Creditcard zonder vaste baan.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Creditcard zonder vaste baan.

Bericht door noname4 »

Ik wil er een tweede creditcard bij -just in case- dus ik vraag een Visa worldcard aan. Wordt mijn aanvraag afgewezen omdat ik momenteel een tijdelijk contract heb. Ik wist niet dat een vaste baan een voorwaarde was, want dan had ik het hele aanvraagformulier niet hoeven invullen natuurlijk. Ik heb al jaren lang een Mastercard dus wilde er een tweede ander soortige kaart bij. Iemand suggesties? Met een prepaid card kan je natuurlijk niet zo heel veel.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door asv60 »

Als je een 2e kaart erbij wil, hoef je er toch ook niet alles mee te kunnen. Je hebt er immers al één.
IK zou voor de Revolut kaart gaan. Is een prepaid kaart met hele gunstige koersen.
Volgens mij kun je er alleen geen auto mee huren.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door Frasi »

Of een ANWB visa card. (is ook nog eens veel goedkoper dan de standaard Visa world card).
Maar een prepaid master of visa card is inderdaad ook een goede keuze.Ik heb als extra een Skrill mastercard (in $) mee op vakantie.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door Ing »

ANWB Visa Card kan prima zonder vaste baan! Ik heb al jaren tijdelijke contracten, en ik heb een ANWB Visa, een Mastercard via de ING (die ik ga stopzetten) en een Amex Gold sindskort. Kon ik allemaal aanvragen zonder vast contract! Amex Gold had wel een inkomensei, maar vast of tijdelijk maakte niet uit.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door noname4 »

Na mijn afwijzing bij VISA rechtstreeks dacht ik het nogmaals te proberen via de ANWB op basis van jullie ervaringen. Ik kreeg al gauw weer bericht van afwijzing. Ik heb weer gebeld met VISA en de reden was wederom de tijdelijke aanstelling. Ik moest van mijn andere inkomsten allerlei documenten overleggen en dat dan mailen. Alleen in het geval ik meer dan twee miljoen aan spaartegoeden had zou er een uitzondering gemaakt kunnen worden :roll: . Ik heb het dus maar gelaten voor wat het was en een American Express card aan gevraagd.

In het aanvraag formulier vragen ze alleen naar je jaarinkomen. Dat heb ik ingevuld en een week later had ik de kaart in mijn brievenbus. Dus misschien voor degenen hier die ook problemen ondervinden is dit een tip!
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door dirkmuis »

Gewoon een debit card nemen dan is er toch niets aan de hand. De eerder genoemde Revolut heb ik ook en werkt prima. Bespaar je nog eens je creditcard opslag van een paar %
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door Marcopstal »

Met een debit card heb je niet dezelfde mogelijkheden als met een credit card. En wie zegt dat je bij een creditcard sowieso een paar % opslag hebt ? Ik betaal echt geen cent meer met mijn creditcards.

Vaak is het best om een creditcard via je bank aan te vragen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door Galapogos »

Welke credit card gebruik jij dan @Marcopstal? De enige kaart die ik ken die geen koersopslag rekent voor betalingen buiten de Eurozone, is de eerder genoemde Revolut. Maar dat is dus een debit card en die geeft inderdaad niet alle mogelijkheden die je met een credit card wel hebt (wel bijna alle).

@topicstarter: fijn dat het gelukt is een tweede credit card aan te vragen.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door ONYX666 »

Volgens jij is de revolut geen debit card maar eenprepaid credit card.
In elk geval heeft deze veel gunstigere koersen dan andere credit cards

Edit
https://www.consumerfinance.gov/ask-cfp ... rd-en-433/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door roelb »

Een prepaid kaart is een debit kaart. Met in plaats van een gekoppelde bankrekening een gekoppeld saldo bij de kaartverstrekker. Zo'n kaart biedt niet de extra faciliteiten van een volwaardige credit card en is daardoor niet geschikt voor autohuur, autorisaties van hotels, etc.

Dit soort kaarten zijn ook niet goedkoper. Een minimaal koersvoordeel (dat in de praktijk vaak veel minder gunstig uitpakt dat geadverteerd) verdien je niet snel terug als je vooraf geld moet storten en je daardoor altijd een restslado op zo'n kaart hebt. En voor een paar euro voordeel is het ook een hoop gedoe met een hoop beperkingen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door Galapogos »

Met dat laatste ben ik het niet eens @roelb. Het koersvoordeel is inderdaad minimaal (zo tussen de 1% en 2,5%, afhankelijk van waar je het mee vergelijkt), maar desalniettemin goedkoper. Je verdient dit al vrij snel terug. Een Revolut kost namelijk maar 6 euro (en laatst was hij een tijdje gratis). Van een restsaldo heb je geen last. Je kunt dit saldo oftewel gewoon uitgeven (desnoods hier in Nederland), oftewel gewoon terugboeken naar je bankrekening. Bij zo'n Revolut hoort namelijk ook een eigen IBAN-nummer waar je gewoon (kosteloos) geld mee kunt overboeken via de app.

Uiteraard helemaal eens dat zo'n kaart niet volwaardig is vanwege niet bruikbaar voor autohuur, hotelautorisaties, geen inbegrepen verzekeringen en dergelijke. Maar mijns inziens geen verkeerde keuze als extra kaart naast een (volwaardige) creditcard.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door roelb »

De koers kan ook hoger zijn. Gedurende de openingstijden van de valutamarkten wordt bij die Revolut kaart voor een transactie de huidige koers gebruikt, al dan niet met 15 minuten oid vertraagd. Normale kaarten gebruiken een gemiddelde dagkoers. De koers zal over de dag heen onder, maar ook boven die gemiddelde koers liggen. Overigens kan zo'n kaartuitgever ook daar nog goed in sturen, er zijn veel meer valutamarkten en nergens staat beschreven of ze een gemiddelde gebruiken, of de voor hen meest gunstige koers. Ik gok op het laatste :-).
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door Pete.Z »

noname4 schreef:Na mijn afwijzing bij VISA rechtstreeks dacht ik het nogmaals te proberen via de ANWB op basis van jullie ervaringen. Ik kreeg al gauw weer bericht van afwijzing. Ik heb weer gebeld met VISA en de reden was wederom de tijdelijke aanstelling. Ik moest van mijn andere inkomsten allerlei documenten overleggen en dat dan mailen. Alleen in het geval ik meer dan twee miljoen aan spaartegoeden had zou er een uitzondering gemaakt kunnen worden :roll: . Ik heb het dus maar gelaten voor wat het was en een American Express card aan gevraagd.

In het aanvraag formulier vragen ze alleen naar je jaarinkomen. Dat heb ik ingevuld en een week later had ik de kaart in mijn brievenbus. Dus misschien voor degenen hier die ook problemen ondervinden is dit een tip!
Houdt er wel rekening mee dat een amex card geen echte credit card is, maar een charge card. Alles wat je er mee afrekent wordt de volgende maand afgeschreven, en zeker in Nederland wordt hij op veel plekken niet geaccepteerd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door roelb »

Vrijwel elke kaart die in Nederland wordt verstrekt is een charge card. Credit cards met een doorlopend kredietfaciliteit zijn zeldzaam, dat past ook niet bij onze Nederlandse volksaard. 1 op de 10 kaarten oid zag ik een keer in een rapport van DNB voorbij komen, en voornamelijk in lagere inkomensklassen. Voor de meeste Nederlanders is een creditcard gewoon een betaalpas met wat extra faciliteiten, niets meer of minder dan dat. Voor veel Britten en Amerikanen ligt dat inderdaad anders, daar wordt veel meer gebruik gemaakt van kredietfaciliteiten gekoppeld aan creditcards.

Amex wordt prima geaccepteerd in Nederland. Ik betaal echt 90% van mijn uitgaven online met Amex, al dan niet via Paypal. Al mijn vakantieuitgaven betaal ik met Amex. In de kroeg betaal ik met Amex. Bij Hornbach betaal ik met Amex. In restaurants betaal ik met Amex. Bij kledingwinkels, etc. Eigenlijk bijna overal. En vergis je niet, ook als er alleen een Visa en Mastercard logo staat wordt Amex vaak gewoon geaccepteerd. Alleen de AH moet nog een keer mee gaan doen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door Marcopstal »

Ik heb het niet direct over de wisselkoers die aangerekend wordt maar wel over extra kosten.

Ik heb een Mastercard en VISA bij Fortis en die rekenen niks extra, net als AE.

Ik heb ook een VISA van Beobank en die rekenen wel extra kosten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door ONYX666 »

hier nog een stukje van consumentenbond website waaruit blijkt dat revolut wel degelijk goedkoper is

De Consumentenbond deed eind 2016 een praktijkproef waarbij in 5 verschillende niet-eurolanden geldopnames werden gedaan met verschillende bankpassen en creditcards. Uit dit onderzoek bleek dat de kosten voor geldopnames met de RevolutCard inderdaad lager zijn dan bij de meeste banken.

Voor betalingen met een creditcard buiten de eurolanden betaal je meestal zo’n 1,5 tot 2,5%. Met de RevolutCard is dit dus gratis (tot €5760) of 0.5%. Betalen met een betaalpas is meestal de goedkoopste optie (circa 1%), maar met een RevolutCard betalen is dus in veel gevallen nog goedkoper.

Geldopnames met een creditcard zijn altijd duur, ook in Nederland; meestal €4,50 per opname of 4% van het opgenomen bedrag plus een koersopslag van 1,5% tot 2,5%. Met de RevolutCard gratis of 2%, ook een stuk goedkoper dus.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door sanook »

Met een ANWB Visa card kost opnemen van contant geld, mits uit je positieve saldo, 1% met een maximum van € 1,50.
Nadeel van een positief saldo bij een Visa Card is wel dat je aankopen uit je positieve saldo NIET verzekerd zijn volgens de Visa regels. Beetje tegenstrijdige voorwaarden dus, aan de ene kant raden ze je aan om een positief saldo te hebben maar daar benadeel je jezelf weer mee als je het gebruikt...

Edit: even nagevraagd bij ICS en je betalingen uit je positieve saldo zijn WEL volledig verzekerd, eenvoudigweg omdat je de betaling hebt gedaan met je creditcard. Wat ik hier boven schrijf klopt dus niet (gelukkig).
Laatst gewijzigd door sanook op 06 apr 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door vinceG »

Pete.Z schreef:
Houdt er wel rekening mee dat een amex card geen echte credit card is, maar een charge card. Alles wat je er mee afrekent wordt de volgende maand afgeschreven, en zeker in Nederland wordt hij op veel plekken niet geaccepteerd.
Hij wordt op steeds meer plekken geaccepteerd. Ik doe er ook 95% van mijn betalingen in NL mee.
Vooral via paypal kan je er altijd mee betalen.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door babarage »

sanook schreef:Nadeel van een positief saldo bij een Visa Card is wel dat je aankopen uit je positieve saldo NIET verzekerd zijn volgens de Visa regels. Beetje tegenstrijdige voorwaarden dus, aan de ene kant raden ze je aan om een positief saldo te hebben maar daar benadeel je jezelf weer mee als je het gebruikt...
Sanook, ik heb daar laatst eens naar gezocht. Ook omdat ik eens begrepen had dat bij fraude het positieve saldo niet gedekt wordt. Maar kon dat niet terugvinden en dit zag ik eigenlijk ook niet staan. Ik kijk vast helemaal schuin maar waar kan ik het terugvinden in de regels?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Credit card zonder vaste baan

Bericht door sanook »

Goede vraag, volgens mij heb ik het ook alleen maar van hier lezen....
Dus maar even gebeld naar ICS en die vertelden mij dat ook de aankopen uit een positief saldo verzekerd zijn, eenvoudigweg omdat de betaling is gedaan met de creditcard. Dus mijn bovenstaande bewering blijkt NIET waar te zijn.
Ook in geval van fraude met je creditcard is het positieve saldo volledig verzekerd, er zou dus totaal geen verschil zijn tussen een situatie met een positief saldo of een situatie zonder positief saldo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer