Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Vin.cent

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door Vin.cent »

Ik boek ook altijd alles van te voren, via Priceline en/of Hotwire...
Kijk altijd wel goed welk(e) hotel(s) ik dan kunnen zou krijgen en eigenlijk is de prijs altijd zo'n 10 - 75% goedkoper dan wat die kost op hun eigensite/booking.com, plus ik hou ervan om direct te betalen ipv alles op vakantie.
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door Jimmy12345 »

Hoi,

Wij boeken ook niets van tevoren alleen de eerste nacht na aankomst en de laatste nacht uitsluitend als we wat vroeger terugvliegen anders die ook niet. Als we onderweg zijn kijken we in de middag waar we uit willen komen en dan boeken we online een hotelkamer. Tot nu toe altijd keuze genoeg gehad. Veel makkelijker en minder tijdrovend dan vroeger toen het kon gebeuren dat er pas bij het 4e of 5e hotel een kamer vrij was als het hoogseizoen was. Allemaal tijd die afging van je vakantietijd en wat ook meer stress veroorzaakte. Voordeel is dat je flexibel bent en relaxed kunt reizen zonder ergens persé te moeten zijn omdat je hotelkamer vastligt.

Hebben al meegemaakt dat we midden in Death Valley vast kwamen te zitten omdat vanwege een zandstorm alle wegen afgesloten waren. Gelukkig waren er nog kamers vrij in het motel in Stovepipe Wells waar we strandden en waar we ook nog heerlijk gedineerd hebben. Omdat we beiden wel van avontuur houden was dit een onverwachte ervaring waar we het nog vaak over gehad hebben. Als we de hotels wel vooraf vastgelegd hadden, hadden we de hierop volgende hotels allemaal moeten annuleren omdat ons reisschema veranderd was.

In San Francisco gingen we wel als walk-in een hotel binnen maar vernamen een hogere prijs dan we op een boekingssite gezien hadden. De receptioniste kon niets veranderen in de computer dus ter plekke aan de balie de kamer online voordeliger geboekt. De receptioniste gaf ons groot gelijk.

Hebben paar jaar geleden ook de hele vakantie rondgereden met een boekje van Denny’s met kortingscoupons maar bij ieder hotel was er óf geen kamer vrij, óf er was een conferentie, óf het was weekend óf etc. etc. dus daar zijn we maar mee gestopt.


Voor ons werkt dit ongeboekt reizen prima maar onze zoon moet er niet aan denken zo te reizen dus die legt juist alles vast. Het advies dus is om zo te reizen dat jij je er prettig bij voelt, dan heb je zeker een geslaagde vakantie.

Groetjes
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door Pete.Z »

Het hangt er eigenlijk vooral vanaf hoe we reizen, als we gewoon gaan rijden zonder vaste plannen leggen we de hotels ook niet vast, en zien we wel waar we slapen.
Maar als we met een vast doel reizen is het wel zo handig om dan alvast iets te boeken, en dan kijken we niet echt naar de prijs maar vooral naar de locatie.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door M23M »

Misschien een vreemde vraag, maar wou toch wat input horen van jullie uit.

Het voordeligste moment om vliegtickets te kopen is 6 maand op voorhand, maar wanneer boek je dan je hotels? Dan zijn er toch heel wat die geen kamer meer vrij hebben? :?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoe je op die 6 maanden komt; koop eerder als je een goede prijs ziet.
En wat de accommodatie betreft: als je weet wanneer je gaat kun je de hotels alvast boeken. Eventueel boek je voor meerdere data/periodes. De meeste accommodatie is tot 24 uur van te voren gratis te annuleren. Let wel op de voorwaarden als je boekt.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door mtl »

Je eerste zin klopt niet. En voor hotels geldt over het algemeen: hoe toeristischer en populairder hoe vroeger je moet boeken.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door M23M »

Martin & Marianne schreef:Ik weet niet hoe je op die 6 maanden komt; koop eerder als je een goede prijs ziet.
En wat de accommodatie betreft: als je weet wanneer je gaat kun je de hotels alvast boeken. Eventueel boek je voor meerdere data/periodes. De meeste accommodatie is tot 24 uur van te voren gratis te annuleren. Let wel op de voorwaarden als je boekt.

Marianne
Dankjewel voor het snelle antwoord!
Wat betreft die 6 maand: ik heb me dit eens laten vertellen door een “expert” in vliegtickets boeken. :oops:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door roelb »

Er is de genlijk geen vuistregel voor te verzinnen.

Als je een beetje thuis bent in tariefstructuren van airlines en lang genoeg de tarieven voor bepaalde city pairs volgt dan kun je na verloop van tijd wel aardig inschatten of iets een goede deal is, of het nog veel goedkoper gaat komen, etc.

Maar airline revenue management is zodanig complex dat het uiteindelijk toch altijd gissen blijft.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door SuzieQ »

Ik ben als de dood voor bedbugs dus denk dat ik Ter plaatse snel iets zoeken niet zou durven.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door sanook »

Ik snap niet wat dat er mee te maken heeft, alsof je geen bed bugs kan krijgen als je (ruim) van te voren gereserveerd hebt..., meer een kwestie van genoeg reviews lezen maar ook dat geeft geen garantie natuurlijk.
Of bedoel je dat je geen tijd hebt om op de dag zelf zoveel mogelijk reviews te lezen, en dat je dat liever van te voren allemaal al gedaan hebt ?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door SuzieQ »

Precies. Als ik dat allemaal terplaatse zou moeten doen.... Tuurlijk kan het altijd maar ik pluis alles echt grondig uit van te voren.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door Pete.Z »

Bed bugs lezen geen reviews, dus waar het gisteren in orde was, kan het vandaag fout gaan.
Maar zelf nog nooit en nergens ter wereld bed bugs tegengekomen gelukkig, volgens mij is het gevaar gering.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door SuzieQ »

Iknow, maar na ze vermoedelijk 1x gehad te hebben met ik nog meer op.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer