USB stekker/12V stekker.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

USB stekker/12V stekker.

Bericht door ClaireVHaut »

Ik ga straks met huurauto op pad in Canada. En uiteraard moet er van alles geladen worden. Thuis gebruik ik hem slechts voor tomtom en telefoon , maar tijdens de vakantie zal ik ook mijn camera en soms mijn iPad moeten laten. Ik kampeer met tent, heb dus zelden een stroomaansluiting bij de tent. Ik weet niet of je op de campgrounds stroompunten hebt bij bijv. douchegebouw. Dus heb ik iets nodig voor in de auto.

Iemand ervaring met dit ding ? https://www.bever.nl/p/xtorm-power-carp ... lsrc=aw.ds

Geeft dit genoeg stroom voor de zwaardere dingen? Ik heb er echt 0 verstand van qua stroomvraag etc.

Iemand anders een andere tip voor iets beters?

Ik ga er overigens ook beetje vanuit dat in de moderne SUV's meerdere 12V aansluitingen zitten.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: usb stekker/12V stekker

Bericht door opvakantie »

Volgens de specs geeft die voldoende stroom: Output 3x USB (3x 2.4A)
https://www.xtorm.eu/nl/cables-and-acc- ... usb-ports/

2,4A is wat je zoekt voor een normale USB (d.w.z. geen snelladen etc.) om zo snel mogelijk te kunnen laden.

We hebben inderdaad de ervaring dat je in een SUV meerdere 12v aansluitingen en zelfs meerdere USB aansluitingen hebt.
Neem ook een Powerbank mee dan heb je nog reserve als je eens een dag niet in de auto zit.
Bijvoorbeeld:
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door ClaireVHaut »

opvakantie ik heb idd 2 powerbanks mee.. Dan zit ik dus goed met deze.. ga ik hem even ophalen voor de vakantie;-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door Almere vak V »

Snap dat je een powerbank meeneemt in je koffer. Maar als je een vliegtuigmaatschappij belt zul je al vrij snel te horen krijgen dat het niet echt de bedoeling is...
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door opvakantie »

De powerbank kun je toch in je carry-on meenemen. Heb daar nog nooit een opmerking over gehad of is dat sinds 2017 veranderd?
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door Franciscus »

ClaireVHaut schreef: Ik kampeer met tent, heb dus zelden een stroomaansluiting bij de tent. Ik weet niet of je op de campgrounds stroompunten hebt bij bijv. douchegebouw.

Ik ga er overigens ook beetje vanuit dat in de moderne SUV's meerdere 12V aansluitingen zitten.
Behalve op de heel primitieve campings hebben de sanitairgebouwen altijd wel stroompunten. Ik gebruik die altijd voor opladen van de foto- en videocamera. Je ziet er ook regelmatig andere spullen aanliggen, heel soms moet je zelfs je beurt afwachten. Nadeel is wel dat je je spullen daar onbeheerd moet laten liggen. De kans dat iemand het meeneemt is natuurlijk aanwezig maar bij mij is het nog altijd goed gegaan.

Opladen van telefoon en ipad doen we via de usb-aansluitingen in de auto en we nemen een powerbank mee. Moet zeggen dat we die laatste nauwelijks nodig hebben maar is toch handig voor de zekerheid.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door ClaireVHaut »

dank je fransiscus

Ik ga er ook vanuit dat je dan je spullen wel kunt laten liggen, al zal ik ook best met stoeltje en boekje in de buurt gaan zitten.In Italië deden we dit ook op basic campings.. We gaan het beleven..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door jetusa »

En anders verplicht naar de Starbucks, ergens lunchen of ‘s avonds uit eten of biertje drinken in de kroeg.
Bij een camping met campinghost/hokje of receptie mag je ook vaak je spullen neerleggen om op te laden.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door Galapogos »

opvakantie schreef:De powerbank kun je toch in je carry-on meenemen. Heb daar nog nooit een opmerking over gehad of is dat sinds 2017 veranderd?
Dat is niet veranderd. In je carry-on mag dat gewoon. Ik geloof dat accu's (waaronder powerbanks) met een capaciteit tot 100 watt-uur sowieso geen probleem opleveren. Powerbanks werken over het algemeen op 3.7 volt, dus een beetje natuurkunde leert dat powerbanks met een capaciteit tot zo'n 26.000 mAh gewoon mee mogen. Dat zijn vrijwel alle powerbanks, behalve de állerzwaarste.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door opvakantie »

@Galapogos Bedankt voor de update. We hebben een kleine van 10.000 die wel eens handig is voor de gsm, tablet of video camera.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: usb stekker/12V stekker

Bericht door Big Al »

opvakantie schreef:Volgens de specs geeft die voldoende stroom: Output 3x USB (3x 2.4A)
https://www.xtorm.eu/nl/cables-and-acc- ... usb-ports/

2,4A is wat je zoekt voor een normale USB (d.w.z. geen snelladen etc.) om zo snel mogelijk te kunnen laden.

We hebben inderdaad de ervaring dat je in een SUV meerdere 12v aansluitingen en zelfs meerdere USB aansluitingen hebt.
Neem ook een Powerbank mee dan heb je nog reserve als je eens een dag niet in de auto zit.
Bijvoorbeeld:
2,4A is wel degelijk een snellader. Houdt er wel rekening mee dat als er meer dan één apparaat tegelijk wordt opgeladen deze 2,4A gedeeld wordt. Beneden de 1,5 wordt het toch wel moeilijk om een tablet op te laden, maar 1A is nog ruim voldoende voor een (moderne) telefoon.

Overigens is dit amperage voor de USB-poort en niet het gebruik van de oplader zelf. Dat ligt (gelukkig) veel lager.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door opvakantie »

Als er 3x 2,4A staat mag je er vanuit gaan dat die 2,4A niet gedeeld wordt. Daarom zal deze ook wat duurder zijn.
Je moet er wel een fatsoenlijke USB kabel bij gebruiken. Een no-name uit China met weinig koper zal er alsnog voor zorgen dat je apparaat niet snel geladen wordt.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door knaapje »

…………
We hebben inderdaad de ervaring dat je in een SUV meerdere 12v aansluitingen en zelfs meerdere USB aansluitingen hebt. ……..


Let er wel op dat niet iedere USB aansluiting geschikt is om te laden.

Het komt voor dat je de USB aansluiting alleen kunt gebruiken om bijv. muziek af er spelen.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door Bushmaster »

laatste paar keren in een Chevy Tahoe een 110volt aansluiting gehad,
leek een beetje op onderstaande
Afbeelding
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door Big Al »

knaapje schreef:…………
We hebben inderdaad de ervaring dat je in een SUV meerdere 12v aansluitingen en zelfs meerdere USB aansluitingen hebt. ……..


Let er wel op dat niet iedere USB aansluiting geschikt is om te laden.

Het komt voor dat je de USB aansluiting alleen kunt gebruiken om bijv. muziek af er spelen.
In de meeste gevallen zal de USB-aansluiting in auto's ook geen snellader zijn. Het is zelfs de vraag nog maar of een tablet opgeladen kan worden in de auto.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door Loek »

Wij zijn momenteel op een roadtrip in Montana, en ik heb zojuist uitgevonden dat de USB port in onze auto (Ford Explorer) onvoldoende vermogen levert om mijn iPhone X op te laden. De iPhone 6S van mijn vrouw wordt wel opgeladen.
Mattie112
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2018, 16:28

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door Mattie112 »

Officieel mag een (standaard) USB aansluiting maximaal 0.5A(*) leveren. Voor telefoons is dit vaak wel voldoende maar met de scherm helderheid op 100% en de navigatie app aan kan het al krap zijn. Je zult dan zien dat hij erg langzaam oplaad of zelfs leegloopt terwijl hij aan het stroom hangt :)

Voor tablets is het een ander verhaal, ivm het grote scherm hebben deze eigenlijk nooit genoeg aan 0.5A Goed het is altijd beter om hem aan stroom te hangen maar leeg lopen dat doet hij wel. Vaak helpt hem om je tablet uit te zetten dan willen ze vaak wel (langzaam) opladen.

De meeste opladers voor de telefoon doen 1A of zelfs 2A. De nieuwste modellen met QuickCharge zelfs meer. Als je een autolader koopt let er dan op dat deze minimaal 2A per poort kan leveren. Check ook of jouw merk ondersteund is. De telefoon moet namelijk wel denken dat er een "officiele" lader gebuikt wordt om er echt goed gebruik van te maken. Soms zie je poort A voor Samsung en poort B voor Apple bijvoorbeeld. Of indien QuickCharge let er op dat als je telefoon v3 is de oplader dat ook is.

*) In theorie start je device met 0.1A en moet hij al communiceren voor 0.5A

Oja:
De eerder gegeven opmerking over kabels klopt ook, zeker als je de wat langere koopt, haal gewoon een merk. En ja dat kan prima uit China zijn maar blijf alsjeblieft weg van kabels die 20 cent kosten. Persoonlijke ervaring is dat de (nylon) kabels van de Action ook prima werken!
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door knaapje »

Het kan ook zijn dat je USB aansluiting van de auto helemaal niet laadt, maar alleen voor muziek op een USB stick o.i.d. is.
Je moet dan via de 12V aansluiting met een losse lader opladen. Zoals bij een losse TomTom.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door roelb »

Loek schreef:Wij zijn momenteel op een roadtrip in Montana, en ik heb zojuist uitgevonden dat de USB port in onze auto (Ford Explorer) onvoldoende vermogen levert om mijn iPhone X op te laden. De iPhone 6S van mijn vrouw wordt wel opgeladen.
Explorer Limited? Want dan heb je ook gewoon twee 110V sockets, stuk makkelijker ;-)
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: USB stekker/12V stekker.

Bericht door Loek »

Ja, er zitten wel 110V stekkers in, maar de charger van de iPhone X reageert daar vreemd op. Hij pingt steeds en de laad icon gaat aan en uit, dus die vertrouw ik niet. Ik vermoed dat die ook niet super verl vermogen leveren. De iPads hebben minder problemen ermee, maar ze laden slechts heel langzaam op. Geeft echter niet veel, de batterij van de iPhone X gaat zo lang mee dat het laden bij een hotel ruim voldoende is om een aantal dagen uit te houden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer