Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aanbevelingen voor bepaalde plaatsen of routes?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Kigi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Aanbevelingen voor bepaalde plaatsen of routes?

Bericht door Kigi »

Hallo allemaal,

Wij zijn net terug van een reis in Florida. Helaas is ons dit een beetje tegen gevallen. (Zijn wij de enige?)

Vorig jaar hebben we een reis gemaakt in de Westkust van Amerika. Dit was super! Ik ben er nog steeds verliefd op :thumbup: op voorhand wisten we natuurlijk wel dat Florida niet te vergelijken viel met de Westkust, en hadden we ons hier ook wel op ingesteld omdat we toch graag Florida ook eens wouden zien en beleven. Maar helaas niet zo ons ding. Ik miste een beetje afwisseling, indrukwekkende plaatsen, ...

Er is nog geen sprake van een volgende reis maar ik zie hier zoveel leuke plaatsen voorbij komen dat ik toch even jullie aanbevelingen zou willen horen.

Wat zoeken we? Vaak moeilijk om uit te leggen maar we houden wel van wat afwisseling:
- leuke steden waar we dingen kunnen bezichtigen. Geen musea, maar meer plaatsen, monumenten, gebouwen, ... om dit iets duidelijker uit te drukken, dingen zoals: Beverly Hills in LA, 9/11 in NY, the bean (Cloud Gate) in Chicago, Lombard Street in San Francisco, the Strip in Las Vegas, en zoveel meer. Misschien allemaal wel heel toeristisch maar dat zijn net de dingen die we wel leuk vinden om te bezichtigen in een stad.

- Indrukwekkende uitzichten of plaatsen. Ik denk hierbij dan altijd aan de Hoover dam of de Grand Canyon, die we eerder gezien hebben. Deze hebben zeker een grote indruk op ons gemaakt.

- Leuke natuurparken

Dit allemaal afgewisseld met eens een dagje shoppen of eens een dagje zwembad is prima. Maar wat we niet zoeken zijn standaard strandvakanties.

Na deze reizen hebben we wel duidelijk gemerkt wat ons het meest aantrekt in Amerika. Vandaar mijn vraag: hebben jullie plaatsen die overeenkomen met onze verwachtingen of plaatsen/routes die jullie zeker kunnen aanraden?

Groetjes
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Aanbevelingen voor bepaalde plaatsen of routes?

Bericht door sanook »

Ik ben wel benieuwd welke specifieke dingen je dan zijn tegengevallen. Ik las dat je zwemmen met Manatee's wel leuk vond, maar what about the Keys, Everglades, Miami Beach, Westkust van Florida ? Om maar iets te noemen.
Kigi
Amerika-ontdekker

Bericht door Kigi »

Ja, de manatee tour vond ik super. Alsook de Airboat tour in de Everglades, maar verder heeft de rest me helaas niet kunnen bekoren. The Keys zijn helaas nog het ergste tegengevallen. Ik had zoveel positieve dingen gelezen ervan, en keek er echt naar uit. Velen zijn zeer te spreken over de rit er naar toe, maar ik vond dit precies niet zo speciaal :( Oke, er zijn hele mooie stukken bij, waarbij je een heel mooi uitzicht hebt op de zee maar dat is het dan toch ook, of heb ik daar iets gemist?

Miami Beach was een leuke sfeer, maar ik ben er gewoon niet weg van. Ik zou er geen 5 dagen kunnen zitten.

Ik ben gewoon niet de juiste persoon om naar Florida te gaan, denk ik. Het ligt me gewoon minder. Maar ik begrijp zeker dat er mensen zijn die dit super vinden.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn ook net "voor de eerste keer" (12 de reis) naar Florida geweest en hebben een SUPER vakantie gehad.
Florida was ook op zich minder ons ding maar door zorgvuldig onze activiteiten te kiezen hebben we zo veel unieke dingen beleefd die het westen ons niet had kunnen bieden. De Keys vonden wij ook minder trouwens, net als Miami.

Alleszins... als inspiratie: TEXAS!!!!!!!!!!!!!! Fantastisch!
Misschien haal je ideetjes uit ons 2014 reisverslag (combo met New Mexico, een aanrader). Wij deden het in oktober en de combinatie met Balloon Fiesta in Albuquerque was top (een van onze beste USA ervaringen).

of CANADA (westen) -> natuur + het prachtige Vancouver

of ALASKA, dat is ZO uniek, wel geen steden maar super ervaringen.

of het MIDWESTEN? Hier hebben wij ook veel plezier gehad en mooie unieke dingen gezien.

Misschien haal je inspiratie uit onze reisverslagen, wij proberen telkens iets anders te doen.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Kigi schreef:The Keys zijn helaas nog het ergste tegengevallen. Ik had zoveel positieve dingen gelezen ervan, en keek er echt naar uit. Velen zijn zeer te spreken over de rit er naar toe, maar ik vond dit precies niet zo speciaal :( Oke, er zijn hele mooie stukken bij, waarbij je een heel mooi uitzicht hebt op de zee maar dat is het dan toch ook, of heb ik daar iets gemist?
Daar herken ik mij dus volledig in. Zelfs Bahia Honda dat velen zo prachtig vinden vond ik maar bwaaaaaaa.
Wij vonden de Keys de moeite door de mooie dolfijnen trip die we maakten en de leguanen in het fort, maar verder ook niet de moeite van de rit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Noordwesten? Leuke steden als Seattle en Portland, veel parken (Mt Rainier, Olympic NP, Mt St Helens), bergen, mooie kust.
Je kunt een rondje Seattle doen of een one way Seattle - SF met een bezoek aan Lassen, Crater Lake, Redwoods NP. Ook hier leuke plaatsjes en prachtige natuur.

Of een rondje Denver met Yellowstone? Of alleen Colorado? Colorado heeft veel leuke plaatsjes, prachtige natuur en mooie parken. Of combineer het met New Mexico.
Ben je al in Moab geweest?

Kijk eens in onze laatste 3 verslagen om inspiratie op te doen. Als je naar beneden scrolt zie je kaartjes van onze routes.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Veel opties zijn al genoemd. Ik vind een rondje Denver - South Dakota - Yellowstone - Grand Teton - Salt Lake City - Moab - Rocky Mountain N.P. - Denver prachtig en vooral zeer afwisselend.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Kigi schreef:... verder heeft de rest me helaas niet kunnen bekoren. The Keys zijn helaas nog het ergste tegengevallen. I
Wij zijn Amerika fans en ik ben er bijna 50x geweest, iets van 35 staten gedaan intussen. Wij wilden nooit naar Florida, niks voor ons zeiden we ;) Toch 6x geweest, bleek wel wat.
Ook voor ons waren de Keys eens maar nooit weer. Orlando 1x gedaan maar ook dat hoeft niet meer, ook onze kinderen willen liever wat anders. Miami is leuk voor een dagtocht maar niet om langer te zitten vinden wij. Toch zijn wij intussen "verslaafd" aan Florida, zowel qua klimaat als de omgeving, hebben er een aantal Amerikaanse vrienden, snorkelen, hiken, varen, dolfijnen, gators etc.! Fort Lauderdale, Boca Raton, Deerfield, Sarasota/Tampa enzovoort.

Misschien is een rondje NW plus Canada iets voor jullie? Een rondje (zeg maar ronde - moet je wel de tijd voor nemen) waar wij van hebben genoten was Vancouver - Seattle - Olympic NP - Mount Rainier - Portland (OR) - Fossil Beds - Craters of the Moon (ID) - Grand Teton - Yellowstone (onze all time high favoriet) - Glacier NP (willen we graag nog eens heen) - Banff NP - Glacier Canada - Mt Revelstone - Kamloops - Vanvouver.

Texas was ook mooi, ook Utah/Colorado/New Mexico/Arizona, ook noord oosten - keuzes ;)
Laatst gewijzigd door harryh op 28 mei 2018, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Arizona en onderschatte New Mexico

Plaatsen: Albuquerque, Tucson, Santa Fe, Phoenix, Sedona
To see: White Sands, Apache Trail, Oak Creek Canyon, Wupatki, Sunset Crater, Walnut Canyon, Petrified Forest, El Morro, Sandia Peak, Turquoise Trail, Kasha Katuwe Tent Rocks, Chaco Culture, Organ Pipe Cactus NM, Saguaro West, Titan Missile, Sabino Canyon, Saguaro East, Catalina Highway, Mission San Xavier del Bac, Tumacácori National Historical Park, Tuzigoot, Watson Lake, Pima Air & Space Museum, Chiricahua NM, Gila Cliff Dwellings, Three Rivers Petroglyph Site, Valley of Fires, Carlsbad Caverns , Roswell, Bandelier, Salinas Missions , El Malpais , Little Painted Desert Park, Mogollon Rim, old ABQ, etc. etc.
Kigi
Amerika-ontdekker

Bericht door Kigi »

Wauw, super om al zoveel tips te krijgen. Yellowstone zag ik enkele keren terugkomen. Deze kende ik en staat inderdaad hoog op mijn lijstje om te bezoeken. Alsook de Niagara Falls.

In Maob ben ik nog niet geweest. Ik zag dat deze optie ook in verschillende reacties terugkwam. Net zoals enkele andere plaatsen. Ik ga ze allemaal een keertje opzoeken en bekijken. Is een leuke bezigheid nu met dit mooie weer 8)

Ik ga ook zeker jullie reisverslagen eens doornemen om te zien wat ons het meest aanspreekt.
Kigi
Amerika-ontdekker

Bericht door Kigi »

Kigi schreef:In Maob ben ik nog niet geweest.
Ik bedoel natuurlijk Moab. Te snel getypt :lol:
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Daar is de button met het potloodje (naast de quote button) voor uitgevonden :D
Kigi
Amerika-ontdekker

Bericht door Kigi »

Omg! :roll: haha, beetje dom van me.
Maar top, bedankt :D
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Wij gaan volgend jaar naar Texas en ik denk dat dat ook wel past bij de dingen die jij wilt.
Wanneer je eerst naar Florida was geweest en daarna naar het Westen zou je indruk van Florida al heel anders zijn :)
wettely
Amerika-ontdekker

Bericht door wettely »

Wij zijn in het noordoosten geweest. Rondje Vanaf New York en dan naar Vermont (hadden we een bruiloft van vrienden) en toen weer via New Hampshire, Maine, Connecticut terug naar New York. Acadia NP was echt prachtig. Boston vond ik ook een geweldige stad. En eigenlijk alles ertussen was ook top.

Ook zijn we vanuit San Francisco naar Seattle gegaan. Daar was Oregon prachtig, Mount Rainier en Olympic NP. En ook Redwood NP en Lassen NP waren top. Verder vond ik Portland een superfijne en relaxte stad en dat geldt ook voor Seattle.

Zou het zo weer doen! :)

Wij stonden ook voor de keuze Florida of Cali. Over 2 maanden vertrekken we naar California omdat me dat toch meer aantrekt vanwege de variatie
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Noordwest Amerika. No doubt about it!!

Totaal verslingerd aan Oregon, Washington Stage, Portland, Seattle en vooruit, ook Vancouver. Kom al jarenlang voor mn werk in Amerika. Maar zonder twijfel is dit absoluut het mooiste stukje Amerika.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij zijn inmiddels 4 x in Amerika geweest en ik snap je gevoel wel bij Florida. Wij hebben er een top vakantie gehad, maar mede omdat we ook North/South Carolina, Smokey Mountains NP etc in dezelfde reis deden en daardoor meer afwisseling hadden. Ik zou misschien nog wel eens terug willen, maar dan tijdens onze winter. En dan gecombineerd met bijvoorbeeld New Orléans etc.

Onze reizen van 2015 en 2017 vond ik fantastisch. Die laatste heeft een onuitwisbare indruk gemaakt door Havasupai onder andere en doordat de reis was met de mooiste wegen en minste saaie stukken. Iedere minuut was genieten :D

Er is zoveel moois te zien, maar de kunst is een route te vinden die past bij wat jullie het leukste vinden en genoeg afwisseling biedt. Wellicht haal je nog wat inspiratie uit onze verhalen.
Wij zijn ook zijn best aan het puzzelen voor 2019. Er is nog zoveel wat we willen zien dat het lastig kiezen is :wink:

succes!
USAMike
Amerika-newbie

Bericht door USAMike »

Misschien is het Youtube kanaal van 2blonds2usa een aanrader. Ze komen zelf uit Nederland, maar hebben vorig jaar hun goed betaalde baan opgezegd en huis verkocht en trekken momenteel door Amerika in een busje.

https://www.youtube.com/2blonds2usa
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hadden destijds Florida ook gecombineerd met Great Smoky Mountains en Blue Ridge Parkway. Dat was bewust omdat ook ik het gevoel had dat Florida niet zozeer ons ding zou zijn. Mede door die combinatie was onze reis wel geslaagd, maar zeker niet te vergelijken met het zuidwesten of noordwesten V.S. of westen van Canada. Wij vonden de Keys dan wel leuk, maar ik was ook geen Grand Canyon 'Wow' moment verwachtende.

PS: Je kan een mooi rondje maken met Nex Mexico, Colorado en Utah. Dat deden wij in 2016 en het was misschien wel de mooiste reis tot nu toe. Zie de links in mijn handtekening voor Southwest 2016.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer