Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

Je moet niets qua koppelen . Ik heb mijn cc en bankrekening gekoppeld. En vanaf je cc is het zo mogelijk nog makkelijk en veiliger ..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Quinta »

Afgelopen weken de Revolut card gebruik, alles mee kunnen betalen. Zou het iedereen aanbevelen.
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door kustbewoner »

Via de Revolut app kan de euro’s omzetten in dollar, moet je dit doen voor je in de US wil betalen met deze kaart ?
Indien niet, wat is het nut van deze conversie ?
Kost het daadwerkelijk niets extra als je dollars uit de muur haalt in USA via een ATM met deze Revolut kaart?
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Q-BiC »

Je hoeft niet op voorhand naar dollars om te zetten. Doe je het niet, dan gebeurt de conversie automatisch op het moment van betaling. Het voordeel van het wel op voorhand te doen, is dat je zo van een eventueel voordelige wisselkoers kan profiteren. (Maar als je die zou kunnen voorspellen, kan je denk ik wel op veel andere manieren bakken geld verdienen..)

Geld uit de muur halen kost over het algemeen "minder" met de Revolut kaart tov je gewone kredietkaart van je bank. De ATM zelf kan immers ook nog kosten aanrekenen. Maar ook Revolut (met een standaard, gratis, account) rekent je 2% aan boven 200$/maand.

ATM Withdrawals up to £200 / €200 / 200USD / 200CHF / 800PLN / 1,500DKK / 2,000SEK / 2,000NOK / 800RON / 4,500CZK or currency equivalent per month are free. Anything over the above limits is charged at 2% of value of ATM Withdrawal.

Wel profiteer je van een iets voordeligere wisselkoers tov je gewone kredietkaart. Veel banken rekenen immers nog een "wisselkoersmarge" aan. In mijn geval zelfs 2.1%. Revolut enkel buiten de "FX market hours" (=?) en dat aan 0.5% vwb USD/EUR.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door SvenV »

Vorige week ook de app geïnstalleerd en kaart aangevraagd. Gisteren zat de kaart mooi in de bus. Geld erop storten via overschrijving duurde 1,5 dag, maar ik heb ook maestro kunnen koppelen, dus dat gaat sneller.
Eerste betaling zal een Walmart onlinebestelling worden. Benieuwd!
Vorig jaar werd immers mijn reguliere Mastercard geblokkeerd omdat ze de onlinetransactie bij Walmart verdacht vonden, maar ik kwam dit pas te weten toen ik een andere creditcard transactie deed. Heeft me ettelijke telefoontjes gekost naar Worldline België om dat recht te trekken. Slechte service, dat wil ik niet meer meemaken. Ik wil er niet aan denken had ik dat in de USA zelf moeten ontdekken en dan gaan rechtzetten. Die kaart diende immers ook voor de autohuur...
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

Q-BiC schreef:Je hoeft niet op voorhand naar dollars om te zetten. Doe je het niet, dan gebeurt de conversie automatisch op het moment van betaling. Het voordeel van het wel op voorhand te doen, is dat je zo van een eventueel voordelige wisselkoers kan profiteren. (Maar als je die zou kunnen voorspellen, kan je denk ik wel op veel andere manieren bakken geld verdienen..)

Geld uit de muur halen kost over het algemeen "minder" met de Revolut kaart tov je gewone kredietkaart van je bank. De ATM zelf kan immers ook nog kosten aanrekenen. Maar ook Revolut (met een standaard, gratis, account) rekent je 2% aan boven 200$/maand.

ATM Withdrawals up to £200 / €200 / 200USD / 200CHF / 800PLN / 1,500DKK / 2,000SEK / 2,000NOK / 800RON / 4,500CZK or currency equivalent per month are free. Anything over the above limits is charged at 2% of value of ATM Withdrawal.

Wel profiteer je van een iets voordeligere wisselkoers tov je gewone kredietkaart. Veel banken rekenen immers nog een "wisselkoersmarge" aan. In mijn geval zelfs 2.1%. Revolut enkel buiten de "FX market hours" (=?) en dat aan 0.5% vwb USD/EUR.

ik doe het juist wel, van te voren dollars kopen (CAD). gister een koers van 1.54.. en dat is toch fijn om goedkoop dollars te scoren ;-) vakantie is al duur genoeg.

Ik check dagelijks even de koers op revolut.

Pinnen met je CC in buitenland kost meestal rond de 4/5 euro per keer (dus als je dan toch pint uit de muur, dan in 1 x groot bedrag) en altijd without convesion kiezen.. dat is echt de goedkoopste optie.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

SvenV schreef:Vorige week ook de app geïnstalleerd en kaart aangevraagd. Gisteren zat de kaart mooi in de bus. Geld erop storten via overschrijving duurde 1,5 dag, maar ik heb ook maestro kunnen koppelen, dus dat gaat sneller.
Eerste betaling zal een Walmart onlinebestelling worden. Benieuwd!
Vorig jaar werd immers mijn reguliere Mastercard geblokkeerd omdat ze de onlinetransactie bij Walmart verdacht vonden, maar ik kwam dit pas te weten toen ik een andere creditcard transactie deed. Heeft me ettelijke telefoontjes gekost naar Worldline België om dat recht te trekken. Slechte service, dat wil ik niet meer meemaken. Ik wil er niet aan denken had ik dat in de USA zelf moeten ontdekken en dan gaan rechtzetten. Die kaart diende immers ook voor de autohuur...

je kan het slechte service vinden die blokkade, maar het is juist ter bescherming van jezelf.. Je zou maar slachtoffer zijn van fraude.. Het is meestal met 1 telefoontje opgelost als je de alarmlijn belt van ICS (ik heb het vorig jaar in China gehad... van ene op andere dag blokkade, bellen en per direct blokkade eraf)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Q-BiC »

Hm, blijkbaar kan je de kaart tegenwoordig niet meer gebruiken aan tankstations (aan de automaat, niet aan de kassa).
Ik probeerde iig daarnet, in België, even te tanken met de Revolut kaart om te testen of ik m'n pincode nog wist. Werd geweigerd. App geeft "Sorry, automated fuel dispensers are not supported".
Wel vervelend, ik haat dat 2x naar binnen gaan aanschuiven...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door SvenV »

ClaireVHaut schreef: je kan het slechte service vinden die blokkade, maar het is juist ter bescherming van jezelf.. Je zou maar slachtoffer zijn van fraude.. Het is meestal met 1 telefoontje opgelost als je de alarmlijn belt van ICS (ik heb het vorig jaar in China gehad... van ene op andere dag blokkade, bellen en per direct blokkade eraf)
Ik vond de blokkade geen slechte service, het opheffen ervan wel. Dat ging namelijk niet onmiddellijk en heeft uiteindelijk 5 werkdagen geduurd. Dat noem ik slechte service van Atos Worldine... Je komt bij een callcenter die zelf niks kunnen doen en het zullen doorgeven. Daar heb je dus niks aan als je op dat moment de kaart weer wil gebruiken.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

Sven , ik ken Atos verder niet. Ik belde gewoon naar ICS (die is uiteindelijk uitgever van mijn (master) card. Dat ik hem via de ING heb vind ik dan minder belangrijk. Die alarmnummers werken iig goed vanuit buitenland. Slordig dat je zo lang moest wachten totdat je hem weer gebruiken kon.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Stan.Gobien »

In België is Wordline de uitgever van de Mastercard en Visa, i.t.t. tot ICS in NL. Wordline is niet goed in service.

Bij pompstations gebruik ik altijd mijn Maestro tegenwoording, werkt 9 op de 10 keer.

Dat rekeningnummer op je revolut acocunt is trouwens nog maar recent toegevoegd, top-up doe ik via Maestro.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Hinko »

Afgelopen weken veel gebruikt van Revolut. Beviel zeer goed. Ik kon zonder problemen overal betalen.
Tanken ging niet, dat kon altijd via mijn gewone betaalkaart.
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Nordschleife »

@Q-bic: fx-hours staat voor de tijd dat de forex markt open is.
Dit is meen ik van 23.00 op zondagavond tot 22.00 op vrijdagavond nl-tijd.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door SvenV »

Walmart online bestelling is gelukt met Revolut. Eerst 3x geprobeerd, werkte niet :sadcry: Toen ik eens ging kijken in de app stond er mooi uitgelegd waarom niet. Online transacties stond nog uit :lol: Toen werkte het uiteraard wel. Ik ben tot nu toe fan!
Volgende week eens op Amerikaanse bodem wat transacties doen. Ik ben benieuwd.
Stan.Gobien schreef: Bij pompstations gebruik ik altijd mijn Maestro tegenwoording, werkt 9 op de 10 keer.
Bedankt voor de tip. Maar betaal je dan geen extra transactiekost?
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door roelb »

SvenV schreef:
Stan.Gobien schreef: Bij pompstations gebruik ik altijd mijn Maestro tegenwoording, werkt 9 op de 10 keer.
Bedankt voor de tip. Maar betaal je dan geen extra transactiekost?
Niet significant, althans, niet bij de grote Nederlandse banken. Sommige banken rekenen EUR 0,15 en er is een kleine wisselkoersopslag. Maar over het algemeen is de koers daarmee gunstiger dan de meeste creditcards. Behalve natuurlijk als je zeer kleine bedragen op die manier gaat afrekenen bij een bank die die EUR 0,15 toeslag hanteert (ABN, ASN, SNS). Ik heb al een keer een overzicht van gemaakt van totale kosten bij een betaling van 100 en 200 dollar voor de diverse banken en creditcards.
Laatst gewijzigd door roelb op 16 jul 2018, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

heeft iemand de kaart eerst thuis gebruikt om te zien of hij werkte voordat hij op vakantie ging ( dus de fysieke kaart ?)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door SvenV »

roelb schreef: Niet significant, althans, niet bij de grote Nederlandse banken.
Ik vraag het vooral wat de Belgische banken betreft, want ik had de indruk dat ik bij een supermarkt maestro betaling veel extra kost had.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Mattie112
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2018, 16:28

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Mattie112 »

ClaireVHaut schreef:heeft iemand de kaart eerst thuis gebruikt om te zien of hij werkte voordat hij op vakantie ging ( dus de fysieke kaart ?)
Hier werkt ie!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

ik snap dat ie werkt ;-) maar ik vraag me dus af of je dat hebt gegokt op daar voor het eerst gebruiken of hier alvast kleine betaling te doen..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Quinta »

Heb van de week nadat we terug gekomen waren een betaling gedaan via internet en dat werkte gewoon.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer