Geld wisselen in Nederland.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
USA-Top
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 mei 2018, 19:53

Geld wisselen in Nederland.

Bericht door USA-Top »

Heb van kennissen gehoord dat je goedkoop geld kan wisselen op de dam in Amsterdam; klopt dit, of zijn er nog andere plekken in Nederland?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door sanook »

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je oa deze post tegen: viewtopic.php?f=10&t=44119&p=757896&hil ... am#p757896
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door Frasi »

Pott Change op het Damrak schijnt inderdaad wel een scherpe koers te hanteren. En rekent geen commissie.
https://goo.gl/maps/eTmmzzADeQU2

Maar in de regel is een cash-back vragen de goedkoopste manier om aan cash te komen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gast

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door Gast »

Gewoon je pinpas gebruiken in de VS, dat is meestal het voordeligste.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door sanook »

Topic heet 'geld wisselen nederland' en niet 'voordeligste manier om geld te wisselen'. Misschien bedoelt TS dat wel maar die maakt er geen gewoonte van om nog eens terug te komen in de topics die hij opent.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door Tinus1955 »

Pott Change op het Damrak hanteert inderdaad 1 van de beste conversie rates van Nederland.
Let wel op dat je het goede bedrag daar terug krijgt. Paar maanden geleden wou de medewerkster me letterlijk 1000 dollar terug geven voor 1000 euro. Ze excuseerde zich, ze had een drukke dag gehad zei ze :? :lol:
Gast

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door Gast »

sanook schreef:Topic heet 'geld wisselen nederland' en niet 'voordeligste manier om geld te wisselen'. Misschien bedoelt TS dat wel maar die maakt er geen gewoonte van om nog eens terug te komen in de topics die hij opent.
Je hebt gelijk, ik had gewoon beter helemaal niet moeten reageren.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door 6foot6 »

Ik heb al verschillende malen ervaren dat Sunro de goedkoopste was
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door Martin & Marianne »

Neem niet te veel contant geld mee; dat heb je niet nodig en je kunt het alleen maar kwijtraken.
Gebruik je bankpas (vergeet niet die op wereld te zetten) en je credit card.
Als je een klein bedrag wilt wisselen zal het niet lonen om daarvoor naar Amsterdam te gaan, tenzij je daar woont of al in de buurt bent.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door mtl »

Eigenlijk is het helemaal niet nodig om in Nederland geld te wisselen. Maar ik kan me voorstellen dat men wat contant kleingeld bij de hand wil hebben.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door Tinus1955 »

6foot6 schreef:Ik heb al verschillende malen ervaren dat Sunro de goedkoopste was
Kende ik nog niet. Waar is hun USD koers te zien? Zie alleen een Filipijnse peso koers.
Martin & Marianne schreef:Neem niet te veel contant geld mee; dat heb je niet nodig en je kunt het alleen maar kwijtraken.
Gebruik je bankpas (vergeet niet die op wereld te zetten) en je credit card.
Als je een klein bedrag wilt wisselen zal het niet lonen om daarvoor naar Amsterdam te gaan, tenzij je daar woont of al in de buurt bent.
Voor b.v. Vegas kan contant geld wel handig zijn. :wink: Zit je ook niet met (dagelijkse/wekelijkse) limieten van je pas enzo.
Je kunt het geld trouwens ook bestellen bij Pott Change en aangetekend thuis ontvangen voor 16,50 euro. Is bij een paar honderd dollar gegeven moment goedkoper dan de GWK.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zeg ook niet dat je helemaal geen contant geld hoeft mee te nemen. Maar ik zou niet te veel in Nederland gaan wisselen. Neem hooguit 100 of 200 dollar mee. De rest wissel je ter plaatse, bijvoorbeeld via cash back.

Marianne
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door 6foot6 »

Tinus1955 schreef:
6foot6 schreef:Ik heb al verschillende malen ervaren dat Sunro de goedkoopste was
Kende ik nog niet. Waar is hun USD koers te zien? Zie alleen een Filipijnse peso koers.
Blijkbaar moet je daarvoor bellen, of even gaan kijken.

Wanneer de koers gunstig lijkt ga ik een dagje met de trein(kruitvat) naar Amsterdam en loop even het Damrak af.
Daar zijn 5a6 wisselkantoren gevestigd waaronder gwk 2x en pot exchange.

Ik heb hiervan al eens een lijstje gepost met webadressen en tel.# maar kan dat even niet terug vinden.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door sanook »

Martin & Marianne schreef:Ik zeg ook niet dat je helemaal geen contant geld hoeft mee te nemen. Maar ik zou niet te veel in Nederland gaan wisselen. Neem hooguit 100 of 200 dollar mee. De rest wissel je ter plaatse, bijvoorbeeld via cash back.

Marianne
Het hoeft misschien niet maar voor sommigen is contant geld wat makkelijker dan geld via de bank...
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Geld wisselen nederland

Bericht door Tinus1955 »

Na mijn Amerika reis afgelopen maand is mijn CC gehackt en ben daarom ook eerder geneigd om volgende keer vaker cash te gebruiken en daarom ook weer cash te wisselen.
Ook n.a.v. volgend bericht.
Let op: in Amerika zijn lang niet alle betaalpunten, zoals in winkels en bij benzinestations, zo goed beveiligd als in Nederland. Het kan dus zijn dat je maanden na je vakantie ineens frauduleuze afschrijvingen ziet op je creditcardafschrift. (bron)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer