Wat eerst ??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Wat eerst ??

Bericht door Wadu »

Hallo

Ik plan een reis naar het zuidwesten in juli 2019.

Schema is zo goed als rond maar nu....

Eerst vliegtuigtickets boeken en pas dan hotels.

Of omgekeerd en hopen dat er mooie prijzen voor de tickets later uit de bus komen.

bedankt.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Wat eerst ??

Bericht door jwensammy »

Tickets, deze kun je niet meer annuleren.
Probeer flexibel te zijn in start plaats, soms is het goedkoper om in las Vegas te starten dan weer San Francisco of LA.

In populaire NP kun je overnachtingen beter vroeg vastleggen zeker in hoogseizoen.
Zoveel variabelen....
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eerst ??

Bericht door Frasi »

Zoals al gezegd: tickets voor de vlucht kan je na aankoop niet meer annuleren. Dus kopen als je data zeker zijn en de prijs naar het zin. Ik kan me voorstellen dat er nog betere prijzen komen zodra een airline (alliantie) een flash sale houdt.
M.u.v. verblijf in de Nationale Parken, heb je nog alle tijd om hotels te reserveren. Mocht je toch al iets willen boeken, zorg dan voor een gratis annuleerbare reservering. Annuleren van hotelreserveringen komt erg vaak voor (lijkt soms een soort hobby) dus voel je niet bezwaard te annuleren als je reisplannen veranderen.
Verblijf in de Nationale Parken is doorgaans erg schaars en lang van de voren vol. Deze dus zo spoedig mogelijk reserveren; ook hier annuleerbaar. Desnoods maak je meerdere reserveringen gebaseerd op een eventuele reisroute vanuit LV, LA of SF.
Laatst gewijzigd door Frasi op 06 aug 2018, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat eerst ??

Bericht door Martin & Marianne »

Als je weet wanneer je gaat kun je de accommodatie gaan boeken - ook al heb je nog geen tickets. Als je nog niet weet waarop je gaat vliegen kun je ook meerdere boekingen maken, voor verschillende data. Dan annuleer je wat je niet nodig hebt zodra d tickets vastliggen.
Zeker voor Yosemite en de GC zou ik nu al gaan kijken.

Marianne
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Wat eerst ??

Bericht door tomaat85 »

tja, eerder is gezegd "zoveel variabelen" en dat klopt als een bus. En dan hangt iedereen ook nog een "zwaarte" aan die variabelen :wink: en dat maakt het wel erg lastig. Ben je aan een periode gebonden dan heb je minder opties om voor een goedkoop ticket te shoppen (maar kan je wel alvast je hotspots in de NP'n boeken). Wil je perse in "jouw" startplaats beginnen dan ontneem je jezelf ook de mogelijkheid om het beste ticket is scoren. Weet je nog niet precies hoeveel nachten je waar gaat/wilt verblijven wordt (annuleerbare) hotels zoeken lastiger. Hoe dichterbij je reis ligt hoe kleiner de kansen zijn op de juiste hotels etc. Wil je perse een koopje van de tickets maar is je periode flexibel dan wordt vooraf overnachtingen boeken bijna onmogelijk etc.
Mijn 5 ct, ik wil altijd mijn tickets "zeker" hebben. Ik zorg dat ik vooraf over de periode zeker ben (met wat marge naar voren of achteren) en ga dan tickets zoeken. Leg een bovengrens van de prijs van de tickets "vast" en als ik tickets heb dan stop is gelijk met de prijzen in de gaten houden :D en ga overnachtingen zoeken, het schema is dan weliswaar op hoofdlijnen bekend maar daar zijn we dan flexibel op basis van wat er aan overnachtingen gebeurt cq waar ik op uit gekomen ben mbt de start en/of eind plaats. Ons rondje zuidwesten lag "vast" maar ik bleef loeren op een plek aan de North-Rim, daar kwam een huisje vrij 5 weken voor vertrek. Die plek wilden we zo graag dat we in het schema wat hebben moeten omgooien (en rijden) en dan is kosteloos natuurlijk annuleren fantastisch.
Ach, zo heeft iedereen een eigen aanpak..onder de streep moet het de aanpak zijn waar je jezelf het prettigst bij voelt, een cursus omgaan met teleurstellingen sta ik al jaren voor gepland maar die gaat elke keer maar niet door :wink:
Hoe dan ook, heel veel wijsheid en voorpret!
Grote Amerika fan
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat eerst ??

Bericht door Wadu »

Ik heb momenteel een kleine 1000€ gepland als vliegtuigticket vertrekkende vanuit Brussel of Amsterdam naar San Fransisco in juli 2019.

Stel dat er een prijsverschil zit van een paar 100€ dan loont het al eens de moeite om een andere luchthaven te nemen.
De samenstelling lees de ideale route van mijn bestemmingen ligt al vast dus daar kan je maar beperkt in schipperen.
Overnachtingen Yosemite en Grand Canyon kan ik al reserveren en indien nodig annuleren.
Gast

Re: Wat eerst ??

Bericht door Gast »

€1000, is dat per persoon?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eerst ??

Bericht door Frasi »

Wadu schreef:De samenstelling lees de ideale route van mijn bestemmingen ligt al vast dus daar kan je maar beperkt in schipperen.
Tja, het is net projectmanagement met balanceren van tijd, geld en kwaliteit. Als je je route al vastlegt, zal je voor deze verminderde flexibiliteit waarschijnlijk gaan betalen.

Vaak kan je dezelfde route rijden ongeacht vanuit welke stad je deze begint.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat eerst ??

Bericht door Wadu »

eoms schreef:€1000, is dat per persoon?
1000€ per persoon ja
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2013, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Mol
Contacteer:

Re: Wat eerst ??

Bericht door Pevsteen »

Ik vlieg met 2 voor die prijs in September

Peter
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat eerst ??

Bericht door Wadu »

1000€ voor 2 personen . Netjes.

Via welke maatschappij en of boekingssite?

Bedankt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat eerst ??

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor de vluchten eens in dit topic.
Het zal in juli normaal gesproken wel duurder zijn dan in september maar lager dan 1000 euro kan wel.
Wij waren vorig jaar 640 euro pp kwijt (eind juli naar SF, eind augustus terug vanaf Denver). Via connections.be. Maar het liefst reserveer ik direct bij de luchtvaartmaatschappij.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat eerst ??

Bericht door Franciscus »

Wadu schreef:Ik heb momenteel een kleine 1000€ gepland als vliegtuigticket vertrekkende vanuit Brussel of Amsterdam naar San Fransisco in juli 2019.

Stel dat er een prijsverschil zit van een paar 100€ dan loont het al eens de moeite om een andere luchthaven te nemen.
De samenstelling lees de ideale route van mijn bestemmingen ligt al vast dus daar kan je maar beperkt in schipperen.
Overnachtingen Yosemite en Grand Canyon kan ik al reserveren en indien nodig annuleren.
1000 euro p.p. is een prima richtprijs. Kan goedkoper maar dan moet je flexibel zijn in luchthavens, veelvuldig zoeken en op het juiste moment kunnen toeslaan. En dus niet veeleisend, als je bijvoorbeeld persé een rechtstreekse vlucht wil hebben, in juli naar SF dan betwijfel ik of het onder de 1000 euro gaat lukken. Vaak zijn de prijzen t/m begin juli nog redelijk maar lopen ze in de weken daarna hard op.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wat eerst ??

Bericht door Lennartc »

eerst vliegtickets en direct daarna de 'schaarse' hotels. Bijv de hotels IN de nationale parken.

Tevens moet AMS-SFO via bij Frankfurt wel voor véél minder kunnen dan 1000EU P.P.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Wat eerst ??

Bericht door Vito »

Ik doe het meestal andersom, eerst de accommodatie en dan de tickets.
Vaak willen wij accommodatie waar je snel bij moet zijn. Tickets zijn altijd wel te vinden. Om het wat flexibeler te maken boek ik vaak meerdere data annuleerbaar om dan later te bepalen wanneer we echt gaan als de tickets geboekt zijn.
gastxyz

Re: Wat eerst ??

Bericht door gastxyz »

Zo doe ik het ook. 1,5 jaar van te voren beslis is over de route. Ik zoek daar hotels bij, welke ik begin te boeken wanneer dat kan (vanaf meestal 360 dagen van te voren). Hier zoek ik dan een vliegticket bij, de maanden daarna.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Wat eerst ??

Bericht door Patrick1975 »

Zonder twijfel boek je eerst de hotels. In Amerika kun je hotels kosteloos annuleren tot 24 uur voor vertrek. Als je je accomodaties hebt geboekt, kun je rustig afwachten op een goede vliegdeal. Mocht de vliegdeal anders uitvallen, kun je de hotels gewoon wijzigen als nodig.

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wat eerst ??

Bericht door Inges »

Patrick1975 schreef:Zonder twijfel boek je eerst de hotels. In Amerika kun je hotels kosteloos annuleren tot 24 uur voor vertrek. Als je je accomodaties hebt geboekt, kun je rustig afwachten op een goede vliegdeal. Mocht de vliegdeal anders uitvallen, kun je de hotels gewoon wijzigen als nodig.

Veel plezier!
Ja dat doe ik ook. In de NP reserveer ik het liefst een accommodatie op de dag dat dat kan (bijv 366 dagen van te voren bij Yosemite.) zodat ik die alvast heb. Die vliegtickets komen pas veel later. Vorig jaar had ik al heel veel reserveringen staan voordat ik überhaupt vliegtickets had. Ik had zelfs de auto al gereserveerd (wel post-paid)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Wat eerst ??

Bericht door sanook »

Patrick1975 schreef:Zonder twijfel boek je eerst de hotels. In Amerika kun je hotels kosteloos annuleren tot 24 uur voor vertrek. Als je je accomodaties hebt geboekt, kun je rustig afwachten op een goede vliegdeal. Mocht de vliegdeal anders uitvallen, kun je de hotels gewoon wijzigen als nodig.

Veel plezier!
Moet je er wel op letten dat je inderdaad kostenloos kunt annuleren. Vaak zijn de goedkoopste aanbiedingen de aanbiedingen waar je niet (gratis) kunt annuleren. Dus check vóór boeken altijd de annuleringsvoorwaarden. Beter een paar procent extra betalen zodat je gratis kunt annuleren dan een paar dollar voordeel en dat je niet meer kunt annuleren.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat eerst ??

Bericht door MichelH »

Je moet doen waar je je het beste bij voelt.
Persoonlijk boek ik altijd eerst de vliegreis, dan weet ik zeker dat de data kloppen en kan ik mijn reis per dag in gaan delen.

Ik moet er niet aan denken om alles bij te houden of iets al betaald is en nog geannuleerd kan worden en dan weer te rommelen met data omdat er iets veranderd is met de datums van de vliegreis. Stel: je hebt 16 annuleerbare hotels geboekt en je gaat doordat je een goedkopere vlucht hebt kunt boeken een week later, kun je wel 16 hotels gaan annuleren. Dat zou voor mij al extra stress veroorzaken. Het ene hotel via Booking of andere organisatie annuleren, het andere rechtstreeks benaderen voor een refund, mits je al (aan)betaald hebt. Vervolgens ook nog checken of je die refund daadwerkelijk gehad hebt op je creditcard afschrift.
Het voordeel vind ik dat ik aan de hand van de vaststaande date betere en goedkopere accommodaties kan boeken, doordat deze vaak niet te annuleren zijn. Maar goed, de een doet het zus, de ander zo. Ik voel me er het prettigst bij als de data van de vlucht vast staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer