Welke app voor RV-campings?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 dec 2015, 19:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Welke app voor RV-campings?

Bericht door Dreamingof »

In de meivakantie gaan we voor de tweede keer naar de VS, ditmaal met een camper door New England.
Ik heb inmiddels de KOA-app gedownload en zag in de app-store nog veeel meer campingapps. Welke gebruiken jullie en is aan te raden?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door covri »

Wij gebruiken geen app. We maken ook heel weinig gebruik van de Koa campings, alleen als we een keer een was willen draaien.
Wij kijken welke route we ongeveer nemen en zoeken dan naar State Parken op onze route. Online kijken we of ze een camping hebben en boeken die al thuis of een paar dagen van te voren ter plekke. Ze zijn wel snel vol, vooral in de weekends. De State Parken bieden voor veel minder geld veel mooiere campgrounds.
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 dec 2015, 19:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door Dreamingof »

Dat had ik inderdaad al begrepen (dat er veel mooiere campings zijn dan van Koa).
We dachten eigenlijk om de campings niet vooraf te boeken. Tijdens onze vorige reis (auto en hotels) hadden we alles vooraf vastgelegd en dat vond ik best jammer, omdat we bij een aantal plekken graag langer hadden willen blijven. Maar dat raad jij dus af, begrijp ik.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door covri »

Tsja.... ik ben meer van de zekerheid. Wij waren dit jaar van half april tot eind mei. Ik had een strakke route en (bijna) alles vastgelegd. Geeft mij rust als ik weet we niet meer op zoek hoeven naar een camping. En het scheelt natuurlijk wel of je een commerciële camping neemt (waar eigenlijk altijd wel plek is) of zoals wij liever in de state parken staan.
Maar er zijn hier ook genoeg mensen die zonder iets vast te leggen op stap gaan hoor. Die reacties komen vast nog.
Wil je in de nationale parken staan dan moet je echt wel boeken.

Kijk maar es in ons verslag voor ideeën in state parken
https://zuidwestusa2018.wordpress.com
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 dec 2015, 19:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door Dreamingof »

Ik ga je link bekijken, thanks!
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door Marenko »

Er zijn meerdere app’s: Allstays, Campendium, rvparky. Allemaal doen ze ongeveer hetzelfde ze laten op de kaart zien waar campings liggen. Alle campings staan er op. RV parks, KOA’s, NP’s, Stateparks, blm etc. Allstays gebruik ik zelf veel. Thuis om alvast een lijst te maken en onderweg als we een camping zoeken. Allstays is offline te gebruiken, nadat je eerst met WiFi de kaart hebt ingeladen. Dus nieuwe staat even WiFi opzoeken en de app openen.
Oh en je kunt natuurlijk ook even bij onze eigen reviews kijken. Zie onderschrift
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door Marenko »

In de np’s zul je haast wel moeten reserveren. Er zijn ook veel forrest campings en campings op blm gronden. Deze zijn laag in kosten tot gratis zonder voorzieningen
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 dec 2015, 19:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door Dreamingof »

Covri: wat leuk, jullie hebben deels dezelfde reis gedaan als wij 2 jaar geleden. Alleen wij waren er in de kerstvakantie en hadden toen gekozen voor hotels. Leuk om te lezen hoe het in de praktijk werkt met zo’n camper.

Marenko: handig! Die app ga ik downloaden, zeker fijn dat ie offline te gebruiken is.

Mag ik voorzichtig concluderen dat vooral het weekend druk is op campings? Ik begrijp ook dat KOA campings vooral makkelijk zijn als je een wasje wil doen of gas moet kopen. Ik denk ook dat af en toe een zwembad tof is voor de kinderen (Al denk ik dat het niet echt zwemweer is in april-mei in New England)...

Zijn er bij de State Park campings ook entreegelden om het park in te komen? Ik herinner me dat wel voor de Valley of Fire. Dan lopen campingkosten toch wel aardig op, lijkt me?
En zijn er bij SP ook voorzieningen? Een picknicktafel bijvorbeeld en douches?
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 dec 2015, 19:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door Dreamingof »

Vaak zonder voorzieningen dus, lees ik. Heb je dan wel stroom of gebruik je dan automatisch de generator van he camper?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door Marenko »

Generator heb je alleen nodig als je de magnetron of airco wilt gebruiken. Wij hebben hem op 9 reizen bij elkaar opgeteld 1 uur gebruikt. :wink: als je zonder stroom staat gebruik je de huisaccu en gas.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door Marenko »

Sommige state parks hebben alles wc’s douches en full hook-ups. Sommige hebben niets. Meestal als je op een state park overnacht hoef je niet ook nog entre geld te gebruiken.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door covri »

Wij gebruiken de generator bijna nooit. Ook nog nooit kosten voor gehad.
Je betaslt wel in de parken sta geld maar veel minder dan op de commerciële campings. Sommige parken hebben geen voorzieningen, dus zorg je voor volle water tank. Er is wel altijd een dump. Sommige parken hebben electra, sommige douches. Het is heel verschillend.
Kwestie van googlen.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door Marenko »

Oh, alle campings hebben een picknick tafel en Firepit/BBQ zelfs de meest primitieve en kleine campings met maar een paar plaatsen.
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 dec 2015, 19:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door Dreamingof »

Bedankt! Ik heb veel aan jullie tips! :thumbup:
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 dec 2015, 19:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door Dreamingof »

Ik zie helaas dat er veel campings nog helemaal niet open zijn in de periode dat wij gaan. Ik hoop maar dat het seizoen toch wel aangenaam is, qua weersomstandigheden. Flauw dat onze meivakantie al zo vroeg in april is dit jaar... :(
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Welke app voor RV-campings?

Bericht door trudy »

Je kunt ook campings vinden plus reviews ervan op de site van Tiogatours. Daar hebben wij ook wel gebruik van gemaakt. Reserveren op Stateparks is soms wel en soms ook niet nodig. Vorig jaar oktober bleken de stateparks in Texas vol maar dat had waarschijnlijk met de overstromingen te maken. In Arizona daarentegen was op de Stateparks die wij bezochten volop plaats. In Californië is het vaak lastig, zekeraan de kust.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer