Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
dionkoffie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2016, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door dionkoffie »

Hoi,

Ik heb een discussie gehad met een paar vrienden. Ik zie online vakanties naar NYC or andere bestemmingen tussen de 500 en 900 euro. Dat zijn prijzen inclusief hotel en vlucht. Hoe is dit mogelijk? want als ik bijvoorbeeld een vliegticket naar Orlando boek dan zie ik prijzen van $1500 voor vluchten die nog niet eens direct zijn.

Kijk ik niet goed of zijn dit echt serieuze prijzen?
04-17:
- PA, VA, MD, NJ, NY + Niagra falls (CA), Torono, Ontario Canada.

04-18:
- Orlando, FL
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door Bushmaster »

Kijk ik niet goed of zijn dit echt serieuze prijzen?
dat eerste
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door Frasi »

Als je voor vluchten naar Orlando €1500 vindt, dan zoek je inderdaad niet goed. Of je moet BC vliegen.
Rechtstreeks kan met Delta voor zo'n €700. Orlando moet dus veel goedkoper kunnen, zeker met een overstap en als je niet aan een maatschappij of vakantieperiode gebonden bent/voelt.
Ik ga in het najaar weer en heb voor €402 een open-jaw naar Las Vegas en San Diego (met KLM-Delta).

Met een beetje zoeken zou je tickets naar New York voor zo'n €400 moeten kunnen vinden, met erg scherpe aanbiedingen daar nog onder.
Mij lijkt dat een combinatie van vlucht + hotel voor €500 weinig mogelijkheden zal geven: waarschijnlijk maar mogelijk op enkele dagen in het jaar, een onmogelijke vlucht (zowel route, tijden als service) en 1 or 2 nachten in een hostel.
En bedenk dat deze aanbiedingen altijd voor minimaal 2 personen zijn. Dus de hotelkosten zijn gedeeld.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door Njit »

Ik zou gewoon vliegtickets zoeken op Skyscanner.nl of monondo.nl . En dan los een hotel erbij. Orlando heeft een overschot aan hotels dus aanbiedingen zat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door Almere vak V »

Vorige week voor €276,- retour naar Vancouver gevlogen vanaf Brussel. Ik weet niet of je dat duur vindt...
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door ClaireVHaut »

Je kijkt niet goed ;0). Je kan tegenwoordig , zeker buiten hoogseizoen , voor weinig vliegen
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door roelb »

Zoek je misschien naar one way fares? Of refundable? Als ik nu kijk naar een retour AMS-MCO voor 7 dagen, in economy, vanaf nu tot en met end-of-schedule (dus volgend jaar maart) dan varieren de prijzen tussen de EUR 387 en 928. De hogere prijzen vooral op korte termijn en in juli/augustus. Zo rond de 400-450 euro komt het meest voor. Business class varieert tussen de EUR 1490 en ca EUR 3200, waarbij zo rond de 2000 euro het meest voorkomt.

De combinaties met hotels kunnen soms gunstig zijn, maar ze zijn dat lang niet altijd. Kwestie van rekenen. En realiseer je ook dat de goedkopere pakketreizen vaak een combinatie zijn met hotels die je vermoedelijk zelf nooit zou hebben gekozen. Ga je een pakket samenstellen met de betere hotels dan gaan de tarieven ook omhoog. En als je dat dan vergelijkt met los boeken van datzelfde hotel en de vlucht dan zal het verschil meestal niet groot zijn, als het er al is.

Op korte termijn (vertrek volgende week oid) kan zo'n pakketreis wel weer leuk uitpakken.
dionkoffie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2016, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door dionkoffie »

hmm..
Ik heb nu inderdaad goedkopere vluchten gevonden. Google Flights is echt mega handig. Ik doe dit gewoon voor de lol omdat ik in een discussie raakte met een vriend die zei dat je vluchten heb voor onder de 500 euro.

Rondtripje Tallahassee 6 dagen eind mei 2018 voor 673 euro (28 uur durende vlucht met 2 stops)
Een week NYC voor 430 euro nonstop vlucht die in Juni vertrekt. is best wel goedkoop.
Dit zijn dan wel prijzen van vluchten die binnen een maandje of twee vertrekken. Hoe verder ik kijk hoe goedkoper ze worden (duh).

Bij Skyscanner bijvoorbeeld zie ik voor een gewone vlucht Economy class deze prijzen:
Capture.PNG
Laatst gewijzigd door dionkoffie op 08 mei 2018, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
04-17:
- PA, VA, MD, NJ, NY + Niagra falls (CA), Torono, Ontario Canada.

04-18:
- Orlando, FL
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door roelb »

Ach.. Tot twee weken geleden kon je voor ca EUR 350 retour Amsterdam naar Guatemala vliegen, geen eisen aan minimale verblijfsduur of advance ticketing. Oftewel, je kon voor dat tarief een ticket boeken met vertrek over 2 uur en de terugvlucht op dezelfde dag als de aankomst, met interessante routemogelijkheden (interessant is dan het maximaliseren van de vliegtijd / gevlogen afstand). Ik kon tot ongeveer 16k DL MQM's komen. Het is dat ik geen tijd had, maar het was een erg interessante mileage run.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door sanook »

dionkoffie schreef:hmm..
Je bent al een keer naar NYC en een keer naar Orlando geweest, dan vraag ik me af wat je dan betaald hebt voor die tickets als je de prijzen die je nu noemt zo goedkoop vindt...
roelb schreef:Het is dat ik geen tijd had, maar het was een erg interessante mileage run.
:thumbup: :clap:
dionkoffie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2016, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door dionkoffie »

@Sanook

heb nooit een rechtstreekse vlucht zelf geboekt. Reis naar Orlando (vlucht + 12 dagen resort) was 900 p.p..
600 vergeleken met de 1200 die ik eerst zag vind ik zelf dan wel weer goedkoop :P
04-17:
- PA, VA, MD, NJ, NY + Niagra falls (CA), Torono, Ontario Canada.

04-18:
- Orlando, FL
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door sanook »

Komt er op neer dat je vriend dus gelijk heeft en dat er wel degelijk tickets voor onder de 500 euro zijn. Buiten het hoogseizoen moet dit eigenlijk wel voor iedere bestemming in de US mogelijk zijn.
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door Richard033 »

Vorig jaar voor 230€ retour naar Panama gevlogen in de mei vakantie. Maar ik heb wel het idee dat de "Nederlandse" Ticketverkopers misbruik maken van de vastgestelde schoolvakanties. De eerste keer met het gezin naar Miami was ruim 1250€ per persoon in de schoolvakanties, was wel premium comfort met TUI. 2 Jaar daarna via een tip op deze site voor nog geen 500€ per persoon met extra beenruimte naar Miami gevlogen, als we standaard stoelen hadden gekozen was het nog geen 400€ pp en dat midden in de zomer vakantie, geboekt bij en gevlogen met Air Europa.

Dus goed zoeken loont, ik kijk tegenwoordig ook vaak op chaser.nl
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door sanook »

De 'ticketverkopers' (aka brokers) bepalen de prijs niet, dat doet de maatschappij. Jij bent met Tui gevlogen en dat is een echte vakantieaanbieder, die passen inderdaad de prijzen aan wanneer er vakanties zijn. Kwestie van vraag en aanbod oftewel marktwerking. De meeste vliegmaatschappijen hebben over het algemeen alleen in het hoogseizoen (juli/augustus) en rond de kerst hogere tarieven. Dat is ook marktwerking.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door roelb »

In het hoogseizoen zijn de tarieven in business class juist weer goedkoper. Immers, minder zakelijke reizigers.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom zijn vliegtickets zo duur?

Bericht door sanook »

Dat is afhankelijk van de bestemming/maatschappij denk ik. Voor BKK zijn de business tickets (EVA) in hoogseizoen ook gewoon duurder dan de rest van het jaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer