Tickets van te voren aanschaffen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
mar1970
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2018, 14:43

Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door mar1970 »

Hallo allemaal,

Na lang sparen deze zomervakantie eindelijk onze gezinsreis naar de USA. We gaan eerst naar NYC, dan met Amtrak naar Washington DC, en vervolgens vliegen we door naar Florida. We hebben er zin in.
We zijn nu een beetje aan het definitief invullen van het dagprogramma, waar willen we allemaal in enzo.
Ik vroeg me af of het nodig was om alles van te voren te boeken, dus nu al tickets voor everglades, Statue of Liberty enzovoorts. Niet alleen omdat dat wellicht goedkoper is, maar is dat ook nodig omdat het anders allemaal vol is?
Ik moet zeggen dat ik dat nogal veel vind om nu allemaal al vast te leggen, een beetje flexibiliteit zou nog wel fijn zijn.
Hoe zijn jullie ervaringen daarmee, op de bonnefooi naar attracties gaan, in de zomervakantie?

Groetjes
Mar1970
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door hemmie »

Als je crown tickets wil voor de Statue of Liberty moet je vroeg boeken, die zijn zo op. Pedestal tickets gaan wat minder snel, maar moeten volgens mij ookaltijd vooraf worden geboekt. Wij hadden verder afgelopen zomer alleen TOTR geboekt, voor een tijdstip net voor zonsondergang. Dat scheelde een lange rij.
Mijn Everglades ervaring is alweervan kerstvakantie 2011, toen niet vooraf geboekt, was geen probleem.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door Matan »

Zou je TOTR enz niet gewoon de dag zelf kunnen boeken voor een later tijdstip? Dat ben ik van plan volgende week.. Voor WTC One zag ik bv dat je de dag zelf nog alle tijdstippen kon kiezen..
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door SanFran »

Wij waren vorig jaar september in New York en hebben niks op voorhand geboekt. We vonden het wel zo fijn om per dag te bekijken waar we zin in hadden en wat voor weer het was. Is prima bevallen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
JimmyWendy1
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 mar 2018, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door JimmyWendy1 »

Vergelijk wel even een aantal voordeelpassen voor NYC, ik heb uitgerekend wat wij ter plaatse zouden moeten betalen voor verscheidene musea, attracties etc. en hebben de NY Citypass er dubbel en dwars uit weten te halen. :lol: Je hebt daarin alsnog flexibiliteit, want je bepaalt zelf wanneer je waar heengaat.

Het ligt er wel aan wat je wilt gaan zien of doen. Je kan bekijken bijv. via Viator.com wat je kwijt zou zijn als je je gewenste attracties/bezichtigingen los van elkaar aanschaft.

O.a. te vergelijken via https://www.newyork.nl/verschil-tussen- ... york-pass/
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door headhunterke »

Ik ben grote fan van op voorhand aan schaffen. Je kan alles gelijk op je smartphone zetten en zo is dat ook wel lekker makkelijk, plus je kan vaak een hele rij wachtenden overslaan.
Bij de meeste passen heb je de flexibiliteit om te kiezen wat je wanneer gaat doen, ze gaan in vanaf een bepaalde datum.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door Tipsy_1 »

Sommige zaken boek ik echt wel op voorhand.
bvb New York tour naar Crown statue of liberty (zalig). Bij empire state building moet je volgens mij niet aanschuiven (lang!) als je al tickets hebt (maar daarvan ben ik niet zeker, ik heb aangeschoven)
Voor Florida heb ik de air boat tour, dolphin tour, manatee tour op voorhand geboekt. Zoveel speling is er toch niet in ons programma en ik wou graag bepaalde aanbieders/prive tours.
Voor andere zaken (bvb see screamer) heb ik het nummer genoteerd zodat ik ev. een dag op voorhand of dezelfde dag kan bellen...
mar1970
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2018, 14:43

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door mar1970 »

Ik weet niet wat TOTR is?

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb eens even gegoogled naar verschillende attracties en beschikbaarheid.
We gaan natuurlijk wel midden in de zomervakantie. Voor de Crown in statue of liberty zijn we al te laat, dat zit in die periode al vol. Dus dat wordt alleen het voetstuk.
Andere attracties die we willen bezoeken One WTC, Musuem national History, evt Zoo, kun je op het laatst nog wel boeken, daar is geen limiet op de kaartjes. Wel kun je wachtrij voorkomen.
Ik denk dat we verder niet veel betaalde attracties doen, we willen ook graag door de stad lopen. En daarbij gaan we ook nog naar DC en Florida dus het budget mag niet meteen op!!!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door sanook »

mar1970
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2018, 14:43

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door mar1970 »

Ah...top of the rock!!!
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door Josje99 »

hoi,

wij hebben voor een paar dingen die we echt zeker weten willen doen al tickets geboekt.
voor in NY the Crown, mueseum 9/11 en One World. Dit allemaal op dezelfde dag omdat het vlak bij elkaar ligt. wel met ruim de tijd ertussen.
voor de andere dagen hebben we niks vast gelegd zodat we wel een beetje vrijheid hebben.
ik vind het zelf wel fijn als er dingen vastliggen, ook scheelt het in de wachtrij.

Voor Washington moet je ook op tijd dingen aanvragen als je daarheen wil, zoals White House, Capitol en Pentagon dus dat doe ik ook!
mar1970
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2018, 14:43

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door mar1970 »

Helaas, een tour in Capitol is ook al vol, althans om te reserveren. Je kunt wel same day passes kopen, op de dag zelf dus. Dat doen we dan maar.
En White House kun je toch niet meer bezoeken, alleen visitor centre?
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door Josje99 »

Jullie gaan toch pas van de zomer?
Het capitol kan je pas 90 dagen vantevoren reserveren dus die is nog niet vol
https://tours.visitthecapitol.gov/cvc#.Ws5aSbFNehB

White house tour kan je nog steeds aanvragen via een senator.
Hierover is al een topic op het forum.
Pauline25
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door Pauline25 »

Geweldige reis, deze hebben wij vorig jaar gedaan!

In NYC is het ook erg leuk een rondleiding bij de VN te doen.
Voor NY heb ik vorig jaar een kaart via Groupon gekocht en hiermee had je toegang tot ESB / TOTR /One World enz.
Hiermee kon je 5 dingen kiezen, dit hoef ja pas ter plekke te bepalen.

In Washington is ook een rondleiding door het Pentagon een aanrader, net zolas het witte huis en Capitool.
Alledrie zijn gratis te bezoeken :)


In Florida heb ik de everglades, dolfijnentour ect ter plekke gboekt.
Ik heb alleen de tickets voor de pretparken van te voren gekocht.

Veel plezier!!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tickets van te voren aanschaffen?

Bericht door Frasi »

Een rondleiding (self tour) moet je ook van te voren regelen door bij een van de senatoren een verzoek in te dienen. Kijk even in het "Noordoosten" topic hoe dit te regelen.
Het Capitool heb ik toen (2 jaar geleden) op de bonnefooi bezocht: op een doordeweekse dag later in de middag. Ik kon zo doorlopen en een ticket kopen voor de eerstvolgende tour. Was wel de laatste tour van de dag, dus kijk vooraf even hoe laat je er uiterlijk moet zijn.
Als je in het Statue of Liberty wil (de crown tour); het aantal tickets is erg beperkt dus ruim vooraf regelen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer