Welke koelbox aanschaffen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Vito »

Ik heb ze afgelopen maart in de Walmart in Florida gewoon zien staan. Misschien waren ze bij jou uitverkocht.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door MarjoleinW »

Vito schreef:Ik heb ze afgelopen maart in de Walmart in Florida gewoon zien staan. Misschien waren ze bij jou uitverkocht.
We hebben er in Miami bij diverse winkels (o.a. Walmart en Publix) naar gevraagd en toen vertelde een medewerker dat ze verboden zouden gaan worden in de nabije toekomst en dat ze ze daarom al niet meer hadden. Of hij heeft gelogen of dat het waar is maar dat het verbod weer is ingetrokken weet ik uiteraard ook niet...
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door MichelAngelo66 »

Paar dagen geleden bij de Walmart in Fresno nog een kunstof coolbox gekocht van ca. $15. Prima ding. Zip lock zakjes gehaald en die vullen we met water. Invriezen in vriesvak koelkast en klaar. Blijft gewoon droog verder. En alles koel, flesjes, fruit. Staat ons in de auto niet in de weg. Achter de achterbank kan onze dochter er zo alles uitpakken als het nodig is. Ideaal.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Inges »

Wij hebben voor onze reis deze aangeschaft. Kan helemaal opgevouwen mee in de bagage. In de USA hebben we de ventielen open gezet en blies hij zichzelf op:
https://www.decathlon.nl/p/koeler-campi ... 2770&c=WIT

Wij hadden er wel een zak bij gekocht om de binnenkant van de koeltas droog te houden: https://www.decathlon.nl/p/waterdicht-a ... mc=8502029

Deze cooler is ons zeer goed bevallen. Wij deden er iedere ochtend 2 ziplock zakjes in gevuld met ijs uit de ijsmachine van het hotel. Zelfs in Death Valley (52 graden) heeft hij ons drinken koel gehouden. Dat was wel de enige dag dat we de volgende ochtend water in onze ziplocks hadden en geen ijsklontjes meer ;-) Ik dacht dat ik hem daar weg zou gooien maar we hebben hem weer leeg laten lopen (weegt niets!) en meegenomen naar huis. De volgende keer gaat ie zeker weer mee. Ideaal voor een roadtrip. Scheelt weer iedere keer zo'n plastic ding aan moeten schaffen en werkt misschien nog wel beter.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Galapogos »

Ik heb er ook weleens aan gedacht die koeltas te kopen. Blijft hij goed stabiel staan in de kofferbak? En denk je dat hij bij gebruik icm de plastic binnenvoering ook geschikt zou zijn voor 'nat' gebruik? Dwz dat we gewoon om de twee dagen een zak met ijsklontjes in dat ding kieperen, na uiteraard eerst het overtollige water er uit te gieten?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Inges »

Galapogos schreef:Ik heb er ook weleens aan gedacht die koeltas te kopen. Blijft hij goed stabiel staan in de kofferbak? En denk je dat hij bij gebruik icm de plastic binnenvoering ook geschikt zou zijn voor 'nat' gebruik? Dwz dat we gewoon om de twee dagen een zak met ijsklontjes in dat ding kieperen, na uiteraard eerst het overtollige water er uit te gieten?
Ja met die zak kan dat prima! Zonder zak niet want dat kost je je tas. Hij blijft prima staan in de auto omdat hij heel stevig is als er eenmaal voldoende lucht in zit (klein beetje bij blazen). De bodem is van extra stevig materiaal. Ik denk niet dat hij gemakkelijk om zal vallen maar wij hadden hem eigenlijk altijd tussen de koffers in staan.

Afbeelding

Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Marielleh »

Op basis van dit draadje hebben wij deze koelbox aangeschaft en gebruikt op onze roadtrip. Ik heb ‘m zojuist weer klein gemaakt en in de koffer gedaan voor vertrek....
Heel erg goed bevallen! Wij hadden niet de binnenzak gekocht en gebruikte geen los ijs.
We hadden bevroren flesjes water als “koelelement” wat prima ging! Ik had wel een theedoek op de bodem om het condens op te vangen, die lieten we elke avond weer even drogen.
Ons voedsel bleef prima koel. Bv vleeswaar deden wij er ook zonder problemen een dag in.
Hij stond bij ons op de achterbank, ik kan me niet voorstellen dat hij om zou vallen. Zeker als je ‘m vult met spullen lijkt me dat zo goed als onmogelijk.
Enig puntje van aandacht is dat wij ‘m toen we ‘m ontvingen toch wel vrij fors vonden opgevouwen. Uiteindelijk ging ie probleemloos in de koffer mee.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door habbekuk »

Wij gebruiken ook altijd een koeltas met bevroren waterflesjes.
Blijft prima koel en de tas gaat nu al 3 jaar heen en weer.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door stegeman »

We gaan nu zelfs met onze elektrische koelbox heen en weer. Hij past in de koffer!! 12v en gewoon op stroom kan die. Gewicht gaat ook nog goed :thumbup: Simpele koeltas vd action erbij en klaar
Gast

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Gast »

Ik heb eentje met een uitneembare plastic binnenbrak die ook precies liggend in de koffer past (kunnen we op de terugreis vullen met kleding, dus neemt bijna geen extra ruimte in in de koffer).
In de auto staat ie binnen handbereik achter de voorstoelen.

Voordeel: nooit lekkage en aan de bovenkant een goed sluitend deksel met klittenband sluiting, dus geen onhandige rits om makkelijk even iets eruit te pakken. Wij vullen deze gewoon met los ijs uit de hotels, of we kopen een zak ijs bij de benzinepomp of Walmart. Ze zijn er in diverse matem en zijn ook voorzien van schouder riem dus we nemen hem ook gewoon mee naar het strand.
Een echte aanrader: https://www.walmart.com/ip/Arctic-Zone- ... r/35733210 voor 16 blikjes en deze is voor 9 blikjes https://www.walmart.com/ip/Arctic-Zone- ... r/35733209
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Oilsjt »

Deze hadden wij ook aangekocht tot onze tevredenheid. Ook terug meegebracht naar België, in onze koffer, gevuld met kledij.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door winterpark »

Je kunt bij Walmart voor een dollar per stuk ook twee koelelementen kopen en die in je koelbox stoppen (en 's avonds in een vriesvakje). Scheelt geklooi en gedoe met ijs.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door nieuwenoord »

Dat deden wij de laatste keer ook, werkte prima. Eigenlijk overal wel een fatsoenlijke vriezer gehad. Vaak deden we er ook nog twee flesjes in met bevroren water.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door roelb »

Nog een optie, wij zijn er erg blij mee en sjouwen onze Mojecto de hele wereld rond, vaak op de heenweg plat ergens in een gewone koffer, en op de terugweg regelmatig gewoon als bagage ingecheckt om wat meer ruimte te creeren:

https://www.amazon.com/Large-Cooler-Lun ... 5352840011

Hij heeft ook zo'n sleeve om het handvat van een koffer doorheen te doen, zodat je hem makkelijk er bovenop zet. Verder superstevig en goed gemaakt. Je moet hem wel in de USA kopen, en hij is te groot om in een Amazon locker te laten leveren, dus je moet het even naar een hotel oid laten sturen.
usgrills
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jan 2020, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door usgrills »

Die koeltas van Decathlon ziet er handig uit.

Mijn ervaring met ijsblokjes in ziplock zakjes is wel niet zo positief. Dikwijls gaat dat ziplock systeem al stuk nog voor je 'm helemaal dichtgekregen hebt, of zit er toch nog speling op zodat water er sowieso nog uitlekt. Weet er iemand betere opties, zakjes die echt waterdicht zijn en niks in je koelbox lekken nadat ijs al lang gesmolten is?
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door knaapje »

Waarom zakjes kopen.
Gewoon een paar flesjes water zonder prik invriezen en je hebt koeling en drinken.
Gast

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Gast »

usgrills schreef:
27 feb 2020, 13:12
Weet er iemand betere opties, zakjes die echt waterdicht zijn en niks in je koelbox lekken nadat ijs al lang gesmolten is?
Waarom geen koeltas kopen met plastic binnen bak, zoals ik al eerder hierboven aangaf? Die stop je vol met kleding en vervolgens in je hand- of ruim bagage: neemt bijna geen plaats in.

Wij vullen hem gewoon met ijsblokjes uit het hotel, en als het gesmolten is kieper je de bak leeg..voordeel: nooit lekkage en toch lichtgewicht.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door harryh »

knaapje schreef:
27 feb 2020, 13:49
Gewoon een paar flesjes water zonder prik invriezen
Precies, doen wij ook
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Coyote »

usgrills schreef:
27 feb 2020, 13:12
Weet er iemand betere opties, zakjes die echt waterdicht zijn en niks in je koelbox lekken nadat ijs al lang gesmolten is?
Waarom niet gewoon een fatsoenlijke echte koelbox kopen? Voor $ 10 - $ 15 heb je er al eentje. Geen gedoe met zakjes vullen, gewoon emmer ijsblokjes (motel/hotel) of zak ijsblokjes (winkel) er in en je hebt weer 24 u (of langer) koud drinken. Het water giet je er later zo uit.

Zo doe ik het al jaren en bevalt mij prima! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vriezen ook wel waterflesjes in maar het gebeurt toch regelmatig dat het water er 's ochtends nog even vloeibaar uitkomt als het er in is gegaan. En we treffen ook wel eens een koelkast zonder vriesvak of helemaal geen koelkast. Handig als extraatje, die flesjes, maar zonder ijsblokjes lukt het ons niet.
Wij kochten vorig jaar voor een paar dollar wat plastic opbergdoosjes. Erg handig, zowel voor in als buiten de koelbox.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer