Is een creditcard noodzakelijk?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door roelb »

Coyote schreef:Echter wordt er hier vaak beweerd dat je bijna niet zonder een 2e CreditCard kan in Amerika, dat is dus niet waar.
Het gaat niet specifiek over de USA, maar dit gaat overal ter wereld op.

Een tweede kaart is een kleine moeite en kan je heel veel ellende besparen, waar ook ter wereld. Voor veel zaken heb je nu eenmaal een creditcard nodig, voor alles van autohuur tot veel hotels, activiteiten waar zekerheden gevraagd worden, etc.

Natuurlijk zal het in 9 van de 10 gevallen goed gaan en geen problemen geven, maar daar gaat het niet om. Het gaat om die ene keer dat het wel mis gaat. Dat je kaart al dan niet terecht geblokkeerd is; dat je geen bestedingsruimte meer hebt; dat er een storing is bij de kaartuitgever; of dat je kaart kwijt raakt of plots onleesbaar is. Het gebeurt allemaal. Soms snel op te lossen, maar vaak ook niet. En als je zoals @boonens aan de balie staat van een autoverhuurder en geen auto mee krijgt dan kan dat veel stress geven en grote impact op je vakantie hebben. Terwijl het met een tweede kaart in je zak hooguit een klein ongemakje is.

Er zijn hier ook genoeg verhalen van mensen wiens kaart geblokkeerd is tijdens een vakantie zonder dat ze een alternatief hadden. Soms terecht, maar soms ook gewoon als "voorzorgsmaatregel". Vaak zijn dit ook mensen die hun kaart eigenlijk nooit gebruiken, om dan tijdens een vakantie opeens wel heel veel transacties te doen. Dan zijn het voor kaartuitgevers al snel ongebruikelijke transacties, waarbij de ene uitgever betere algoritmes heeft dan de andere en de ene kaartuitgever ook beter bereikbaar is dan een andere.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Vito »

Tja, dan moet je ICS even bellen om dat te voorkomen. Doe ik altijd en dan maken ze een notitie met data erbij.
Gast

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Gast »

geen idee waar/op welke post je reageert..... :shock: :shock:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door sanook »

Ik denk hierop:
roelb schreef:Vaak zijn dit ook mensen die hun kaart eigenlijk nooit gebruiken, om dan tijdens een vakantie opeens wel heel veel transacties te doen. Dan zijn het voor kaartuitgevers al snel ongebruikelijke transacties, waarbij de ene uitgever betere algoritmes heeft dan de andere en de ene kaartuitgever ook beter bereikbaar is dan een andere.
Gast

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Gast »

:offtopic: Ik dacht het ook, maar het is handig om een deeltje van de post of de naam van de reageerder te quoten. Dat houdt het onderwerp iig beter leesbaar.

On Topic: Je CC staat standaard op werelddekking, dus je hoeft niet met ICS (of je CC maatschappij) te bellen. Wel kan het zijn dat de Cc uitgever jou belt als je een transactie doet in de US (hebben wij ook al eens gehad in LV toen werden we ook gebeld door ICS terwijl we stonden af te rekenen) maar blokkeren doen ze echt niet gelijk als jij je kaart gebruikt.
Je gewone bankpas moet je wel op werelddekking zetten, dat kan je zelf via telefoon, website of app, anders werkt de kaart niet standaard buiten Europa.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Vito »

Het leek me logisch dat ik op het laatste bericht reageerde anders had ik wel gequote. Laatste berichten quoten wordt niet op prijs gesteld op een forum.

Edit: ik had ICS verleden week aan de telefoon en die noteerden het gewoon en gaven niet aan dat het niet nodig was. Ik doe het altijd op deze manier, idd om blokkering te voorkomen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Coyote »

roelb schreef:Een tweede kaart is een kleine moeite en kan je heel veel ellende besparen, waar ook ter wereld.
Een kleine moeite inderdaad en natuurlijk handig maar het is zeker geen 'moeten'. En dat komt af en toe een beetje door in de berichten. Dus handig? Ja! Noodzakelijk? Nee. :wink:
roelb schreef:En als je zoals @boonens aan de balie staat van een autoverhuurder en geen auto mee krijgt dan kan dat veel stress geven en grote impact op je vakantie hebben.
Dat las ik ook. Maar goed, dit zijn uitzonderingen. En hoe vervelend ook, als er vooraf alvast een bedrag (bijv. € 1000) op de CreditCard gestort was, had dit probleem niet opgetreden. Zoals ik het lees is alles precies uitgerekend en bleef er dus weinig ruimte voor speling over.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door roelb »

Een reisverzekering afsluiten is ook geen "moeten". Maar dat doet iedereen. Je zou hem immers maar eens nodig hebben. Een tweede kaart zit wat mij betreft echt in hetzelfde hokje. Het gaat niet alleen om limieten, kaarten gaan ook zomaar kapot, worden om wat voor reden dan ook geblokkeerd of raken kwijt.

Nog eentje uit de persoonlijke ervaring: je wilt overdag afrekenen met je ICS Visa en de transactie wordt geweigerd. Blijkt na een telefoontje dat ICS "onderhoud" aan het plegen is en dat het nog wel een uur of twee kan duren, want het is toch "midden in de nacht". Tja, in Nederland misschien, maar niet in de US.

En het mooie is: het hoeft nog niet eens iets te kosten.
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Hav1983 »

Ik heb altijd twee Credit Cards mee en maar goed ook. Ik zit voor lange tijd in de US en ik kreeg deze week bericht dat de databank gehackt is en mijn kaart per direct geblokkeerd wordt om fraude te voorkomen.
Laatst gewijzigd door Hav1983 op 09 mar 2018, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Coyote »

roelb schreef:Een reisverzekering afsluiten is ook geen "moeten". Maar dat doet iedereen. Je zou hem immers maar eens nodig hebben. Een tweede kaart zit wat mij betreft echt in hetzelfde hokje. Het gaat niet alleen om limieten, kaarten gaan ook zomaar kapot, worden om wat voor reden dan ook geblokkeerd of raken kwijt.
Met dit verschil dat je een reisverzekering ter plekke niet meer kunt afsluiten (altijd vóór je op vakantie gaat) maar een geblokkeerde/kapotte Creditcard (ze gaan overigens niet zomaar spontaan kapot, dan ligt het aan het gebruik) kan terplekke wel vervangen worden door een prepaid Creditcard. :wink:

Nogmaals, ik zeg niet dat het niet handig is een 2e Creditcard, ik geef alleen aan dat het niet noodzakelijk is! Ook je 2e Creditcard kan zomaar geblokkeerd raken. Moet je alsnog een prepaid Creditcard aangschaffen... :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door roelb »

Een prepaid creditcard is geen vervanging. Daar kun je bijvoorbeeld al geen auto mee huren.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Harry »

Kunnen jullie s.v.p. ophouden met deze onzin. :blink:

De een vind het prima met 1 kaart, de ander met 2 kaarten, wat een gezever zeg. :roll:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Coyote »

Tja, Harry...mijn gedachte ook. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Detroit001
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2018, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Detroit001 »

roelb schreef:Een prepaid creditcard is geen vervanging. Daar kun je bijvoorbeeld al geen auto mee huren.
Klopt. Aan een prepaid creditcard zitten wel wat beperkingen (lees https://creditchecker.nl/creditcard/prepaid/). Zo heb je ook geen verzekeringen bij de meeste prepaid kaarten. Echter heb je die wel bij de kaart van Mastercard.

Een creditcard is niet zo duur dus moet er vanaf kunnen.

Tip: Als je kiest voor een Nederlandse creditcard. Zorg dan dat je er een hebt met lage koersopslag. Omdat je betaald in een andere valuta kan je dit 2 tot zelfs 5% kosten per transactie. Niet echt fijn.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Frasi »

Naast de autoverhuurder zijn er meer plekken waar een prepaid credit card niet altijd geaccepteerd wordt. Mijn Skrill prepaid Mastercard werd afgelopen weken regelmatig geweigerd bij o.a. Wendy's, In-n-out Burger, supermarkt Ralphs en Five guys. Structureel zelfs bij Macy's en JCPenny. Meerdere winkels op verschillende dagen geprobeerd maar na acceptatie van de PINcode werd de transactie geweigerd.
Skrill geeft geen concreet antwoord en draait om de brei heen.

Dus een 2e had ik hard genoeg nodig. Gelukkig heb ik er met VS vakanties altijd 3 (+pinpas) op zak :lol: .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gast

Re: Is een creditcard noodzakelijk?

Bericht door Gast »

[edit mod] Om antwoord te geven op de vraag van de TS: iedereen vergeet dat je om een studenten cc te kunnen krijgen wel recht op stufi moet hebben en soms minimaal een bepaald klein bedrag moet verdienen. Nu de stufi een lening is zullen de banken vast aanvullende inkomenseisen stellen. Dus niet iedere student komt in aanmerking. Dus stelt de ABN AMRO nu een eis dat de student minimaal 500 euro per maand moet verdienen. Vroeger vonden sommige banken stufi genoeg. En reken ook dat de student vaak maar een limiet van 500 euro per maand krijgt. Soms onvoldoende om een auto te huren zeker qua borg. Dus het is allemaal niet zo eenvoudig wat hier wordt gezegd en geroepen.

note modpsvwally; niet kloppend en niet ter zake doende
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer