Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door chippie777 »

Ik kreeg uiteindelijk de mededeling dat mijn nieuwe id geaccepteerd was. Ik krijg ook geen meldingen meer dat ik een nieuw id moet opsturen. Ik heb nu deze card voor het tweede jaar, ik vraag mijzelf wel af of het nuttig is deze aan te houden. Ik heb al twee Credit Cards en gewone bankkaarten zie op het moment het voordeel van de Revolut Card niet. Maar goed hij is gratis en last heb ik er ook niet van.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door sanook »

Hier dezelfde situatie, heb al 3 cc's en toch nog een Revolut genomen. Niet echt noodzakelijk, maar voordeel is dat je, zonder opslag, je tegoed om kunt zetten in dollars en er zo je hotels/eten mee kunt betalen. En omdat het niet alleen voor dollars is maar ook voor andere valuta kun je dit ook gebruiken als je naar andere landen gaat. Nadeel hiervan zou kunnen zijn dat je het geld er vooraf op moet zetten, dus geen echte credit card maar meer debit card. Als hij niet gratis was zou ik hem niet genomen hebben.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Het moet echt niet gekker worden alleen vandaag een email, via de app een push melding en een sms tekstbericht ppfffff
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Marielleh »

Iemand al succesvol nieuw id geupload zonder BSN?
Ik krijg een melding dat de foto niet goed genoeg is. Foto is prima, ik heb alleen m'n duim op m'n BSN en dat ga ik ze ook niet geven. Als ik de vraag stel over de chat krijg ik het antwoord dat ze "unfortunately cannot accept the document with any info covered". Ik ben bang dat ik mijn juist aangevraagde Revolut kaart dus niet kan gaan gebruiken.......

Heb dit issue trouwens eerder ook met Air BNB gehad, dat er acco's waren die perse een id met bsn wilden zien. Altijd geweigerd en sinds vorig jaar ofzo mag het daar ook niet meer gevraagd worden. Sterker nog, bij het uploaden van je id krijg je daar volgens mij nu zelfs een melding dat je je bns moet afdekken.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door KW1984 »

Die informatie hebben ze juist nodig om je te kunnen identificeren, zijn ze toe verplicht ihkv Wwft (achtige) regelgeving. Banken zijn zelfs wettelijk verplicht om je BSN op te vragen, in ieder geval in NL (en waarschijnlijk ook in UK). Aan jou om te beoordelen (of toetsen) of je ze de informatie toevertrouwd. Je kunt hun Privacy Policy lezen, wellicht helpt dat enigzins?

Ik heb het wel gedaan en vertrouw (wellicht naïef) erop dat ze daar zorgvuldig mee omgaan.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Marielleh »

Kreeg een mail van Revolut:

"Hi Mariëlle,
You're probably Reesly sick of hearing about Brexit by now. We understand. It's all very Merkely and confusing.

We're sorry to Boris you with more Brexit stuff, but please don't send this email to your Juncker folder. We have an important message you May want to hear.

For now, all our politicians have stopped having a Barnier about what deal to sign. This is good news. It means that you'll stay as part of our UK entity for the foreseeable future, and that you don’t need to do anything on your side for now. There's a Chancellor this will change in the future, but we will keep you up to date as developments continue.

We suggest that you celebrate by using your Revolut card to go out and buy a sweet treat. Maybe a strawberry Macron."


Inderdaad ben ik "sick and tired" van de Brexit maar met het uitstel hiervan is het issue met het ID blijkbaar ook niet meer zo acuut. Wij gaan de kaart in de meivakantie in Duitsland uitproberen en hopen 'm van de zomer dan toch nog te kunnen gebruiken in de VS.....
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door sanook »

Tijdens onze laatste trip voor het eerst echt gebruik van de Revolut kaart en ben daar zeer tevreden over. Wordt inderdaad niet overal geaccepteerd, bv niet bij sommige supermarkten of bij parkeren op straat, maar voor bv betalen van hotels en dat soort (grotere) uitgaven is dit een stuk voordeliger dan een gebruikelijke creditcard waar je al gauw 2,25% commissie betaalt.
App is zeer gemakkelijk in gebruik, als je een betaling wilt doen en blijkt dat je instellingen voor dat soort betaling niet ok zijn dan zie je de poging toch terug in de app incl reden dat het niet gelukt is, zodat je dit zo nodig aan kunt passen. En ideaal dat je hem 'on the fly' kunt veranderen in valutasoort. En opwaarderen gaat ook zeer eenvoudig en direct.
Mocht je een aanbieding tegenkomen dat je de kaart gratis kunt aanvragen dan zou ik het zeker doen !
mlbvinnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2013, 14:48

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door mlbvinnie »

Mooi om te horen dat Revolut voor de US bevalt. Ik heb sinds 2 maand ook een kaart en in Sicilie maar uitgeprobeerd. Vooral het aanpassen van de veiligheidsinstellingen zijn handig: geen magneetstrip, wel nodig zet het tijdelijk aan). Tanken helaas niet geprobeerd, gebruikte daar mijn andere cc voor. Las dat tanken en prepaid kaarts niet altijd goed gaan.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

ook in NYC goede ervaringen met de Revolut , idem in Canada in 2018. In 2020 gaat ie weer mee naar Canada :-). Ideaal.. Ik spaar van te voren dollars op de kaart (zeker als de koers goed is) en kan ik daar lekker goedkoop weer uitgeven.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door dennis118 »

Heb de kaart ook al jaren en zeer tevreden. Scheelt echt een hoop geld (geen transactiekosten en betalen via de dagkoers) het tanken bij tankstations werkt wel, alleen moet je dan even naar binnen lopen. Aan de pomp, werkt het soms niet. Wij lopen dus standaard naar binnen.

Tegenwoordig kan je als nederlander alleen nog maar kiezen voor een visa of maestro versie. Visa nemen dus, aangezien maestro niet overal geaccepteerd wordt.

Mocht iemand de kaart willen aanvragen, omdat ik hem al een aantal jaar gebruik, heb ik een link voor het gratis aanvragen van de kaart. Mocht iemand die willen gebruiken, meld het dan ff of stuur me een pb.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door vinceG »

dennis118 schreef:
24 jun 2019, 20:51

Tegenwoordig kan je als nederlander alleen nog maar kiezen voor een visa of maestro versie. Visa nemen dus, aangezien maestro niet overal geaccepteerd wordt.
Ik ben Nederlander en ik kan kiezen uit een mastercard, visacard of maestro. Dus het heeft niets te maken met nationaliteit.
Misschien wel omdat ik de metal versie heb en een klein bedrag per maand betaal voor deze kaart.

Ik ben al heel lang een tevreden gebruiker van deze kaart. Vooral als je veel naar landen gaat met verschillende valuta's is deze fantastisch.
Ook de verzekeringen die bij de betaalde versie zitten zijn erg goed en ze doen niet moeilijk! Heb zelfs al een keer geld uitgekeerd gekregen bij vertraging van het vliegtuig vanwege weersomstandigheden.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door dennis118 »

vinceG schreef:
30 jun 2019, 19:55
dennis118 schreef:
24 jun 2019, 20:51

Tegenwoordig kan je als nederlander alleen nog maar kiezen voor een visa of maestro versie. Visa nemen dus, aangezien maestro niet overal geaccepteerd wordt.
Ik ben Nederlander en ik kan kiezen uit een mastercard, visacard of maestro. Dus het heeft niets te maken met nationaliteit.
Misschien wel omdat ik de metal versie heb en een klein bedrag per maand betaal voor deze kaart.

Ik ben al heel lang een tevreden gebruiker van deze kaart. Vooral als je veel naar landen gaat met verschillende valuta's is deze fantastisch.
Ook de verzekeringen die bij de betaalde versie zitten zijn erg goed en ze doen niet moeilijk! Heb zelfs al een keer geld uitgekeerd gekregen bij vertraging van het vliegtuig vanwege weersomstandigheden.
Zoals je zelf al zegt, komt dit omdat je de metal versie hebt ( waar je ook voor moet betalen. Dan heb je inderdaad nog wel de keuze uit oa mastercard. Als je de gratis versie van revolut hebt, heb je als Nederlander geen mogelijkheid om mastercard te kiezen.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Ik lees dat de Revolut (nog) niet overal wordt geaccepteerd is dit met de TrasferWise kaart wel het geval?

Mijn Revolut is een Visa en TransferWise een Mastercard.

De TansferWise heb ik gebrukt om de villa mee te betalen maar wil eigenlijk
1 kaart meenemen en de Creditcard als back uo.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door sanook »

Ik denk (maar weet dat niet zeker) dat acceptatie van beide gelijk zal zijn. Gaat niet om het feit of het MasterCard of Visa is maar om het feit dat het een debit card is (en geen credit card) die op sommige plaatsen niet geaccepteerd wordt.
Als je een Revolut/Transferwise als backup card zou gebruiken dan zou je (bv bij autohuur) nog in de problemen kunnen komen als je main card geblokkeerd is.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Transferwise MasterCard werkt overal behalve bij zo'n 50% van de benzinepompen, waarschijnlijk de oudere pompen, geen US zip code enz. Vreemde is dat Maestro met pin dan altijd wel werkt.
Voor autohuur, hotels enz kun je er niet mee boeken maar wel postpaid bij inleveren mee betalen.

Ik gebruik mn cc alleen nog daarvoor en voor vliegtickets.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Dank voor jullie reactie`s :D

Revolut app gekoppeld aan Internet geeft direct een push melding als de kaart gebruikt wordt.

Doet de TransferWise kaart dit ook bij gebruik?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Yep zelfde, push notificaties met de app en ook e-mail.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Top dan gaat deze kaart mee, dank u. :D
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Als ik betaal met Revolut kaart en daarna op de bon het fooi bedrag zet komt dit dan goed?

In een ander draadje zijn 2 verhalen:
Is niet mogelijk Debitcard.
Wel mogelijk wordt alleen later verwerkt kan `week duren of langer.

Ik dacht dat het niet mogelijk was dus de fooi contant.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Met Mastercard debitcard (Transferwise in mijn geval) werkt dat gewoon. Fooi op bonnetje erbij, handtekening erop, foto maken en klaar. Ik zie de betaling dan een dag of 2 pending staan zonder fooi, als ie completed is zit fooi erbij. Ik vraag meestal om de fooi gelijk inclusief te doen maar dat wil niet iedereen doen ivm andere tax over fooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer