Regels gebruik action cam

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Regels gebruik action cam

Bericht door Ron Notenboom »

Graag zou ik weten wat in Utah, Wyoming, Colorado en Nevada de regels ziijn voor het gebruik van een action cam in de auto.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door bedeve »

Laatst gewijzigd door markro op 21 jul 2018, 21:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar website werkend gemaakt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door Gast »

Wat betekenen de kleuren?
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door lyan »

Rood betekend dat het niet mag, geel is met restricties (alleen op bepaalde plekken van je raam) en in de groene staten mag het wel. Geldt voor alle mounts, dus ook voor losse GPS.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door Ron Notenboom »

Bedeve bedankt voor de link. Met mijn beperkte kennis van de Engelse taal :oops: ga ik proberen om het te begrijpen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door Christian »

Zoals ik het begrijp, mag je de dashcam net als een navigatie apparaat in verschillende staten niet aan je raam hangen. Dus wel op je dashboard bijv.
Maar vele rijden met een navigatie op hun raam en er wordt weinig van gezegd door de politie. Als je hem fatsoenlijk in een hoekje plaatst is er bijna nooit een probleem.
Een tweede probleem is dat je er geen gesprekken mee mag opnemen waarbij jij geen toestemming hebt gevraagd aan alle partijen in die gesprekken.
Ware het niet dat de meeste gesprekken buiten de auto plaatsvinden en je die bij gesloten ramen toch niet hoort. En de gesprekken binnen de auto ben je zelf. Tenzij je een Uber bent. Dan zou je de passagier moeten vragen of je door kan gaan met audio opname. Anders alleen beeld.

Dus de regels die zeggen dat het niet mag zijn bijna verwaarloosbaar. Gewoon meenemen en gebruiken op een wijze manier. Ik zie geen probleem.
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door miccie »

Bij normaal gebruik zal het wel meevallen lijkt me.

Laatst kwam dit filmpje voorbij, dashcam tijdens rijden van Californie naar New York.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door Old Faithful »

Filmpje :lol: :lol: :lol:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door Big Al »

Rood op het kaartje verwijst alleen naar het monteren van een dash-cam aan de voorruit, niet naar de legaliteit van de camera zelf.

Het is overigens allemaal nogal vaag. Zo staat er dat je het zicht aan de kant van de bestuurder en de passagier niet mag hinderen. Goed en wel, maar mag het dan wel in het midden? In veel staten moet er een inspectie-sticker op de voorruit (positie verschilt per staat) die ook een flink deel van het zicht wegneemt (vooral voor kleine bestuurders) en de zender voor de tol is ook een probleem (m.n. voor lange bestuurders).

Ik heb al jaren een dash-cam in VA (aan het raam, geïntegreerd in de 7" GPS) en dat is nog nooit een probleem geweest. Vorig jaar heb ik zelfs de beelden naar een agent gestuurd die niet kon achterhalen wie er nu fout was geweest bij een aanrijding vlak voor mij. Was hij erg dankbaar voor.

Hier is een artikel van een advocaat uit 2016: https://www.allenandallen.com/what-you- ... -virginia/

Echter, ik krijg nu toch de indruk dat ik mijn GPS wellicht moet verplaatsen: https://blog.proclipusa.com/suction-cup ... ld-mounts/

Oh, en dit is helemaal leuk:
In the states below, GPS systems, toll payment systems and other safety monitoring equipment are permitted only when mounted as close to the bottom of the windshield as possible.
De transponder voor de tol in VA moet nu juist aan de bovenkant van het raam bevestigd worden, maar in MD (een buurstaat) aan de onderkant. Lastig, maar het zotte is dat de transponder van VA ook in MD geldig is! Maar wacht - er is meer! Volgens de officiële instructies voor de transponder van MD moet hij bevestigd worden... bovenaan de voorruit!

Wellicht klopt de informatie van Pro Clip USA niet, maar het is ook heel goed mogelijk dat de instructies van MD in feite niet stroken met de wet.

Ik vermoed dat de meeste (alle?) staten wel een matje op het dashboard toestaan (mits dit niet het zicht ontneemt). Dat is wellicht de oplossing die de minste problemen heeft.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door Loek »

Hoe groot is die transponder bij juliie wel niet? De tol teansponder hier in Colorado is niet meer dan een sticker van 1/2 bij 2 inches. Bij mijn motor hebben ze een speciale die op de koplamp gaat, precies in het midden. De sticker in de auto zit achter de spiegel, dus daar heb je geen last van.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door Big Al »

Ongeveer zo groot als een pakje sigaretten...

Afbeelding

De meeste staten aan de oostkust hebben vergelijkbare transponders.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door Loek »

Dat lijkt wel een kleine broodtrommel. Zo te zien wordt het tijd dat VA ook enentwintigste eeuw technologie aanschaft...
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door Big Al »

Ha! VA is een staat waar bijna 50% van de bevolking buiten de steden geen breedband internet hebben. En zelfs dat percentage is optimistisch daar telecombedrijven ieder volkstellingsdistrict waar ze ook maar één klant met breedband hebben als volledig gedekt mogen rekenen.

Vijfentwintig procent (2 miljoen) van de inwoners in VA woont buiten de steden.

Dan heb je het toch over 1 miljoen (12.5%) inwoners zonder breedband. Veel van hen kunnen thuis helemaal geen internetverbinding krijgen - zelfs niet mobiel. Waaronder bijvoorbeeld onze buren...

De definities van buitengebieden lopen nogal uiteen dus dat percentage kan best hoger zijn.

Ik heb wel geruchten gehoord over de 21ste eeuw, maar of die ook echt bestaat?

Overigens worden dezelfde transponders aan de hele oostkust gebruikt...
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door Loek »

Bij ons zijn ze een stuk kleiner. Zo ziet het eruit op de auto

Afbeelding


En zo bij de motor. In het midden van de koplamp (met een close-up)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Regels gebruik action cam

Bericht door Big Al »

Nu ben ik jaloers...

Het gekke is dat het verboden is om dingen op/aan/voor de voorruit te hangen (incl. GPS). Maar de overheid verplicht bestuurders om zo'n broodtrommel aan het raam te plakken en ook nog eens een controlesticker van de autokeuring die ongeveer net zo groot is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer