Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

@Elisa

Het is een volle maand vanaf de datum dat je euro's omzet in een andere valuta. In mijn voorbeeld heb ik op 3 augustus euro's op mijn account gezet en er USD van gekocht. Op dat moment gaat de teller lopen en kun je op 3 september opnieuw omwisselen, mits je uiteraard je volledige 1000 euro wisselen hebt opgebruikt of 200 euro aan opname bij een ATM. Na een maand gaan de tellers sowieso weer op 0.

Het kan dus handig zijn om alvast vooruit te storten dichtbij de datum dat je nieuwe maand in gaat en weer vlak nadat je nieuwe maand is ingegaan. Afhankelijk van wat je nodig hebt natuurlijk.

Eigenlijk loont het altijd omdat de meeste creditcard maatschappijen een koersopslag hanteren van 2 of 2,5%. Als je boven de 1000 euro komt, kun je nog steeds bijstorten, dit kost je dan 0,5% aan opslag per keer als je het standard plan gebruikt. Nog steeds goedkoper dan de 2 of 2,5% van de ICS. Scheelt toch 2% op al je uitgaven.
Let ook op dat je in het weekend ook een opslag betaald dus het loont ook om het over het weekend te tillen.

De valuta die je noemt ondersteund Revolut inderdaad op dit moment niet, dat betekent dat je het niet kunt omwisselen. Je zal er ongetwijfeld mee kunnen betalen, maar welke koers ze dan hanteren en of ze een opslag rekenen durf ik niet te zeggen. Zoals @Coyote aangeeft gebruik ik hem alleen op vakantie in de VS (en in september in Canada :wink: )
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door girliecathy »

ik ben in de app bezig om de instellingen te wijzigen en kan Swipe-betalingen niet aanzetten ?
Zal dit een probleem op gaan leveren ? Of dit een systeem wat niet meer bestaat ?
Contactloze betalingen kan ik wel aanzetten.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Het zou wel moeten kunnen, bij mij staat 'Swipe-betalingen' aan (en kan ik het met het schuifje uitzetten).

'Contactloze betalingen' en 'Opnemen bij geldautomaat' staan ook aan.

Overigens wordt geadviseerd het niet aan te zetten. Een kaart kan dan gekloond worden. Ik zit even te denken maar volgens mij heb ik maar één keer de kaart moeten swipen bij een betaling in Amerika. Rest ging via chip (hetzij contactloos, hetzij door pas in paslezer te steken). Bovendien betaal ik via AppleWatch waar mogelijk.

Ik heb de VISA kaart.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door asv60 »

Volgens mij wordt swipen nog gebruikt in restaurants waar je je kaart afgeeft om te betalen. Zelf vind ik het nooit zo fijn om mijn kaart af te geven.
Ik zie bij mij in de app nog steeds de mogelijkheid op swipen aan of uit te zetten.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door girliecathy »

Ik kan wel online transacties, opname bij geldautomaten en contactloze betalingen aanzetten.
Locatie gebaseerde beveiliging en swipe betaling niet.
Eigenlijk kan ik mij niet herinneren wanneer ik het laatst ergens betaald heb met swipen volgens mij is dat in Nederland helemaal afgeschaft.
Ik heb hoop dat het misschien wel kan als ik de kaart geactiveerd heb.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

@girliecathy Ah, je meldt nu dat je de kaart nog niet geactiveerd hebt. Daar zou het best aan kunnen liggen. Je stelt het in op je fysieke kaart. Heb je de kaart nog niet in je bezit? Anders een keer gebruiken hier in Nederland en kijken of het dan wel kan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door girliecathy »

Ik heb mijn kaart vandaag geactiveerd en nu kan ik wel swipe betalingen aanzetten :thumbup:
dvidur
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2012, 21:40

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door dvidur »

Hallo Revolut gebruikers,

Ik zit er ook over te denken om een revolut kaart aan te vragen, naast mijn ING(MC) en Rabo(VISA) card.
Voornamelijk omdat we eerder problemen hebben gehad met het gebruik van een ATM in de USA, en omdat
de NL banken (zowel bij gebruik van debit als credit card) Belachelijke kosten rekenen bij gebruik van ATMs.

(Soms kan je (kon je) bij Wallmart met je nl debit card betalen, en extra cash pinnen, maar dat werkte vorig
jaar niet (meer)

Ik zie hier goede ervaringen maar wel limiten aan het (bij) storten van USD en het gebruik van een ATM in de USA/Canada.
Kan die limieten niet (goed) op de revolut site vinden, dus daarom mijn vraag (vragen)

-Hoeveel kan ik (kostenloos?) pinnen bij een ATM in de USA/Canade per maand of per week?
-Hoeveel kan ik bijstorten (in EUR) en vervolgens converteren naar USD / CAD per maand?
-geldt dit bij het Free plan van Revolut ??

Thanks, Rudi
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

@dvidur Het staat anders duidelijk op de site van Revolut aangegeven, zie hier.

Om het je makkelijk te maken:
Opname bij geldautomaat
Kosteloze geldopname tot 5 opnames bij geldautomaat of € 200 per lopende maand (wat het eerst komt), daarna wordt een toeslag in rekening gebracht. Die toeslag bedraagt 2% van de opname, met een minimumtoeslag van € 1 per opname.
Geldwisseltransacties
Wanneer je geld wisselt met behulp van Revolut, gebruiken we eenvoudige en transparante tarieven:

- je krijgt de echte wisselkoers;
- we voegen een klein, transparant bedrag aan wisselkosten toe (indien van toepassing); en
- je ziet de totale kosten, zonder verborgen toeslagen of verrassingen.

Deze tarieven zijn van toepassing op geldwisseltransacties in valuta. We hebben het hieronder in meer detail uitgelegd.

Het enige moment waarop je meer betaalt dan dit , is als je de fair use wissellimiet van je plan overschrijdt. Als dit gebeurt, worden je kosten in rekening gebracht voor elke fair use valutawissel boven de limiet. Met al onze plannen kun je ten minste € 1.000 per maand wisselen zonder fair use wisselkosten. Daarna geldt echter een fair use wisselkost van 1% voor het Standard-plan en 0,5% voor het Plus-plan. Je vermijdt dit volledig door te upgraden naar het Premium- of Metal-plan (als je dat nog niet hebt gedaan), waarvoor geen limiet geldt voor fair use wisselkosten.

In alle gevallen zie je de wisselkoers en eventuele kosten (indien van toepassing) afzonderlijk in de app, samen met de totale kosten, voordat je een wisseltransactie doet. Je kunt een kijkje nemen, het vergelijken met onze concurrenten en beslissen of de totale prijs je al dan niet bevalt. Wij denken dat je het zult waarderen.

Wisselen van valuta
Wanneer je een geldwisseltransactie doet met behulp van Revolut, gebruiken we onze eenvoudige en transparante prijsformule van koers + toeslag (indien van toepassing) = totale kosten.

We gebruiken de echte wisselkoers voor geldwisseltransacties. Het “echte” tarief kan verschillende dingen betekenen voor verschillende mensen (en kan verschillende namen krijgen, zoals het “interbancaire” tarief). Maar de waarheid is dat valuta’s door veel verschillende spelers op veel verschillende markten worden gewisseld en er is niet één koers die ze allemaal beheert. Hier bij Revolut betekent de echte wisselkoers de koop- en verkoopkoersen die we hebben bepaald op basis van de wisselkoersmarktgegevensfeeds die we consumeren uit een reeks verschillende onafhankelijke bronnen. Dit is een variabele wisselkoers, (wat betekent dat hij voortdurend verandert). Je zult het vast wel weten te waarderen.

De kosten die we in rekening brengen (indien van toepassing) zijn eenmalige kosten voor het omrekenen van valuta. Dit zijn variabele kosten, wat betekent dat ze veranderen afhankelijk van de parameters van je wisseltransactie (zoals wat je wisselt en wanneer). Je kunt in de app zien wat deze kosten zijn en hoe ze zijn samengesteld. Het dekt de volgende zaken:

- Een ongebruikelijke valuta wisselen. Dit dekt de kosten en risico’s voor ons van transacties in minder gangbare of beperkte valuta’s.
Wisselen wanneer de markt gesloten is. Dit dekt de onzekerheid van het wisselen terwijl de markt gesloten is (daarom kunnen onze kosten tijdens kantooruren lager zijn).

Je kunt ook de valutacalculators op onze website gebruiken om te zien welke wisselkoerskosten van toepassing zijn als je de volgende dingen doet:

- een overschrijving maken (in een ondersteunde valuta),
- een kaartbetaling doen (waarbij een valuta gewisseld wordt in een ondersteunde of niet-ondersteunde valuta), of
- een valutawissel uitvoeren (in een ondersteunde valuta) in de app.
De toepasselijke kosten voor de valutawissel omvatten alle toepasselijke kosten voor het omwisselen van een ongebruikelijke valuta of voor conversies wanneer de markt gesloten is.
Bron: Revolut
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
els70
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door els70 »

Hoe plaatsen jullie geld op de Revolut card. Ik heb 2 gewone kredietkaarten en bracht steeds geld over naar de Revolut kaart vermits de koers goedkoper is.
Maar dit lukt niet meer, de bankinstellingen [ Beobank en Argenta] van mijn 2 kredietkaarten blokkeren de overdracht steeds. Met een overschrijving lukt het nog wel, nadeel is dit duurt bijna 5 dagen en is veel te lang.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door asv60 »

Ik klik op "geld toevoegen" in de app en dan kan dat via Ideal.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Ik boek gewoon rechtstreeks over via een SEPA betaling van mijn NL rekening (in dit geval ABNAMRO). De overschrijving wordt dmv instant payments uitgevoerd en staat direct op mijn Revolut rekening.

Om USD te kopen koop ik vervolgens via de app van Revolut USD aan.

Overigens 'zet' je geen geld op de Revolut card. Je zet geld op je betaalrekening bij Revolut waarna je met je Revolut card kunt betalen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SJ95
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 apr 2023, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door SJ95 »

ABN heeft een nieuwe prepaid creditcard gelanceerd voor klanten. ICS GO card. Kosten eenmalig €65 voor 3 jaar.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Dan is revolut interessanter qua koers.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

En die van ICS biedt verzekering net als een cc, maar blijft een debitkaart, dus je kunt er geen auto mee huren bijvoorbeeld.

Voor mij blijft de combi echte CC en een Revolut/Wise debit kaart de beste. Reserveren met CC en alles betalen met debitkaart scheelt toch zo'n 2%.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

@harryh maar betalingen in vreemde valuta kost bij ING bijv. toch ook geld ? 2% meen ik aan koersopslag.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

@ClaireVHaut jazeker, vandaar mijn oplossing: Niet betalen met je CC, alleen daar waar nodig er mee reserveren, zoals autohuur, betaal later kiezen en bij het inleveren met Wise of Revolut betalen, dan spaar je die koersopslag. Voor het storten naar Wise of Revolut gebruik je Ideal in Euro, geen verdere opslag. Wel rekenen zij iets van 0,5-0,6% kosten, maar da's een stuk lager dan ING of ICS, en hanteren ze een betere koers. Scheelt mij netto zo'n 2% tov ICS ABN Amro Visa CC betalingen.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

@harryh ik dacht even dat je bedoelde datje met je standaard pinpas alles betaalde. Ik wissel altijd euro's om naar CAD of USD . Ik zet eerst euro op mijn revolut, dat is kostenloos, en dat wissel ik weer om (niet in het weekend, dan heb je kosten) naar CAD/USD, kost me niets.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door marcie216 »

Wij gaan over een maandje ook naar Amerika en hebben op dit moment een Amex creditcard. Vanwege de 2.5% koersopslag zijn we verder gaan kijken en Revolut klinkt erg interessant:

Een aantal dingetjes zijn nog niet helemaal duidelijk, misschien dat iemand hier kan helpen:

1. Kan ik Revolut ook alleen als digitale pas gebruiken; dus toevoegen aan mijn telefoon en dan met Apple Pay betalen? (En zou ik dit überhaupt moeten willen?)

2. Bij het standaard plan heb je €1000 per maand zonder valuta kosten. Als ik het goed begrepen heb kan ik dus euro’s op de Revolut kaart zetten en in Amerika gewoon in USD afrekenen zonder extra kosten (de eerste €1000). Of moet ik dan in de app van Revolut eerst de euro’s omzetten naar dollars?

3. Boven de €1000 per maand bij het standaard plan betaal je 1% valutakoers, ik neem aan dat dit hetzelfde is als bij puntje 2. Dit is nog steeds goedkoper dan de 2.5% van amex en de 1.2% + 0.15€ van de ABN pinpas (wordt ook niet overal geaccepteerd)

4. We vertrekken in juni en ik las hier op het forum dat je dus per maand 1000 kan omzetten op je Revolut kaart, zodat je geen koers betaalt. Klopt het dat als wij nog voor het einde van de maand aanmelden, we in principe in mei en ook juni dus 1000€ kunnen storten en daardoor dus 2000€ kunnen uitgeven zonder kosten? Of haal ik dan verschillende functies van Revolut door elkaar?

Daarnaast, mocht ik iemand kunnen helpen met een affiliate linkje, stuur maar een PM :)
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ONYX666 »

punt 4 klopt, maar je kunt ook ineens 2000 storten als je maar per maand 1000 omzet naar usd. je ziet volgens mij zie je al als je bij het wisselen intoetst en nog niet doorvoert hoeveel opslag je zou betalen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer