Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Goed om te weten dat met Trans wel kan misschien dat ik ook maar een foto
van de bon ga maken..

Thx
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Stan.Gobien »

zelfde met Revolut. Je ziet eerst enkele dagen het bedrag zonder de fooi, en dat veranderd dan naar bedrag incl. fooi.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Hahahaha de keuze is reuze.... beide kaarten gaan mee :thumbup:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door SuzieQ »

Mijn kaart is bijna verlopen. Kan alleen kiezen tussen maestro en visa. Nu hebben we hem afgelopen x niet mee gehad maar ga hem toch verlengen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Marielleh »

In de hoop dat iemand hier nog iets kan roepen waaraan ik wat heb.....
Ik heb voor onze US reis een revolut card aangevraagd en een maestro card gekregen.
Op onze Berlijn trip geprobeerd en beviel prima.
We hebben gelukkig we twee back-up cc’s maar wegens de kosten extra hoopte we toch de revolut veel te kunnen gebruiken.
Gisteren aangekomen; uber bestellen lukte niet met revolut card ondanks dat ik die wel vooraf gekoppeld had en de verificatie goed gegaan leek. Hotel betalen lukte niet en ook bij de supermarkt lukte het niet. Gisteren via de app contact gehad over de uber koppeling; ergens was het blijven hangen, ze stopte deze connectie zodat ik het opnieuw kon proberen te koppelen. Dat lukte niet (ik kwam thuis dus voor mijn gevoel verder).
Vandaag via de app weer contact met revolut gehad; weinig hoopgevend. Ik denk dat ik pech had want in eerste instantie had ik een medewerker die enorm traag reageerde en ook niet reageerde op de inhoud van mijn vragen. De strekking was, “je weet nooit of het werkt dus zorg voor backup”. Hij beindigde het gesprek zelfs midden in het gesprek omdat zijn shift eindigde! (geen probleem dat he weg wilt, maar draag ff over). Op mijn verzoek kwam er een andere medewerker op de app-lijn. De toon was direct een stuk vriendelijker maar de boodschap veranderde niet.
Wij hebben ons al neergelegd bij het feit dat het waarschijnlijk niet anders is (zullen het wel blijven proberen).
Iemand nog een zinnig idee??

Ik lees dat anderen wel heel succesvol zijn in het gebruik, wellicht geen maestro?? Op dit moment zou ik die niet aanraden.....
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Kevin77 »

Ik denk dat het probleem bij de maestro (debit) card zit.
Met mijn revolut mastercard en tegenwoordig visa card nog nooit een serieus probleem gehad.
Hooguit bij een walmart benzine pomp.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Marielleh »

Ik heb ook dat vermoeden.....
Herinner me niet dat ik hier bewust voor gekozen heb en denk dat ik deze gewoon kreeg (ben hier niet zeker van). Heb jij bv bewust voor master gekozen en wist je dit of kreeg je toevallig een mastercard?
Wat ik wel vreemd vind is dat zo’n helpdesk ook niet vraagt wat voor kaart je hebt indien dat dit probleem zou veroorzaken.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door chippie777 »

Denk ook dat het daaraan ligt. Ik heb met mijn Revolut ook nog niet in de usa kunnen betalen. Vorig jaar niet en nu niet. Is een maestro.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Kevin77 »

Toen ik een paar jaar geleden een Revolut rekening opende kon ik niet kiezen, ik kreeg gewoon een Mastercard. Nu kun je kiezen tussen een Maestro en een Visa card, dit heeft blijkbaar te maken met het land waar je woont.
Ik heb net even snel gezocht op Uber en Maestro en dit schijnt geen goede combinatie te zijn.
Je kunt wel een virtuele Visa card aanmaken in de app en deze koppelen.
Verder ben ik erg tevreden met Revolut, ik gebruik op (USA) vakantie bijna uitsluitend de Revolut kaart. Ik neem wel altijd twee backup kaarten mee
mlbvinnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2013, 14:48

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door mlbvinnie »

Ik snap zelf niet waarom ze maestro aanbieden. Het maestro circuit is echt het debitcard "pin" circuit. Ik heb met mijn maestro pin passen al issues gehad over de jaren in allerlei Europese landen. In Nederland en een aantal andere landen werkt het perfect, maar in veel landen ook niet. Mastercard of Visa werken in de meeste landen. Zelf heb ik ook de revolut visa, en weet niet meer of we konden kiezen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door sanook »

Ik heb ook de Visa variant, volgens mij geen keuze gehad.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door harryh »

:offtopic: bij Transferwise krijg je gratis een Mastercard, werkt overal behalve bij zo'n 50% benzinepompen aan de pomp, dan ff naar binnen.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door dirkmuis »

Ik heb al sinds begin een revolut - maestro en die werkt prima in zowel NL als de USA.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

harryh schreef:
28 jul 2019, 10:03
:offtopic: bij Transferwise krijg je gratis een Mastercard, werkt overal behalve bij zo'n 50% benzinepompen aan de pomp, dan ff naar binnen.
Gisteren proberen te tanken bij verschillende maar nog nergens dat de Revolut of Tranfer
gebruikt kon worden direct aan de pomp.
Hoe werkt dat naar binnen lopen je zegt vooraf tanken voor $ 50 maar uiteindelijk
tank je voor $ 42 krijg je het verschil contant of is het een borg waar dan 42 wordt afgeschreven?
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Kevin77 »

Het verschil wordt teruggestort op je creditcard.
Ik loop wel altijd even terug naar binnen voor een bonnetje met het juiste bedrag.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door habbekuk »

Top dankje
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door vinceG »

Marielleh schreef:
27 jul 2019, 22:30


Ik lees dat anderen wel heel succesvol zijn in het gebruik, wellicht geen maestro?? Op dit moment zou ik die niet aanraden.....
Maestro is zo'n beetje hetzelfde als je Nederlandse pinpas. Het kan wel in het buitenland, maar vaak ook niet. Diensten als Uber is al helemaal niet handig met Maestro.
Je hebt er nu niets aan, maar je kan in de app een virtuele kaart aanmaken (kies dan niet voor maestro) en deze kun je in ieder geval online en voor zaken als Uber gebruiken.
In de app kun je ook een nieuwe kaart aanvragen en wederom niet voor Maestro kiezen!
Ik heb al sinds het begin een Revolut (VISA en Mastercard) en overal ter wereld werkt het uitstekend. Behalve in Nederland waar sommige betaalautomaten dan weer niet geautoriseerd zijn voor debitcards :roll:
Zodra ik NL uit ga dan blijft mijn bankpas met Maestro stevig in mijn portemonnee zitten en gebruik ik of de cc van mijn baas of als ik een persoonlijke uitgave doe mijn Revolut. Is de bodem bijna bereikt dan geeft Revolut mij een seintje en boek ik wat over vanaf mijn rekening naar de Revolut.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een ideale cc vind voor kleine uitgaven.
Hotels, vliegtickets en autoreserveringen altijd met mijn Visa (baas) of Amex (prive) creditcard. Dit ivm verzekeringen etc.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door chippie777 »

Toch ervaar ik dit jaar minder problemen met mijn Nederlandse debit/pin kaart dan voorheen. Tot nu toe gewoon kunnen tanken zonder naar binnen te hoeven lopen. Walmart met cashback werkt ook en veel winkels ook. Uiteraard nog wel winkels waar het niet werkt, dan de cc gebruikt zonder problemen. De Revolut daar in tegen, nog nergens gewerkt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
woutervg
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door woutervg »

Ik denk dat er dan iets mis is met je Revolut card. Ik gebruik hem al jaren en heb nog nooit gehad dat deze niet werkte.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Marielleh »

dirkmuis schreef:
28 jul 2019, 10:23
Ik heb al sinds begin een revolut - maestro en die werkt prima in zowel NL als de USA.
Jouw ervaring gaat dus in tegen de theorie dat het aan maestro ligt. In Azie hadden wij eerder problemen met pinnen omdat veel atm’s geen maestro kenden en het dan soms een gedoe was om aan cash te komen (aan een cc had je daar vaak bar weinig), daarom dacht ik ook dat heta an maestro lag.
woutervg schreef:
28 jul 2019, 14:03
Ik denk dat er dan iets mis is met je Revolut card. Ik gebruik hem al jaren en heb nog nooit gehad dat deze niet werkte.
Daarom ook contact gezocht met de helpdesk, daar geen sjoege qua oplossing.....
woutervg schreef:
28 jul 2019, 14:03
Ik denk dat er dan iets mis is met je Revolut card. Ik gebruik hem al jaren en heb nog nooit gehad dat deze niet werkte.
Fijn dat het voor jou beter werkt dan eerder!

Hoe dan ook, we zullen het wel blijven proberen maar rekenen er voor nu op dat we revolut weinig zullen kunnen gebruiken. Het is niet anders en hoewel ik het zonde vind van de kosten die je toch extra maakt constateer ik ook dat het op het bedrag wat de reis kost marginaal is.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer