Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ONYX666 »

ja als er geld op je usd rekening staat gaat het daarvan, anders wisselt hij het automatisch om. Beter wisselen door de weeks, in weekend is er een opslag om te wisselen

gr
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Ah, duidelijk! En bedankt voor de tip! :thumbup:

Je krijgt nu trouwens een IBAN dat begint met LT (Litouwen) waar ze sinds Brexit gevestigd zijn. Geld storten op de rekening gaat eenvoudig via Apple Pay van mijn NL-rekening en wordt direct bijgeschreven. Erg handig allemaal.

Nu eens zien of ik er straks in Amerika ook gebruik van kan maken. Niet zozeer vanwege de betere koersen maar meer omdat ik zoiets wel leuk vind om er ervaring mee op te doen. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

Coyote schreef:
29 mar 2022, 23:17
Ik haal even een oud topic naar boven. :wink:
M.a.w. heb je één kaart voor betalingen in Euro's (Europa) en in USD (USA)?

Roland
Ja.. ik heb bijv. een CAD en een USD rekening. Ik zet daar gedurende de voorbereidingsperiode regelmatig geld op (zet eerst euro;s op de rekening en dat wissel ik gratis om naar CAD of USD. Ter plekke kan ik gewoon de kaart gebruiken als pinpas en gaat het automatisch goed.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Ik heb inmiddels de eerste Euro's ook omgewisseld naar USD. Super simpel allemaal. Nu een mooi potje sparen voor straks in Amerika. :wink:

Overboeking van je NL-rekening gaat via Instant Payments, staat direct op het LT-rekeningnummer. Dus dat is ook mooi dat het zo snel gaat. De card is sinds gisteravond onderweg en zou rond 8 april moeten arriveren. Dat is wel redelijk lang maar ik weet ook niet waar ze die drukken. Handig dat je je eigen pincode vooraf kon kiezen (en later bij elke geldautomaat weer kunt wijzigen). Ook mooi dat de card gelijk ingesteld kon worden voor Apple Pay op de iPhone en Apple Watch. Zien of dat ook werkt in Amerika (moet mijn AT&T simkaart wel ontvangst hebben).

En dat allemaal door @harryh die mij er in een ander topic weer op wees :wink: , bedankt! :thumbup:

Overigens ook versteld van de snelheid waarmee alles geregeld was. Binnen 5 minuten was het geregeld. Van aanmelden tot overboekingen kunnen doen. Het doorlezen van dit topic vooraf kostte meer tijd. :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Dank je. Het nieuwe bankieren :)
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Marielleh »

Coyote schreef:
31 mar 2022, 06:07
Overigens ook versteld van de snelheid waarmee alles geregeld was. Binnen 5 minuten was het geregeld. Van aanmelden tot overboekingen kunnen doen. Het doorlezen van dit topic vooraf kostte meer tijd.
Hopelijk werkt het allemaal voor je! Bij ons was het vooraf regelen ook supersimpel maar uiteindelijk konden we in de VS nergens betalen! Het ding werkte gewoon niet! Ik ben er nooit achter gekomen waaraan het lag :wink:
Nog met de helpdesk zitten chatten in de hoop het op te lossen maar dat was van nul nut. Ik was al lang blij dat ik m’n geld er weer af kreeg en we een andere cc hadden om te betalen.

En vervolgens kom ik ook niet meer van ze af, ik blijf maar mail krijgen dat ik mijn gegevens moet updaten en ik kan nergens de boel stoppen want daarvoor moet ik inloggen en dat kan alleen als ik mijn gegevens ge-update heb (wat ik niet wil want ik wil niet mijn pp incl. bsn verstrekken aan hen, ik doe niks meer met die kaart!).
Ik delete het maar als spam…..
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Welke card had jij? Die van Visa of Maestro? Mede n.a.v. de reacties in dit topic heb ik de Visa gekozen. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat. Voor nu is het voor mij vooral voor de fun. Zien hoe alles gaat. Als je in het bankwezen werkt zijn banken die volledig online banken wel iets om in de gaten te houden. :wink:

Marielleh schreef:
31 mar 2022, 21:02
(wat ik niet wil want ik wil niet mijn pp incl. bsn verstrekken aan hen, ik doe niks meer met die kaart!).
Je kunt het wel niet willen, voor de wet is de bank verplicht dit van hun klanten vast te leggen. (Naast banken zijn er nog tal van ondernemingen die dit moeten). Dit om gegevens met de Belastingdienst uit te kunnen wisselen maar het is ook van belang als er bijvoorbeeld een beroep op het Depositogarantiestelsel gedaan moet worden. We kennen allemaal nog wel de IJslandse bank... Je wilt dan toch graag je centjes terug, of niet?

Dat jij de rekening wilt opzeggen maar dat lukt niet omdat je eerst je BSN moet overleggen is dan wel vervelend. Maar het is nu eenmaal hun plicht dit vast te leggen.

Overigens, ik kreeg vandaag bericht van Revolut om vrienden uit te nodigen een rekening bij Revolut te openen. Wie dus een referral wil moet mij even PB-tje sturen. En ja, ik word er zelf wel beter van. Dus dit is ook de enige oproep die ik hier doe. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ONYX666 »

Het is wettelijk dat ze je persoonsgegevens nodig hebben dus dat is niet zo vreemd. Wij hebben maar op een paar plaatsen niet met revolut kunnen betalen.

Stond niet gewoon 1 van de security opties aan?
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Marielleh »

ONYX666 schreef:
31 mar 2022, 21:29
Het is wettelijk dat ze je persoonsgegevens nodig hebben dus dat is niet zo vreemd. Wij hebben maar op een paar plaatsen niet met revolut kunnen betalen.

Stond niet gewoon 1 van de security opties aan?
Ik heb toentertijd echt alles nagekeken en ook contact met hun helpdesk gehad en ook daar kwam weinig anders uit dan het advies een andere kaart te gebruiken. Omdat ik er best veel positieve verhalen van had gelezen op dit forum vond ik het best een jammer en ook frustrerend omdat ik er gewoon niet achter kwam wat dan het probleem was. Heb ondertussen wel begrepen dat ik niet de enige ben maar heb dus nooit helder kunnen krijgen wat het probleem was.
Of ik visa of master had weet ik niet meer, weet wel dat ik voor een van beiden een bewuste keus had gemaakt maar ben kwijt wat en waarom.

En ja, ik snap dat het ondertussen verplicht is je bsn te delen maar dat was het niet toen ik met hen in zee ging en nu ik er niks mee kan heb ik dan ook geen behoefte om dat alsnog te doen.

Hoe dan ook, voor ons werkte het niet maar ik weet ook dat er voldoende mensen zijn voor wie het wel werkt. Ons verhaal is denk ik de bevestiging van het feit dat je nooit van een cc afhankelijk moet zijn.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Eehh...maar het is ook geen creditcard. Het is een debitcard. Daar zit wel verschil in.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Marielleh »

Heb je volledig gelijk in!
Even te snel gedacht / getypt :sadcry:
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Stan.Gobien »

De Visa card is een prepaid credit-card toch?

Ik herinner met enkel bij pompen soms wat last te hebben met de Revolut.
Maar dat is met de gewone CC ook soms.
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door cvr »

Vraagje over Apple Pay met Revolut.

Ik heb $$$ gestort op de USD rekening van mijn Revolut card, op de Euro rekening staat niets.

Als ik een Revolut betaling met Apple Pay in de US doe pakt hij dan automatisch de USD rekening?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Yep.
En overigens zou je het gelijk merken; het is een debitcard, dus als je saldo niet toereikend is kan je niet betalen.
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door cvr »

Dank je @harryh !

Weet je toevallig ook het volgende: er zijn kosten verbonden aan cash geld uit een ATM maar zijn er ook kosten bij betalingen in winkels/benzinepompen etc.? Heb de voorwaarden nu een paar keer doorgelezen maar blijf het onderwerp "spend money" toch wat onduidelijk vinden. Met name "maximum spend" en betalingen in het weekend. Zou logisch zijn als dit over contact geld opname gaat en niet over betalingen in een winkel echter dat staat nergens...
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door dennis118 »

@cvr pinnen bij een atm kan met de standaard kaart gratis tot 200 euro per maand.

Pinnen in bijv een winkel, is voor zover ik weet gewoon gratis. Ik heb in ieder geval nooit kosten gehad.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Stan.Gobien »

Waarom stort je rechtstreeks in USD? Heb je dan geen kosten op Apple Pay om in USD om te zetten?

Ik stort op Revolut in Euro en zet dan om in USD in Revolut.
Dat kan tot een bep. bedrag (weet even niet hoeveel) zonder extra kosten of koersopslag.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

@harryh Een bedankje omdat je mij zover hebt gekregen een rekening bij Revolut te openen. :wink: :thumbup:

Ik heb er deze vakantie dagelijks meerdere keren gebruik van gemaakt en zoveel mogelijk alles met Revolut betaald. Betalen ging super eenvoudig met de Apple Watch. Waar niet betaald kon worden met Apple Pay kon het met de fysieke card (met of zonder pincode). Ook dat leidde nergens tot problemen. Tankstations lukte niet maar dat had ik hier al gelezen dus die betalingen met mijn credit card gedaan of betaalpas van mijn rekening bij een Nederlandse bank.

Ik ben dus erg tevreden over het gebruik ervan in Amerika en blijf dit voor de komende reizen dan ook gebruiken.

Een punt van aandacht. Ik betaalde ook in restaurants met Revolut. Echter, als de transactie door de Apple Watch of fysieke card reeds geautoriseerd was (ik merk dat omdat ik direct een pushbericht op de Apple Watch krijg) en je vervolgens op de bon nog de fooi bijschreef, wordt die later niet meer verrekend zoals dat bij een credit card wel gebeurt. Dat is dus wel een dingetje om rekening mee te houden. Nu is het dus enkele keren gebeurd dat ik uiteindelijk geen fooi gegeven heb terwijl ik dat wel netjes wilde doen.

Dit probleem speelt niet als je de fooi al op de betaalterminal kunt aangeven, zoals bijv. bij Denny's.

Maar voor de rest, top! :thumbup:

Ik heb overigens de Visa-versie.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
30 jun 2022, 16:59
vakantie dagelijks meerdere keren gebruik van gemaakt
Vraagje, heb je dan ook eerst je euro's omgezet naar $$?

Heb Revolut ook aangevraagd en in NL al betaald. Ook al eens 10 euro omgezet naar $$. Prima koers. Ben dus benieuwd of je dat ook zo gedaan hebt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

@Coyote Top!
Als je handmatig fooi op een bon zet wordt die paar dagen later afgeschreven. Ik zie bij Wise (wat ik nu gebruik) een bijgewerkt totaal, maar in de transactie pdf export zie ik zowel de eerste autorisatie als apart de fooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer