4 maanden USA & Canada.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
wainsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2014, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Amersfoort

4 maanden USA & Canada.

Bericht door wainsie »

Hoi allemaal,

Wellicht een wat vreemde vraag, maar mijn vriendin en ik gaan volgend jaar (april - juli / augustus) 4 maanden naar Amerika en Canada.
(2,5 maanden USA en 1,5 maanden Canada.)

Wat is voor deze periode een mooie route?
(We zitten er over te denken om in ieder geval Atlanta, Memphis en Santa Fe te bezoeken, vanwege familie / kennissen. Hiernaast willen we vanuit Texas naar het Noorden rijden, met in ieder geval de Rocky Mountains en de Black Hills / Yellowstone erin, om uiteindelijk in Canada uit te komen.)

Korte afstanden vliegen kan ook.

Ik heb zelf 2 roadtrips in de US gemaakt. (Noord-oost kust en van San Francisco langs HIghway 1 naar Los Angeles en daarna via Death Valley naar Las Vegas.)

Wat is een reeel budget voor deze reis?
(We hebben wel wat gespaard.)

Mochten er vragen zijn, dan beantwoord ik die natuurlijk graag.
Alvast bedankt voor de reacties.


Groeten,
Nadia & John
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 4 maanden USA & Canada.

Bericht door Marcopstal »

Hebben jullie al nagedacht hoe je het gaat oplossen inzake transportmiddel ? Is het de bedoeling naar Canada te rijden ? Rentals naar een ander land zijn niet evident. Je kan na je trip in Canada in ieder geval niet meer terug de VS binnen. Ook niet in transit op een luchthaven, maw je moet vanuit Canada naar huis.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 4 maanden USA & Canada.

Bericht door Old Faithful »

Als je met ESTA onder het VWP reist krijg je misschien een probleem met het inleveren van de camper. Je mag maximaal 90 dagen in de V.S. blijven en je trip naar Canada betekent NIET dat de teller weer op 0 staat, als je terugkomt in de V.S. Ik denk dat Marcopstal daar ook op doelt.
Je zou wel binnen die 90 dagen de camper in kunnen leveren en per vliegtuig of trein naar Canada reizen en daar opnieuw een camper huren. Let dan op dat als je van Canada terug naar huis vliegt, dat dit geen vlucht met een tussenstop in de V.S. is.
Als je de volgorde omdraait - eerst naar Canada en dan maximaal 89 dagen naar de V.S. - heb je dit probleem niet.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 4 maanden USA & Canada.

Bericht door PSVwally »

Wat is een reeel budget voor deze reis?
(We hebben wel wat gespaard.)
Hangt allemaal af van transportmiddel en accomodaties die je gebruikt.
Ga je camperen of ga je met de auto? Vervolgvraag is dus campings of hotels? Of bv auto en tent?
Veel uit eten of vooral zelf koken? Blijf je veel tijd

Als ik mijn stelregel van 1000 pp per week zou aanhouden kom je op €32.000
Je zit vroeg in het seizoen, dus ik denk dat je alvast kunt besparen op overnachtingen. Verder evt besparen door bij familie ge verblijven/eten? Dus dat bedrag zal wel lager kunnen lijkt mij, maar wat is reëel? Ik weet dat er ooit eens een reisverslag is gemaakt door een stel welke een paar mnd door de VS is getrokken (dacht iets van 80 dagen), maar die kan ik nu zo snel even niet vinden.

Ik weet niet aan welke leeftijden ik moet denken als je 4 maanden kunt gaan reizen maar als je -25 bent ga je evt extra moeten betalen voor autohuur en je zal misschien met dropoff kosten zitten. Ook moet je opletten dat je niet zomaar Canada inkunt met de huurauto als je niet meer terug mag komen in de VS zoals hierboven beschreven is.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7758
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 4 maanden USA & Canada.

Bericht door mtl »

Ik zie dat topicstarter drie jaar geleden het plan had om 3 maanden door de VS te reizen. Ik weet niet of dat doorgegaan is maar zo ja dan zou je wel een idee moeten hebben over een budget.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 4 maanden USA & Canada.

Bericht door Marcopstal »

Old Faithful schreef:camper
Waar haal je die "camper" vandaan ?
wainsie schreef:Ik heb zelf 2 roadtrips in de US gemaakt. (Noord-oost kust en van San Francisco langs HIghway 1 naar Los Angeles en daarna via Death Valley naar Las Vegas.)

Wat is een reeel budget voor deze reis?
(We hebben wel wat gespaard.)
De ervaring van de 2 roadtrips zou je toch voldoende in staat moeten stellen om zelf een inschatting te maken op basis van wat je toen hebt gespendeerd en wat eventueel meer en minder kan ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 4 maanden USA & Canada.

Bericht door Old Faithful »

Waar haal je die "camper" vandaan ?
Dat weet ik eigenlijk ook niet. :oops: Het was ook al laat.
Groet,

Old Faithful
wainsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2014, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Amersfoort

Re: 4 maanden USA & Canada.

Bericht door wainsie »

Marcopstal schreef:Hebben jullie al nagedacht hoe je het gaat oplossen inzake transportmiddel ? Is het de bedoeling naar Canada te rijden ? Rentals naar een ander land zijn niet evident. Je kan na je trip in Canada in ieder geval niet meer terug de VS binnen. Ook niet in transit op een luchthaven, maw je moet vanuit Canada naar huis.
Hi Marcopstal,

Is dit veranderd dan?

In 2014 was het geen probleem, we zijn toen heengevlogen en teruggevlogen vanaf New York en tussendoor in Canada geweest.
(Dit ook met een Amerikaanse huurauto.)

Aanvulling:
Ok, ik snap hem nu, de termijn van de ESTA moet ik meenemen, de vorige roadtrips waren allebei 3 weken, dan heb je dit probleem niet.
Dank voor de tip!


Groeten,
John
wainsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2014, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Amersfoort

Re: 4 maanden USA & Canada.

Bericht door wainsie »

Old Faithful schreef:Als je met ESTA onder het VWP reist krijg je misschien een probleem met het inleveren van de camper. Je mag maximaal 90 dagen in de V.S. blijven en je trip naar Canada betekent NIET dat de teller weer op 0 staat, als je terugkomt in de V.S. Ik denk dat Marcopstal daar ook op doelt.
Je zou wel binnen die 90 dagen de camper in kunnen leveren en per vliegtuig of trein naar Canada reizen en daar opnieuw een camper huren. Let dan op dat als je van Canada terug naar huis vliegt, dat dit geen vlucht met een tussenstop in de V.S. is.
Als je de volgorde omdraait - eerst naar Canada en dan maximaal 89 dagen naar de V.S. - heb je dit probleem niet.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Dank voor de tip!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer