Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Cindy1969 »

Ik heb afgelopen januari ook voor het eerst gebruik gemaakt van de Revolut kaart en voor mij niets anders meer.
Afgelopen zomer al het grootste gedeelte erop gezet (was toen redelijk goede koers) en gewisseld voor dollars. En vlak voor vertrek nog wat
overgeboekt en omgezet in dollars.
Wat een betaalgemak, top. En niet elke keer die koersopslag want dat kan aardig oplopen alles bij elkaar.
Zo had ik een hotel met mijn gewone CC geboekt, en dat werd dan van mijn Rabo afgeboekt na terugkomst en op een bedrag van EUR 342 was de koersopslag EUR 7,88.

Ook tanken is me gelukt met de Revolut.

Ga in mei naar Londen, ook daarvoor ga ik hem gebruiken.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Ik sluit mij volledig aan bij @cvr en @Cindy1969

Het is al vaker voorbij gekomen in dit topic maar, het werkt echt perfect en de kaart is nog nergens geweigerd. Wij gebruiken hem nu sinds juni 2022. Hotels en autohuur doen wij met onze ''gewone'' Credit card. Pre-autorisatie werkt inderdaad niet goed is mijn ervaring en voor autohuur worden prepaid creditcards, (wat het in feite is) meestal niet geaccepteerd. Tanken wil bij ons niet echt vlotten, aan de automaat dan wel te verstaan. Naar binnen lopen en vragen om ''50 dollar on four'' is geen probleem en werkt wel gewoon. Er wordt dan eerst de 50 USD afgeschreven en dit wordt enkele dagen later gecorrigeerd naar het juiste bedrag als het minder is geweest dan de 50 USD. Is in tientallen keren tanken nog nooit verkeerd gegaan.

Andersom geldt ook: Stel je eet voor 100 dollar bij een restaurant en geeft 20% fooi, dus 120 dollar, dan wordt eerst de 100 USD afgeschreven en later gecorrigeerd naar die 120 USD, dat is dus wel iets om rekening mee te houden qua saldo.

Ook wij gebruiken de gratis versie, als je zou moeten bijstorten als je over die 1000 heen bent, dan betaal je 1% vergoeding, maar dan is het nog goedkoper dan de 2 of 2,5% koersopslag die je vaak bij je creditcard hebt. Daarnaast is de koers die revolut hanteert bijna de daadwerkelijke koers, de koers die ICS gebruikt is veel ongunstiger, m.a.w. minder dollars voor je euro's.

Het is overigens 1000 euro die je gratis kunt omzetten per maand naar een andere valuta en geen 1000 USD.

De gratis versie werkt voor ons prima, maar het vereist wat planwerk. Zo moet je niet tussen vrijdagavond en zondagavond (ET time) gaan wisselen want dan betaal je ook een opslag, en als je meer nodig hebt dan 1000 euro in je vakantie loont het wel de moeite om dit uit te smeren over verschillende maanden om die opslag te besparen. Maar dat is voor ons geen enkel probleem.

Wij hebben hem overigens afgelopen zomer ook succesvol gebruikt in Canada. Zelfde principe, alleen dan natuurlijk CAD en zelfde gemak ervaren. Het grappige was dat betalen aan de pomp in Canada wel werkte.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
spls
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2024, 19:58
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door spls »

Ik dacht dat Revolut altijd een Visa kaart was, maar toen ik net een hotel boekte met een eenmalige kaart, bleek dit een Mastercard te zijn.
Het logo op de kaart is van Mastercard en ook de website accepteert 'm alleen als Mastercard.
Ik had wel kort daarvoor ingesteld dat de Dollar in Revolut de primaire valuta is . Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?
Niet dat het heel spannend is, als het maar werkt, maar ik vroeg het me af.
2009: Rondrit Florida
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Zover ik weet is de kaart Visa en de virtuele kaart Master.

Dus als je het hotel boekt met de eenmalige kaart (virtuele) is dat master en
kan dus maar 1 x gebruikt worden. Hierna krijg je een nieuwe virtuele kaart met
een ander nummer.

Als het dan niet lukt probeer dan je standaard te gebruiken.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Je fysieke kaart van Revolut is niet altijd Visa. Toen ik de rekening destijds opende, kon ik kiezen voor Visa of Mastercard. Tegenwoordig heb je bij het gratis pakket (met betaalde kaart) volgens mij standaard een Mastercard en niet meer de keuze. Ik heb destijds gekozen voor Visa.

De tijdelijke kaart is inderdaad een Mastercard. Zag het zojuist bij mij zelf. Had er eerlijk gezegd nooit eerder op gelet. :oops:

@spls Het zou overigens geen problemen moeten opleveren. En heeft dus ook niets te maken wat je als primair instelt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote Buttes »

@spls en @Coyote
Ik had wel kort daarvoor ingesteld dat de Dollar in Revolut de primaire valuta is .
Hoe en waar in de app stel je dit dan in?
Ik kan het niet vinden.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Als je de app opent kun je naar links swipen om de je rekeningen te tonen. Als je bij de laatste (alle) op 'Details' klikt kun je de primaire kiezen.

Ik heb die keuze overigens nooit gemaakt en zowel de EUR als de USD staat bij mij als 'primair'.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

d_vdploeg schreef:
12 mar 2024, 09:37
Ook wij gebruiken de gratis versie, als je zou moeten bijstorten als je over die 1000 heen bent, dan betaal je 1% vergoeding, maar dan is het nog goedkoper dan de 2 of 2,5% koersopslag die je vaak bij je creditcard hebt. Daarnaast is de koers die revolut hanteert bijna de daadwerkelijke koers, de koers die ICS gebruikt is veel ongunstiger, m.a.w. minder dollars voor je euro's.
Voor de volledigheid, die koers van Revolut is iets ongunstiger dan bij Wise, het is niet de middenkoers, maar bij Wise heb je ook bij de eerste 1000 kosten.

Daardoor is Wise gunstiger bij grote bedragen. Voor de meeste vakantiegangers is Revolut een prima keuze vind ik, zolang je gratis kunt omwisselen.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Stan.Gobien »

Over de fysieke kaarten:
Vroeger in het begin was het enkel Mastercard.
Dan kwam de keuze. Ik denk dat het nu standaard VISA is.
Ik heb nog steeds Mastercard.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Toen ik Revolut aanvroeg in juni 2022 kon ik niet kiezen. Het werd standaard een mastercard. Maakt volgens mij niet zoveel uit. Al is VISA volgens mij iets beter geaccepteerd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Elendan »

Krijg net een bericht binnen Revolut schrapt de weekendtoeslagen voor het wisselen van valuta. Daarmee weer een pluspuntje erbij.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

q@Elendan

Gebruik jij ook de gratis versie? Ik heb bij mij nog geen bericht gezien. Misschien versturen ze het in gedeeltes.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Elendan »

@d_vdploeg ja gratis versie. Staat ook in de app als je die opent.

En N26 heeft een spaarrekening met 2,8% rente, dus die heb ik ook meteen toegevoegd. N26 werkt ook goed in de VS, overal kunnen we er mee betalen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door sep »

Wij gebruiken de Wise, en het is fantastisch! In Amerika werd hij alleen bij tanken nog wel eens geweigerd, maar verder: ideaal. Ook in andere landen, erg makkelijk om er een bedrag in de plaatselijke valuta op te zetten zoals in Noorwegen en Engeland. Alleen met cash geld opnemen moet je even uitkijken, dat mag maximaal 1x per maand 'gratis', en dan ook maximaal €200. Als je daarna nog een keer opneemt ben je wat meer kwijt. Maar het meest fijne vind ik dat je zoveel overzicht hebt over je vakantie-uitgaven. Ik zet er thuis vast een redelijk bedrag op, en daar doen we dan alles van. Mochten we niet uitkomen is het zo weer aangevuld. En van elke transactie krijg je direct een melding. Je weet precies waar je aan toe bent. Ook als ik eens iets wil overmaken naar het buitenland, in plaatselijke valuta, is dat een fluitje van een cent en tegen een heel gunstige koers.

Ik neem aan dat Revolut en Wise niet veel van elkaar verschillen, alleen is de Wise een Visa-card. We hebben éénmalig €5 betaald voor de kaart.


Saskia
arnovdb
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Purmerend

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door arnovdb »

Ik heb recent een Revolut rekening geopend met alleen de virtuele kaart voor contactloos betalen.
Op mijn telefoon betaal ik in NL ook al contactloos via mijn ING pas.
Hoe kan ik in Amerika dan sturen dat hij de betaling via de Revolut pas doet en niet via de ING?
Ik heb de pas ook in mijn Google wallet staan, moet ik de pas dan openen op de telefoon via de google wallet
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Ik kan op mijn phone als ik de Google wallet open klikken op een kaart, dan op de ..., "default for tap to pay" kiezen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Frasi »

@arnovdb Dus in je Google Wallet heb je 2 betaalkaarten staan (ING en Revolut). Daar kan je dan selecteren welke van deze 2 je als standaard wil gebruiken. Dus even aanpassen (van ING naar Revolut) zodra je in de VS aankomt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Wordt google pay en apple pay breed geaccepteerd in de VS inmiddels? Ik heb nog een fysieke pas van de revolut.. Maar heb de revolut ook aan mij apple wallet gekoppeld en betaal in NL al veel met apple pay
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

@d_vdploeg Ik kon er vorig jaar overal mee terecht (overal was Olympic, Seattle, Canada) New York ook overigens. Ik heb hem in mijn iPhone staan voor ApplePay
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

@sep Ik kwam erachter dat Wise een fee vraagt voor het omwisselen van valuta. Dat doet Revolut niet

Afbeelding
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer