Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Hallo,

Ik ben op de hoogte van Travel + kosten. Op mijn Openbank betaalkaart heb ik lifetime +
en op de Mastercard niet. Als ik deze activeer en direct weer uitzet dan stopt het na 30 dagen automatisch.

In mijn geval lukt het niet meer om genoeg om te wisselen zonder opslag kosten bij Revolut.
Zonder opslag kan dit met € 1000,- per maand door de weeks. Simpel als ik nu bv. € 2000,- moet wisselen betaal
ik ca. € 10,- kosten en bij € 6000,- in de € 30,-

Dus hier is Openbank voor mij gunstiger om bv. Travel + te activeren voor € 7,99.

Ik kan gewoon mijn Euro`s gebruiken tegen de wisselkoers ook in het weekend zonder opslagkosten.
Bij Revolut laat ik altijd mij Dollars staan die over blijven want weer terug wisselen is misschien ook zonde.
Ook dat is dan niet meer van toepassing.

Aangezien dit het Revolut draadje is wil ik geen Openbank topic erin draaien.

Het gaat mij om die Mastercard wisselkoers (openbank) tegenover de wisselkoers bij Revolut.
Werken deze instellingen allemaal met dezelfde koers buiten de opslagen en kosten?
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door dirkmuis »

Trouwens een interessant alternatief is KNAB mocht je daar een rekening hebben. Die rekenen 1% per transactie wat lager is dan de gemiddelde koersopslag van een CC.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Nog een aanvulling: Je kunt zonder kosten 1000 euro per 30 dagen storten op je revolut rekening. Daarna zet je het om naar USD (of een andere valuta)

Stort je meer dan 1000 euro in diezelfde 30 dagen dan betaal je bij het standaard plan 1% (was tot voor kort 0,5%) over het saldo wat je daarna op je rekening stort. Nog altijd gunstiger dan een koersopslag van 2 of 2,5% bij de meesten CC maatschappijen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1331
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ONYX666 »

volgens mij zeg je het verkeerd en mag je onbeperkt storten maar je kunt maar 1000 euro wisselen per maand daarboven 1% opslag
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

ONYX666 schreef:
19 jun 2023, 13:52
volgens mij zeg je het verkeerd en mag je onbeperkt storten maar je kunt maar 1000 euro wisselen per maand daarboven 1% opslag
juist

tenzijn je een upgrade doet qua plan, dan kan je meer wisselen en opnemen. Het storten op je rekening zit geen beperking op

Afgelopen week met tevredenheid weer Revolut gebuikt ( in Londen).
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

Jullie hebben gelijk. 1000 euro wisselen per 30 dagen.

Wij gaan hem deze zomer overigens gebruiken in Canada, ben benieuwd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door cvr »

Even een ervaring uit onze laatste Texas trip met jullie delen: ik gebruik al jaren Revolut en betaal alles met Revolut Apple Pay of de kaart tijdens onze trips in de US.

Zo ook de borg die hotels op je kaart zetten voor "incidentals". Hier heb ik helaas wat mindere ervaringen mee, voor de duidelijkheid wel veroorzaakt door de hotels zelf.

Hotel 1 deed ipv 3x$100 voor 3 nachten 3x $300. Uiteraard zag ik dit meteen in de app en direct actie ondernomen. Hotel 2 (kamer prepaid) boekte in de eerste nacht $440, in de 2e nacht $300 en na checkout nog een keer $8. Allemaal onterecht en overbodig dus ook hier in gesprek gegaan met de front desk. Het waren "systeemfouten" en we lossen het meteen op.

Dit komt allemaal wel goed maar als ze op een debit card 100en $ blokken is dat uiteraard niet handig voor je vakantie planning.

Gelukkig heb ik meerdere creditcards dus bij hotel 3 geen Revolut gebruikt voor de borg.

Leek me een handige tip voor de Revolut gebruikers hier...
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoordene

Bericht door d_vdploeg »

Goede toevoeging @cvr Het verschil tussen de debit cards van Revolut (en ik denk ook Wise) die wij hier op het forum gebruiken en een creditcard is dat als je een transactie doet. Deze ook daadwerkelijk meteen wordt afgeschreven. Je merkt dat mooi als je een restaurant bezoekt waar je voor bijvoorbeeld 100 USD eet, je geeft 20% fooi= 120 USD. De 100 USD wordt afgeschreven. Paar dagen later wordt de “extra” 20 USD afgeschreven. Dat is bij jouw borg, of een verkeerde afschrijving ook het geval.

Bij een creditcard van bijvoorbeeld VISA is het eerst een reservering en daarna wordt het eventueel definitief afgeschreven. Bij “incidentials” is meestal die reservering na een aantal dagen ook weer vrijgegeven. Gaat het hooguit tijdelijk van je bestedingslimiet af, maar merk je er verder weinig van want het wordt niet daadwerkelijk afgeschreven.

Wat betreft die borg, je krijgt het wel terug, maar je bent wel even een tijdje dat geld kwijt. Inderdaad iets om rekening mee te houden.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 16 jul 2023, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Tja, ook ik gebruik mijn CC voor de borg en betaal met Revolut.
Wel ga ik nu Revolut gebruiken in het restaurant en zet dan later de fooi op de bon.

Vervelend is dan wel dat je dit een paardagen moet monitoren ontbijt, lunch en diner
dat wordt een administratie. Dan leg ik liever de fooi weer contant neer.

Of zit ik ernaast?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

@habbekuk Ja als je je revolut gebruikt om te betalen bij het eten moet je wel in de gaten houden of je genoeg saldo blijft houden inderdaad. Aangezien later de fooi wordt afgeschreven.(zie voorbeeld mijn post hierboven) Maar met de app is dat eigenlijk wel prima te doen. Ik monitor toch onze uitgaven, ook die we eventueel via de CC doen. Ook om te kijken of zaken juist worden afgeschreven. Voor mij is dat niet echt een extra administratie.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Dat snap ik en darom reageerde ik ook.
Maar als de fooi afschrijvingen 1, 2 of 3 dagen kunnen duren en (mogelijk)
in mijn geval 3 x eten per dag kan het snel onoverzichtelijk worden.

Zou makkelijk zijn dat het direct wordt verwerkt maar goed het werkt op die manier.
Hatboxghost
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 dec 2016, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Hatboxghost »

Weet iemand of je met de Revolut kaart ook buiten bij de benzine pomp (dus niet binnen) kunt betalen bij de benzine stations in Florida ?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Galapogos »

Geen specifieke ervaring met Florida, maar in het westen heb ik het weleens geprobeerd en dat lukt meestal niet. Je krijgt als je het probeert zelfs meteen een pushbericht van Revolut, waarin staat dat het niet mogelijk is om aan de pomp te betalen met Revolut.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

Hatboxghost schreef:
23 jul 2023, 08:08
Weet iemand of je met de Revolut kaart ook buiten bij de benzine pomp (dus niet binnen) kunt betalen bij de benzine stations in Florida ?
Dat lukt niet met je Revolut kaart, niet alleen Florida maar ook niet in de rest van Amerika. Ik betaal dan zelf met pinpas of creditcard.

Waarom het niet kan is mij niet helemaal duidelijk maar zal vast iets met pre-authorisation te maken hebben. Op het moment dat jij wilt gaan tanken wordt er een bepaald bedrag gereserveerd. Daar merk je in de regel niets van omdat uiteindelijk alleen het echte bedrag afgeschreven wordt.

Het viel mij afgelopen vakantie in Amerika op dat bij enkele betalingen met de pinpas bij de pomp het pre-authorisation bedrag afgerekend werd met een hele andere koers dan de huidige USD koers waardoor wel het correcte bedrag afgeschreven werd. Zie hieronder, de laatste tankbeurt voordat ik de auto inleverde, hoe het op mijn afschrift van ABNAMRO staat:

BEA, betaalpas
MURPHY EXPRESS, PASxxx
NR:xxxxxxxx, 08.07.23/12:36
DENVER, Land: USA
USD 100,00 1EUR=2,5726 USD
KOSTEN EUR0,15 ACHTERAF BEREKEND

Die USD 100 is niet het bedrag waarvoor ik getankt heb, dat was nl. USD 41,73. Dus die USD 100 moet het bedrag zijn dat eerst gereserveerd werd. Beetje rare manier van doen van de bank maar als het uiteindelijke bedrag wel klopt, niet iets om je druk over te maken. Al zou ik deze koers de hele vakantie wel gehad willen hebben... :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door d_vdploeg »

@Hatboxghost Ervaringen in Florida van juni 2022 is dat buiten tanken niet werkt met Revolut. Ook daarna ervaringen met Californië (september 2022) en een rondje Arizona, New Mexico en Utah (januari 2023), ook toen werkte het nergens. Overigens met de creditcard (Visa en MasterCard) werkte het in het verleden vaker niet dan wel. even naar binnen dus.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

Beetje off-topic, maar met mijn Wise kaart (qua technologie vergelijkbaar met Revolut) werkt het wel door tijdens mijn verblijf in de VS mijn account adres aan te passen naar een adres in de VS.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
23 jul 2023, 13:18
Overigens met de creditcard (Visa en MasterCard) werkte het in het verleden vaker niet dan wel. even naar binnen dus.
Zal ook een beetje afhangen waar je tankt maar tijdens mijn laatste paar reizen door Amerika ging het betalen met een creditcard aan de pomp buitengewoon goed. Veel beter dan in het verleden. Volgens mij komt dat omdat gewoon je pincode wordt gevraagd en ik nergens meer een fictieve zipcode hoef in te vullen.

Tankstation waar ik niet terecht kon met creditcard en bankpas is Pilot. Daar lukt het niet aan de pomp te betalen. Dus die vermijd ik dan maar.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Motion »

is volgens mij al vaker gemeld, maar: het tanken en betalen aan de pomp lukt vrijwel altijd als de paslezer een nieuw(er) model is die de chip leest.
Bij oude lezers die alleen de magneetstrip lezen werkt het meestal niet.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Stan.Gobien »

Er zijn er nog veel die zelfs met PIN code vraag toch nog ZIP code vragen.
Vreemd genoeg was dat aan de zelfde pomp dan weer niet als ik de mastercard i.p.v. de visa gebruikte.
Ik heb dat niet meer verder getest met andere pompen.
Het meeste succes heb ik met Shell pompen, maar je moet even goed prijzen bekijken, Shell is soms iets duurder.
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door MichaelJohnson »

harryh schreef:
23 jul 2023, 17:41
Beetje off-topic, maar met mijn Wise kaart (qua technologie vergelijkbaar met Revolut) werkt het wel door tijdens mijn verblijf in de VS mijn account adres aan te passen naar een adres in de VS.
Ik onderschrijf deze bevinding. Ik werk voornamelijk met Wise, Revolut hebben we als backup.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer