Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door marcie216 »

Dankjewel!

Reden waarom we misschien nog twijfelen is omdat het weer extra kaart is. Maarja zeker met het storten in mei en juni alvast 2x 1000€ naar usd omzetten, scheelt het t.o.v Amex al 50€. Toch snel verdient. Op alle overige uitgaven scheelt het dan 1.5%.

Nog een vraagje: hierboven in het topic werd aangegeven dat de autohuur en hotels ook met Revolut betaald konden worden. Wij hebben voornamelijk via booking.com geboekt. Kan ik dan ter plekke gewoon mijn Revolut kaart geven? Hoe gaan de hotels dan om met de borg die normaal geïncasseerd wordt?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ONYX666 »

autohuur kan volgens mij niet. Omdat het een prepaid kaart is maar daar ben ik altijd vanuit gegaan. Niet geprobeerd.
Ik vul hem meestal al in bij boeken hotels. Maar je kunt gewoon een andere kaart afgeven in het hotel. je krijgt dan wel meestal de vraag op welke kaart je het hotel wilt betalen omdat het een andere is dan in hen systeem. Maar dat is geen probleem. Ook de borg van het hotel kan gewooon op de revolut. Althans daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Autohuur kan wel ;)
Alleen moet je dan reserveren met een cc, betaal later kiezen en bij het inleveren vragen om met een andere kaart te mogen betalen. Gebruik ik vaak.
Zelfde bij hotels.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

@marcie216

1. Ja, je zou in principe enkel de kaart in Wallet kunnen zetten en daarmee betalen. Echter, soms is het gewoon handig om ook een fysieke kaart te hebben. Bijv. wanneer betalen met Apple Pay niet mogelijk is in een winkel/restaurant, komt nog vaak genoeg voor in Amerika. Of als je je eten wilt afrekenen en je de waitress je fysieke kaart meegeeft in het mapje met de rekening. Niet overal komen ze met een pinapparaat bij je tafel. Voordeel, zodra ze je pas achter de schermen authoriseren voor het bedrag krijg je direct een berichtje van Revolut op je telefoon/Apple Watch met het bedrag. Dus je weet precies welk bedrag ze willen afschrijven. Achteraf kun je op de bon trouwens nog je fooi zetten, dit wordt achteraf verrekend als het bedrag definitief van je Revolut rekening (in USD uiteraard) wordt afgeschreven. Voor die EUR 8 hoef je het niet te laten om een fysieke pas te nemen. Ik zou die altijd willen hebben.

2. Je maakt geld over naar je Revolut rekening (kan direct middels een SEPA betaling vanaf je NL-bankrekening). Vervolgen koop je USD aan in de Revolut app. Let op: je moet van te voren wel een USD rekening in de app geopend hebben. Kan gelijk nadat je EUR rekening in de app actief is. Koop alleen USD overdag (niet 's avonds en in het weekend want dan betaal je kosten). Volgens mij kun je per 30 dagen kosteloos voor EUR 1000 omwisselen. Wanneer die dagen beginnen te lopen weet ik niet, wellicht na de eerste aankoop?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Coyote schreef:
15 mei 2023, 17:41
Achteraf kun je op de bon trouwens nog je fooi zetten, dit wordt achteraf verrekend als het bedrag definitief van je Revolut rekening (in USD uiteraard) wordt afgeschreven.
Vaak leg ik contant neer maar als dit zo werkt is dat ook makkelijk. Krijg je dan ook direct een melding want ik
neem dat je dan al weg bent? Maak jij dan een foto van de bon voor als het verkeerd kan gaan?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Nee, je krijgt geen melding meer als het definitieve bedrag later afgeschreven wordt. Dit kan wel een dag later zijn. Ik maak inderdaad altijd even foto van bon met de tip erop. Is nog nooit verkeerd gegaan maar je weet maar nooit. Doe ik overigens ook als ik het eten met de creditcard afreken.

Reken je overigens, zoals bij Denny's, direct bij de kassa af, dan kies je bij het betalen al voor een tip en wordt gelijk het juiste bedrag afgeschreven.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

@Coyote

Duidelijk dan ga ik dat ook eens proberen, thx.

Normaal heb ik Wise ook mee maar die zal ik mogelijk niet meer gebruiken.
Heb ook een account bij Openbank misschien die eens meenemen maar meest gebruikt zal
Revolut worden. Ben al aan het wisselen :D
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

ik heb discussie op andere groep waar men beweert dat de Revolut niet voordeliger is dan betalen met je eigen creditcard omdat de koers die gebruikt wordt door Revolut ongunstiger zou zijn dan als je betaald met je creditcard.

de kosten zitten bij Revolut natuurlijk in de wisselkoers. 17 mei een creditcard betaling (USD) gedaan en na de verwerking van de koersopslag kwam ik uit op 1,076. Gehanteerde wisselkoers was 1,097 “voor” koersopslag.
Conculusie na verwerking opslag: Tarief gelijk aan de huidige revolut koers, 1,076. (Bron: revolut website dd 19-5).


Voor zover ik het kan zien, gebruikt Revolut de FOREX koersen en die zijn toch " standaard" niet hoger of lager dan een betaling die je doet met je creditcard ? Je betaalt niet die 1-2,5% koersopslag bij betalen met Revolut, dan is dat toch je voordeel ? Ik kan het niet handiger uitleggen. Of snap ik het niet goed ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Ik gebruik Wise, niet Revolut, maar principe is het zelfde. Ben nu in de VS. Op dezelfde dag was de netto koers met m'n cc voor een betaling 1,072. Met Wise 1,092 incl kosten en koers. Oftewel Wise was exact 2% goedkoper.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

ClaireVHaut schreef:
19 mei 2023, 16:08
ik heb discussie op andere groep waar men beweert dat de Revolut niet voordeliger is dan betalen met je eigen creditcard omdat de koers die gebruikt wordt door Revolut ongunstiger zou zijn dan als je betaald met je creditcard.
Ik snap deze even niet goed.

Bij Revolut heb ik nl. al USD op mijn Revolut rekening staan. Die heb ik van tevoren aangekocht tegen de dan geldende koers (die over het algemeen erg goed is). Dus als ik iets betaal in Amerika in USD met met mijn Revolut kaart (of AppleWatch) dan vindt er geen omrekening meer plaats. Wat ik betaal in USD, wordt afgeschreven in USD. Ik heb dus niet meer te maken met een koersverschil/opslag.

Mijn NL creditcard (van een grote Nederlandse bank) hanteert echter een koers waarin ook een opslag verwerkt zit. Dus per saldo een onvoordelige koers.

Per saldo ben je denk ik goedkoper uit met Revolut. Eea is uiteraard wel afhankelijk van koersontwikkelingen en hoeveel USD je tegen welke koers aangeschaft hebt in het verleden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

@Coyote om een exacte vergelijking te kunnen maken zou je op dezelfde dag USD op je Revolut rekening moeten storten en een CC betaling in USD moeten doen lijkt me. Mijn voorbeeld ging daarover.

En overigens begrijp ik ook niet waar die bewering vandaan komt. Zie mijn getallen voor Wise, wat vergelijkbaar is met Revolut.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ONYX666 »

Let wel even op als je in weekend wisselt moet je ook een koersopslag betalen bij revolut.

Ook als je een usd betaling doet en geen usd op je rekening hebt
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

@Coyote ik kan het niet duidelijker uitleggen. Ik beweer dat Revolut goedkoper uitkomt als je alles betaalt met Revolut. Zij beweren van niet omdat de koers van Revolut ongunstiger is (wat het niet is m.i.) .
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

harryh schreef:
21 mei 2023, 16:06
@Coyote om een exacte vergelijking te kunnen maken zou je op dezelfde dag USD op je Revolut rekening moeten storten en een CC betaling in USD moeten doen lijkt me. Mijn voorbeeld ging daarover.
Dat zal niemand doen dus een exacte vergelijking is haast onmogelijk. De koers van de USD wijzigt continu dus aan jou om op een gunstig moment USD aan te kopen en het liefst pas weer uit te geven als de USD weer stijgt. Al kijk ik daar in de praktijk niet naar.
ClaireVHaut schreef:
21 mei 2023, 23:15
Zij beweren van niet omdat de koers van Revolut ongunstiger is (wat het niet is m.i.) .
Zie mijn antwoord hierboven. Het hele principe van het gebruik van Revolut in Amerika is dat je vooraf al USD aankoopt en je op dat moment geen koersverschil hebt/opslag betaalt. Enige dat ik mij kan bedenken is dat iemand betaalt met Revolut maar niet (genoeg) USD op zijn rekening heeft staan waardoor Revolut de aankoop in Amerika via je EUR rekening afrekent waar je dan op dat moment natuurlijk wel met een mogelijke koersopslag te maken hebt. Ik zorg er daarom voor dat ik altijd voldoende USD bij Revolut heb voor mijn betalingen in Amerika.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

@Coyote precies. Ik koop in NL dus USD en CAD, die zet ik op mijn Revolut en daarmee betaal ik, het wisselen kost me niets en het ermee betalen ook niet.. Kom ik tekort dan zet ik er extra op. Als ik ermee betaal kost me dat dus niets. Als ik met mijn nederlandse CC betaal is de koers missschien hetzelfde of soms zelfs slechter plus ik ook nog eens koersopslag betaal. Dan ben ik onderaan de streep toch het goedkoopst uit met Revolut ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Volgens mij klopt het zo wel met een paar aanvullingen.

Alleen in het weekend eur naar dollar wisselen betaal je wel kosten.
Volgens mij een max. van € 1000,- per maand is gratis. Hierboven betaal je ook kosten.
Verder de koers beetje monitoren maar volgens mij zijn er grote verschillen.

De kosten die berekend worden zie je direct, nog voordat je daadwerkelijk gaat wisselen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

@ONYX666 en @habbekuk Inderdaad, vermijd aankoop van USD in het weekend (en 's avonds na sluiten beurs, meende dat er dan ook kosten berekend worden).

Overigens zorg ik dat ik geen EUR op de rekening heb staan als ik betaal in Amerika. Mocht het saldo op de USD rekening niet toereikend zijn, gaat het in ieder geval niet van de EUR rekening af en wordt de transactie gewoon geweigerd. :wink: In het algemeen heb ik een goede buffer op de USD rekening staan. Was eerst wat sceptisch over Revolut maar nu ik 2x in Amerika geweest ben sinds ik een USD rekening bij Revolut, had ik gewild dat ik dit veel eerder gedaan had. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Klein beetje off topic maar wat is de "Mastercard wisselkoers" is dat ook de koers waar
Revolut en Wise mee handelen?

Bij Openbank staat Gratis betalen in vreemde valuta en met de Mastercard wisselkoers, elke dag inclusief in het weekend!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Elendan »

@habbekuk Bij Openbank betaal je € 7,99 per maand voor het gratis gebruik van Travel+ waar gratis betalen in vreemde valuta en met de Mastercard wisselkoers onder valt. Je kan Travel+ aan en uitzetten als je buiten Europa bent, dan betaal je alleen die maand de extra kosten.

Ik heb vorige maand Openbank aangevraagd en kreeg tijdelijk Travel+ gratis op mijn maestro kaart, ik wacht nu op een nieuwe actieperiode waarbij Travel+ ook voor Mastercard gratis is.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door jeppiepruts »

Ik denk dat gratis Travel+ voor Mastercard niet zo snel gaat gebeuren. Want op Maestro is het aanbieden van gratis Travel+ qua kosten voor Openbank nog wel te overzien. Koersconversies enzo zijn niet zoveel van toepassing in landen waar je (makkelijk) met Maestro betaalt. Dus eigenlijk is alleen het verzekeringsproduct gekoppeld aan Travel+ van belang icm Maestro. Ik schat zo in dat daar weinig een beroep op gedaan wordt. Maar gratis Travel+ aanbieden op Mastercard gaat ze veel meer geld kosten met het oog op conversiekosten/-vergoeding die ze dan mislopen....

Overigens vond ik het een beetje een naaistreek om gratis Travel+ alleen op Maestro aan te bieden om bovenstaande reden. Duidelijk was dat niet gecommuniceerd. Ik ging er vanuit dat het voor beide passen zou gelden. Dat blijkt maar ten dele zo te zijn. Als Travel+ aan staat op je Maestro pas is alles dat je met je Maestro pas EN je Mastercard betaalt gedekt door de verzekeringsproducten. Maar vwb het conversievoordeel moet je apart Travel+ afsluiten op je Mastercard (a 7,99 per maand inderdaad).
Kortom, als je naar Amerika gaat dan kost het je dus 7,99 per 30 dagen (niet per kalendermaand) om gebruik te kunnen maken van de Mastercard wisselkoers zonder opslag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer