Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hotels vooraf boeken voor roadtrip of niet en hoe?

Bericht door noname4 »

Voor onze roadtrip van LAS naar LAS en langs de NP (Zion, Bryce, GC, Sequoia) en een bezoek aan LA Anaheim tbv Disney dacht ik thuis (dus vooraf) alle hotelreserveringen te maken. Ik kijk daarbij naar de prijs en vergelijk die. Ik maak momenteel alleen gebruik van booking.com en kies dan altijd gratis annuleren, maar soms zijn dezelfde hotels goedkoper bij hotels.com of andere sites.

Hoe doen jullie het boeken van hotels? Vooraf allemaal ? en is de prijs dan lager dan ter plaatse en met welke app of via welke site? Gaan jullie alle apps installeren op je mobiele telefoon en overal account aanmaken zodat je overal steeds de laagste hotel prijs kunt boeken? Of is er een slimmere manier?

Lodges in de nationale parken zijn overigens vroeg volgeboekt en erg duur. Is het slimmer deze via rechtstreekse websites te boeken dan via booking.com bijvoorbeeld? Hoe doen jullie dat?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotels vooraf boeken voor roadtrip of niet en hoe?

Bericht door sanook »

Er zijn voor hotels ook vergelijkingssites zoals http://www.Trivago.nl, http://www.HotelsCombined.nl of http://www.tripadvisor.nl. Dan kun je niet alleen de goedkoopste boekingssite uitzoeken maar ook selecteren op reviews e.d.
Daarnaast kan het ook nuttig zijn om de prijs rechtstreeks bij de keten te controleren, evt gebruik makend van een kortingscode.
Waar ik veel gebruik van gemaakt heb tijdens onze laatste trip is de gratis kortingscode die je kunt krijgen bij http://www.abnsave.com waarmee je o.a. korting krijgt op hotels van de ketens http://www.choicehotels.com en http://www.wyndhamhotels.com (en dat zijn véél hotels in bijna iedere plaats !). Naast de voordelige prijs profiteer je ook van een goede annuleringsregeling (meestal gratis annuleren tot 1 dag voor aankomst) dus je bent zo flexibel als het maar kan.
Gast

Re: Hotels vooraf boeken voor roadtrip of niet en hoe?

Bericht door Gast »

Persoonlijk vind ik de charme van een roadtrip juist om gewoon op pad te gaan en te zien hoe het loopt. Onze globale route staat vast, maar er zijn zoveel zaken die de route kunnen beïnvloeden (b.v. Verkeer op de route, het weer, afsluitingen van wegen, etc etc.) dat we bijna nooit iets van tevoren boeken.

Ik kan me voorstellen dat je op bijzondere plekken (bv in NP/SP, bijzondere hotels en grote steden) vooraf iets wilt vastleggen, maar onze ervaring is dat we altijd wel iets vinden op de route om te slapen. Sommige hotels zijn zo gewild dat je die wel moet vastleggen (b.v. Shack Up Inn in Clarksdale, Mississippi) en zeker in de parken is het wel verstandig om vooraf iets te boeken.

Pas op het moment dat we echt weten waar we zullen eindigen kijken we onderweg wel via de verschillende booking sites naar de prijzen. Onze ervaring is dat je als walk in meestal wel kunt onderhandelen over de prijs (uiteraard moet je dat liggen), en anders kun je alsnog op internet de goedkoopste prijs voor dat specifieke hotel boeken.

We hebben wel eens ergens op de parkeerplaats van het hotel zelf een internet reservering gemaakt omdat ze ons bij de receptie de goedkoopste prijs niet wilden geven als walk-in. Daarna naar binnen met een reserveringsnummer en alsnog de prijs gekregen die we wilden.

Voor sommige hotels op de route loont het wel om vooraf iets vast te leggen (maar wel annuleerbaar, zodat als je route onverhoopt mocht wijzigen je alsnog kunt veranderen/aanpassen).

De eerste nacht na aankomst in de US boek ik altijd wel een hotel...heb dat een keer niet gedaan en dat was geen goed begin van de vakantie (en niet goed voor je relatie :( ) omdat toen alles in de directe omgeving vol zat....

Als je weet welke keten hotels je fijn vindt is het wel handig om je te registreren bij die ketens, en de app te installeren. Zo spaar je ook punten voor gratis overnachtingen. Onderweg zijn TripAdvisor, Hotels.com, expedia, Booking.com en Yelp nuttige apps om op je telefoon/tablet te installeren om ook onderweg te kunnen gebruiken. Ook als we een restaurant zoeken gebruiken we Yelp veel.

Voor ons is de charme van een roadtrip juist het verrassende en onbekende van de route...dat moet je liggen maar voor ons is het echt de manier om in de US te reizen. Uiteraard kan ik me voorstellen dat andere mensen dit heel anders zien en zekerheid willen hebben.

Ik zie hier op het forum soms roadbooks voorbij komen die tot op de laatste minuut uitgespeld zijn tot en met reserveringstijden van restaurants, tour tijden en vervoerstijden van bus/metro aan toe....dat is absoluut niks voor ons....maar als je dat fijn vindt...vooral doen...

Succes met je voorbereiding!!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hotels vooraf boeken voor roadtrip of niet en hoe?

Bericht door Galapogos »

Het is inderdaad iets persoonlijks. Ikzelf moet er dan weer niet aan denken om op vakantie nog bezig te moeten zijn met het zoeken cq regelen van overnachtingen, de stress of ergens nog wel een kamer vrij is, etc. Dat zal ook deels te maken hebben met dat we tijdens onze reizen veel nationale parken aan doen en op de bonnefooi reizen daar sowieso wat moeilijker is.

Enfin, mocht je dingen vooraf gaan vastleggen dan loont het inderdaad om prijzen te vergelijken. Soms is rechtstreeks boeken goedkoper, soms is het goedkoper via een boekingssites. Zowel rechtstreeks als via boekingssites zijn er vaak kortingscodes en coupons die je kunt gebruiken, alsook is het mogelijk te sparen voor gratis overnachtingen.

Positief aan Amerika is dat je op heel veel plekken kosteloos kunt annuleren, vaak tot de dag voor aankomst. Dat maakt het mogelijk om vooraf dingen vast te leggen maar toch enige flexibiliteit te hebben. In Europa is kosteloos annuleren veel minder 'de standaard' valt mij op.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotels vooraf boeken voor roadtrip of niet en hoe?

Bericht door Martin & Marianne »

noname4 schreef: Lodges in de nationale parken zijn overigens vroeg volgeboekt en erg duur. Is het slimmer deze via rechtstreekse websites te boeken dan via booking.com bijvoorbeeld? Hoe doen jullie dat?
Deze kunnen meestal alleen maar via de eigen site geboekt worden. Ik had je in je routetopic al wat links gegeven daarvoor. Bedenk ook dat het niet altijd heel duur hoeft te zijn in de parken, maar dat de goedkoopste kamers/cabins wel het eerste weg zijn. Dus kijk daar zo snel mogelijk naar. Annuleren kan altijd gratis in de parken, maar het verschilt per park of dat 1 dagen van te voren nog kan, of bijvoorbeeld 2 dagen of meer. Er zijn sites (zoals usparklodging.com) die ook lodges in de parken zeggen aan te bieden, maar die rekenen wel annuleringskosten. en ze zijn niet goedkoper. Kijk dus uit daarvoor.

Bij veel ketens kun je met je ANWB lidmaatschap korting krijgen (kies daarvoor de AAA-rate).

@Terpies: het is in het hoogseizoen in het zuidwesten niet verstandig om niet van te voren te reserveren. Het zal dan erg lastig en ook erg duur worden om iets te vinden.

Marianne
gastxyz

Re: Hotels vooraf boeken voor roadtrip of niet en hoe?

Bericht door gastxyz »

Ik begin zodra het kan met het boeken van de hotels. Sommige hotels kan je al een jaar van te voren boeken, soms moet je een aantal maanden wachten voordat dat kan.
Ik boek altijd bij Hilton hotels (homewood suites, hampton, embassy, etc), rechtstreeks op de site van het hotel zelf (met AAA-tarief).
Op deze manier komen alle boekingen in de app van Hilton. Waarmee je ook de reservering kunt bekijken, annuleren, 24 uur van te voren inchecken, alvast op de hotelplattegrond kan kijken welke kamer je wilt hebben, digitale key, etc. etc.
Zo spaar je ook punten waarmee ik elke vakantie uiteindelijk 1 a 2 gratis overnachtingen bij elkaar spaar.

Eens in de zoveel tijd kijk ik voor de duurste dan wel alle hotels of de prijzen gedaald zijn voor kamer welke ik geboekt heb, als dat gebeurt de oude boeking annuleren en herboeken natuurlijk. Al een aantal vakanties al gedaan en aan het eind van de rit c.q. begin van de vakantie heb ik hiermee gemiddeld zo'n 500 tot 1000 euro 'bespaart'.
Gemiddeld gesproken gooit een derde van de hotels zijn prijs nooit omlaag (meestal wel omhoog gedurende het jaar), een derde wisselt heel veel met de prijs (beide kanten op) en een derde doet aan flashsales (waarbij de kamerprijs ineens een paar tientjes lager is, maar dat maar voor een paar uur). Dat laatste gebeurt vooral, gek genoeg, zondagavond 'onze tijd'.

Aan booking.com (schreeuwerige monopolist) en vergelijkingssites doe ik niet. Kost teveel tijd en moeite. Rechtstreeks bij het hotel boeken wordt ook gewaardeerd.

Omdat ik geen zin heb om ter plekke nog vakantietijd te verdoen aan het zoeken van hotels zou ik niet weten of dan de prijs nog lager is. Maar goed, vakantietijd is nog duurder. Soms wel eens online gekeken naar een prijs voor een hotelkamer de komende dag, maar die ligt altijd hoger dan waarmee ik 't geboekt heb.
Gast

Re: Hotels vooraf boeken voor roadtrip of niet en hoe?

Bericht door Gast »

@marianne: wij reizen gelukkig nooit in het hoogseizoen dus dat probleem hebben we gelukkig niet.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Hotels vooraf boeken voor roadtrip of niet en hoe?

Bericht door Roosuithoorn »

Het hangt er een beetje vanaf in welke periode je gaat. Wij gaan altijd net na het hoogseizoen (we vliegen dit jaar 25 augustus). Wij boeken altijd (al 25 jaar!) alleen de eerste en de laatste nacht een hotel. Wij hebben echt nog nooit problemen gehad met het vinden van een hotelkamer.
Sommige mensen vinden het stressvol om 's middags nog op zoek te gaan naar een kamer. Wij vinden het juist vervelend dat wanneer we het ergens leuk vinden we toch weer verder moeten omdat we ergens een hotel gereserveerd hebben. Het is maar net wat je het prettigst vindt.

Het enige wat we tegenwoordig wel doen is wanneer we in het weekend op een populaire plek zitten we de avond van te voren op hotel vergelijkingssites kijken voor een hotel voor de volgende dag. Paar minuutjes werk.

Qua prijs maakt het niet zoveel uit of je van te voren alles boekt. In weekenden op drukke plekken betaal je als walk in wat meer, maar doordeweeks juist weer minder. En ik vraag altijd naar een discount rate wat ik eigenlijk altijd wel krijg.

Je ziet aan de commentaren dat iedereen het op zijn/haar eigen manier doet. De kunst is uit te vinden wat het beste bij jou past. Succes! :D
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Hotels vooraf boeken voor roadtrip of niet en hoe?

Bericht door Sandra71 »

Tja ieder z'n manier inderdaad. Wij vinden hotels niet zo leuk en kiezen het liefst voor een cabin of lodge kamer met buitenzitje. Ook minimaal een koelkast en koffiezetapparaat staat hoog op ons prioriteit lijstje. Mooi uitzicht is ook fijn en af en toe een kitchenette en/of BBQ zodat we niet altijd uit eten hoeven.

Meestal boek ik rechtstreeks op de site nadat prijzen en reviews en annuleringsvooraarden zijn bekeken.
Vaak zoek ik via Google Maps in de buurt waar we willen overnachten, dan doe je zoekterm "cabins" of "lodges" En zie je wat zich waar bevind etc.
Voor komende trip heb ik 1 boeking via Airbnb gedaan, rest rechtstreeks.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
ronniev
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jan 2009, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door ronniev »

Een vraag over hotels boeken op de bonnefooi.
Hoe doen jullie dat en wat is wijsheid?
Rijden jullie dan gewoon ergens aan en vragen of er een kamer vrij is?
Of gaan jullie eerst bij bv. een Mc Donalds (waar free wifi is) en boeken dan via de app iets in de buurt?
We hebben onderweg geen internet.
Nu hebben we bijna de helft van de overnachtingen geboekt op de belangrijkste plekken of plekken die snel uitverkocht zijn.
De rest willen we eigenlijk ter plekke boeken.
Op die manier hebben we alle vrijheid.
We zijn in de zuidelijke staten vanaf half September.
2019 IL MO MS TN KY IN MI
2018 TX OK NM AZ UT CO NV
2017 FL GA NC SC TN
2015 TX AR TN NC GA AL MS LA
2014 NY NJ PA DC
2013 CA NV
2009 FL
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door knaapje »

Als je al in het hotel staat betaal je vaak de hoofdprijs. Net doen of je wegloopt wil wel eens helpen de prijs naar beneden te krijgen.
Maar ze zeggen aan de receptie niet graag een prijs die lager is dan de standaardprijs.

Gewoon in de Mac of zo op de bekende sites zoeken naar een voordelig hotel in de buurt heb ik diverse keren gedaan.
Wat avontuurlijker is via Priceline een last minute hotel te boeken ook bij de Mac. Mislukt dat kan je altijd nog via een bookingssite boeken.
Ik heb via Priceline weleens voor zo'n $ 30 in het Hliton Daytona Beach gezeten, alleen kwam er meer bij voor parkeren en internet.
Bij de Mac 's middags om 4 uur geboekt.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door vana »

Dat ben ik niet met je eens knaapje.
Wij hebben juist aan de balie altijd grotere kortingen gekregen, dat liep op van 10 % tot wel 25 % Gewoon door erom te vragen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door sanook »

En heb je dan die prijs met korting vergeleken met de online prijzen vana ?
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door CAM1984 »

Ik meende dat ter plekke goedkoper was, maar kwam er tijdens mijn reis achter dat dit niet zo was. Tenminste, niet in mijn geval. Het scheelde niet heel veel, ik was een paar dollar meer kwijt, maar toch, heb de rest van m'n vakantie kamers via een bookingssite geboekt.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door Ellen1308 »

Wij boeken vooraf hotels die allemaal gratis te annuleren zijn. En dan ga ik tijdens onze reis onderweg kijken op internet of ik nog een hele goede lastminute deal tegen kom en dan annuleer ik het andere hotel.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door jetusa »

In het tijdperk voor internet inderdaad gewoon ergens heenrijden, uitstappen en vragen wat ze hebben en wat de best offer is. Of we kozen een hotel uit/met het couponboekje die mn bij McDonalds lagen.

Tegenwoordig wat gemakzuchtiger, ook omdat we in hoogseizoen reizen. Vooraf annuleerbare hotels boeken dn die dan aanhouden tenzij het schema wijxigt. Ik ga niet meer tijdens de vakantie nog zoeken naar betere deals.
En als we het niet vooraf geboekt hebben omdat schema is gewijzigd of nog open was, dan op de dag zelf onderweg wifi zoeken en via boekingssites kijken wat er in de beoogde overnachtingsplaats is en dat boeken. Hoeven we ons ook niet te haasten omdat we anders “te laat gaan zoeken”, wat bij ons nogal eens het geval was. Levert een stuk minder onderling gezeur op.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door vana »

sanook schreef:En heb je dan die prijs met korting vergeleken met de online prijzen vana ?

Ja dat heb ik. Wij keken voor we het hotel instapten al wat de prijs was op internet. Aan de balie kregen we dan vaak al meteen een lagere prijs dan de laagste prijs op internet. En daar wisten we vaak ook nog wat af te krijgen.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door Harry »

Jouw ervaring is al wel van heel wat jaren geleden, ik begrijp dat de laatste jaren het met name in het hoogseizoen heel veel drukker geworden is in het zuid westen. De hotels zitten nu veel voller en zijn sowieso al veel duurder dan toen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door Coyote »

Vorig jaar gebruik gemaakt van de app van Wyndham Rewards. Heb daar al jaren een account en nu met de app is het heel eenvoudig om een motel te zoeken. Onder Wyndham vallen een aantal bekende motel-ketens (Days Inn, Super 8 etc). Met een paar klikken heb je een motel gereserveerd. Zo zaten we vorig jaar bijv. even op een terrasje te genieten van een Frappuchino, even een motel reserveren en 15 min. later stonden we al in te checken. Met Wyndham Rewards spaar je bovendien voor gratis overnachtingen. :D

Verder heb ik vorig jaar ook nog wel gebruik gemaakt van de couponboekjes. Zorg altijd dat ik daar een paar van in de auto heb liggen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
ronniev
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jan 2009, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door ronniev »

Bedankt voor jullie input en tips.
Mag dus geen probleem zijn als we ergens rond 5 uur in de middag gaan eten en dan kijken voor een hotel of motel in de buurt.
2019 IL MO MS TN KY IN MI
2018 TX OK NM AZ UT CO NV
2017 FL GA NC SC TN
2015 TX AR TN NC GA AL MS LA
2014 NY NJ PA DC
2013 CA NV
2009 FL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer