomer wel duurder maar dat zal vast te doen zijn.
Ik hou 'm dan ook zeker in het achterhoofd om nader te bekijken als we tickets hebben.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hoe cabins vinden?

Bericht door MichelH »

Wat wellicht ook een mogelijkheid is:
Boek via een hotelketen die gericht zijn op long stay of extended stay travellers zoals Candlewood Suites of Extended Stay America.
Deze hebben vaak een grotere woonkamer plus kitchenette.

Bv. Via IHG.com heb je veel verschillende aanbieders, zoals Candlewood en Holiday Express.
Vaak ook heel betaalbaar, als ik bv. kijk naar Candlewood Suites Atlanta voor periode juli kun je deze al boeken vanaf 93 USD.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer