Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips gevraagd voor een reisverzekering.
Tips gevraagd voor een reisverzekering.
Hallo,
Ik zie er misschien over maar ik heb een vraag over een toch wel belangrijk onderwerp, namelijk een reisverzekering.
Ik kom uit Belgie en de ziekenfondsen dekken Amerika niet.
Zijn er eventueel tips bij wie ik hiervoor terecht kan?
Heather.
Ik zie er misschien over maar ik heb een vraag over een toch wel belangrijk onderwerp, namelijk een reisverzekering.
Ik kom uit Belgie en de ziekenfondsen dekken Amerika niet.
Zijn er eventueel tips bij wie ik hiervoor terecht kan?
Heather.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Tips gevraagd voor een reisverzekering.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
DebbieTimmermans
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ik kom ook uit België en wij hebben hier op het begin dat we gingen heel veel opzoekwerk ingestoken. Alles vergeleken en wij nemen nu elk jaar de verzekering van VAB. En zijn hier tot nu toen heel erg tevreden over. Mijn man is het eerste jaar ziek geworden en we hebben VAB dan moeten bellen vanuit Amerika en naar de dokter moeten gaan en we hebben alle kosten, incl de telefoonkosten teruggekregen.
Touring en VAB is een beetje hetzelfde, ook qua prijs.
Touring en VAB is een beetje hetzelfde, ook qua prijs.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Wij nemen altijd een extra verzekering (ook België) via onze verzekeraar DVV. Voor 17d Florida betaalden we iets van een 70eur pp, dit jaar 7d NY betalen 40eur en deze is echt héél uitgebreid. Zelfs wanneer mijn dochter in België ernstig ziek wordt (of haar papa, mogen persoon tot de 2de graad opgeven), wordt alles geregeld om naar huis te kunnen. Hierin zit ook annulatie- en bagageverzekering.
Het kost wel wat voor 2 personen, maar ik vertrek niet zonder
. Better safe than sorry!
Het kost wel wat voor 2 personen, maar ik vertrek niet zonder
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb vernomen dat alle kinderen waarvoor je kinderbijslag krijgt toch nog verzekerd zijn via CM voor Amerika.
Dus dat zou dan willen zeggen dat we enkel een reisverzekering nodig hebben voor mijn partner en ik ?
Heeft iemand hier al ervaring mee ?
Heather.
Ik heb vernomen dat alle kinderen waarvoor je kinderbijslag krijgt toch nog verzekerd zijn via CM voor Amerika.
Dus dat zou dan willen zeggen dat we enkel een reisverzekering nodig hebben voor mijn partner en ik ?
Heeft iemand hier al ervaring mee ?
Heather.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij hebben een Touring verzekering, en dat is "per familie". dus maakt op zich niet uit.
Ook supertevreden over.
1x nodig gehad en alles is toen heel vlotjes afgehandeld (en alle uitgaven waren vergoed, geen gedoe).
Ook supertevreden over.
1x nodig gehad en alles is toen heel vlotjes afgehandeld (en alle uitgaven waren vergoed, geen gedoe).
Hier Europ Assistance voor zowel annulatie als reisverzekering. Wel nog niet nodig gehad
http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
- LeenG
- Amerika-expert
Is dat enkel voor die 7d NY? Enig idee hoeveel het zou kosten voor een heel jaar?Carolena schreef:Wij nemen altijd een extra verzekering (ook België) via onze verzekeraar DVV. Voor 17d Florida betaalden we iets van een 70eur pp, dit jaar 7d NY betalen 40eur en deze is echt héél uitgebreid. Zelfs wanneer mijn dochter in België ernstig ziek wordt (of haar papa, mogen persoon tot de 2de graad opgeven), wordt alles geregeld om naar huis te kunnen. Hierin zit ook annulatie- en bagageverzekering.
Het kost wel wat voor 2 personen, maar ik vertrek niet zonder. Better safe than sorry!
ik heb een heel uitgebreide hospitalisatieverzekering via het werk (repatriëring zit bv inbegrepen) en heb daarom geen reisverzekering maar misschien zou ik er toch beter één nemen...
- LeenG
- Amerika-expert
ik hoop dat de TS het niet erg vindt, dat ik even inpik.
Vraagje: als je een reisverzekering hebt, nemen jullie dan nog een annulatieverzekering bij het boeken van de het vliegticket? Nee denk ik dan? of vergis ik me?
Vraagje: als je een reisverzekering hebt, nemen jullie dan nog een annulatieverzekering bij het boeken van de het vliegticket? Nee denk ik dan? of vergis ik me?
-
DebbieTimmermans
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
Wij nemen dit niet, omdat wij onze vliegtickets kopen met onze visa gold en daar zit een annulatieverzekering bij. Onze hotels kunnen we tot 24u voor aankomst annuleren dus ook hiervoor geen annulatieverzekering nodig.LeenG schreef:Vraagje: als je een reisverzekering hebt, nemen jullie dan nog een annulatieverzekering bij het boeken van de het vliegticket? Nee denk ik dan? of vergis ik me?
wouterendebbie.blogspot.be/
Ik zit bij Generali.
-
Pascal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Een annuleringsverzekering moet je meestal bij het boeken of ten laatste en max een aantal dagen erna afsluiten.
Een reisbijstand kan je afsluiten tot net voor vertrek.
Hier een doorlopende reisbijstand van Touring.
Annuleringen vaak gratis tot net voor aankomst en de rest is gedekt door Mastercard Gold.
Een reisbijstand kan je afsluiten tot net voor vertrek.
Hier een doorlopende reisbijstand van Touring.
Annuleringen vaak gratis tot net voor aankomst en de rest is gedekt door Mastercard Gold.
Goh, ik weet niet in hoeverre jouw hospitalisatieverzekering ook gewone medische kosten (naar de dokter) en dergelijk dekt.LeenG schreef:Is dat enkel voor die 7d NY? Enig idee hoeveel het zou kosten voor een heel jaar?
ik heb een heel uitgebreide hospitalisatieverzekering via het werk (repatriëring zit bv inbegrepen) en heb daarom geen reisverzekering maar misschien zou ik er toch beter één nemen...
Ik heb ook altijd heel goed gewikt en gewogen of ik die verzekering wel zou pakken en of het misschien al niet ergens bij inzat, maar die 40eur op de hele reis maken het verschil ook niet en ik weet dat ik dan wel heel goed en zeer uitgebreid verzekerd ben (ook bij een persoon die ik altijd onmiddellijk kan bereiken moest ik vragen hebben). Dat geeft voor mij de doorslag.
Wat de annulatieverzekering betreft, die neem ik nooit, omdat die in mijn Mastercard Gold zit.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Vroeger zat dit ook bij in mijn "Visa Pinto" maar nu niet meer en ze gaan die Visa nu ook afschaffen bij mijn bank (en vervangen door Mastercard maar wij hebben al een mastercard en willen graag ook een visa aanhouden). Dus je hoort me al komen: hoe heb jij die visa Gold? via je bank of via een of ander frequent flyer programma of zo?DebbieTimmermans schreef: Wij nemen dit niet, omdat wij onze vliegtickets kopen met onze visa gold en daar zit een annulatieverzekering bij.
- LeenG
- Amerika-expert
de hospitalisatieverzekering van mijn werk is zeer uitgebreid en dekt alle kosten op reis. Maar die verzekering dekt geen andere kosten uiteraard: als je je reis moet annuleren door familiale omstandigheden, problemen met de huurwagens, of je bagage kwijt, etc. Ik ga eens informeren bij mijn verzekeraar. Mijn man heeft wel een privéverzekering en het kost idd niet zo heel veel per jaar, zeker niet in vergelijking met het aantal reisjes die wij makenCarolena schreef: Goh, ik weet niet in hoeverre jouw hospitalisatieverzekering ook gewone medische kosten (naar de dokter) en dergelijk dekt.
Ik heb ook altijd heel goed gewikt en gewogen of ik die verzekering wel zou pakken en of het misschien al niet ergens bij inzat, maar die 40eur op de hele reis maken het verschil ook niet en ik weet dat ik dan wel heel goed en zeer uitgebreid verzekerd ben (ook bij een persoon die ik altijd onmiddellijk kan bereiken moest ik vragen hebben). Dat geeft voor mij de doorslag.
Wat de annulatieverzekering betreft, die neem ik nooit, omdat die in mijn Mastercard Gold zit.
Ik heb al wat opgezocht via internet en kom bij de volgende reisverzekeringen :
Touring : 113€, medische kosten ONBEPERKT
Belfius Assistance : 90€, medische kosten 250.000€
Europ Assistance : 165€, medische kosten 1.250.000€ (5 personen)
Allianz Global Assistance : 130€, medische kosten 250.000€
Ik vermoed dat 250.000€ in Amerika snel bereikt is met 5 personen ?
Heather.
Touring : 113€, medische kosten ONBEPERKT
Belfius Assistance : 90€, medische kosten 250.000€
Europ Assistance : 165€, medische kosten 1.250.000€ (5 personen)
Allianz Global Assistance : 130€, medische kosten 250.000€
Ik vermoed dat 250.000€ in Amerika snel bereikt is met 5 personen ?
Heather.
Laatst gewijzigd door Heather op 06 mar 2018, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Pascal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Is het niet dit van Belfius?
‘tot 50 000 euro per verzekerde persoon, en zelfs tot 250 000 euro in Noord-Amerika.’
Maar zelfs dan nog is €1mlj voor amerika de regel in feite.
‘tot 50 000 euro per verzekerde persoon, en zelfs tot 250 000 euro in Noord-Amerika.’
Maar zelfs dan nog is €1mlj voor amerika de regel in feite.
Dat klopt maar wij gaan naar Noord-Amerika vandaar 
Dan zal het Touring of Europ Assistance worden. Nog even de andere voorwaarden vergelijken.
Dan zal het Touring of Europ Assistance worden. Nog even de andere voorwaarden vergelijken.
-
Tin_cricket
- Amerikafan
Hmmm, wij hebben Ethias. 55€/jaar. Kregen 20€ korting omdat onze wagen er ook verzekerd is. Is enkel bijstand personen. Een heel jaar verzekeren was goedkoper dan 3 weken. Ik zocht een verzekering die repatriëring vanop skipistes dekt voor onze skivakanties. Dat was bij velen niet het geval, en deze bleek het goedkoopst
Dat is inderdaad niet veel maar de medische kosten zijn gedekt tot 500.000€ en ik lees dat voor Amerika 1.000.000€ regel is. Europ Assistance verzekert tot 1.250.000€ en Touring onbeperkt ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 10141 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties