Reisbureau / Zelf boeken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reisbureau / Zelf boeken

Bericht door sanook »

Bedoel je met 'oneway Denver-Seattle' dat je op de heenreis vliegt naar Denver en de terugreis vanaf Seattle ?
Heb je de prijzen hiervoor echt als enkele reis gezocht ? Dus afzonderlijk voor de heen en terugreis ? Dan is het niet zo gek dat je van die hoge prijzen krijgt want bij de reguliere maatschappijen zijn enkele reis tickets mega duur. Je kunt beter zoeken als 'multi city', dan zoek je naar een retour ticket maar met verschillende aankomst- en vertrekplaats. Dan vind je waarschijnlijk wel prijzen die in de buurt liggen van de prijs van het reisbureau.
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisbureau / Zelf boeken

Bericht door Turquoise »

Oh, nou dan is het daar dit keer fout gegaan inderdaad :mrgreen: wist dat helemaal niet van dat "multicity" *blond* . Wel handig om te weten voor de volgende keer als ik weer offertes ga opvragen.

Ben meteen gaan googlen en rekenen, en ik zie dat de ticketprijs (zonder lange benenplek) nu 455,- p.p., scheelt wel beetje met wat ik eerst noemde :oops: Maar als ik alles bij elkaar optel, ben ik nu nog 530,- goedkoper uit, gelukkig maar :D
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reisbureau / Zelf boeken

Bericht door jetusa »

Ik boek mijn reizen zelf precies om de reden dat TS aangeeft.

Komt mede omdat we jaren op de bonnefooi gebackpacked hebben dus alleen vliegticket boeken en gaan. Daarna de fase vliegticket en huurauto en verder bonnefooi. De stap daarna vliegticket, huurauto en hotels (ivm reizen in hoogseizoen) is zeker in internet tijdperk niet zo groot.

Verder ben ik zo eigenwijs dat ik denk dat ik het zelf beter kan, hetgeen ook diverse keren gebleken is toen via reisburo verkeerd ging. Natuurlijk zijn zij er dan om het te moeten oplossen maar als je aan de balie staat in de US en in Nld is het nacht, dan heb je er nog niets aan. Verwijt liever mijzelf dat ik iets niet goed geboekt heb dan dat ik het aan een zogenaamde professional overlaat.

Daarnaast proefondervindelijk ervaren dat ze soms echt niet weten waar ze over praten, dat dingen niet kunnen omdat ze het niet weten danwel gebonden zijn aan vaste partijen en of paketten die ze zelf weer ergens inkopen.

Wil overigens niet zeggen dat ik nooit een pakketreis boek, precies zoals iemand aangaf: prima voor een weekje naar de zon.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisbureau / Zelf boeken

Bericht door roelb »

Turquoise schreef: Ben meteen gaan googlen en rekenen, en ik zie dat de ticketprijs (zonder lange benenplek) nu 455,- p.p., scheelt wel beetje met wat ik eerst noemde :oops: Maar als ik alles bij elkaar optel, ben ik nu nog 530,- goedkoper uit, gelukkig maar :D
Dat prijsverschil heeft niet zozeer iets te maken met het al dan niet boeken via een reisbureau, maar simpelweg met het tijdstip van zoeken. Als jij toendertijd, toen je dit vastlegde bij dat reisbureau, ook op de juiste manier had gezocht had je de tickets kunnen boeken voor hetzelfde bedrag. De ticketprijs staat op zich vast, de travel agent zet daar nog een service fee bovenop (meestal rond de 25 euro) en dat is de prijs. De enige variabele is die service fee. Maar nu je veel later opnieuw gaat zoeken kan de prijs totaal anders zijn. Vermoedelijk zullen jij stoelen hebben in een lagere fare class dan die nu nog beschikbaar zijn.

Maar goed, op zich is er niets mis met een echte travel agent voor het boeken van met name complexe tickets. Een goede travel agent snapt fare rules en zal alternatieven kunnen bieden, of je kunnen wijzen op de mogelijkheid van gratis stopovers e.d. Maar voor een eenvoudig open-jaw ticket zoals deze is het niet echt nodig, daar doet Google flights net zo goed werk.
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisbureau / Zelf boeken

Bericht door Turquoise »

Ik heb het vorige week geboekt, kan dat in een week zo schelen?

Dat is het fijne van dit forum, je blijft leren :D
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reisbureau / Zelf boeken

Bericht door SpaceAce »

roelb schreef:De ticketprijs staat op zich vast, de travel agent zet daar nog een service fee bovenop (meestal rond de 25 euro) en dat is de prijs. De enige variabele is die service fee.


Niet helemaal waar. Als Travel Agent kun je ook de touroperators tarief naar voren krijgen. Dat zijn goedkopere vliegtickets. Het enige wat de klant dan per sé moet doen is ook: of minstens 1 week autohuur, of minstens 2 hotelovernachtingen bij je boeken. Dat is wat bv Expedia ook aanbiedt als je vliegtickets en hotel (of autohuur) combineert bij ze. Daardoor kun je dus goedkoper uit zijn bij een reisbureau dan zelf boeken.
roelb schreef:Maar goed, op zich is er niets mis met een echte travel agent voor het boeken van met name complexe tickets. Een goede travel agent snapt fare rules en zal alternatieven kunnen bieden, of je kunnen wijzen op de mogelijkheid van gratis stopovers e.d.
Absoluut :thumbup: 8)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisbureau / Zelf boeken

Bericht door roelb »

Klopt, ik dacht: ik laat consolidator fares en aanverwanten even weg om het eenvoudig te houden.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Reisbureau / Zelf boeken

Bericht door vinceG »

Turquoise schreef: Ik zal vast verkeerd kijken want andere mensen kunnen wel goedkoop tickets krijgen, maar ik vind het eigenlijk wel prima zo, als er wat is met bijv. de auto, kunnen we altijd terecht en wordt het netjes geregeld.
Ehm dus u denkt dat als u bij de verhuurder staat(vaak is dit overdag in de VS en nacht in NL) en er is iets mis dat u het reisbureau kunt bellen om het op te lossen? Ik betwijfel zeer of zij het vanuit NL gaan oplossen.
Daarnaast is het lastiger om naar NL te bellen dan het in de VS gewoon op te lossen. Als ik direct bij de verhuurder huur dan kan ik alles gewoon netjes afhandelen in de VS op het moment dat er iets gebeurt. Vrijwel alle verhuurders zijn 24 uur per dag bereikbaar en zijn zeer servicegericht.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reisbureau / Zelf boeken

Bericht door jetusa »

Ik kan je helaas uit eigen ervaring vertellen dat het inderdaad niet gaat gebeuren dat het reisburo of touroperator je gaat helpen als jij aan de balie staat bij verhuurder of hotel en het in de US dag is en in Nld buiten kantoortijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer