Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard (pincode/blokkering).

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
AnitaB
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Creditcard (pincode/blokkering).

Bericht door AnitaB »

Goedemorgen,

Aankomende zaterdagochtend vertrek ik naar Miami voor een rondreis van 3 weken. Voor mij is dit de eerste keer buiten Europa en ik heb ook sinds kort een creditcard. Ik dacht dat de 3 cijfers achterop mijn creditcard mijn pincode waren, maar gister na wat googelen kwam ik erachter dat het een 4 cijferige code was. Heel dom natuurlijk en ik had dit eerder moeten checken, maar is helaas al zo nu. Gister bij de bank geprobeerd of het wellicht mijn pincode van de betaalpas was en nu is mijn pas geblokkeerd. Gisteravond gelijk een brief laten versturen met mijn cc pincode en de blokkering gaat eraf na de pas te gebruiken bij een betaalautomaat.

Nu kan ik (mocht de brief met code niet op tijd zijn) de eerste paar dagen mijn vader zijn creditcard wel meenemen en gebruiken, dus dan kan ik iig wel geld opnemen etc. Alleen is het probleem dat de huurauto ook op mijn creditcard staat. Deze auto haal ik zondag op. De auto is al betaald, maar ik moet wel mijn creditcard laten zien ivm de borg. Heeft iemand hier ervaring mee of er wordt gevraagd om de creditcard pincode hier? En zo niet, is zo'n blokkering op de pas te zien voor hun? Ik hoor het graag!
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Creditcard

Bericht door jwensammy »

Autohuur swiped je creditcard of neemt de nr’s over. Nog nooit pincode moeten intypen.
Als card nog geblokkeerd is word deze geweigerd.
Of deblokkering ook op een us pinautomaat gaat lukken weet ik niet.

Of je vaders creditcard geaccepteerd word, hmmm zelfde achternaam misschien wel.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Creditcard (pincode/blokkering).

Bericht door Marcopstal »

Een geblokkeerde kaart gaat inderdaad niet werken. Pin code zal men daar wel niet vragen, zoals op heel veel plaatsen in de VS (alhoewel de trend meer en meer wordt).

Kaart van iemand anders voor een huurauto wordt in principe geweigerd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
AnitaB
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnitaB »

Bedankt voor de reacties! De blokkade is er net af gehaald, dus mocht ik de pincode niet tijdig ontvangen (voor zondag) dan lukt het vast met de huurauto wel als ze de kaart swipen.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Je weet dat je bij het gebruiken van je vaders CC niet verzekerd bent? Althans, als jij zijn pincode ervan weet (en die zul je soms nodig hebben), ben je niet verzekerd (je vader in ieder geval niet) mocht er wat gebeuren qua fraude. Hij mag immers zijn pincode niet afstaan aan andere...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

AnitaB schreef: Nu kan ik (mocht de brief met code niet op tijd zijn) de eerste paar dagen mijn vader zijn creditcard wel meenemen en gebruiken, dus dan kan ik iig wel geld opnemen etc.
Je kunt toch ook geld opnemen met je bankpas? Of neem voor de zekerheid wat extra dollars mee.

Marianne
marrich77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door marrich77 »

PIN wordt wel degelijk gevraagd. Althans bij mijn huurauto ophalen wel.
Daarbij, als de card niet zelfde is als kaart bij het boeken van hotel oid, is de kans groot dat er ook geweigerd wordt.

Help het je hopen dat je alles op tijd binnen hebt.
Whitestreet
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Whitestreet »

Toen ik op Miami Int. mijn huurauto ophaalde moest ik wel de pincode invoeren, dit weet ik vrijwel zeker.
2018 Florida / 2019 Westkust
Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal »

marrich77 schreef:Daarbij, als de card niet zelfde is als kaart bij het boeken van hotel oid, is de kans groot dat er ook geweigerd wordt.
Dat hoeft niet, maar de kaart moet normaal gezien wel op naam van de persoon die de wagen huurt staan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Contacteer:

Bericht door lyan »

De kaart van een ander gebruiken kan ook makkelijk fout gaan, steeds vaker wordt je ID gevraagd bij gebruik CC. Als ze dan zien dat het niet je eigen kaart is dan mogen ze hem innemen of doorknippen.
Gast

Bericht door Gast »

Misschien een opmerking ten overvloede maar iedereen weet toch dat een pincode ten eerste nooit op een kaart staat en ten tweede die nooit minder dan 4 cijfers bevat? Vreemde actie van de TS.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer