Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door PSVwally »

Ik heb wel eens op de parking van een hotel een kamer geboekt. 5 min later binnengewandeld.
Overigens in September/Oktober 2 jr geleden meegemaakt dat er zelfs dan ook hotels volzitten op sites als booking.com en dan binnenwandelen wil soms toch wel eens helpen
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door jwensammy »

Last minute boeken voor goede prijzen is lastiger geworden laatste jaren.
Zeker in buurt van populaire parken en bezienswaardigheden.
Na jaren van goede deals via Priceline 1 of enkele dagen van te voren is dit veel duurder/moeilijker geworden.

Boeken veel annuleerbare overnachtingen via Expedia waarmee je weer punten kunt sparen voor gratis overnachtingen.
Kijken dan nog tijdens reis even of er betere deals of luxer hotel mogelijk is.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door Linda85 »

Wij hebben vorig jaar een aantal keer op de bonnefooi een hotel nodig gehad, wij hebben steeds in de Starbucks (een keer aanmelden, hele vakantie gelijk verbinding, moet toch koffie :lol: ) priceline en booking.com bekeken, dan wisten we waar we heen konden voor een goede prijs. Eenmaal daar de prijs gevraagd, en 4 van de 5 keer zeiden ze precies de prijs die het online zou zijn geweest. De 5e keer zeiden ze een hogere prijs en hebben we in de lobby online geboekt haha! ze konden bij de balie geen korting geven zeiden ze. Geregeld toch!

Wel heb ook ik ondervonden dat we goedkoper uitwaren met de hotels die we wel van te voren hadden geboekt, op de bonnefooi in juli/augustus levert hogere prijzen op, is mijn ervaring uit twee verschillende reizen in het hoogseizoen.
Afbeelding
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Al vroeg 4 nachten hartje NY geboekt in juli. We wilden eigenlijk 4 Juli meemaken maar de prijs van de kamers was inmiddels verdubbeld.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door roelb »

Last minute iets boeken, al dan niet net van te voren online, of ter plaatse op zoek gaan naar een kamer, kan over het algemeen wel. Maar je neemt ook een risico dat je niets vind, of de hoofdprijs betaalt.

Dat risico is in het hoogseizoen en rond populaire locaties een stuk groter natuurlijk. Doe dit sowieso niet in grote steden. Daar kun je wel eens geluk hebben, maar meestal ben je veel beter af door vooraf rustig uit te zoeken waar je wilt zitten en alles te vergelijken, inclusief de kosten voor parkeren, etc.

Een ander, mijns inziens, veel groter nadeel: Je bent iedere dag weer opnieuw bezig met bedenken waar je heen wilt, zoeken en vergelijken. Daar moet je maar zin in hebben! En het maakt je dag een stuk minder efficient. Je wil op vakantie toch ook gewoon lekker de hele dag onbezorgd dingen kunnen doen? Dan is het toch juist fijn dat je weet dat die hotelkamer al voor je klaar staat en dat het niet uitmaakt of je om 17.00u of om middernacht incheckt?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door PSVwally »

En het maakt je dag een stuk minder efficient.
Ik deed het vaak bij het ontbijt. Even wat Nederlands nieuws lezen en direct een hotel voor de avond boeken. Dan valt het wel mee met minder efficiëntie. Of op de dag zelf bij een Starbucks of dergelijke. Ik zoek een paar minuten en maak dan al een keuze.
Mocht ik dagen of weken op één plek zitten dan is het voor mij wat anders en zoek ik langer of vooraf.
Gebruikersavatar
ronniev
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jan 2009, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: hotels boeken op de bonnefooi

Bericht door ronniev »

roelb schreef:
Een ander, mijns inziens, veel groter nadeel: Je bent iedere dag weer opnieuw bezig met bedenken waar je heen wilt, zoeken en vergelijken. Daar moet je maar zin in hebben! En het maakt je dag een stuk minder efficient. Je wil op vakantie toch ook gewoon lekker de hele dag onbezorgd dingen kunnen doen? Dan is het toch juist fijn dat je weet dat die hotelkamer al voor je klaar staat en dat het niet uitmaakt of je om 17.00u of om middernacht incheckt?
Hoi Roelb, de hotels bij de hotspots hebben we al geboekt.
Het gaat er ons om dat we op bepaalde stukken van onze reis nog geen idee hoeveel tijd we er gaan doorbrengen en dus niet weten hoever we zullen doorrijden. Dit vooral op de route 66. Daarom willen we dan per dag zien waar we ongeveer uitkomen en ergens in de middag rond een uur of 4 een drankje doen en boeken. Vinden we dat helemaal niks na een dag of twee dan kunnen we altijd nog een en ander vast leggen.
2019 IL MO MS TN KY IN MI
2018 TX OK NM AZ UT CO NV
2017 FL GA NC SC TN
2015 TX AR TN NC GA AL MS LA
2014 NY NJ PA DC
2013 CA NV
2009 FL
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotels vooraf boeken voor roadtrip of niet en hoe?

Bericht door noname4 »

Ik lees hier en daar dat er ook couponboekjes te vinden zijn met o.a. goede hotel deals die dan soms goedkoper zijn dan het hotel dat je hebt geboekt en dat er dan wordt geswitcht. Maar waar krijg je die couponboekjes dan?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Hotels vooraf boeken voor roadtrip of niet en hoe?

Bericht door markro »

De gratis hotelcouponboekjes kan je (soms) vinden bij Welcome Centers, die je bij binnenkomst van een staat langs de weg vindt, bij sommige restaurantketens (McDonalds, Denny's) en tankststions.
Ook via het internet zijn de Exit Guides/Hotelcoupons-boekjes in te zien/te downloaden.
Google eens op: exit coupon guides.

Houd er rekening mee, dat zulke coupons vaak wel bepaalde restricties hebben, zoals bijvoorbeeld: er is een geldigheidsdatum, alleen bruikbaar tijdens bepaalde dagen in de week en niet in het weekend, alleen bij kamers met 1 bed/max. 2 personen, en soms wordt er aan de hotelreceptie gezegd dat de kamers waar de coupon voor geldt niet meer beschikbaar zijn die nacht.

De boekjes zijn ook wel eens makkelijk om bij je te hebben, want je kan op de daarin geplaatste regiokaartjes zien waar de hotels zich langs de snelweg/bij welke afrit bevinden.

Hierbij een paar websites:
- https://www.hotelcoupons.com/ en https://www.hotelcoupons.com/find-a-guide/view-guide/
- http://exithotels.com/
- https://travelcoupons.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door Coyote »

Voor Route 66 moet onderweg zoeken naar een motel niet al te veel problemen opleveren is mijn eigen ervaring. Genoeg te vinden onderweg en de prijzen zijn ook nog eens een stuk beter dan in het zuidwesten.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door roelb »

Dat zal inderdaad niet zo'n probleem zijn. Laptop of telefoon en je hebt ook onderweg zo een hotel geregeld.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door SuzieQ »

Ik boek alles van te voren.
Ik denk dat als we niet meer in het hoogseizoen reizen ik dat blijf doen (angst voor slechte hotels).
Maar stel je zou op de bonnefooi gaan, dan wil je toch niet afhankelijk zijn van of er free wifi is voor als je wel een keer iets wil reserveren?
Ik zou dan sowieso internet aanschaffen.
Ik ben sowieso veel tijd kwijt altijd aan het vergelijken.

Zelfs een restaurant op yelp zoeken kost terplaatste soms nog veel tijd :lol:
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Yesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 sep 2016, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door Yesse »

Wij hebben vorige vakantie en deze vakantie ook alles op de bonnefooi gedaan. Soms een hotel inderdaad pas om 6 uur geboekt maar heel vaak als we halverwege de route zijn en we vooral even aan het rijden zijn dan kijk ik alvast op de verschillende boekingsapps welk hotel het meest voor ons geschikt is en boek ik die alvast. We hebben pas 1 keer gehad dat we iets duurder moesten boeken dan we liever hadden gedaan omdat we te laat waren (in de buurt van de painted Hills was niet zo veel). Maar wij reizen buiten het seizoen (zijn we aan gebonden) dus dan is het denk ik wel wat makkelijker. Zo hebben we gisteren een Lodge in Yellowstone kunnen boeken voor zondag.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door noname4 »

Heeft iemand ervaring met de app https://www.hoteltonight.com/ of soortgelijke apps? met last minute hotel deals? Deze leek mij wel handig in geval van last minute wijzigingen in route. Wel jammer dat deze weer voor 2 persoonskamers is.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door roelb »

Ik heb het wel eens geprobeerd, maar nooit echt een heel gunstige rate gevonden.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door vinceG »

noname4 schreef:Heeft iemand ervaring met de app https://www.hoteltonight.com/ of soortgelijke apps? met last minute hotel deals? Deze leek mij wel handig in geval van last minute wijzigingen in route. Wel jammer dat deze weer voor 2 persoonskamers is.
Ik heb de app wel en kijk vooral naar last minute prijzen in Amsterdam gewoon uit interesse. Maar daar zie ik wel goede prijzen voor kwaliteitshotels voorbij komen.
Mjah en 2 persoonskamers is wel 90% van de markt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door roelb »

Ik vermoed dat steden met veel hotelaanbod ook precies de markt zijn voor deze app. De keren dat ik het probeerde was het vooral onderweg, en daar vond ik echt helemaal niets dat ook maar een "deal" benaderde.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door El_guti2 »

Volgens mij is het echt persoonlijke voorkeur.
Ik moet er niet aan denken om die onzekerheid te hebben dat je niet weet waar je s avonds slaapt. Zelfs met een vakantie in Europa vind ik dat al gedoe. Bovendien denk ik dat je in de huidige tijd ook niet vaak goedkoper uit bent.

Maar nogmaals ik denk dat het vooral gaat om hoe je je vakantie wil beleven. Ga je voor het gevoel van vrijheid of wil je juist zekerheid. Heeft ook met karakter te maken denk ik.
Gast

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door Gast »

Ben het toch niet helemaal met je eens.

De belangrijkste reden dat ik vrijwel niets vastleg qua hotels is dat het weer (zeker in bv Florida) enorm van invloed is op ons reisschema. We zijn al eens in een vakantie (waarin we onderweg waren naar de Keys en Miami) al in Orlando omgedraaid en naar Georgia en South Carolina uitgeweken, omdat we geen zin hadden in een tropische storm en vooral veel regen.

Ik moet er niet aan denken om de afgelopen weken in een villa in Florida ‘vast’ te hebben gezeten tijdens de subtropische storm Alberto die er overheen trok. Dan ben ik altijd maar blij dat we niets vooraf vastgelegd hebben en super flexibel zijn in onze route.

En een hotel boeken op de dag van aankomst is echt geen uren werk hoor. In de meeste delen van de US is er zo’n groot aanbod dat je echt nooit in je auto hoeft te slapen.
Als je weet wat je voorkeur is voor hotelketens heb je binnen 5 minuten in een app of online een hotel van jouw keus bij jou in de buurt geboekt. Over het uitzoeken van een restaurant doen we over het algemeen langer dan over het zoeken en boeken van een hotel.

Dat het boeken van hotels ter plekke veel tijd zou kosten is imho echt gewoon onzin. Als je s avonds ergens een hapje gaat eten ga je die toch ook niet weken/maanden van te voren vastleggen (alhoewel ik sommige roadbooks voorbij zie komen, die bijna elke dag van minuut tot minuut (bij wijze van: inclusief tijdstip, duur en locatie van de mogelijke sanitaire stop) vastleggen.

Daar krijg ik dus echt de kriebels van, maar ik snap ook dat er mensen zijn die alles graag vooraf willen vastleggen....
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vragen over hotels boeken op de bonnefooi.

Bericht door Vito »

Maar jij praat nu over mei/juni in Florida. Meer laagseizoen kun je daar niet hebben en natuurlijk is er genoeg vrij.
Maar als jij in het hoogseizoen naar ofwel het Zuidwesten ofwel Florida gaat, heb je niet zoveel keuze en wordt het of een veraf gelegen hotel of een duur of een shabby hotel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer