Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5026
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Maar de koers van Revolut is minder gunstig @ClaireVHaut ;)
Voor grotere bedragen is Wise goedkoper.
Voor de meeste vakantiegangers is Revolut net iets goedkoper als je gebruik kunt maken van de dagen zonder kosten voor het omwisselen.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door sep »

O dat kan, dat ze iets rekenen voor omwisselen. Maar het is echt marginaal, hun koers is heel gunstig. Ik zet er aan het begin van de vakantie een flink bedrag op en daardoor heb ik goed overzicht over de uitgaven. Ook in landen waar gewoon de euro gebruikt wordt vind ik hem heel handig. Ze zullen allebei zo wel hun voordelen hebben inderdaad.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Wij gebruiken Revolut, maar dat vraagt wel wat meer planning want je zit inderdaad met maximum bedragen die je mag wisselen per 30 dagen. Bij het standaard plan is dat 1000 euro. Daar zit je best snel aan als je bijvoorbeeld met 2 personen drie weken gaat.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 07 apr 2024, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
JayB
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2024, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door JayB »

Hi, ik heb even een vraag over de prepaid card van Revolut. We gaan over 3 weken naar Californië en ik heb even een Revolut rekening geopend nav alle berichten op dit forum. Wat ik alleen even niet terug kan vinden (in zowel de Revolut app als in dit forum): moet je de fysieke Revolut kaart ook op buiten Europa zetten zoals je NLse bankpas of is de pas al ready to go?

Alvast bedankt voor een reactie!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Nee op buiten Europa zetten hoeft niet, maar je moet wel via de app een dollar rekening openen en er dollars opzetten. Ook moet je pas geactiveerd zijn en mijn advies zou zijn om dat in Nederland (of België als je Belg bent) te doen. Je kunt er ook euro’s opzetten. Dus effe dat boodschapje afrekenen bij de supermarkt met de Revolut.

Overigens, toen ik dat moest doen in juni 2022 voor mijn pas werkte dat niet bij een bekende landelijke lichtblauwe supermarktketen :wink: Die gebruikt maestro en dat werkte niet. Wellicht nu wel. Maar houdt daar rekening mee.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
JayB
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2024, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door JayB »

Nee buiten Europa zetten hoeft niet, maar je moet wel via de app een dollar rekening openen en er dollars opzetten. Ook moet je pas geactiveerd zijn en mijn advies zou zijn om dat in Nederland te doen. Je kunt er ook euro’s opzetten. Dus effe dat boodschapje afrekenen bij de supermarkt met de Revolut
.

Dankjewel, dollar rekening heb ik geopened. Wacht nu nog op mijn fysieke pas en dan ik eens een boodschap afrekenen :)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14322
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
05 apr 2024, 16:42
Wordt google pay en apple pay breed geaccepteerd in de VS inmiddels?
Mijn ervaring is dat Apple Pay (geen ervaring met Google Pay) voor Revolut op de meeste plekken goed geaccepteerd wordt. Slechts een enkele keer moet ik de fysieke pas tevoorschijn halen, de andere keren kan de betaling met mijn Apple Watch. Ik heb dus de fysieke pas ook altijd bij de hand. Vooral bij restaurants ('s avonds) wil het nog wel eens voorkomen dat ik de fysieke (Revolut) pas meegeef. Op het moment dat zij de betaling autoriseren, krijg ik direct een melding op mijn Apple Watch en iPhone (je moet dan wel toegang tot internet hebben). Altijd handig ter controle. Verder gebruik ik een fysieke NL bankpas/creditcard vooral bij tankstations om direct aan de pomp zelf af te rekenen. Wil dit jaar toch eens vaker proberen of het ook met Revolut gaat lukken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14322
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

JayB schreef:
05 apr 2024, 18:30
Dankjewel, dollar rekening heb ik geopened. Wacht nu nog op mijn fysieke pas en dan ik eens een boodschap afrekenen :)
Wellicht ten overvloede, maar als je betalingen in Amerika in USD wilt afrekenen moet er wel voldoende saldo op je USD rekening staan, anders wordt het van je EUR rekening afgerekend. Maar misschien had je dat al door. :wink: Je hoeft verder niets in te stellen om in Amerika te betalen. Gewoon zorgen voor voldoende USD op je USD rekening. Reken je in Europa af dan gaat dat automatisch van je EUR rekening. Ook hier moet dan natuurlijk voldoende saldo op staan.

Je kunt al boodschappen afrekenen met je telefoon/horloge als je bijv. Apple Pay hebt. Daarmee is je fysieke pas overigens nog niet geactiveerd.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door woutervg »

Coyote schreef:
06 apr 2024, 07:48
(geen ervaring met Google Pay)
Hier wel ervaring met Google Pay, het wordt overal geaccepteerd waar Apple Pay ook geaccepteerd wordt. De enige plekken waar ik mijn fysieke pas nog gebruik is in restaurants, waar je je pas afgeeft.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
06 apr 2024, 07:48
Verder gebruik ik een fysieke NL bankpas/creditcard vooral bij tankstations om direct aan de pomp zelf af te rekenen. Wil dit jaar toch eens vaker proberen of het ook met Revolut gaat lukken.
Wij gaan dat aankomende juni en augustus ook weer proberen. Mijn ervaring is dat dit in de VS meestal niet werkt. Nederlandse CC en Nederlandse pinpas werkt gek genoeg ook niet altijd aan de automaat bij de pomp en ik heb natuurlijk ook niet voor niks dollars erop gezet :wink: Meestal dus toch effe naar binnen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14322
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Vorig jaar zomer (afgelopen herfst had ik een Tesla :wink: ) nergens problemen gehad om mijn NL pinpas of creditcard aan de pomp te gebruiken. Ik heb toen mijn Revolut niet eens geprobeerd omdat die in het verleden toch niet werkte.

Bij voorkeur loop ik niet naar binnen alvorens ik kan tanken. Maar goed, heel af en toe kan het niet anders. Overigens ben ik in Amerika ook redelijk merkentrouw qua tankstations. Zo vermijd ik Valero altijd omdat ik daar regelmatig tegen problemen aanliep in het verleden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7945
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Pete.Z »

Zelfde ervaring hier, afgelopen oktober eigenlijk voor het eerst overal aan de pomp kunnen afrekenen met Amex zonder naar binnen te hoeven.
Revolut nergens gebruikt eigenlijk.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

harryh schreef:
05 apr 2024, 16:58
Maar de koers van Revolut is minder gunstig @ClaireVHaut ;)
Voor grotere bedragen is Wise goedkoper.
Voor de meeste vakantiegangers is Revolut net iets goedkoper als je gebruik kunt maken van de dagen zonder kosten voor het omwisselen.
die koersen verschillen nauwelijks van elkaar, Wise gebruik Middenkoers en Revolut vergelijkbaar door de fees ontloopt het elkaar niet zo gek veel zo rond die 1000 die max gratis kan wisselen bij Revolut.

1000 euro omwisselen naar USD
Wise : 1080,30 (ze wisselen feitelijk maar 994,43 om omdat ze de fee die ze toepassen eerst van je te wisselen bedrag afhalen).
Revolut 1084,11 (geen fees, maar bij gratis plan is dat wel je maandelijkse gratis max). Het is geen wereldschokkend verschil overigens

Ik kien het altijd uit. Ik stort iedere maand een deel van mijn vakantie budget en altijd doordeweeks en kom niet boven de max uit, dan heb ik meer dan via wise. Je betaalt iedere keer die fee. En de gemiddelde gebruiker wisselt geen 10.000 euro ga ik even vanuit, dan scheelt het ong 60 euro dat je bij Wise meer krijgt (bij het gratis plan van Revolut met die extra fee omdat je boven de 1000 wisselt) .

We hebben het hier over iets wat je voornamelijk gebruikt tijdens je vakantie en niet als dagelijkse bank, dan is revolut de goedkoopste optie.

Sowieso ben je (zo goed als) altijd goedkoper uit met Revolut en Wise t.o.v. je normale bank. Ik heb er laatst een hele lijst van bij elkaar geraapt om al die tarieven eens te bekijken, in het kader van "ben je wel zo goedkoop uit met je Wise, N26 , Revolut ) en antwoord was ja ;) Banken verdienen goud aan ons toerist , al die wisselkoersopslagen, ongunstige koersen en betalen voor het betalen met je kaart.. Bizar eigenlijk.

Afbeelding
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

Afgelopen jaar in Canada en VS 0 problemen gehad met revolut, ik heb ook Apple Pay gebruikt , ook bij het tanken en dat ging 99 van de 100 x goed.

Zelfs in Thailand werkte het ;) (en op Bali ook overigens ;) ).

We gaan in Mei naar NYC dan gaat ook Revolut mee als primair betaalmiddel, ik heb daar 0 zorgen over.

Sowieso hebben de meesten van ons toch ook nog een back up creditcard mee ? Die pinpas komt bij mij niet tevoorschijn in de VS
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door woutervg »

Ik heb ook nog nooit een probleem gehad met mijn Visa van Revolut.
Vind het ook veel prettiger werken dan mijn”normale” bank doordat je iedere transactie direct terugziet in de app en hier ook direct een push melding van krijgt.
Omwisselen doe ik ook door het jaar heen, zodat ik altijd binnen de 1000 euro gratis omwisselen per maand blijf. Voordeel is ook dat je kunt wisselen wanneer de koers gunstig is. Wanneer de dollarkoers dan zakt vlak voor je vakantie, heb je hier geen last van.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

ClaireVHaut schreef:
10 apr 2024, 13:42
Sowieso hebben de meesten van ons toch ook nog een back up creditcard mee ?
Zeker, autohuur gaat in ieder geval nog met je ''gewone'' credit card. Prepaid credit cards worden doorgaans niet geaccepteerd. Altijd meerdere betaalmiddelen bij. Zeker 2 credit cards voor autohuur en hotels. (Er is er ooit eentje geskimd). En dus revolut waar wij alle betalingen in de VS

Verder sluit ik mij volledig aan bij je betoog over Revolut.

Ik houd er gewoon rekening mee met het storten van dollars voor de vakantie. Zodat ik altijd binnen de 1000 euro blijf.

@harryh Volgens mij was jij diegene die ooit aangaf dat geld wat je van te voren op een CC stort (als extra bestedingsruimte) dat dit niet verzekerd is mocht er wat met de kaart gebeuren, geskimd bijvoorbeeld en betalingen mee gedaan. iets wat bij een Credit card normaliter wel verzekerd is mits je er geen geld van te voren opstort. Als dit voor Revolut/wise ook geld dan is dit wel iets om rekening mee te houden.

@woutervg Die transacties direct terugzien in de app en er een pushbericht van ontvangen dat kan ik bijvoorbeeld bij ING en ICS ook hoor, daar is revolut niet uniek in. Wel handig overigens.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 309
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

ClaireVHaut schreef:
10 apr 2024, 13:39

Sowieso ben je (zo goed als) altijd goedkoper uit met Revolut en Wise t.o.v. je normale bank. Ik heb er laatst een hele lijst van bij elkaar geraapt om al die tarieven eens te bekijken, in het kader van "ben je wel zo goedkoop uit met je Wise, N26 , Revolut ) en antwoord was ja ;) Banken verdienen goud aan ons toerist , al die wisselkoersopslagen, ongunstige koersen en betalen voor het betalen met je kaart.. Bizar eigenlijk.
Heb je ook wel eens gekeken bij Openbank?

Werkt volop in Amerika met de Travel Plus en gratis betalen in vreemde valuta en met de Mastercard wisselkoers,
elke dag inclusief in het weekend en ook nog wat verzekeringen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5026
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

d_vdploeg schreef:
10 apr 2024, 14:12
@harryh Volgens mij was jij diegene die ooit aangaf dat geld wat je van te voren op een CC stort (als extra bestedingsruimte) dat dit niet verzekerd is mocht er wat met de kaart gebeuren, geskimd bijvoorbeeld en betalingen mee gedaan. iets wat bij een Credit card normaliter wel verzekerd is mits je er geen geld van te voren opstort. Als dit voor Revolut/wise ook geld dan is dit wel iets om rekening mee te houden.
Niet helemaal. Geld op je account is al een aantal jaar tot 100k gedekt sinds ze als bank zijn aangesloten bij het garantiestelsel.
Maar wat ik met mijn reactie destijds bedoelde was dat er bij de meeste CCs een aankoopverzekering zit. Die dekt het eea, bijvoorbeeld faillissement.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

habbekuk schreef:
10 apr 2024, 14:25

Heb je ook wel eens gekeken bij Openbank?

Werkt volop in Amerika met de Travel Plus en gratis betalen in vreemde valuta en met de Mastercard wisselkoers,
elke dag inclusief in het weekend en ook nog wat verzekeringen.
Nee, ik vind, voorlopig, Revolut genoeg passend bij mijn manier van reizen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door woutervg »

d_vdploeg schreef:
10 apr 2024, 14:12
@woutervg Die transacties direct terugzien in de app en er een pushbericht van ontvangen dat kan ik bijvoorbeeld bij ING en ICS ook hoor, daar is revolut niet uniek in. Wel handig overigens.
Zeker, dat kan bij ABN ook, maar buiten Europa is dit met een pin betaling niet zo instant als met Revolut. Misschien heeft dit met Maestro te maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer