Welke koelbox aanschaffen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door winterpark »

Oplossing heb ik hierboven al geschreven: koelelementen kopen. Kosten een dollar per stuk en je hebt nooit meer geklooi met zakjes ijs.

Hoewel: voor de kampeerders is dit een stuk lastiger bedenk ik net, aangezien die niet de koelelementen in een vriezertje kunnen leggen op hun hotel/lodge/etc kamer :)
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Ruud2004 »

Coyote schreef:
29 feb 2020, 09:40
usgrills schreef:
27 feb 2020, 13:12
Weet er iemand betere opties, zakjes die echt waterdicht zijn en niks in je koelbox lekken nadat ijs al lang gesmolten is?
Waarom niet gewoon een fatsoenlijke echte koelbox kopen? Voor $ 10 - $ 15 heb je er al eentje. Geen gedoe met zakjes vullen, gewoon emmer ijsblokjes (motel/hotel) of zak ijsblokjes (winkel) er in en je hebt weer 24 u (of langer) koud drinken. Het water giet je er later zo uit.

Zo doe ik het al jaren en bevalt mij prima! :thumbup:

Roland
Ja, mee eens Roland. Je hoeft die box aan het eind van je trip ook niet weg te gooien, er is altijd wel iemand aan wie je je koelbox kunt weggeven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gast

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Gast »

Wij nemen de kleine koelbox elk jaar gewoon mee terug, past prima in de koffer. Door de uitneembare plastic binnen bak heb je geen lekkage, en je kunt hem prima achter de auto stoel zetten. Wij hebben de versie voor 16 blikjes, maar er is er ook eentje voor 30 blikjes:

https://www.walmart.com/ip/Arctic-Zone- ... r/35733209
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door stegeman »

Afgelopen jaar had ik bedacht onze eigen koelbox mee te nemen. Welke op 12v werkt en ook gewoon op stroom. Dat ging perfect in de koffer en gevuld met zwemkleding.
In de auto altijd heerlijk koel drinken. Enige is dat je er even aan moet denken bij een hike wel de stekker er uit te trekken vd koelbox. Risico op een lege accu wil je niet.
We deden dit met het idee hem daar achter te laten maar het is zo goed bevallen! Dus mee teruggenomen. Volgende reis weer :D en het was gewoon eens een aanbieding van de gamma destijds van 20 euro ofzoiets.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door SuperFieke »

usgrills schreef:
27 feb 2020, 13:12
Mijn ervaring met ijsblokjes in ziplock zakjes is wel niet zo positief. Dikwijls gaat dat ziplock systeem al stuk nog voor je 'm helemaal dichtgekregen hebt, of zit er toch nog speling op zodat water er sowieso nog uitlekt. Weet er iemand betere opties, zakjes die echt waterdicht zijn en niks in je koelbox lekken nadat ijs al lang gesmolten is?
Wij kopen de zakjes van Ziplock met dubbele sluiting, daar heeft bij ons nog nooit een druppel water doorgelekt. Ook kopen we een paar koelelementen, maar je hebt niet overal een diepvries en dan moet je het met ijsblokken doen.
Ik hou de voedingsmiddelen graag droog. Als je ijsblokken in de koelbox kiepert en daar rechtstreeks je voedingsmiddelen op legt, dan worden die verpakkingen toch nat? En als de ijsblokken smelten dan drijft alle voeding in het water.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Coyote »

SuperFieke schreef:
29 feb 2020, 22:30
Ik hou de voedingsmiddelen graag droog. Als je ijsblokken in de koelbox kiepert en daar rechtstreeks je voedingsmiddelen op legt, dan worden die verpakkingen toch nat? En als de ijsblokken smelten dan drijft alle voeding in het water.
Of je doet het eten in plastic zakjes? Blijft het ook droog. :wink:

Met die ijsblokjes houd ik het echt koel. Flesjes water bevriezen soms gewoon.

Overigens bewaar ik er hoofdzakelijk flesjes water en frisdrankblikjes in en een enkele candybar. Nooit vleeswaren, boter o.i.d.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door Eskm »

Ruud2004 schreef:
29 feb 2020, 13:34
Coyote schreef:
29 feb 2020, 09:40


Waarom niet gewoon een fatsoenlijke echte koelbox kopen? Voor $ 10 - $ 15 heb je er al eentje. Geen gedoe met zakjes vullen, gewoon emmer ijsblokjes (motel/hotel) of zak ijsblokjes (winkel) er in en je hebt weer 24 u (of langer) koud drinken. Het water giet je er later zo uit.

Zo doe ik het al jaren en bevalt mij prima! :thumbup:

Roland
Ja, mee eens Roland. Je hoeft die box aan het eind van je trip ook niet weg te gooien, er is altijd wel iemand aan wie je je koelbox kunt weggeven.
Zelfde verhaal hier.
Voor het tweede deel vd reis waren we steeds aangewezen op hotels&motels en dus een frigobox gekocht bij Dollar General /Clinton OK voor $22.
Dagelijks (of tweedagelijks) enkel 10 minuutjes werk maar konden bij aankomst hotel steeds van een fris Hefe of Alaskan biertje genieten. De box werd finaal aan de front desk vh laatste hotel aangeboden, die waren er best gelukkig mee.
Groeten,
Martin
usgrills
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jan 2020, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke koelbox aanschaffen?

Bericht door usgrills »

SuperFieke schreef:
29 feb 2020, 22:30
usgrills schreef:
27 feb 2020, 13:12
Mijn ervaring met ijsblokjes in ziplock zakjes is wel niet zo positief. Dikwijls gaat dat ziplock systeem al stuk nog voor je 'm helemaal dichtgekregen hebt, of zit er toch nog speling op zodat water er sowieso nog uitlekt. Weet er iemand betere opties, zakjes die echt waterdicht zijn en niks in je koelbox lekken nadat ijs al lang gesmolten is?
Wij kopen de zakjes van Ziplock met dubbele sluiting, daar heeft bij ons nog nooit een druppel water doorgelekt. Ook kopen we een paar koelelementen, maar je hebt niet overal een diepvries en dan moet je het met ijsblokken doen.
Ik hou de voedingsmiddelen graag droog. Als je ijsblokken in de koelbox kiepert en daar rechtstreeks je voedingsmiddelen op legt, dan worden die verpakkingen toch nat? En als de ijsblokken smelten dan drijft alle voeding in het water.
Dit is exact wat ik bedoelde. Volgende keer gaan we voor zo'n dubbele sluiting dan, bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer