Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14320
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
10 apr 2024, 14:12
Zeker, autohuur gaat in ieder geval nog met je ''gewone'' credit card. Prepaid credit cards worden doorgaans niet geaccepteerd. Altijd meerdere betaalmiddelen bij. Zeker 2 credit cards voor autohuur en hotels. (Er is er ooit eentje geskimd). En dus revolut waar wij alle betalingen in de VS
Voor als je maximaal van je USD bij Revolut gebruik wilt maken:

Autohuur en motels hebben de meeste gereserveerd met hun gewone NL creditcard. Je kunt natuurlijk terplekke vragen of de betaling wél met Revolut kan. Bij autohuur zou dat kunnen betekenen dat je 'borg' gereserveerd wordt op je creditcard maar dat je bij het weer inleveren van de huurauto vraagt of ze de kosten niet van de creditcard maar van je Revolut willen afschrijven.

Hetzelfde geldt voor motelreserveringen. Ik heb het nooit gedaan maar, steevast vragen ze of je de kamer wilt betalen met de creditcard in hun systeem of ander betaalmiddel. Denk dat het ook heel goed mogelijk is om dan je Revolut tevoorschijn te halen en daarmee te betalen.

Voor autohuur weet ik niet zeker of het zo kan, heb het nooit geprobeerd. Voor de motels moet het geen probleem zijn lijkt mij (overigens ook nooit gedaan).

Roland 8)
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Forumlid @harryh doet dat met zijn wise volgens mij bij de hotels. Ook dat kan weer koersopslag schelen inderdaad.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 11 apr 2024, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5025
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Yep doe ik bijna altijd. Bij auto huren kan het alleen bij het inleveren.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

@harryh En dan geef je bij het inchecken gewoon aan dat je met een andere kaart wil betalen? Want dat ze erom vragen gebeurd niet altijd is mijn ervaring.. Heb de vraag wel eens gehad (Maar toen hadden we de revolut nog niet). Maar lang niet altijd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5025
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

@d_vdploeg Bij hotels enz ja, is nooit een probleem.
Bij autohuur kan dat niet bij ophalen, alleen bij het inleveren.
Sophie!
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2023, 00:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Sophie! »

Hi,

dit jaar gaat onze jongste zoon voor 10 weken naar Amerika om te werken bij een zomerkamp. Uit ervaring weten wij dat een creditcard handig /noodzakelijk is in amerika. Aangezien hij pas 19 is komt hij niet in aanmerking voor een normale kaart en hebben wij twee opties. Extra kaart aanvragen op onze rekening, maar aangezien wij in dezelfde periode een rondreis gaan maken van New Orleans naar New York ( en daar ontmoeten wij onze zoon voor een paar leuke dagen als afsluiting :wink: ) vinden wij dit niet de beste optie. Een kaart zoals wise of revolut lijkt dan handig, ook omdat het kamp aangeeft daar het "salaris" op te kunnen storten. Samen met mijn zoon heb ik veel gelezen en opgezocht maar ik merk dat ik er niet veel van snap ( mijn brein heeft na Corona en door mijn long covid nog vaak kortsluiting bij nieuwe onderwerpen). Zou iemand in jip en janneke taal kunnen uitleggen welke kaart het handigst is en hoe het werkt? In het topic kom ik veel vragen en antwoorden tegen maar niet een algemene uitleg dus als iemand die er mee werkt dit aan mijn zou kunnen uitleggen in het Nederlands zou ik heel dankbaar zijn!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5025
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Top dat je dit aangeeft @Sophie!.
Ik heb het even aan Bing chat (AI) gevraagd:

Een **Revolut debet card** is een soort betaalkaart die direct verbonden is met je Revolut-rekening. Wanneer je iets koopt met deze kaart, wordt het geld direct van je rekening afgeschreven. Je kunt de kaart gebruiken om:

- **Goederen en diensten te betalen** in winkels of online.
- **Geld op te nemen bij geldautomaten** over de hele wereld.
- **Betalen in verschillende valuta's** zonder verborgen kosten.

Om een Revolut debet card te gebruiken, moet je eerst een account aanmaken bij Revolut. Daarna kun je de kaart bestellen en activeren. Zodra je kaart geactiveerd is en er geld op je rekening staat, kun je beginnen met uitgeven. Het is belangrijk om je kaartnummer en beveiligingscode veilig te houden om fraude te voorkomen.

Als je een aankoop doet, voer je de kaart in een betaalautomaat in of geef je de gegevens online in. Voor geldopnames bij een geldautomaat heb je je pincode nodig. Het is heel eenvoudig en handig, vooral als je reist of in verschillende valuta's wilt betalen zonder extra kosten.
cvr
Amerikafan
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door cvr »

Klopt helemaal, kleine aanvulling:

* verschil tussen een credit card en een debit card: bij een credit card betaal je achteraf (meestal per maand) de uitgaven die je met de kaart hebt gedaan. Bij een debit card (Revolut bijvoorbeeld) stort je vooraf geld op de card, zie het als een spaarpot die op de kaart staat. Als de spaarpot leeg is kun je geen uitgaven meer doen met de debit card. Bij moderne debit cards zoals Revolut en N26 kun je dit allemaal prima vanuit een app regelen, die app laat ook je tegoed zien zodat je weet wanneer je bij moet storten.
* als je 2 Revolut kaarten aanvraagt, 1 voor de ouders en 1 voor de zoon en de ouders storten geld ook geld op hun kaart kun je dit super eenvoudig in de app "doorsturen". In andere woorden, als de spaarpot van jullie zoon leeg is kunnen jullie zeer eenvoudig geld overmaken. Dit heeft als enorm voordeel dat het binnen een seconde op zijn kaart staat EN dat het gratis is.
* de storting is uiteraard in Euro's, in de app wissel je vervolgens om naar USD. Dit is tot 1000 Euro per maand gratis op werkdagen.
* waar je rekening mee moet houden is dat het reserveren van hotels/huurauto niet lukt met een debit card (voor zover dit van toepassing is voor jullie zoon) Tanken bij een benzinepomp lukt meestal niet buiten bij de pomp, je loopt eerst naar binnen en zegt "50 dollar op pomp 5", dan werkt het wel.
* als je de fysieke kaart kwijtraakt kun je die onmiddellijk blokkeren in de app.

Ik vind dit zeker voor jullie geval een hele veilige en goedkope oplossing!
Sophie!
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2023, 00:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Sophie! »

cvr schreef:
15 apr 2024, 20:40
Klopt helemaal, kleine aanvulling:
harryh schreef:
15 apr 2024, 19:10
Top dat je dit aangeeft @Sophie!.
Thanks!!
Met de uitleg snap ik het vele malen beter en het klinkt inderdaad als een perfecte oplossing, hij moet hem alleen niet kwijtraken ;-)
Paar kleine aanvullende vraagjes.
Ik/hij stort dus geld in euro's en dit moet hij voor hij geld wil uitgeven in Amerkia dus eerst via de app omwisselen naar USD?
Als hij geld overheeft, kan hij dit dan terug storten op zijn gewone bankrekening? Of moet dit eerst weer terug omgewisseld worden naar euro's?
En kan zijn kamp hier ook geld naar overmaken? Of kan dat alleen bij Wise?
Mbt wisselkoers, bij een normale creditcard krijg je altijd iets van 2% koersopslag bij iedere betaling, dit is minder bij Revolut begrijp ik dus.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Sophie! schreef:
15 apr 2024, 22:11
hij moet hem alleen niet kwijtraken
Is niet zo handig nee :wink: Maar kan iedereen gebeuren. Je kunt via de app de kaart blokkeren.

Ja, als jullie er euro's op storten moet hij dit zelf omwisselen naar dollars. Dit kan 1x per maand voor 1000 euro, dan is het kosteloos. Kom je boven die 1000 euro betaal je een kleine opslag. De maand gaat in op de dag dat je de eerste keer dollars omwisselt. Stel je doet dat vandaag (16 april) dan kun je 16 mei weer opnieuw kosteloos wisselen, 16 juni weer enzovoorts. Dat vereist wat planning, maar is goed te doen.

Als hij geld overheeft kan je het terug omwisselen naar euro's (houdt ook dan de grens van 1000 euro in de gaten) en vervolgens overschrijven naar je ''gewone'' rekening.

In principe kan iedereen geld overschrijven naar die rekening. Je hebt immers gewoon een IBAN nummer en tenaamstelling. Of het kamp dat ook kan en doet weet ik niet. Schrijven zij over naar een IBAN nummer of moet het een Amerikaanse rekening zijn? Soms zitten er kosten aan een internationale overschrijving. Vanuit de VS naar Europa en vice versa.

De ING rekent bijvoorbeeld 6 euro voor overschrijving naar een land buiten Europa. Goed denk ik om even na te vragen.

Jullie kunnen zelf net zo goed met ideal geld overmaken trouwens. Dan staat het er bijna gelijk op.

Als het kamp het kan en zij schrijven over in dollars weet ik niet exact of het ook direct op de dollarrekening wordt bijschreven. Ik denk het wel. Dat scheelt weer omwisselen van euro's naar dollars. Wellicht dat een ander forumlid dit kan bevestigen?

Revolut hanteert een gunstige koers, bijna net zo goed als de werkelijke dollarskoers op dit moment. Als je via bijvoorbeeld je creditcard betaald dan hanteert ICS vaak een minder gunstige koers en ze berekenen koersopslag van doorgaans 2%. Dat betekent dat je op elke betaling die je al in dollars doet via de revolut, in ieder geval 2% bespaart.

Ohja en dan nog even :offtopic:

Ik weet niet hoe jullie zoon naar de VS gaat reizen, (Esta of visum) maar werken is op ESTA niet toegestaan. Aangezien hij ''10 weken gaat werken in een zomerkamp'' Dat is zeker wel iets om rekening mee te houden bij Customs en border protection. Als je zoon dolenthousiast roept bij de officer dat ie 10 weken gaat werken in een zomerkamp dan bestaat de kans dat ie terug gestuurd wordt omdat ze het zien als werken.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 16 apr 2024, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5025
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Sophie! schreef:
15 apr 2024, 22:11
En kan zijn kamp hier ook geld naar overmaken? Of kan dat alleen bij Wise?
Amerikanen kunnen USD alleen elektronisch overmaken naar een Amerikaanse rekening d.m.v. een zogenaamd ACH en routing nummer. Revolut biedt dat niet voor particulieren.

Als het ontvangen van Amerikaanse betalingen nodig is, kun je inderdaad beter Wise gaan gebruiken, dat werkt verder vrijwel hetzelfde als Revolut en je krijgt daar wel die Amerikaanse rekening gegevens om USD d.m.v. ACH te ontvangen. Wise heeft niet die mogelijkheid tot kosteloos storten, maar het verschil in kosten is erg klein, zie ook verderop in dit topic.
Sophie!
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2023, 00:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Sophie! »

Thx voor de uitleg het is nu helemaal duidelijk.
Onze zoon heeft inderdaad een J1 visum aangevraagd en ook al in zijn bezit, hij gaat via CCUSA en deze organisatie geeft goede begeleiding hierbij. Alleen geen advies mbt creditcards ;-).
Sophie!
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2023, 00:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Sophie! »

harryh schreef:
16 apr 2024, 09:42
Amerikanen kunnen USD alleen elektronisch overmaken naar een Amerikaanse rekening d.m.v. een zogenaamd ACH en routing nummer. Revolut biedt dat niet voor particulieren.
Helder! Thx.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

@Sophie! Just to be sure :wink: Fijn dat dit goed geregeld is! :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14320
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

harryh schreef:
16 apr 2024, 09:42
Sophie! schreef:
15 apr 2024, 22:11
En kan zijn kamp hier ook geld naar overmaken? Of kan dat alleen bij Wise?
Amerikanen kunnen USD alleen elektronisch overmaken naar een Amerikaanse rekening d.m.v. een zogenaamd ACH en routing nummer. Revolut biedt dat niet voor particulieren.
Vanuit Amerika is het wel mogelijk om USD naar een USD rekening buiten Amerika over te maken ondanks dat wij hier in Europa geen zogn. routingnummer hebben. In Nederland zijn bijv. genoeg bedrijven die een USD rekening (of andere valuta rekening) hebben en daar kan men vanuit het buitenland gewoon bedragen in die valuta op ontvangen. Of dit dan ook voor onze USD rekening bij Revolut geldt durf ik niet te zeggen omdat ik nog geen ervaring heb met het ontvangen van USD op mijn USD rekening van Revolut. Bij mijn weten is het routingnummer juist voor ons van belang als je vanuit Europa geld naar Amerika wilt overmaken.

Als je bij Revolut het scherm van je USD-rekening opent, zie je bij 'Details' een hele beschrijving voor het ontvangen van internationale overschrijvingen (met alle gegevens die de betaler nodig heeft).

Overigens zou ik van te voren uitzoeken of het kamp wel aan electronisch bankieren doet. Zou ook zomaar kunnen dat zij 'cheques' uitschrijven. Dat is in Amerika nog heel gewoon. Daar heeft je zoon niets aan want die kun je tegenwoordig niet meer inwisselen in Nederland. In Amerika omwisselen zal voor hem ook niet mogelijk zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
17 apr 2024, 07:26
Zou ook zomaar kunnen dat zij 'cheques' uitschrijven. Dat is in Amerika nog heel gewoon.
Het ''moderne' Amerika, welkom in 1995 :lol: Mijn hemel, cheques, dat is oud!!

Inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Ik heb overigens wel ooit een bedrag terug ontvangen in USD omdat er per abuis te veel was afgeschreven door het restaurant. Dagje later was dit gecorrigeerd. Maarja dit was wel nav een betaling door mij en terugstorting door het restaurant. USD storten op een rekening is weer iets anders.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door IngridUSA »

Het lijkt me dat die begeleidende organisatie CCUSA toch wel weet wat de (on)mogelijkheden zijn voor het kamp om de vergoedingen over te maken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5025
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

@Coyote Revolut heeft alleen een IBAN en Swift manier van betalingen ontvangen, geen ACH, heb het even nagelezen. Het versturen daar naar toe is voor de gemiddelde Amerikaan te complex en te duur.
En ontvangen op een externe rekening zou ik als ontvanger niet willen. Zullen kleine bedragen zijn, dus relatief hoge kosten.

Een Wise rekening heeft wel ACH, ik heb al diverse ACH overboekingen uit de VS op mijn Wise ontvangen, dus zou het niet ingewikkelder maken.
Sophie!
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2023, 00:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Sophie! »

Ik wilde vooral begrijpen wat Wise of Revolut nu is en hoe het werkt en welke wij het beste kunnen kiezen, dat begrijp ik nu goed dankzij de uitleg van jullie (forumleden). Dus nogmaals dank. Wij hebben besloten om Wise te nemen voor onze zoon omdat het kamp hierop geld kan overmaken, dit is inmiddels ook bevestigd door het kamp zelf.
Door voor WISE te kiezen hebben wij zowel een makkelijke oplossing om zowel de fee te ontvangen en kan onze zoon ook met deze creditcard geld spenderen .. niet teveel natuurlijk :wink: :lol: . En misschien dat wij Revolut wel voor ons zelf gaan aanschaffen…
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5025
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

:thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer