Immigrations met DS 160 visum en Cubaanse sigaren.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
babasje
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Immigrations met DS 160 visum en Cubaanse sigaren.

Bericht door babasje »

Beste lezers,

Over enkele weken is het zover. Naar Phoenix Arizona vliegen via Chicago met 2,5 uur overstap. Omdat ik een visum (DS 160) heb gekregen in verband met een bezoek aan Iran, ben ik toch nieuwsgierig of immigratie/controle nu anders is. De overstaptijd zou voldoende moeten zijn ivm extra controle?

Als je uit het vliegtuig komt naar immigratie, dan vragen, foto en vingerafdrukken, dan dat formulier afgeven bij loket wat je in het vliegtuig ontvangt voor voedsel aangeven, dan bagage ophalen en zelf ergens anders brengen en dan weer boarden.

Ook wil ik alcohol, cubaanse sigaren, snoep en stroopwafels meenemen. Als ik dit aangeef op het formulier is dat toch geen probleem? Voor zover ik heb kunnen vinden zouden cubaanse sigaren weer mogen worden ingevoerd als het voor persoonlijk gebruik is.

Als ik dan in Phoenix aankom, kan ik dan gelijk de luchthaven af, of moet je dan weer door immigratie en douane en weer uitleg geven over Iran en goederen die ik meeneem?

Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor de reacties!
Barbara
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Immigrations met DS 160 visum en Cubaanse sigaren.

Bericht door roelb »

Er is niets anders als je op een B1/B2 visum reist dan als je op een ESTA reist. Je mag ook gewoon gebruik maken van de APC kiosks.

Enige verschil is dat je op Schiphol bij de check-in kiosks aanvullend ook de visumpagina uit je paspoort zult moeten scannen.

Je gaat in Chicago door immigrations en de douane. De declaratie doe je niet meer op een formulier in het vliegtuig, maar op de APC kiosk in Chicago. Als je iets aan te geven hebt dan zal dat op het bonnetje staan dat de kiosk print.

Maar in dit geval hoef je niets aan te geven. Er zijn, even uit mijn hoofd, vier vragen:

- Heb je meer dan $10k aan contanten bij je
- Heb je meer dan de duty-free allowance bij je ($800)
- Heb je dairy, vegetables, meat, plants, etc bij je (alles wat ziektekiemen kan dragen).
- Ben je in close contact met farm animals geweest buiten de US (ook weer ziektekiemen).

Als je eenmaal door immigrations en customs bent in Chicago ben je gewoon in de USA. Je vlucht naar Phoenix is gewoon een domestic vlucht en je komt in Phoenix dan ook niets meer tegen maar staat direct buiten.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Immigrations met DS 160 visum en Cubaanse sigaren.

Bericht door Frasi »

Gevraagd wordt naar:
a) fruit, groenten, planten, zaden, voedingsmiddelen, insecten,
b) vlees, dieren, dierlijke producten,
c) ziektekiemen, celculturen, slakken,
d) grond, of ben op een boerderij geweest.

Naar mijn idee zijn alcohol, snoep en stroopwafels voedingsmiddelen. En cubaanse sigaren zijn plantenbladeren.
Niet aangeven is redelijk risico lopen als je gecontroleerd wordt...

https://www.cbp.gov/travel/clearing-cbp ... entry-form
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Immigrations met DS 160 visum en Cubaanse sigaren.

Bericht door roelb »

Nee hoor, het is sinds de afschaffing van de formulieren echt anders.

De vraag op de APC Kiosks is letterlijk:

Do you have any fruits, vegetables, plants, insects, meats or meat products, dairy products, animals/wildlife products, disease agents, cell cultures, snails, soil; or have you visited a farm/ranch/pasture outside the United States?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Immigrations met DS 160 visum en Cubaanse sigaren.

Bericht door Almere vak V »

Correct!!

Dit is de vraag die gesteld wordt:
Do you have any fruits, vegetables, plants, insects, meats or meat products, dairy products, animals/wildlife products, disease agents, cell cultures, snails, soil; or have you visited a farm/ranch/pasture outside the United States?

Helaas voor mij staat er nog steeds dairy products tussen. Zolang mn vrienden om kaas blijven vragen... :blink: :sadcry:
babasje
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Immigrations met DS 160 visum en Cubaanse sigaren.

Bericht door babasje »

Bedankt voor jullie reacties!

Heel fijn om te horen dat ik ook van de APC kiosk gebruik kan maken, dat scheelt waarschijnlijk ook tijd.
RTGR534
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2018, 12:23

Re: Immigrations met DS 160 visum en Cubaanse sigaren.

Bericht door RTGR534 »

roelb schreef:Nee hoor, het is sinds de afschaffing van de formulieren echt anders.

De vraag op de APC Kiosks is letterlijk:

Do you have any fruits, vegetables, plants, insects, meats or meat products, dairy products, animals/wildlife products, disease agents, cell cultures, snails, soil; or have you visited a farm/ranch/pasture outside the United States?
Als ze vragen of je bij een boerderij bent geweest buiten de VS, maar je woont direct naast een boerderij in Nederland.
Wat heeft dat dan voor consequenties bij reizen naar de VS?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Immigrations met DS 160 visum en Cubaanse sigaren.

Bericht door mtl »

Er wordt volgens mij gevraagd of je een boerderij bezocht hebt. Dat is niet het geval als je er naast woont. Tenzij je zelf op die boerderij bent geweest. En al ben je er geweest, hoe moeten ze daar achter komen?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Immigrations met DS 160 visum en Cubaanse sigaren.

Bericht door Galapogos »

Wij reizen ook op B1/2 ivm bezoek aan Iran. De drie keren dat we de VS hebben bezocht leverde dat geen vertraging op. Op sommige luchthavens zijn er wel verschillende rijen voor bezoekers die op ESTA reizen en bezoekers met een visum, maar dat kan ook in je voordeel werken. Geen van de drie keren extra controle of vervelende vragen gekregen nav het Iran-bezoek.
babasje
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Immigrations met DS 160 visum en Cubaanse sigaren.

Bericht door babasje »

De trip is helaas alweer voorbij.

Ik kon gebruik maken van de APC kiosk op de luchthaven van Chicago en je kunt het formulier zelfs in het Nederlands invullen op deze luchthaven. Behalve over mijn voedsel hebben ze verder geen enkele vraag gesteld en de controles liepen verder heel snel.

De overstaptijd was nu voldoende omdat het ook niet druk was op de luchthaven met aankomsten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer