Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door vinceG »

Ik gebruik mijn Revolut overal ter wereld en heb nog nooit gehad dat hij geweigerd werd. Of er moet niet voldoende geld op staan natuurlijk.
Een ING pas is geen creditcard en kan je dus niet koppelen aan je revolut. Ik heb mijn revolutrekeningnummer gewoon in de ING app staan en maak er regelmatig geld naar over.
Meys17
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Meys17 »

Zojuist mijn Revolut card mogen ontvangen. In de app wordt aangegeven: “use your card pin for the first purchase”. Ik heb geprobeerd om bij de supermarkt af te rekenen met de Revolut Card, om aan deze melding te voldoen. Ik kreeg echter een foutmelding zodra ik de kaart in de pinautomaat bij de kassa stak: use magnet strip. Deze hebben de meeste huidige pinautomaten echter niet meer, er dient gebruikt te worden gemaakt van de chip.

Iemand een oplossing?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

Contactloos werkt prima bij oa jumbo en ah
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Meys17
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Meys17 »

Dat zal best, maar voordat ik deze mogelijkheid kan benutten, zal ik toch echt de eerste keer met chip en pin moeten betalen ter verificatie van de pas (zoals de app aangeeft).

Ik zal eens een geldopname bij een bankautomaat proberen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Galapogos »

Het zou ook zomaar kunnen dat de supermarkt waar je was überhaupt geen creditcards accepteert. Dat is het geval bij veel Nederlandse supermarkten.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door roelb »

Dit is geen creditcard :) zo'n prepaid kaart is gewoon een mastercard debit. En die wordt als het goed is geaccepteerd op vrijwel elke betaalautonaat in Europa.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Galapogos »

Ik zeg ook helemaal niet dat Revolut een creditcard is. Maar mijn ervaring in Nederland is dat hij alléén geaccepteerd wordt op dezelfde plekken waar creditcards (van Mastercard) geaccepteerd worden. Dat betekent dus dat er veel betaalautomaten zijn waar hij níét geaccepteerd wordt, althans in Nederland. Van die plekken die wél Maestro accepteerden maar géén Mastercard. Zo kan ik er in de meeste supermarkten niet mee betalen, kan ik er in de restaurants/kantines hier op de universiteit niet mee betalen, weigert hij bij veel frisdrank-/snoepautomaten dienst, etc.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door roelb »

Dat is wel bijzonder. Want inmiddels moeten de meeste terminals toch wel alle europese debit cards accepteren. En dat is steeds minder vaak Maestro, een steeks vaker Mastercard debit of visa debit.

Ik heb een Mastercard debit op een duitse bankrekening (N26), en die paar keer dat ik dan ding heb gebruikt werd hij overal gewoon geaccepteerd. Niet via NFC trouwens, maar wel altijd met chip&pin. Ook gewoon bij de AH. Misschien dat er toch nog ergens een verschil is met die prepaid kaarten?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Galapogos »

In Europese context kunnen Mastercard Debit en Visa Debit misschien wel groeien, maar ik geloof niet dat er in Nederland banken zijn die voor hun normale betaalkaarten iets anders uitgeven dan Maestro en heel soms V Pay.

Volgens mij zijn de standaardkaarten van Revolut en N26 allebei een Mastercard Debit. Ik vermoed niet dat dat qua acceptatie verschil maakt. Ik heb ook een N26, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Ik kan weleens wat vergelijkend warenonderzoek uitvoeren, maar ik vermoed niet dat het verschil zal maken.

Nu je over contactloos begint: ik geloof dat hier op de universiteit contactloze mastercardbetalingen worden geweerd, maar het met chip wél werkt (ook met Revolut). Dus minder problematisch dan ik net voor ogen had. Het vervelende is wel dat ik niet met Apple Pay kan betalen, aangezien ik daar een Mastercard aan heb gekoppeld en contactloos uiteraard de enige betaaloptie is.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door roelb »

In Nederland inderdaad (nog) niet, alhoewel, Bunq inmiddels wel, maar dat is dezelfde club als N26. In andere Europese landen is het wel steeds vaker de standaard, en dat zal vanzelf wel een keer overslaan. Sowieso doelt de europese commissie in verordening 260/2012 op een toekomstige standaard voor betaalpassen. Ik kan me niet voorstellen dat de commissie zich neerlegt bij een situatie waarin een EU burger met een EU betaalpas in een andere lidstaat niet altijd terecht kan bij een betaalterminal. Ik kan me ook zomaar voorstellen dat Mastercard zelf op een gegeven moment de stekker uit Maestro trekt als het steeds minder gebruikt wordt.

Jouw ervaring met NFC payments heb ik inderdaad ook met die N26 mastercard debit, dat heb ik een paar keer geprobeerd maar werkt over het algemeen niet. Zelfde verhaal trouwens met Amex, werkt ook nooit en daardoor probeer ik het in Nederland eigenlijk nooit meer via NFC. Blijkbaar niet geimplementeerd door de verstrekkers van PIN terminals in Nederland. Jammer.
Meys17
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Meys17 »

Ik heb inmiddels bij een pinautomaat van de bank geld uit de muur kunnen krijgen, dus de kaart is in ieder geval geactiveerd. Overigens heb ik een Visa card van Revolut toegestuurd gekregen. Wellicht dat dit nog verschil maakt qua acceptatie in winkels etc (?). Ik vertrek vrijdag naar Amerika en ga ervan uit dat de (Visa)kaart daar wel vrijwel overal geaccepteerd wordt als betaalmiddel.
Travelnoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Travelnoord »

Meys17 schreef:Dat zal best, maar voordat ik deze mogelijkheid kan benutten, zal ik toch echt de eerste keer met chip en pin moeten betalen ter verificatie van de pas (zoals de app aangeeft).

Ik zal eens een geldopname bij een bankautomaat proberen.
Ik heb hem voordat ik naar Canada ging alleen maar contactloos betaalt bij jumbo. Niets met pin en chip. In Canada werkte hij direct .. overal contactloos betaalt. Pas laatste week restant dollars opgenomen en toen pas pin gebruikt in atm. Dus mijne werkte dus direct na 1e x contactloos betalen
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Stan.Gobien »

Hier in België zijn de debit cards meestal Maestro voor zover ik weet.

Apart dat Revolut nu ook Visa debit cards uitgeeft.
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door kustbewoner »

Ik heb iets heel vreemd aan de hand. In mijn overzicht op de app zie ik 2 betalingen staan waarvan het bedrag klopt. Echter, de naam van de zaak komt helemaal niet overeen met de winkel waar ik effectief iets gekocht heb.
Eenmaal staat er hotel Days Inn ipv een winkel van Abercrombie, een tweede keer de naam van een restaurant ipv een firma waar je kan zip-linen. :? :?
De locatie kan wel kloppen.
Vreemd niet ????
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Stan.Gobien »

De naam op de statement is niet altijd gelijk aan de naam van de winkel, dat hangt van hun echte firmanaam af.
Maar Days Inn voor een Abercrombie winkel is wel heel bizar, even chatten met de support van Revolut via de app.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door asv60 »

Ik kon ook een betaling in eerste instantie niet thuis brengen. In mijn app stond een betaling bij Centra, geen idee wat dat was.
Na bestudering van het bedrag en de bewaarde aankoopbonnen, bleek het een betaling bij Walmart te zijn.
Heel raar want andere betalingen bij Walmart stonden wel als Walmart in de app.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Q-BiC »

Zijn er mensen die de Revolut ook gebruiken om hun autohuur (non-prepaid) mee te betalen?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

voor zover ik weet kan je geen autohuren met de REvolut omdat het een pre-paid card is. Revolut bestaat toch alleen als pre-=paid versie ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
IHOP
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Nederland

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door IHOP »

Ik heb een Revolut Maestro kaart besteld.
Er zijn tegenwoordig 3 soorten Revolut cards: Visa, Maestro en Mastercard. Ik vraag me af of er verschil is in acceptatie. Zou eigenlijk niet moeten.
@asv60 :welke kaart heb je bij Walmart gebruikt. En is cashback mogelijk?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door asv60 »

Ik heb de Mastercard. Cashback niet geprobeerd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer