Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Gekke vraag misschien, maar waarom overweeg je om hem als huisbank te nemen? Wat is hun voordeel (of jouw voordeel) tov de ING, ABN AMRO of wat dan ook, wat wel gewoon onder het Nederlandse deposito garantiestelsel valt.

Ik vind het een hoop gedoe, ik gebruik het alleen voor USD betalingen (en recent in Canada) en dan met name om hun hele gunstige wisselkoers. Overigens naar volle tevredenheid. De rest doe ik lekker via de ING. In plaats van met een Litouwse bank moeten gaan communiceren en ik achter mijn geld aan moet mocht het ooit zover komen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Steven88
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mar 2011, 17:19

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Steven88 »

d_vdploeg schreef:
21 sep 2023, 19:30
Gekke vraag misschien, maar waarom overweeg je om hem als huisbank te nemen? Wat is hun voordeel (of jouw voordeel) tov de ING, ABN AMRO of wat dan ook, wat wel gewoon onder het Nederlandse deposito garantiestelsel valt.

Ik vind het een hoop gedoe, ik gebruik het alleen voor USD betalingen (en recent in Canada) en dan met name om hun hele gunstige wisselkoers. Overigens naar volle tevredenheid. De rest doe ik lekker via de ING. In plaats van met een Litouwse bank moeten gaan communiceren en ik achter mijn geld aan moet mocht het ooit zover komen.
Het voordeel is dat deze banken gratis zijn en de kosten van de traditionele banken alsmaar stijgen. Daarbovenop komen de voordelen van de gunstige wisselkoersen.

De nadelen zoals je omschrijft (geen DNB bankgarantie) weegt daar niet tegenop. Voor mij de reden om een neonbank nog niet als huisbank te gebruiken.

Inmiddels ben ik voor N26 gegaan als ‘vakantierekening’ omdat ik dan geen limiet heb aan het omzetten van euro’s naar dollars. Dat was voor mijn huidige reis een extra nadeel geweest omdat we naast de US dollars ook Canadese dollars nodig hadden. Het maanden van te voren nadenken om maandelijks X bedrag handmatig om te zetten vind ik omslachtig. Met N26 kan ik gewoon koersvrij betalen zo vaak ik wil en wanneer ik dat wil. De Duitse IBAN weerhoud mij nog van het vervangen van mijn huisbank door N26. Werkgevers kunnen ivm belastingregels problemen hebben met buitenlandse rekeningen en dan heb je nog de beperkingen aan iDeal betalingen van buitenlandse IBANs.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Steven88 schreef:
23 sep 2023, 18:03
Het maanden van te voren nadenken om maandelijks X bedrag handmatig om te zetten vind ik omslachtig. Met N26 kan ik gewoon koersvrij betalen zo vaak ik wil en wanneer ik dat wil.
Een ieder ervaart het natuurlijk anders maar dit zouden nou geen redenen voor mij zijn. Het van te voren aankopen van USD is gewoon een kwestie van plannen, net zoals je je vakantie ook plant. En wees eerlijk, mocht je een keer al extra geld moeten wisselen waardoor je kosten moet betalen dan loopt dat niet in de papieren natuurlijk. Het is altijd goedkoper dan alles met je NL bankpas danwel NL creditcard te betalen.

Revolut als 'huisbank' nemen zal ik overigens nooit doen. Het is een rekening die ik 'erbij' heb, puur voor de vakanties naar Amerika. En wie weet in de toekomst naar een land waar ze een andere valuta gebruiken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Steven88 schreef:
23 sep 2023, 18:03
Het voordeel is dat deze banken gratis zijn en de kosten van de traditionele banken alsmaar stijgen. Daarbovenop komen de voordelen van de gunstige wisselkoersen.
Ieder natuurlijk zijn ding. Het is natuurlijk de vraag hoe lang het gratis blijft. Dat de kosten van onze ING’s en ABN AMRO’s stijgen is niet voor niets. Ik heb mij verder niet zo diep in Revolut verdiept maar “gratis” bestaat niet. Revolut is nog relatief onbekend bij het grote publiek, als dat gaat veranderen worden ze ook interessant voor criminele activiteiten. Als er dan wat is kan ik achter mijn geld aan in Litouwen of gaan communiceren met een Litouwse bank.

Verder sluit ik mij wel aan bij @Coyote, dat omwisselen is prima te plannen. Voor ons, wij zijn met zijn tweeën en gaan maximaal 2x per jaar naar de VS of een ander land met een andere valuta. Wat dat betreft heb ik hem er inderdaad voor erbij.

Overigens Revolut zonder problemen in Canada gebruikt de afgelopen weken😎
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote Buttes »

Ik heb een vraag over het gebruik van de Revolut kaart in amerika. Teruglezen van dit topic gaf mij niet het gewenste resultaat.

Ik heb een gratis abonnement van Revolut. Mijn rekening is in euro's maar ik heb ook een sub-account op die rekening in dollars. Wanneer ik euro's inwissel voor dollars komen die in het subaccount terecht. Is bij iedereen zo denk ik.

Wanneer ik nu in Amerika betaal met die revolut kaart, hoe weet ik dan van welk account (euro of dollar) het bedrag afgeschreven wordt?
Mijn "creditcard-nummer" is maar 1 nummer.
Kan ik dat ergens selecteren? Gaat dat automatisch?
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door woutervg »

Hij kiest dan inderdaad automatisch voor de dollars
Iseut
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Iseut »

Coyote Buttes schreef:
01 okt 2023, 09:59
hoe weet ik dan van welk account (euro of dollar) het bedrag afgeschreven wordt?
[/quote
woutervg schreef:
01 okt 2023, 14:28
Hij kiest dan inderdaad automatisch voor de dollars
]

Dat klopt niet in alle gevallen helemaal. Het gaat alleen automatisch van de dollarvoorraad af als daar genoeg op staat voor het hele bedrag. Als dat niet het geval is, gaat het van het europotje af (als daar wel voldoende in zit tenminste). Als je een voorkeur voor dollars hebt, dan moet je ervoor zorgen dat dit potje voldoende gevuld is.
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door woutervg »

Uiteraard moet het er wel op staan ja :)
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Carlo1975 »

Ik wil mijn visa bij booking.com veranderen naar de Revolutcard, zodat ik mijn hotelboeking direct kan laten afschrijven. Dien ik dan euro te converteren naar usd in de app?
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote Buttes »

Ik weet het, jullie zijn geen helpdesk van Revolut, maar misschien kan iemand van jullie helpen met een vraag.

Ik boek met mijn Revolut kaart vanuit Nederland een hotel in Amerika en dan wordt de betaling geweigerd. Ik krijg een melding dat de kaart is geblokkeerd.
Ik kan de kaart simpel deblokkeren en de betaling opnieuw uitvoeren, maar ik vraag me af of ik in de app een instelling kan kiezen dat de kaart niet continu geweigerd wordt?

Iets van wereldwijd instelling of zo?
Ik kan het niet vinden.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ONYX666 »

Heb je online betalingen wel aanstaan ? Lokatie kun je ook in de app regelen maar dit zou niet hoeven voor online betalingen. Dit is voor fysieke betalingen
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote Buttes »

Yep, @ONYX666 , dank je voor de input. Online betalingen staan aan.

Er staat genoeg geld op.
Limieten staan goed.
Ik kan binnen Nederland wel gewoon betalen
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Frasi »

@Coyote Buttes Het kan zijn dat het hotel (en/of Booking) alleen een "echte" credit-card accepteert en geen pre-paid.
Kan ik me ook best voorstellen; als jij niet komt opdagen en net daarvoor je Revolut card leegtrekt, kunnen zij niet meer die 1e nacht afboeken. Bij een reguliere CC kan dat wel. Dus ze willen zekerheid dat ze de borg (of 1e nacht) kunnen afboeken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Elendan »

Met mijn N26 kaart boek ik alles, is ook geen echte creditcard. Het is wel uitzonderlijk dat net dat ene hotel deze kaarten niet zou accepteren. Heb je al een ander annuleerbaar hotel geprobeerd? Dan weet je zeker of het aan je kaart ligt.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote Buttes »

Dank allen voor de input.

Ik heb de weigering al bij meerdere hotels gehad. Ook in Las Vegas waar ik meteen moet betalen.

De info die ik heb is dat ik een pushmelding krijg van Revolut dat de kaart is geblokkeerd wegens verdachte activiteiten.
Ik kan deblokkeren en de betaling nogmaals uitvoeren, dan lukt het dus wel.
Ik denk dus dat het aan de kant van Revolut ligt, maar de helpfunctie biedt niet echt hulp.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote Buttes »

Update; Het is me uiteindelijk gelukt.

Wanneer je de gewenste rekening selecteert kun je bij "gegevens" over de rekening kiezen uit lokale betalingen of swift (buitenlands).
Wanneer ik swift kies, lukt het me dus wel.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

@Coyote Buttes Mooi dat het opgelost is! :thumbup:

Wat bedoel je met onderstaande:
Coyote Buttes schreef:
11 nov 2023, 11:30
Wanneer je de gewenste rekening selecteert kun je bij "gegevens" over de rekening kiezen uit lokale betalingen of swift (buitenlands).
Wanneer ik swift kies, lukt het me dus wel.
Waar vind je dit in de Revolut app? En wilde je geld overmaken of online betalen? Daar zit wel verschil in. Dat haalde ik ook niet helemaal uit 'jouw probleem'.

Zelf heb ik vanuit Nederland meerdere online betalingen gedaan in Amerika. Op één na allemaal gelukt maar mijn card werd niet geblokkeerd, enkel de betaling werd geweigerd. Met een echte creditcard lukte het vervolgens wel.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote Buttes »

@Coyote , sorry voor de late reactie.

Ik heb meerdere subrekeningen op Revolut, maar wanneer ik mijn hoofdrekening (EUR) selecteer staan er 4 rondjes op de pagina.
Geld toevoegen - Wisselen - Gegevens - Meer.

Ik selecteer dan gegevens en kom dan op een pagina waar ik kan kiezen uit Lokaal en Swift. Die staan vlak onder mijn saldo.

Ik wilde online betalen in Amerika.
spls
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2024, 19:58
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door spls »

Frasi schreef:
11 nov 2023, 10:06
@Coyote Buttes Het kan zijn dat het hotel (en/of Booking) alleen een "echte" credit-card accepteert en geen pre-paid.
Kan ik me ook best voorstellen; als jij niet komt opdagen en net daarvoor je Revolut card leegtrekt, kunnen zij niet meer die 1e nacht afboeken. Bij een reguliere CC kan dat wel. Dus ze willen zekerheid dat ze de borg (of 1e nacht) kunnen afboeken.
Een beetje late reactie, maar mij is het deze week gelukt om twee hotelboekingen via de Revolut (eenmalige) kaart te doen, waarvoor een precharge via een CC vereist was. Ik zal ter plekke wel een reguliere CC gebruiken als ik ga inchecken.

Bij een derde hotel in Las Vegas kreeg ik vrijwel direct een mail dat de precharge mislukt was en ik een andere CC diende op te geven.
Alleen jammer dat de CC in juni verloopt en we pas in juli gaan en daarom ook geweigerd werd. Gelijk maar een nieuwe CC aangevraagd bij de bank.
2009: Rondrit Florida
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
cvr
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door cvr »

Heb dit al eerder hier geschreven, een jaar of 2 terug meen ik. Ik gebruik Revolut al jaren voor onze US-reizen, ik heb geen betaalde versie genomen en gebruik enkel de gratis versie. Het is bekend dat bijvoorbeeld hotels en benzinepompen de kaart nog wel eens willen weigeren of zelfs "fraude" aangeven. Hoewel Revolut een Visa-card is (en in het verleden MC) levert prepaid blijkbaar toch problemen op. Ik boek al jaren alle hotels met een andere (MC) creditcard, ook bij annulering of gedoe is dat makkelijker is de ervaring.

Hoe gebruik ik de Revolut card dan wel? In de maanden voorafgaand aan een US-vakantie stort ik Euro's op de kaart en zet die om naar US dollars. Dat mag tot $1000 per maand gratis. Er zitten wat mogelijkheden in de app om de wisseling pas op een bepaald koers moment te laten plaats vinden maar gezien de matige schommelingen van de US dollar is dat over het algemeen peanuts imho. Eenmaal in de US gebruik ik de kaart vervolgens voor letterlijk elke betaling en dat gaat, uitgezonderd een enkele benzinepomp, altijd goed. Het bevalt ons super om als het ware vooraf voor de vakantie te sparen zodat je niet achteraf van die fijne onverwachte (digitale) creditcard- of bankafschriften krijgt. Dollars die na de vakantie nog op de kaart staan laat ik mooi staan voor de volgende US vakantie. Mijn vrouw heeft ook een Revolut card zodat we $1000 extra per maand gratis kunnen wisselen mocht dat nodig zijn plus we kunnen elkaar makkelijk "geld sturen".

Het gebruik van Apple Pay heeft de Revolut card nog makkelijker gemaakt dus ik ben nog steeds fan :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer